Papa worden na/tijdens kanker

IUI Forum
Plaats reactie
lichtje_in_de_duisternis

Papa worden na/tijdens kanker

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 18 juni 2013, 15:26

Vorig jaar in februari zijn mijn man en ik getrouwd.
Tussen de kerkelijke en wettelijke trouw wisten we dat hij lymfeklierkanker had ... :(

Kort na het trouwfeest is hij dan begonnen met chemo tot tegen de zomer.
Aangezien we een grote kinderwens hebben, hebben we meteen na de diagnose beslist om zaadcellen in te laten vriezen om later te kunnen gebruiken.
Rond oktober werd bij de eerste scan duidelijk dat het lymfoom al weer terug was.
Dus weer chemo en nu nog zwaarder en daarna stamceltransplantatie.

Nu zitten we nog een beetje angstig af te wachten wat de resultaten zijn van een nieuwe scan.

Ondertussen ben ik gestart met IUI en hebben we de eerste poging reeds achter de rug (jammer genoeg zonder resultaat). Nu dus de tweede poging ...

Aangezien we natuurlijk maar over beperkt aantal zaadcellen beschikken moeten we zuinig zijn en beginnen we 3 cycli met IUI en stappen we nadien over naar IVF.

Ik heb op dit forum al veel goede verhalen gelezen over IUI , maar bij mijn weten nog niet zoals het bij ons is gegaan door kanker van een partner. Of zijn er toch?

groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 juni 2013, 22:30

Hey meisje..
Eerst en vooral veel sterkte en moed in deze tijden..
Je kan je situatie denk ik beetje vergelijken met iui met donorzaad..
Ontdooien van sperma en insemineren. De kwaliteit zal goed geweest zijn. Anders zouden ze nooit met iui eerst proberen. Maar ervaring heb ik daar natuurlijk niet mee..

Verder kan ik je zeggen dat mijn man vroeger ook kanker gehad heeft en de stralen chemo enzovoort alles bij hem gedood heeft. Wij zijn dus nu op donorzaad aangewezen. Ik vind echt goed dat er nog ingevroren is voor jullie.

Veel succes! alles komt zeker goed x x

lichtje_in_de_duisternis

gelukkig goed nieuws van oncoloog gisteren

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 20 juni 2013, 9:58

Gisteren hebben we goed nieuws gekregen van de oncoloog.
Alle lymfomen zijn weg. :lol:
Mijn man heeft nu wel een bacteriële longonsteking waarvoor hij nu een maand antibiotica moet nemen.

De ingevroren zaadcellen waren inderdaad van een heel goede tot goede kwaliteit, al is dit natuurlijk beperkt en willen ze er zuinig mee zijn.
Vandaar 3 cycli met iui en daarna ivf.
Vanmorgen naar ziekenhuis geweest en ik heb 2 follikels (één van 11 en één van 14), zondag terug voor echo en bloed trekken.
We zien wel of het deze keer lukt. :?:
Ik hoop gewoon dat het lukt met iui want ivf is toch al weer een stapje verder met nog meer hormonen en bijwerkingen, niet?

groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 juni 2013, 8:56

ieps

wat super goed nieuws!!!
hoe was de echo gisteren?
laat ons hopen dat iui echt werkt bij jullie..
je kan je mss aansluiten op het topic iui clubje?!
succes!

lichtje_in_de_duisternis

wachten wachten

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 24 juni 2013, 21:32

Eerst waren er 2 follikels maar daar is uiteindelijk maar 1 van blijven groeien. Testen met clearblue en bloed gaven nog geen piek aan. Zonet pregnyl gekregen en woensdag dan inseminatie.
Dus wachten wachten en hopen op ons lichtje in de duisternis
:D

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 25 juni 2013, 8:49

met al het goede nieuws zal je het lichtje in de duisternis zeker komen! nu is er rust in jullie hoofdje!!! succes, ik heb gezien dat je je aangesloten hebt! see you there!

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 25 juni 2013, 20:54

Vraagtekens schreef:met al het goede nieuws zal je het lichtje in de duisternis zeker komen! nu is er rust in jullie hoofdje!!! succes, ik heb gezien dat je je aangesloten hebt! see you there!
ik hoop het ook. Morgen is het weer zover. Vanmorgen toch nog één test gedaan en nu had ik wel een smiley dus lh piek

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 28 juni 2013, 13:31

en nu dus weeral dat zenuwachtige afwachten. :roll:
Voel ik iets of beeld ik het mij in?
Zal het lukken of moeten we naar de derde en laatste IUI?
Wat als onze cryostrootjes allemaal op zijn?
Wat als het uiteindelijk toch lukt en ik krijg een miskraam, dan verspillen we alsnog een strootje ... :cry:
pff ik snap niet waar de mensen de moed vandaan halen om jaren aan een stuk te proberen.

Maar dat is het probleem bij ons, wij kunnen niet jaren aan een stuk proberen aangezien we vast zitten aan het aantal cryostrootjes dat we hebben ... :x

Olijfje
Berichten: 639
Lid geworden op: 10 november 2009, 19:25

Bericht door Olijfje » 28 juni 2013, 13:52

Hey lichtje,

Alvast heel veel sterkte voor jouw man en ook voor jou! Ik weet jammer genoeg wat jullie doormaken. Mijn man heeft ook kanker gehad (teelbalkanker). Bij ons werden ook voor chemo zaadcellen ingevroren om daarna te starten met icsi. Kwaliteit en genomen staal was niet uitmuntend en wilden toen ook alles op alles zetten.
Na 6 mislukte icsi pogingen waarvan eentje zwanger maar helaas miskraam, zijn wij ten rade gegaan bij prof in Uz Gent. Hij verwees mijn man door naar androloog en mij heeft hij binnenste buiten gekeerd. Wat bleek, na het nemen van voedingssupplementen was mijn man zijn zaad terug piccobello en ook bij mij had hij een probleem ontdekt waardoor wij niet zwanger konden worden. Ik had een ontstoken eileider die werd weggehaald en endometriose alom. Na mijn operatie waagden wij een inseminatie, en lappe zwanger! Hier loopt nu een kleine lieverd van 13 maand.
Ik wil maar zeggen dat het echt kan! En het zaad van jouw man kan na chemo terug goed komen.

In ieder geval massa's succes en beterschap voor jouw ventje

Liefs
Olijfje

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 28 juni 2013, 19:09

Bedankt olijfje voor je verhaal. Het geeft me wel moed maar ik vrees er echt voor dat mijn man weer vruchtbaar zou zijn aangezien hij echt wel veel zware chemobehandelingen heeft gehad en ook stamceltransplantatie.
We hopen op dat wondertje.

Olijfje
Berichten: 639
Lid geworden op: 10 november 2009, 19:25

Bericht door Olijfje » 29 juni 2013, 19:32

En ik duim mee voor dat klein lief wondertje :wink:
Ben je al begonnen met een poging?

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 30 juni 2013, 13:50

Olijfje schreef:En ik duim mee voor dat klein lief wondertje :wink:
Ben je al begonnen met een poging?
ja ik ben nu aan het wachten op het hopelijk niet komen van mijn regels
:D dit was de tweede poging. Maar denk dat het weer niets zal kzijn

Olijfje
Berichten: 639
Lid geworden op: 10 november 2009, 19:25

Bericht door Olijfje » 4 juli 2013, 19:57

Hey lichtje ,

Hoe verlopen de wachtdagen? Wanneer heb je nieuws?
Ben mega benieuwd! Ik hoop echt dat de tweede keer jullie lucky chance is :wink:

Olijfje

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 5 juli 2013, 9:33

Olijfje schreef:Hey lichtje ,

Hoe verlopen de wachtdagen? Wanneer heb je nieuws?
Ben mega benieuwd! Ik hoop echt dat de tweede keer jullie lucky chance is :wink:

Olijfje
Tja af en toe spookt het door mijn hoofd hé ... :(
Heb af en toe wel wat steken in mijn borsten maar ik heb altijd wel gevoelige borsten.
Heb ook soms precies het gevoel dat mijn nod erdoor zal komen maar tot nu toe nog niets ...
Voor de rest voel ik niets of heb ik nergens last van.
26 juni was de inseminatie dus ik denk dat ik volgende week normaal gezien mijn nod zal hebben.
Maar ik hoop natuurlijk van niet !

lichtje_in_de_duisternis

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 9 juli 2013, 21:39

Weer niets ... :x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten