hoe gebeurt IUI?

IUI Forum
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 9 juni 2013, 7:38

Oke bedankt!!!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 9 juni 2013, 19:39

Hoe was het antan?

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 9 juni 2013, 19:48

Hallo!

Tjah... Was zeer nerveus en lag daar gespannen (zoals altijd), en vond het verschrikkelijk (vooral omdat ik me daar vanalles bij 'voorstel'), maar uiteindelijk was het zeer snel gedaan en voor een volgende keer zal ik dat meer zien zitten.
Maar vond het echt niet leuk.

Nu moet ik Utrogestan opsteken... Probleem is dat ik zelfs geen tampon in krijg en ik daar dus ook weer moeite mee zal hebben. Nu ik zal gewoon proberen he.
Zal het gewoon met de hand doen (zit niks bij trouwens). Hopelijk moet dat niet HEEL diep, want dat gaat me niet lukken. Moet het vanavond doen en dan 2 weken lang 3x per dag. Op bijsluiter staat '1 of 2x 200 mg is aanbevolen dosis. Maar ik moet dus 3x 200mg per dag.

Om 11u30 was de inseminatie en 9u ging staaltje binnen. Is dat niet te lang van tijd? En die pregnil was ook dan 39-40 uur geleden, ook niet te lang? We zullen zien he.

Voel me beetje vreemd. Gedraag me alsof ik zwanger ben, voorzichtig, niet teveel durven doen... Maar goed, is omdat het eerste keer is zeker. Ik heb nauwelijks hoop dat ik zwanger zal zijn alleszins, het lijkt een droom die bijna niet meer kan uitkomen, zo voel ik me vaak. Maar er is nu wel weer hoop en goede begeleiding en dat doet veel... Ipv al dat 'het zal wel eens lukken' jaren lang.

En nu afwachten maar. Bedankt voor al jullie hulp hoor!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 10 juni 2013, 9:17

Hey

Maar mie toch!! kzei toch dat dat niet lang duurde...
maar je ziet het geen tweede keer meer zitten?
of wat bedoel je met:
Was zeer nerveus en lag daar gespannen (zoals altijd), en vond het verschrikkelijk (vooral omdat ik me daar vanalles bij 'voorstel'), maar uiteindelijk was het zeer snel gedaan en voor een volgende keer zal ik dat meer zien zitten.
Maar vond het echt niet leuk.


Ja die ustrogestan heb ik nog nooit moeten nemen dus kan je hier helaas niet mee verder helpen..
Maar het is wel bevorderlijk voor de innesteling enzo.. dus zeker toch proberen hoor.. en wat ik wel al gehoord heb is dat het normaal is dat je daarvan verlies hebt in je broek! dus voorzorgen nemen he!

Na de eerste keer was ik ook zo voorzichtig hoor zoals jij bent.. bang voor alles en toch vol goede moed.. Logisch want je bent onzeker en je wilt jezelf zeker niet de schuld geven als het niet lukt.. want had ik dat of dit maar niet gedaan..maar ik kan je zeggen dat dat weinig of geen invloed heeft, alleen moet je je inderdaad wel beetje moet doen alsof je zwanger bent he, niet roken, geen alcohol, niet teveel koffie of thee.. want dat zorgt allemaal voor minder goede innesteling.. dus je moet wel beetje voorzichtig zijn he..

Verder mag je doen wat je wil hoor, alleen proberen niet teveel te stressen!!
Alles komt goed en je gaat zeker jullie wondertje kunnen hebben!

Veel succes! dikke knuffels.. we cross our fingers

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 10 juni 2013, 10:35

AnTan,

Leuk is het niet dat klopt maar echt pijn hebben bij iui dat je ervan afziet kan je het niet noemen he. Ik denk hoe meer gespannen je bent hoe meer je voelt.

Ik nam ook utrogestan bij mijn 4de iui. 2x200mg per dag, 'smorgens en 's avonds.
Wel veel witverlies precies dus maandverband is aan te raden.
Verleden vrijdag was het mijn nod. Vrijdagmorgen laatste utrogestan opgestoken en nu nog steeds geen maandstonden dus het duurt sven voor ze er zijn...
Je moet ze wel diep insteken, tot zover je kan. Het beste is dat je een applicator vraagt aan de apotheker. Ik had het nu gedaan zonder omdat mijn apotheker er geen had en moest bestellen, kdacht van foert.

Succes tijdens de wachtweken! Niet teveel stressen he!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 10 juni 2013, 13:16

Ik zie het zeker tweede (3e, 4e enz...) keer zitten, ik bedoel dat ik het beter zal zien zitten volgende keer. Nu was het nieuw en ik was zo nerveus en bang. Ik stel me daar gewoon bij voor wat hij aan het doen is, ik zie die eendebek, die catheter en ik blokkeer volledig.
Nu echte pijn nee... Maar een echo doet bij mij ook veel pijn. Ben gewoon te gestresseerd, bang en gevoelig. Een prik bij mij is een nachtmerrie. Ik was als kind al zo en het verergert :). Doe nochtans mijn best.
En alles wat ik moet doen, zal uiteindelijk gebeuren.

De Utrogestan... is weer een beproeving. Nu het blijft zitten, of het diep zit weet ik niet. Veel komt er eerlijk gezegd niet uit. Wel zie ik witte 'schilfertjes' (precies verf) in wc... Had schrik dat het niet zou oplossen eens ik het inbracht of dat het eruit zou vallen omdat het niet te diep zat, maar bon... nu al 2 gedaan en het zal er wel inzitten zeker?
Kan het enorm kwaad dat het niet te diep zit? Werkt het dan minder?
Die inbrenghuls zal ik niet halen, een tampon krijg ik er ook al niet in, dus dit zou ook niet lukken.

Ja, voor het goede doel, en alles went uiteindelijk (echo, bloed trekken), maar eens iets nieuws, is het enorme kwelling voor mij.

Ik probeer niet te denken aan binnen 2 weken... Gewoon normaal doen. In ziekenhuis zeiden ze dat ik gerust eens iets mocht drinken van alcohol als ik dat zo gewoon ben. Ik was verbaasd en weet nu niet wat te doen. Heb je minder kans op slagen als je een glas drinkt? Of is het vooral niet goed indien je wél zwanger bent...
Eerlijk gezegd, na de sex op natuurlijke manier dronk ik ook af en toe hoor (nooit veel natuurlijk!!!!) maar af en toe eens een glas, enerzijds omdat ik daarvan geniet na een stresserende dag of op een terrasje, anderzijds om niet weer al die blikken te krijgen 'zou ze zwanger zijn', en ik moet altijd ziektes uitvinden die ik heb of redenen waarom ik geen glaasje drink... En de vraag 'ben je zwanger', kan ik nu echt niet meer aan. Ik blijf uit de buurt van zwangeren of mensen die het verwachten. Beetje geïsoleerd op die manier, maar het is veel relaxer voor mij.
Dus een glaasje of niet? Stel je probeert 4 jaar lang (bij ons nu al 3 jaar), ik heb zoveel keren NIET gedronken en dan was het toch nooit prijs... En nu redeneerde ik, tjah, misschien best gewoon doen inderdaad en opletten met rauw vlees, groenten en heel weinig drinken.
Niet drinken is absoluut geen probleem voor mij als het echt beter is. Maar moet het?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 10 juni 2013, 13:21

een glaasje kan geen kwaad
maar ik zou da nu toch niet elke dag doen.. en zeker niet meer dan twee..

succes

btw ik denk dat die opsteek dingen goed gelukt zijn hoor.. anders zou je echt wel meer verlies hebben!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 10 juni 2013, 13:43

Wat bedoel je met meer verlies? Want ik heb er nauwelijks en ik lees overal dat iedereen zoveel verliest... zeiden ze in ziekenhuis ook dat dat kon (of zou zijn), maar goed, het zit érgens he... En dat kan (hoop ik) niet gewoon blijven steken he...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 10 juni 2013, 13:51

ja moest het niet diep genoeg zijn zou het er sneller uitkomen he snap je..
nu zal je baarmoeder het wel goed opnemen..
ik vind het positief :)

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 10 juni 2013, 17:07

AnTan,

De eerste 2-3 dagen dacht ik ook van amai die utrogestan valt nog mee maar daarna werd het meer en meer witverlies en ik stak het nochtans ook diep. Dus wie weet kan het nog komen en anders heb je geluk :)

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 12 juni 2013, 10:20

en antan? alles goed

Sevenflow
Berichten: 501
Lid geworden op: 1 juli 2011, 17:04

Bericht door Sevenflow » 12 juni 2013, 11:11

***
Laatst gewijzigd door Sevenflow op 6 februari 2015, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 12 juni 2013, 12:51

Wat bedoel je met 'voorlopig goed resultaat'?
Het lukt redelijk die utrogestan, al steek ik dat niet echt diep... maar het blijft precies...
Bij afvegen heb ik soms zo'n witte brei, maar voor de rest blijft het binnen grotendeels denk ik.
Ik doe het wel onregelmatig qua uren. Maar heb ook zo'n onregelmatig leven qua opstaan en gaan slapen. Ik doe het sowieso voor het slapengaan en bij het opstaan en dan 'ergens' overdag... In het midden van de dag is niet mogelijk, op mijn werk lukt me dat ZEKER niet.

Maar goed... Afwachten maar he!
Succes allemaal!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 juni 2013, 22:32

Antan sevenflow had positieve zwangerschapstest x x

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 20 juni 2013, 13:43

Amai! Na IUI, ha hoeveelste poging?
Proficiat alleszins!

Hier heb ik bijna geen enkele hoop... is zo gekomen met de jaren... Het lijkt bijna iets onmogelijks, nuja, we zullen zien he! Ik wil natuurlijk niks liever. Maandag bloedtest.

En wanneer weet je dat dan, de dag nadien?
Wanneer stop je met utrogestan? de dag van bloedtest of de dag als je weet niet zwanger?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten