IUI en werken, ziektebriefje of vertellen?

IUI Forum
Plaats reactie
minneke_01
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 augustus 2013, 19:15

IUI en werken, ziektebriefje of vertellen?

Bericht door minneke_01 » 4 augustus 2013, 21:36

Hallo,

Graag had ik geweten of jullie vertellen op jullie werk dat jullie met IUI bezig zijn? En hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik begin nu aan mijn 3de IUI en heb nu al stress dat het op een dag zal vallen die ik moet werken en dus weer iets moet verzinnen.
Weten jullie ook of je een doktersbriefje kan krijgen voor de dag van de IUI. Gaan jullie hiervoor naar de HA of vraag je dat aan de gyne? Bij de gyne staat er dan meestal toch een stempel op? Dan kunnen ze op het werk ook vragen stellen?

Alvast bedankt!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 4 augustus 2013, 22:27

Hallo, ik heb ook net 3e IUI achter de rug gehad. Had het geluk dat het altijd in het weekend is geweest.
Het is persoonlijk he wat je wil.
Bij mij weet niemand dat we daaraan bezig zijn. Vind ik teveel druk, en teveel mensen die weten: het lukt niet. Maar dat ben ik persoonlijk. Misschien lukt het gewoon niet anders voor andere mensen.

Als je het liever niet zegt, kan je altijd een doktersbriefje vragen of aan je huisarts vragen? Hangt er ook vanaf welke job je hebt he, kan je even paar uurtjes weg of niet. Vraag ns aan je huisarts wat ze/hij denkt, of er een oplossing is?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 5 augustus 2013, 0:04

Hier op werk op de hoogte maar we zijn dan ook maar met acht.
Dus moeilijk om het te verbergen met de echo en bloed en inseminatie zelf. Ik vraag steeds doktersbriefje voor de aantal uren dat ik weg ben. Ik ga ook gewoon terug werken nadien..

Succes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: IUI en werken, ziektebriefje of vertellen?

Bericht door waitykaty » 5 augustus 2013, 12:21

Hallo,

Ik heb mijn werk verwittigd dat ik "een behandeling volg in Jette'. De details heb ik niet gedeeld.
Bloed en echo is altijd voor of na het werk. IUI is al tijdens gebeurd en dan zet ik het in mijn agenda en ga ik erna werken of doe ik home office. Ik heb nog nooit een briefje moeten binnenbrengen.
Voor mijn kijkoperatie volgende week heb ik net een mailtje gestuurd dat ik een kijkoperatie op de planning heb staan en die dag wettelijk afwezig zou zijn.
Ik heb wel een heel erg flexibele werkgever, ik denk dat dat een uitzondering is.

Als je het niet wil vertellen dan zou ik een briefje bij de huisarts halen. Alles is wat afhankelijk van de ingesteldheid van je werkgever. Misschien hebben ze liever geen zwangere vrouwen en ben je er best discreet over.
Succes!

Veveos
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 juni 2013, 12:21

Bericht door Veveos » 5 augustus 2013, 12:25

AnTan schreef:Hallo, ik heb ook net 3e IUI achter de rug gehad. Had het geluk dat het altijd in het weekend is geweest.
Het is persoonlijk he wat je wil.
Bij mij weet niemand dat we daaraan bezig zijn. Vind ik teveel druk, en teveel mensen die weten: het lukt niet. Maar dat ben ik persoonlijk. Misschien lukt het gewoon niet anders voor andere mensen.

Als je het liever niet zegt, kan je altijd een doktersbriefje vragen of aan je huisarts vragen? Hangt er ook vanaf welke job je hebt he, kan je even paar uurtjes weg of niet. Vraag ns aan je huisarts wat ze/hij denkt, of er een oplossing is?
Ik sluit me hierbij aan, hoe meer mensen elke maand meetellen enz pff nie da hoeft nie voor mij, de teleurstelling op zich is iedere keer al frustrerend. En als je dat dan telkens tegen die anderen ook nog es moet zeggen, nee bedankt.
ITS OUR LITTLE SECRET :-)

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 5 augustus 2013, 12:34

bij mij weten ze gewoon dat het moeilijk gaat en dat we hulp nodig hebben..
en als het gelukt is ze het wel zullen horen:)
maar tot dan moet ik af en toe afwezig zijn..
Ik heb net zoals waitykaty een zeeeeeer flexibele werkgever! die vind dat ik alle tijd en rust daarvoor moet nemen!
Hij weet wel wat meer dan mijn collega's en ik vraag briefje om te bewijzen dat ik niet profiteer van de situatie.. das alles!!

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 17 augustus 2013, 14:00

Wij hebben het ook gewoon aan de baas verteld (die overigens zelf problemen had om kinderen te krijgen en kinderloos is nu) We moesten er wel voor zorgen voor een briefje van de afwezige uren en dat waren dan uren van ons sociaal verlof dat we moesten aftrekken.

Toen ik zwanger was heb ik gewoon gezegd dat we even een rustpauze inlassen :) en zodra het OK was op 8weken heb ik het verteld en nadien pas aan de anderen rond 12-13 weken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten