leeftijd iui

IUI Forum
Plaats reactie
loveforbaby
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 juli 2013, 17:01

leeftijd iui

Bericht door loveforbaby » 2 juli 2013, 17:06

hallo,

wij zijn een lesbisch koppel met een enorme grote kinderwens.
we willen graag starten met het proces
ik ( de gene die zwanger wilt worden ) ben 20 jaar
mijn vriendin is er 24

onze vraag is of er een min leeftijd is voor t proces?
en of er een bepaalde relatie duur moet zijn

gr

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 17 augustus 2013, 13:57

Er is wel een minimum van de relatieduur.
Toen wij de formulieren invulde stond het er ook bij, iemand die bv een koppel vormen voor nog maar 6 maand... dat hebben ze ons verteld dat ze dat te vroeg vinden. Wij waren bv 3 jaar samen waarvan 1jaar getrouwd dus dat scheelt.

Veel succes!

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 17 augustus 2013, 14:11

Wij zijn een heterokoppel van 25(v) en 28(m) en wij zijn door verminderde vruchtbaarheid aangewezen op de MMM. Maar ik krijg constant te horen: "je bent nog zo jong". Dus probeer u alvast te wapenen tegen dat zinnetje, want ik vrees dat jullie dat ook te horen zullen krijgen...

Veel succes!

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 17 augustus 2013, 17:55

Diablo, ik was 28 toen ik begon en ik was ook voor iedereen "nog zo jong en nog tijd genoeg om kinderen te krijgen" zelfs nu op mijn 32 zeggen ze dat nog steeds.
Weliswaar nu niet meer door de profs maar door de familie-kennissen-vrienden.
In mijn moeder haren tijd hadden ze kinderen op hun 19-21jaar en als ge nu 32 bent zijt ge plots al jong. Wat waren ze vroeger dan? :)

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 18 augustus 2013, 10:38

Mijn gyn heeft hier eigenlijk nooit iets over gezegd. Wij zijn jong gestart. ik was nog 20 toen we besloten dat een kindje welkom was. (was wel 24 tegen dat ze er effectief was) Wij waren 26 en 27 toen we aanklopten voor hulp voor ons tweede (we wilden eerst weer 2 jaarnatuurlijk proberen). Maar hij zei wel dat we alles in ons eigen tempo konden doorlopen en onze tijd konden nemen dankzij het feit dat we er "jong" aan begonnen. Hij zag daar precies alleen maar de voordelen van in. Op een kinderwens moet toch geen leeftijd staan. Ik vind dat je na 2 jaar hard proberen en niet slagen alle recht hebt om hulp in te roepen of je dan 22 of 38 bent dat moet toch geen verschil maken.

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 18 augustus 2013, 12:21

Evi81, ik vind 32 idd niet jong, ik word volgende week zelf 32 en ik word er doodnerveus van dat wij nog geen kindjes hebben. En inderdaad, vroeger had iedereen kinderen op 20 jaar...
Dus zeggen: je bent nog jong, eens je in je 32e bent en het lukt duidelijk niet, vind ik niet echt correct.
Maar bon, het is wat het is... en we hebben niet echt veel keuze, gewoon volhouden en het beste hopen.
Maar aan de mensen die 25 jaar zijn, ik wil niet zeggen: je bent zo jong :) al ben je dat, maar wel: je hebt effectief ZOVEEL jaren nog waarin je zwanger KAN worden! Dus je hebt meer tijd dan anderen, en laat dat misschien een geruststelling zijn... Al wil je het natuurlijk heel erg snel. Succes allemaal!

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 18 augustus 2013, 12:29

AnTan, volledig mee akkoord, OK wij zijn 'jong' in het algemene leven en geen ouwe knarren van 60 maar voor kids te krijgen is jong zijn inderdaad een enorm voordeel. Ik was er 31 toen ik uiteindelijk men zoon had en ik wil nu geen 3jaar wachten om opnieuw te IUI te starten. We worden er alvast niet jonger op :D spijtig hehe

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 18 augustus 2013, 20:36

Wij zijn ook een lesbisch koppel. In het gesprek met de consulente was het vooral belangrijk dat ze duidelijk kon merken dat we een stabiele relatie hebben en dat we omgeven zijn door mensen die onze relatie aanvaarden (vooral de ouders dan). Ikzelf was toen 23, mijn vriendin 30. Moest ik zelf consulente zijn zou ik de kwaliteit en duurzaamheid van de relatie belangrijker vinden dan de leeftijd van het koppel...

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 19 augustus 2013, 16:10

Het hangt echt af van centrum tot centrum, of er een leeftijdsgrens gehanteerd wordt (en welke)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten