werken als zorgkundige

IUI Forum
Plaats reactie
minneke_01
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 augustus 2013, 19:15

werken als zorgkundige

Bericht door minneke_01 » 8 augustus 2013, 12:39

Hey,

Zijn hier mensen die werken als zorgkundige in een rusthuis en bezig zijn met IUI.
Hoe regelen jullie dit op het werk? Of hebben jullie dit verteld aan de verantwoordelijke? Hoe begin je zo een gesprek en hoe reageerden ze?
Ik zit namelijk in die situatie en heb nog niets durven zeggen, ook al zorgt het voor heel veel stress dat de echo's en IUI's vallen op een dag dat ik moet werken.
Verlof vragen hiervoor gaat niet want onze planning wordt telkens een maand op voorhand opgemaakt.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 9 augustus 2013, 11:00

minneke

helaas werk ik niet in zorgsector.. maar ik zou je wel het advies geven om er met je diensthoofd erover te praten of toch ook met je directe collega's die zouden moeten invallen voor jou..
Ik weet het niemand wilt dat vertellen en hoe meer mensen het weten hoe meer vragen enzo..
maar alles is beter dan dat jij je druk maakt en triest begint te voelen omdat andere achter je rug praten omdat je te pas en te onpas afwezig bent.
Ik heb het op mijn werk verteld.. en niemand vraagt van hoe zit het ofzo.. maar als ik in agenda zet afwezig dan weten ze dat ik naar ziekenhuis ben voor echo of bloedname of wat dan ook.
Ik probeer wel altijd echo of bp zo vroeg mogelijk te vragen, want het is niet omdat ze zeggen dat je om 9 uur moetkomen dat je niet vroeger kunt gaan. Inseminatie is helaas niet te verplaatsen.. te afhankelijk van je hormonen handel.

Succes!

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Bericht door Emeltje » 9 augustus 2013, 14:54

Hallo,

Ik werk als opvoedster in een crèche, ook bij ons is het niet makkelijk om vervanging te vinden.
Mijn baas en collega waar ik elke dag mee werk weten dat ik met iui bezig ben.
Ik geef telkens mijn eerste datum door vanaf ik mijn regels heb en de andere dagen dat ik op controle moet weten ze natuurlijk niet lang op voorhand maar er wordt vlot voor vervanging gezocht waardoor ik dan toch op de afgesproken dagen op controle kan.
Ik heb enkel het probleem dat ze telkens overuren invullen waardoor ik al ettelijke uren onder nul sta, maar aan de andere kant heb ik het er wel voor over.

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 9 augustus 2013, 18:10

Ik werk ook als zorgkundige in een rusthuis.
Als je een goed team hebt en graag gezien bent bij je collega's kan je het vertellen. Het is zoiezo makkelijker. Want bij ons word de planning ook op voorhand gemaakt. Ik kijk dan of ik onderling kan wisselen met collega's en iedereen is zeer flexibel.

Maar zeker proberen over te praten met diensthoofd en colleg's is mijn tip!

Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten