iui en ingevroren sperma

IUI Forum
Plaats reactie
vida
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 april 2013, 11:03

iui en ingevroren sperma

Bericht door vida » 2 juli 2013, 18:41

Hoi!

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met iui en ingevroren sperma? Mijn partner vertoeft veel in het buitenland voor zijn werk, waardoor we er niet kunnen aan voortdoen. Ik dacht dat ingevroren sperma misschien een oplossing kan bieden. Maar allicht minder kwaliteit dan en meerkost?

Graag jullie ervaringen.

BEDANKT

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: iui en ingevroren sperma

Bericht door waitykaty » 3 juli 2013, 10:16

vida schreef:Hoi!

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met iui en ingevroren sperma? Mijn partner vertoeft veel in het buitenland voor zijn werk, waardoor we er niet kunnen aan voortdoen. Ik dacht dat ingevroren sperma misschien een oplossing kan bieden. Maar allicht minder kwaliteit dan en meerkost?

Graag jullie ervaringen.

BEDANKT
Hallo Vida,

Ik heb 2x IUI achter de rug. 1x met een ingevroren staal omdat mijn man misschien in het buitenland zat et 1x met een 'vers' :D staal.
Ik volg een behandeling in Jette en daar moesten we voor het ingevroren staal al 3 weken voor de IUI het staal afgeven (ze zijn onderbemand en bijgevolg zijn de wachttijden nogal aan de lange kant).
Wij hebben de 'rest' ook laten invriezen en bewaard zodat we de rest van de staal achteraf, indien nodig, nog kunnen gebruiken. Als ik mij niet vergist kost dit +/- 100 euro. Wij hebben nu nog genoeg voor 1x.
Wat de kwaliteit betreft: ze hadden mij gezegd dat de kwaliteit minder kon zijn maar dat ze er genoeg ontdooien tot ze voldoende hebben (wat dat ook mag betekenen).
Bij ons was er een verschil in kwaliteit tussen de twee maar of dit nu aan het invriezen lag of aan een andere factor is niet duidelijk. In beiden gevallen was het goed genoeg om inseminatie mee te doen.

Ik vond het een hele geruststelling om het ingevroren materiaal te hebben.
Ten eerste moet ik niet stressen over mijn ovulatieplanning en zijn buitenlandse planning.
Verder was hij tijdens de eerste IUI toch in België en bleek dat hij geen staal kon produceren de dag van de IUI door de stress :shock:
Toen hebben ze dus het staal ontdooit en kon het toch doorgaan.

Succes!

vida
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 april 2013, 11:03

Bericht door vida » 3 juli 2013, 12:15

Bedankt voor je reactie!

lichtje_in_de_duisternis

Re: iui en ingevroren sperma

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 3 juli 2013, 17:22

vida schreef:Hoi!

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met iui en ingevroren sperma? Mijn partner vertoeft veel in het buitenland voor zijn werk, waardoor we er niet kunnen aan voortdoen. Ik dacht dat ingevroren sperma misschien een oplossing kan bieden. Maar allicht minder kwaliteit dan en meerkost?

Graag jullie ervaringen.

BEDANKT
zoals je kan lezen in mijn andere berichten gebruiken wij ook ingevroren sperma om medische redenen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten