Alle IUI pogingen in zelfde fertiliteitskliniek?

IUI Forum
Plaats reactie
Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Alle IUI pogingen in zelfde fertiliteitskliniek?

Bericht door Diablo » 6 augustus 2013, 15:46

Hallo,

Ik las her en der dat er voor IVF wordt aangeraden niet alle pogingen in dezelfde kliniek te doen. Is dat ook zo voor IUI?

Wij zijn in behandeling bij het UZ Gent (Vrouwenkliniek) en starten nu de 2e IUI poging. Iemand ervaring met het UZ Gent? Ik last bij het IVF onderdeel dat men niet tevreden is van Jan Palfijn omwille van het labo daar? Hoe zit het met het UZ Gent?

Ik ken er duidelijk niets van en word ook niet veel wijzer bij de consultaties eigenlijk... Ik heb weinig geloof in de IUI :( dus zoek voldoende info, ik wil niet langer dan nodig door deze hel gaan...

Bedankt :)

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 7 augustus 2013, 13:20

Hey Diablo

Ik heb heel veel positief nieuws gehoord over UZ Gent! Onze huisarts zei tegen me: ga ofwel naar UZ Jette ofwel naar UZ Gent.
Daar Jette net iets dichter was, heb ik voor Jette gekozen.

Goh ja je kan van ziekenhuis wisselen voor IUI, maar heel veel gewone gynecologen doen dit ook in hun praktijk. daarom niet speciaal in fertileitscentra.
Ik zou zeggen als je na 4 tal pogingen niet zwanger bent, kan je misschien eens second opinion nemen..
maar dan kan je even goed eens vragen of IUI voor jullie wel geschikt is.

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 7 augustus 2013, 14:23

Dank u voor je reactie...

Ik ga morgen sowieso eens met de huisarts praten en luisteren wat die zegt... We hebben net de eerste poging achter de rug, maar ik denk dat IUI niet het verlangen gaat invullen. Vraag me niet waarom maar ik heb een sterk buikgevoel dat het zo niet gaat lukken...

Ik wil dus niet 6 maand moeten IUI-en... maar bon ik weet dat ik het wel wat tijd moet geven. We zullen zien na 4 pogingen (pfffft dan is het al november... :( )

Maar k ben wel blij dat je huisarts zo positief over UZ Gent is :) Dan voel ik me toch al wat "veiliger"

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 7 augustus 2013, 15:14

ja geduld is een mooie deugd he!!
ik had ook gehoopt nu al 5 maand zwanger te zijn.. maar het lot beslist daar anders over he!
Wij hebben zelf tegen onze dokter gezegd dat ik niet eindeloos wil proberen met iui.
En hij antwoorde mij, mevrouw dat begrijp ik, maar u bent nog zo jong. Het zou toch mooi zijn moest het met IUI lukken he. Ik zie geen problemen waarom dat niet zou lukken.
Ik heb daar op geantwoord, ik ben inderdaad nog jong 27 jaar, maar we zijn wel al meer dan twee jaar bezig en hebben al genoeg neg nieuws moeten ontvangen. Nu wordt het tijd dat het lukt & donorzaad is niet goedkoop & toch zo 'zeldzaam'. Ik weet dat men met ivf of icsi minder zaad moet ontdooien.

greetz

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 7 augustus 2013, 20:25

Ik vind die "je bent nog jong" zever écht bullshit!
Zo kwaad dat ik daar van word!! Ik ben 25 en bij ons wouden ze eerst geen IUI starten. "Probeer nog maar eens 6 maand" was het advies terwijl de zaadkwaliteit van mijn vriend zo slecht is dat we eigenlijk geen kansen hebben om spontaan zwanger te worden. Gewoon omdat we "jong" zijn. Moeten wij daarom door die hel? Da's pure discriminatie. Ik wou graag vroeg mama zijn en ik heb een ziekte die nu stabiel is, maar erger kan worden. Wat moet ik doen? Wachten tot het niet meer lukt? Ik wil NU geholpen worden...

Ik zie hier psychisch enorm van af. Ik ben absoluut geen labiel persoon, noch overdreven emotioneel, maar deze pijn, verdriet en ontgoochelingen drijven mij tot een punt waarvan ik zelf niet wist dat ik het in mij had...

Ik wil vooruit, ik wil mijn kind!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 8 augustus 2013, 9:22

Raar dat ze dan in UZ gent jou niet sneller wouden behandelen. Als je een ziekte hebt die momenteel onder controle is of stabiel, dan zouden ze jou toch onmiddellijk moeten verder helpen. Dan weten ze toch dat dat belangrijk is voor jou!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten