2e IUI - licht verlies - poliep

IUI Forum
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

2e IUI - licht verlies - poliep

Bericht door AnTan » 7 juli 2013, 12:32

Dag allemaal,

Met veel vragen terug thuis na 2e IUI bij vervanger van mijn arts. Wàs al niet zo leuk en eerste wat ik hoorde na eendebek plaatsing: je hebt een poliep van bijna 3 cm! Die moet eruit!
En dan maar ontspannen!

Bon. Snel even alles gegoogeld. Meestal goedaardig, bon 'meestal', dwz kan ook niet goed zijn.
Kan dit door de clomid en pregnyl en utrogestan allemaal zijn? Het is nu wel al redelijk groot. Maar exact een maand geleden bij 1e IUI moet dat dan toch ook zichtbaar geweest zijn?
Mijn vragen:
- laten doen door fertiliteitsarts? of door mijn normale gynecoloog?
- ik liet nog geen HSG onderzoek of kijkoperatie doen, gingen eerst 4x IUI proberen en dan pas verder kijken... nu zijn er dus 2 geweest... die poliep moet er (asap neem ik aan) uit, beter vragen om 3 operaties ineen te doen? 3e IUI kon toch niet augustus wegens werken in ziekenhuis, dus dan die operatie en een maand overslaan? iemand dit al laten doen poliep verwijderen? kan dit onder volledige verdoving? die arts vanmorgen zei: zou het eigenlijk nu eraf willen halen, hij zei het alsof het daar ter plekke kon zonder verdoving... maar ik ben echt panisch en laat me liever volledig verdoven

- IUI, veel buikpijn nadien, nu uurtje geslapen en is iets beter. WEL merkte ik bruin-rood-bloedverlies op toen ik naar toilet ging... is dit normaal? of meteen een slecht teken

- poliep, kan dit zorgen dat je NIET zwanger wordt?

- poliep, KAN dit erg zijn? utrogestan gebruiken niet erg dan?

Bedankt voor jullie antwoorden alvast, ik ben echt ongerust! Ipv nu op mijn gemak 2 weekjes af te wachten zal ik doodnerveus en bang zijn voor die 'ingreep', hoe 'klein' ook, leuk is het toch niet.

Net gezien:bloedverlies!kan dt betekenen dt iui mislukt is of fout gebeurde?buikpijn normaal?
Laatst gewijzigd door AnTan op 7 juli 2013, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Marieke14
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 november 2012, 20:29

Bericht door Marieke14 » 7 juli 2013, 12:41

Ik heb nooit iui laten doen, maar ik heb wel een poliep gehad. Bij mij hadden ze die gevonden bij een hysteroscopie.
Je kan dit laten doen door je eigen gynaecoloog, want dat is bij mij ook gebeurd.
Dit kan er voor zorgen dat je niet zwanger geraakt, dus je kan ze best eerst laten verwijderen.
Hopelijk zijn er nu al een paar vragen opgelost.

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 7 juli 2013, 13:33

Ga het sowieso laten wegnemen. Deed je het onder volledige verdoving? Toch raar dat ze dt nu pas zien en al zo groot... Vorige maand ook inseminatie en tweejaarlijkse controle...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 7 juli 2013, 13:59

Hey antan.. ik heb na iui ook steeds wat bloedverlies. Dokter zei me dat dat is door tegen baarmoederwand te komen. Maar dat kan absoluut geen kwaad.
Volgens mij zou hij iui niet doen als je niet zou kunnen zwanger worden ik heb ook al cystes gehad en ze lieten iui ook steeds doorgaan..

Ik zou maandag ff naar huisarts of gyneaecoloog bellen en ff vragen hoe het zit. Wat te doen.. en wat te verwachten...

Sterkte!
Morgen mijn derde iui..

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 7 juli 2013, 14:15

Heel veel succes morgen!

Marieke14
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 november 2012, 20:29

Bericht door Marieke14 » 7 juli 2013, 18:39

AnTan,

Bij mij hebben ze een epidurale verdoving gebruikt, ik moest 's morgens binnen en 's avonds mocht ik al terug naar huis.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 8 juli 2013, 23:20

Hey antan..

Weet je al iets meer?

Hier ook pijnlijke iui en bruinverlies gehad. . En veel krampen nadien. .
Nu nog zelfs..

X

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 8 juli 2013, 23:25

Hey antan..

Weet je al iets meer?

Hier ook pijnlijke iui en bruinverlies gehad. . En veel krampen nadien. .
Nu nog zelfs..

X

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 9 juli 2013, 13:26

Heb gebeld naar kliniek waar ik ga, maar onze arts is nog een week op verlof.
Toen ik het vertelde aan de telefoon van poliep, met de vraag of ik dat best door eigen gynecoloog of door hun fertiliteitsarts liet doen, zeiden ze dat ik best wacht tot de dag van de bloedafname binnen 15 dagen... dan kunnen we alles vertellen en vragen.
Wellicht zal hij het dan ook doen. En ik denk dat ik zélf zal vragen of HSG en kijkoperatie op hetzelfde moment niet mogelijk zijn. Dat moet binnen 2 maanden tòch gebeuren... dus waarom niet nu, als ik tòch geopereerd moet worden.
Heb ook liever dat hij het doet, dan is gans mijn dossier bij 1 arts. (al weet ik dat mijn gewone gynecoloog ontzettend zacht zou zijn en mij zou kalmeren, fertiliteitsarts weet ik niet). Ik ga vragen om volledige verdoving... en hopelijk kan dat!
Zie er enorm tegenop, maar voorlopig is het 2 weken uit mijn hoofd zetten en dan zien...
Sowieso is de IUI nu gedaan en kan je toch moeilijk opereren volgens mij binnen de 2 weken. Dus ga ik gewoon idd 2 weken afwachten en dan slaan we desnoods een maand over in augustus. Jammer, maar beter dan kop in het zand en doorgaan tegen beter weten in.

Ben nu met Utrogestan begonnen, hopelijk heeft dat geen negatieve werking op die poliep, aangezien een poliep er komt door hormonen, en is utrogestan geen hormoon?

Bloedverlies en buikpijn is ondertussen gestopt. Heb dat niet meer gemeld of naar gevraagd, blijkbaar gebeurt het veel lees ik hier. Had het wel niet bij mijn eerste IUI
Ik acht de kans (weereens) klein om zwanger te zijn, zeker met die poliep, die zwanger worden blijkbaar kan vermoeilijken...

@vraagtekens, hopelijk gaat het snel beter! bij mij hielp het om te liggen en te slapen... veel succes!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 11 juli 2013, 10:57

@Vraagtekens is de pijn al weg? Alles oke?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 11 juli 2013, 11:10

beetje zoals mijn cyste toen.. zwanger worden daarmee kan geen kwaad want ze kunnen daar achteraf nog iets aan doen. net als die poliep. dus maak je dan niet teveel zorgen mie!!

hier nog steeds buikpijn en tot gisteren avond nog wat bloedverlies. maar enkel bij het afwrijven en het was geen bruin maar hel rood.
Dus ze zal wel ader geraakt hebben in baarmoederhals zeker.
Als ik deze namiddag terug bloed heb, ga ik bellen naar crg.

Maja
kheb van maandag op dinsdag nacht iemand zeer dierbaar verloren en de emoties zijn nogal hoog. dus da zal ook genen positieven invloed hebben om de hele situatie...

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 11 juli 2013, 12:32

Zucht... komt dat er ook nog eens bij. Veel sterkte hoor! Zal inderdaad geen goede invloed hebben, maar goed, wetenschappelijk gezien kàn het evengoed nu lukken he, waarom niet.

Hopelijk stopt het bloeden en is alles oke gegaan. Was het je eigen arts die het deed?

Het is allemaal niet simpel he, en dat terwijl zoveel mensen niet eens beseffen hoeveel geluk ze hebben met hun kroost (en er maar over klagen hele tijd, ik ken er hoor!...

Nogmaals veel sterkte en moed toegewenst!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 19 juli 2013, 12:49

Negatieve test vanmorgen... Maandag bloedtest. Ik gebruik de testen van kruidvat, 2 voor 5 euro, die testen 4 dagen vroeger normaal.
Ik weet dat je niet vroeger mag testen omdat HCG zou kunnen hoger zijn door pregnyl.
MAAR als het nu negatief is zal dat wellicht blijven zeker? Ik voel me ook niet zwanger, alleen doodmoe, lage rugpijn en heel veel borstpijn, maar het is ook zo warm, en die pijnen heb ik 2 weken voor NOD.
Ik vroeg me af, KAN het eigenlijk tòch nog of echt niet?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 juli 2013, 13:21

hey antan

het kan nog altijd..
zolang je niet ongesteld wordt is er hoop!
mss toch nog net iets te vroeg.
als ik van jou was zou ik zondag of maandag nog eens testen.
succes!
ik test morgen..

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 22 juli 2013, 10:21

Kom net terug van afspraak. Bloedtest genomen, vanavond resultaten, maar vrijdag negatieve test dus 99,99% kans van niet zwanger te zijn.
Enkele vragen:


1. ik bloed lichtjes, kan dat MS zijn die doorkomt? (ik neem utrogestan, en moet die tot vanavond nog nemen, tot resultaten zeker zijn)... wat kan het anders zijn dan MS he?
2. poliep, ik vertelde erover aan hem (was vervanger die bij IUI het had gezien), hij zei dat een poliep SOMS vanzelf weggaat met menstruatie, iemand al meegemaakt? is het NIET weg op dag 5 van cyclus, moet het eruit (volledige verdoving blijkbaar) via curretage en moeten we maand overslaan, iemand ervaring mee? met poliep die vanzelf weggaat? ze was wel al 3 cm groot zei arts, dus ik vrees dat die daar bij 1e IUI al zat en niet is opgemerkt, kan dat?
3. hij zei dat bij de twee IUI's zaad heel goed was en we eigenlijk zonder inseminatie verder kunnen, dus clomid en pregnyl maar op natuurlijke manier proberen... ik maak me daar ergens wel zorgen over. Mijn man neemt supplementen en blijkbaar zou het al veel beter zijn, maar heb je niet sowieso meer kans met een IUI dan op natuurlijke wijze? Bvb. bij IUI steekt men dat toch DIEP en zit het er zeker in, nee?
4. ik heb nog geen HSG onderzoek gehad (hij zei vandaag dat dat niet zoveel meer wordt gedaan omdat indien eileiders bvb verkleefd zijn, je dat niet ziet), en kijkoperatie zei hij pas nodig na 5 pogingen... zou ik voorstellen bij operatie poliep meteen kijkoperatie te doen? of gewoon afwachten en desnoods dan twee operaties?
5. is IUI eigenlijk ongezond? kan iets krijgen van die 'hormonen'? en neem je eigenlijk hormonen? clomid, pregnyl, utrogestan, zijn dat hormonen? kan dat voor de gezondheid geen kwaad? kankers of gezwellen of zo?

alvast bedankt en iedereen veel succes!! zucht, nu dacht ik 2 ontspannen weekjes te hebben zonder al die afspraken en controles en nu is het toch weer, en zelfs operatie... het beheerst het leven toch wel! als ik nu zou geloven of weten dat het de moeite waard is, maar ik voel me alsof het bijna een mirakel zou zijn...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten