bijna gek door de wachtweken

IUI Forum
Plaats reactie
Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

bijna gek door de wachtweken

Bericht door Vraagtekens » 16 juli 2013, 11:40

Hey

pff 1 week na inseminatie.. geduld is mij toch gepasseerd als ze da hebben uitgedeeld ze..
Elke keer denk ik in mezelf en nu ga ik geen enkel symptomen proberen te sporen.. maar wat ik ook doe bij alles denk ik van ja mss toch wel nu..
Helaas is het al te veel negatief uitgedraait.. dat ik nu dus weer zot word door het feit dat ik weer vanalles voel en ik dus weer denk dat het niet gelukt is. en ergens stiekem weer wel snapte..
ik word daar dus turelu van he!

Melly
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 juli 2013, 19:58

Bericht door Melly » 16 juli 2013, 18:47

Nog heeeeeeel eventjes wachten Vraagtekens.
(Is voor mij wel makkelijk gezegd natuurlijk, is nog maar mijn eerste keer.)

Zet u op een terrasje met een lekkere (alcoholvrije) mojito, geniet van het zonnetje of huur filmpjes zodat je er niet hoeft aan te denken.

Ik ga mijn auto wassen vanavond om toch maar even met iets anders bezig te zijn :D

Ik begrijp je wel hoor, je voelt vanalles, maar durft niet te hopen... :?

Hopelijk krijg je deze keer eens goed nieuws!

Groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 17 juli 2013, 8:57

ergens denk ik dat het mss toch wel gelukt is nu..
mijn lichaam doet beetje anders..
en ik was deze ochtend echt misselijk..
maar da kan ook wat door de warmte komen zkr?

:roll:

enfin nog ffkes afwachten... zaterdag ga ik toch even testen.. ik moet naar tandarts in voormiddag en als de test pos zou zijn mag hij mij niet zo zwaar verdoven. (kzen nogal een moeilijke dus ik krijg steeds dubbele portie) als test negatief is, ja dan kant geen kwaad he. en dan is den druk weer wa van de ketel.. want maandag is NOD dus dan zou er zaterdag bij ochtendurine met een zeer gevoelige test toch al iets zeer licht zichtbaar moeten zijn.. niet?

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 17 juli 2013, 11:05

Wij zitten in dezelfde week en zullen op een dag verschil na, op zelfde dag het resultaat weten...
Bij mij valt het wachten mee, omdat ik niks voel en bijna (opnieuw) zeker ben dat ik niet zwanger ben. Omdat ik het gewoon bijna niet meer kan geloven precies. En dan met die poliep, er wéér iets bij. Mijn man wordt vandaag ook geopereerd... zaadkwaliteit zou beter moeten zijn nadien.
Mijn borsten doen wel ENORM veel pijn, kan niet slapen zelfs zonder sportbh.
Voor de rest ben ik precies verzwaard en weet niet waardoor.
Maar vooral ben ik DOODMOE, al dagen... En ik ben in verlof, en ik rust en slaap veel, maar ik ben doodmoe.

Maar al die dingen, 'het zal wel niks met zwanger zijn te maken hebben', denk ik dan.
Wellicht kan je dat allemaal zomaar hebben, of door utrogestan of door die pregnyl. Ik weet het niet eens, maar ik denk het.

Alleszins, leuk is het niet. En altijd moeten rekening houden met 'wat als het toch...'. Ik zou ALLES doen, niet drinken, rustig zijn, alles wat moet, maar als je jaren bezig bent en nooit een kindje... Dus drink ik wél af en toe een glaasje en soms twee. En dan denk ik, zoveel mensen doen dat (die niet weten dat ze zwanger zijn).
Ik probeer dus zo normaal mogelijk te leven en niet als iemand die zwanger zou kunnen zijn. En dat helpt een beetje. Het klinkt misschien wel negatief, en ik bén dat ook, maar het is voor mij makkelijker zo. Al wil ik niks liever, maar ja... Ik barst gewoon telkens het niks is, en kan dat niet meer aan, dat 'hopen'.

Ik ga zeker ook testen, vrijdag al denk ik :). En maandag bloedtest. Zo ben ik op voorhand al beetje zeker...

Heb jij eigenlijk al een kindje? Want in een ander bericht schreef je: '... zoals mij met mijn cyste, ze halen dat achteraf weg'. Dus je hebt al een kindje dacht ik dan? Hoeveelste poging IUI is het nu trouwens?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 17 juli 2013, 11:43

Hey Antan

Neen helaas heb ik nog geen kindje.. maar bij mij lieten ze IUI doorgaan ook al had ik cyste.. ze zeiden dat ze dat als ik zwanger zou zijn zouden kunnen verwijderen.
Ze kunnen tegenwoordig zoveel.

Neen wij zijn 2 jaar bezig aan onze kinderwens.
Mijn man is onvruchtbaar wegens kanker als hij kind was. Hierdoor hebben wij veel onderzoeken moeten ondergaan en jammer genoeg 8 maand op een donor moeten wachten.
Ik heb hele lange cyclussen en snel last van cystes daardoor zijn we op 6 maand tijd aan poging 3.

Ik denk zaterdag wel testje te doen.
Heb via internet 3 testen gekocht voor 9 euro die naar het schijnt gevoelig is tot 4 dagen voor start mensturatie. Ben benieuwd..

Bij mijn vorige pogingen had ik ook erg veel last van mijn borsten. ik kon haast niets verdragen, geen douche geen lakens erop.. het beste was gewoon slapen met bh aan. dat was wat verzachtend. nu staan nippies wel gevoelig maar anders gevoelig. en borsten zijn ook voller.
Sinds ik met clomid en pregnyl bezig ben ben ik wel al aantal kilo's bijgekomen. helaas.. nadelen van hormonen is bij de ene zus en bij de andere zo.
Gezwollen buik komt denk ik van pregnyl. want ik lijk al maanden 3 maand zwanger..

Antan.. ik weet dat het moeilijk is, maar de moed niet verliezen.. mss ben je nu al zwanger en zo niet zal die operatie zeker bevorderlijk zijn voor de kwaliteit van het zaad van je man.
En als je na 3 keer IUI niet zwanger bent kan je altijd vragen om over te stappen op ivf of icsi.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 27 en de dokter zei, mevrouw u bent nog zo jong.. het zou mooi zijn als het met iui zou lukken.. terwijl ik het ook wel beu ben na 2 jaar hoor.. twordt eens tijd voor goed nieuws.

Deze ochtend was ik trouwens misselijk..
mss toch goed voorteken..
kdurf eigenlijk niet echt te hopen..
en langs den andere kant dan weer wel..
snap je?

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 18 juli 2013, 14:33

Hey, 27 jaar is nog jong he... zeer jong. Ik ben zelf 32 en voel dat aan als 'oud' om zwanger te worden.
Wat lastig dat je zo'n lange cyclussen hebt, kan dat met clomid en pregnyl niet onder controle gehouden worden? Hoe werkt het dan? Na je NOD moet jij dan weken wachten tot je ongesteld wordt?
Waarom was het 8 maand wachten op een donor?

Moeilijk allemaal he. Ja, mijn man is er vanaf. En indien ik niet zwanger ben, dan kijkoperatie, HCG onderzoeken en poliep verwijderen, hopelijk in één en hopelijk onder volledige verdoving. Ik sla teveel in paniek gewoon bij het minste. Beproeving al om voor een echo en zeker IUI te gaan, doet bij mij pijn.

Ik voel me niet zwanger en zal het wellicht niet zijn. Borstpijn en zwaarder worden en moe zijn, wat je zegt, hoort bij al die medicatie veronderstel ik.
Daarnet was ik boek aan het het lezen en opeens kwam een zin 'ik hield me met de baby bezig ondertussen, flesje geven en zo'... en ik begon, tot mijn verbazing, keihard te wenen.
Zucht... het is lastig, het is vreselijk lastig. We proberen ook al 3 jaar. En de tijd tikt voorbij en het voelt als verloren jaren ergens. We proberen 'nu' te leven, maar de helft van de tijd ben je aan medicatie, of moet je opletten voor vanalles, je kan het niet echt 'vergeten' he. Maar goed, ik ben dankbaar voor wat ik wél heb, maar bon. De druk is te hoog, veel te hoog. Het is het meest instinctieve in mij... moeder willen zijn. Al heel mijn leven ben ik rond kinderen en zorg ik voor hen, speel ik met hen... nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. En ik wil niet zoals ik vaak lees: na 10 jaar proberen... kwam dan X, of na 10 jaar proberen zijn we er dan maar mee gestopt.
Dit zijn de mooiste jaren, de jonge jaren, de gezonde jaren... en er zijn ergere dingen, dat weet ik... en horrorverhalen van mensen die vreselijk dingen meemaken, bvb doodgeboorte, ah, ik WEET hoeveel erger dat is, echt wel...
Maar toch is het lastig. Te lastig. Soms... En soms gaat het dan.

Maar goed. Vandaar die cocon rond mij. 'Ik ben niet zwanger'... zo leef ik elke dag. En als ik dan (morgen) een test doe stort ik toch telkens weer een beetje in omdat het weer niks is...

Alleszins, succes met het wachten, het is nu niet lang meer. Ik heb ook testen die 4 dagen op voorhand testen, ik vind die betrouwbaar... Ze kosten niet veel, ik test altijd te vroeg :).

Sowieso veel succes en wie weet he voor jou!?!
Veel succes!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 18 juli 2013, 15:29

hey

Het probleem is dat ik heel veel kleinere follikels van 8-10 mm heb zitten als reserve.
Dus ik krijg 2 pilletjes clomid en dan kan er 1 rijpen
maar als ik er 3 zou nemen dan zou ik mss direct overstimulatie hebben.
1 is te weinig omdat dat gedeeld wordt door 20 follikels.
En soms groeien er twee tot drie, maar stoppen ze plots omdat geen 1 van de drie dan dominant wordt.
kheb nogal raar hormonen wereldje!

daarstraks hoopte ik nog zo en gisteren ook en nu denk ik weer van tzal toch wel weer niet zijn..

kwil eigenlijk niet echt met IVF ofzo beginne.
pff da warm weer doet hier geen goed aan..

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 18 juli 2013, 17:04

Ik zou gewoon niks doen... op de tanden bijten... en je voorbereiden op het slechtste.
Dan kan je nog altijd reuzeblij zijn!!!! Heb je minder te verliezen.
Hoeveel keer ik gedacht heb: ik ben zwanger, ja, ja...
Eerlijk? Zelfs nu, joepie ik ben extreem moe, ik zou zwanger kunnen zijn.
Sowieso denk je dat.
Maar probeer er niet teveel aan toe te geven. Wacht nog een dag, of 2 dagen en test dan, en test een dag nadien later nog eens...
En zo niet, je hebt nog zooooooooooveel tijd!! Je bent onder begeleiding, ze zullen je geen jaren dit laten doen. Waarom zou je IVF niet zien zitten?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 juli 2013, 8:54

ivf is toch pak intenser.
Dokter zei ook dat je dat niet mag onderschatten.
Pak meer hormonen.
en ja ik hoop gewoon dat het nu gelukt is..
maja da weten we pas volgende week he..
pff het is nu weer elke keer we naar toilet gaan van hopelijk geen bloed... pff snapte

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 19 juli 2013, 12:03

Aaaah wachtweken! Daar kijk ik nu niet naar uit zie!
Ik moet terugkeren van mijn kamp waar ik monitrice ben voor de inseminatie. Dus ben wel blij met dat stiekeme dagje 'verlof'. Tis te hopen dat het niet voor niets is. En de eerste wachtweek zal wel voorbij vliegen, tijdens zo'n kamp heb je echt geen tijd om na te denken.

Is mss een goede tip voor je, vraagtekens :)

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 juli 2013, 12:06

hihihi ja idd
maar ik moet nog maar beetje geduld meer hebben he
maandag is nod...

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 22 juli 2013, 7:11

Al nieuws?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 22 juli 2013, 9:02

twee testen negatief dus geen hoop meer.
weer afwachten op ms
terwijl ik best nog veel onwel ben maja

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 22 juli 2013, 10:15

krijg je nog een bloedtest?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 22 juli 2013, 10:24

mja vanavond en morgen namiddag uitslag..
maar kga altijd overtijd dusja..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten