need some advice

IUI Forum
Plaats reactie
Melly
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 juli 2013, 19:58

need some advice

Bericht door Melly » 10 juli 2013, 20:41

Hallo iedereen!


Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, maar had tot nu toe zelf nog niets durven posten.

Ik moet nu toch wel even m'n ei kwijt (letterlijk en figuurlijk :wink: ), want ik zit met een dilemma.

Sinds december 2012 proberen we zwanger te geraken. Helaas kreeg ik geen menstruatie... Conclusie: PCO. De zaadjes van mijn vriend werden ook gecontroleerd... Conclusie; traag zaad (0% snel, 19% traag en de rest bewoog al helemaal niet; hij heeft een spatader).

Aangezien wij met een gecombineerd probleem zitten, werd er gekozen voor IUI, met clomid en pregnyl.

Dit is mijn eerste maand dat ik Clomid heb gebruikt (2 pilletjes per dag).
Ik moest vandaag op follikelmeting; blijkt nu dat ik 2 follikels heb van 19mm en eentje van 15mm en nog eentje van 13mm. 4 in totaal dus
:shock:

De gynaecoloog stelde voor om vanavond al pregnyl te spuiten (zo is de kans kleiner dat die 2 kleinere follikels goed vruchtbaar zouden zijn als ze zouden springen)
MAAR volgens haar is de kans op een tweeling, als je 4 follikels hebt, zeker 25%...
Kans op een drie- of vierling is er ook...

Mijn vriend en ik zouden liever geen meerling hebben. De kans op vroeggeboortes en complicaties is toch veel groter dan.

Heb er met de gyneacoloog over gesproken en ze zei dat ze het risico wel zou nemen, gezien de follikels niet allemaal even groot zijn en gezien ik de pregnyl vanavond al zou krijgen, in plaats van een dag te wachten tot de 2 grootste follikels groot genoeg zijn.

Wij denken er nu over om deze IUI over te slaan, en gewoon deze maand de natuur zijn gang te laten gaan.
(de kans op bevruchting is dan wel veel kleiner, maar de kans op een tweeling daardoor ook)

Is er hier iemand die in een soortgelijke situatie is geweest? En wat hebben jullie dan gedaan??
Ik wil ook geen kansen verspelen. :?
Indien we deze maand voor de natuurlijke weg kiezen, zou het dan niet beter zijn dat ik de pregnyl pas morgen zet?? Zo kunnen ze nog een beetje groeien...
(kan gynaecoloog pas morgen terug bereiken, dus kan haar die vraag niet meer stellen.)

Sorry voor mijn gezaag hier maar ik kan er gewoon met niemand over praten. Heb een beetje advies nodig...

Ik ben echt blij dat dit forum bestaat. Het geeft veel steun te weten dat je niet alleen bent met je probleem.

Ik wens iedereen hier heel veel sterkte toe!


Groetjes,
Melly

Veveos
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 juni 2013, 12:21

Re: need some advice

Bericht door Veveos » 10 juli 2013, 21:22

Melly schreef:Hallo iedereen!


Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, maar had tot nu toe zelf nog niets durven posten.

Ik moet nu toch wel even m'n ei kwijt (letterlijk en figuurlijk :wink: ), want ik zit met een dilemma.

Sinds december 2012 proberen we zwanger te geraken. Helaas kreeg ik geen menstruatie... Conclusie: PCO. De zaadjes van mijn vriend werden ook gecontroleerd... Conclusie; traag zaad (0% snel, 19% traag en de rest bewoog al helemaal niet; hij heeft een spatader).

Aangezien wij met een gecombineerd probleem zitten, werd er gekozen voor IUI, met clomid en pregnyl.

Dit is mijn eerste maand dat ik Clomid heb gebruikt (2 pilletjes per dag).
Ik moest vandaag op follikelmeting; blijkt nu dat ik 2 follikels heb van 19mm en eentje van 15mm en nog eentje van 13mm. 4 in totaal dus
:shock:

De gynaecoloog stelde voor om vanavond al pregnyl te spuiten (zo is de kans kleiner dat die 2 kleinere follikels goed vruchtbaar zouden zijn als ze zouden springen)
MAAR volgens haar is de kans op een tweeling, als je 4 follikels hebt, zeker 25%...
Kans op een drie- of vierling is er ook...

Mijn vriend en ik zouden liever geen meerling hebben. De kans op vroeggeboortes en complicaties is toch veel groter dan.

Heb er met de gyneacoloog over gesproken en ze zei dat ze het risico wel zou nemen, gezien de follikels niet allemaal even groot zijn en gezien ik de pregnyl vanavond al zou krijgen, in plaats van een dag te wachten tot de 2 grootste follikels groot genoeg zijn.

Wij denken er nu over om deze IUI over te slaan, en gewoon deze maand de natuur zijn gang te laten gaan.
(de kans op bevruchting is dan wel veel kleiner, maar de kans op een tweeling daardoor ook)

Is er hier iemand die in een soortgelijke situatie is geweest? En wat hebben jullie dan gedaan??
Ik wil ook geen kansen verspelen. :?
Indien we deze maand voor de natuurlijke weg kiezen, zou het dan niet beter zijn dat ik de pregnyl pas morgen zet?? Zo kunnen ze nog een beetje groeien...
(kan gynaecoloog pas morgen terug bereiken, dus kan haar die vraag niet meer stellen.)

Sorry voor mijn gezaag hier maar ik kan er gewoon met niemand over praten. Heb een beetje advies nodig...

Ik ben echt blij dat dit forum bestaat. Het geeft veel steun te weten dat je niet alleen bent met je probleem.

Ik wens iedereen hier heel veel sterkte toe!


Groetjes,
Melly
Ik zou er alleszins nu voor gaan... Ik zou het er op wagen.. Wie weet heb je de volgende cycli geen ei :(

Melly
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 juli 2013, 19:58

Bericht door Melly » 10 juli 2013, 21:51

Ja... Ik twijfel nog steeds. 25% kans op tweeling is wel veel...
Langs de andere kant, heb gelezen dat ze normaal geen IUI mogen doen als er te veel rijpe follikels zijn.
Wil toch zeggen dat de gynaecoloog de kans laag inschat.

Jij morgen IUI heb ik gelezen? Heel veel succes!!!!!

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 11 juli 2013, 9:33

Ik zou het doen moest ik jou zijn! Veel succes met je keuze.

Groetjes

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 11 juli 2013, 10:48

ik zou er ook voor gaan,
mss ga je anders later wel spijt krijgen,
elke kans die er is gebruik ze meid,
want de weg naar een wondertje kan soms verschrikkelijk moeilijk worden.

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 11 juli 2013, 10:56

Ik zou het zeker doen. De kans d a t je zwaner wordt bij iui is al zo n vraagteken altijd.zou zeker nt overslaan. Zeker met grote kinderwens en moeilijkheden bij jullie beiden...
Maar jullie beslissing he.
Ikzelf zou een gat in de lucht.springen mocht ik na iui zwanger zijn na al dt proberen jaren lang...liever twee dan geen.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 11 juli 2013, 11:07

hey

mijn zus had twee jaar geleden:
4 eitjes => kans op meerling zeer groot => niet zwanger door IUI.

volgende maand: 1 eitje => zwanger.

Ik lees dat je twee grote hebt en twee iets kleinere..
Ik zou het er op wagen. de kans bij IUI is 15% op zwanerschap.
De kans dat er twee eitjes bevrucht worden is kleiner dan dat er 1 van de twee nu zou bevrucht worden.
(of van de 4)

Ik zou het erop wagen.
Ok er is meer kans op een meerling..
tjah niemand wilt dat echt he, inderdaad voor vroeggeboortes en of complicaties.
Het is aan jullie om hier een beslissing in te nemen. maar als er meer dan 3 echt goede eitjes zijn doen ze normaal geen inseminatie tenzij jullie dat echt wensen.
Als ik dan even kijk naar de kwaliteit van je partner zijn staal. Zou ik de kans toch wagen! dan hebben ze meer eitjes om naar toe te geraken!

Succes mie

Melly
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 juli 2013, 19:58

Bericht door Melly » 11 juli 2013, 15:41

Dankjewel iedereen voor het advies!!
We hebben besloten om het er dan toch op te wagen.

Ik moest wel normaal mijn pregnyl spuit gisteren om 23u zetten. Doordat ik zo twijfelde heb ik ze pas om 02u 's nachts gezet.

Zou dat echt een groot verschil uitmaken?
Sperma kan toch 72u overleven heb ik gelezen.

Ik ga straks ook eens een kijkje nemen in het IUI-clubje.
Kwestie van wat op de hoogte te zijn van wat er daar allemaal gaande is.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten