hoe gebeurt IUI?

IUI Forum
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 5 juli 2013, 12:44

Dag allemaal, vandaag zit ik op dag 10 en moest ik na 5 dagen clomid dus voor een echo... Het was een vervanger.
Blijkt dat ik zondag al inseminatie heb! Op dag 12 dus.
En vorige maand moest ik zeker een week om de dag voor echo en dan een week later pas inseminatie.
Normaal? Dus ik heb dan korte cylcus?
Maar toen ik het vroeg zeiden ze: je follikel is al (en ik DENK dat zei zeiden) 15mm... Ben niet zeker. Mijn man dacht verstaan te hebben 20 mm. Maar als ik lees online is dat toch niet zo groot al? Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen zeker? Maar ja, 't was een vervanger :).

Enkele vragen...
Sex... wij hebben vanmorgen nog sex gehad omdat we lezen dat het best is dat het niet te lang geleden is. Het was nu wel een tijd geleden, daarom dat we dachten, best maar doen :). Dus vanmorgen en dan zondag om 10u is inseminatie, dat kan toch geen kwaad he? Want was er nu toch niet zeker over.


Pregnylspuit... Ik heb een naaldenfobie :). Vorige keer naar huisarts geweest en volgens haar moest dat niet per se in de buik, ze gaf me dan in de bil, deed pijn eerlijk gezegd. Maar goed.
Nu vroeg ik dat dus aan secretariaat vanmorgen in de kliniek en ze zeiden dat zij dat altijd in buik geven... MAAKT HET IETS UIT? Vanavond laat ik het door een andere huisarts doen en vraag me af, stel dat ik mag kiezen waar, is het beter in de buik? Of evengoed elders? Ik weet het niet, zo'n naald in je buik... Heb precies schrik daarvoor.

Sterre09
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 april 2013, 11:49

Bericht door Sterre09 » 5 juli 2013, 13:21

Hallo Antan,

2 dagen tussen is absoluut geen probleem voor een inseminatie hoor. Het is volgens wat ze mij vertelden ideaal als het 2 à 3 dagen geleden is. Dus daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken hoor!
En die spuit, die mag ofwel in de buik ofwel in de bil. Ze hadden mij dat zo gezegd, dus maakt het helemaal niets uit! Als je het zelf doet is het nogal moeilijk om die injectie in je bil te doen he, dus, helemaal geen zorgen maken!!
Veel succes zondag (en die lange wachtweken!!)

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 6 juli 2013, 20:14

Super bedankt, ben gerust nu :).
Morgen is het zo ver en dan idd afwachten...
Ook succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten