Pijn bij hormoneninjecties

IUI Forum
Plaats reactie
waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Pijn bij hormoneninjecties

Bericht door waitykaty » 24 oktober 2013, 22:00

Hallo,

Ik spuit nu al een paar maanden Gonal F en het is al een paar keer gebeurd dat het ongelooflijk veel pijn doet.
Vaak gaat het heel vlot, voel ik het zelfs niet en is er geen probleem maar in 1/10 gaat het fout. Het prikt, het brandt en bloedt en kan ik de naald er niet snel genoeg uithalen.
Met prengnyl heb ik het keer op keer, het is om van tegen het plafond te springen.
Doe ik iets verkeerd? Heeft er iemand tips?

Thanks!

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Bericht door Wies » 25 oktober 2013, 12:46

Met Gonal-F heb ik zelden problemen. Doet bijna nooit pijn, tenzij mijn vriend net op een bloedvaatje ofzo zit, dan piekt het wel eens.
Maar met die Pregnyl heb ik ook wel meer problemen. Om een of andere reden, lijken we die altijd op een heel pijnlijke plaatst te zetten (los van het feit dat pregnyl sowieso wat meer pijn doet), komt er altijd wel wat bloed en een mooie blauwe plek...
Ik volg hier dus even mee...

leneke1982
Berichten: 82
Lid geworden op: 1 juli 2013, 10:50

Bericht door leneke1982 » 25 oktober 2013, 14:40

met gonal f heb ik geen ervaring, maar met pregnyl heb ik nooit geen last gehad. 10 min voor de inspuiting uit de koelkast gehaald, dat dit een klein beetje op temperatuur komt. Mijn man zette de spuiten, beetje vel bijeenpitsen en dan vogelpik :D
hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Bericht door Wies » 25 oktober 2013, 15:17

zo doen wij het ook, alleen de laatste keer vergeten eerst wat uit de frigo te laten, aw aw!
Maar het hangt er echt wat vanaf welk stukje vel je bijeenpitst, merk ik, alleen onthoud ik nooit wat het goede plekje is!

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 25 oktober 2013, 15:59

Ik ook al iedere keer als pijnlijk ervaring het moment dat de naald erin gaat, maar als het traag genoeg ingespoten wordt geen pijn. Nadien wel een pijnlijke plaats en wat roodheid gedurende een dag of 2...

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 25 oktober 2013, 16:37

Ik had de eerste keer ook veel last van de pregnyl (ook 2 dagen later nog). Daarom heb ik die vorige keer laten zetten door een verpleegster in de kennissenkring. Wat een verschil! Zodra de naald eruit was, heb ik er niks meer van gevoeld.
Naar het schijnt kan je ook gratis thuisverpleging laten komen daarvoor, maar ik weet niet of dat klopt. Misschien iets om uit te zoeken?

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 25 oktober 2013, 17:25

Hello,

Bedankt voor de tips!

Denk dat ik met de Gonal F soms in een bloedvaatje zit en dat het dan pijn doet.
De pregnyl zal wel een probleem bijven, ik heb erna ook altijd een dikke rode bult. Och ja... allemaal voor het goede doel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten