Vraagje progesteron

IUI Forum
Plaats reactie
knuffelbolleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 december 2013, 13:10

Vraagje progesteron

Bericht door knuffelbolleke » 12 december 2013, 13:19

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar mensen die misschien dezelfde situatie hebben meegemaakt zodat ik een beetje kan inschatten wat ons te wachten staat. Al kan niemand dat echt helemaal voorspellen natuurlijk.

Mijn vriendin is zwanger door IUI met donorzaad. Zonder hormonen is het de derde keer gelukt. Nu zou ze ongeveer 6 weken zwanger moeten zijn maar na bloedtest blijkt dat haar hcg waarden trager stijgen dan verwacht en haar progesteron waarden dalen. Dr heeft een echo gedaan en vruchtje zit mooi in de baarmoeder maar progesteron baart hem z orgen. Daarm moet ze nu progesteron innemen.

Zijn er mensen met dezelfde situatie? Hoe is dit afgelopen?

Ongeruste groetjes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: Vraagje progesteron

Bericht door waitykaty » 12 december 2013, 18:41

Hallo,

Ik had hetzelfde op 7 weken, hcg steeg traag (net geen verdubbeling of net wel, heb 5 bloedtesten gehad) en mijn progesteron was eerst goed gestegen om dan te dalen. Het is afgelopen met een miskraam.
Tegen mij zeiden ze dat een daling in progesteron niet altijd een slecht teken is, het kan wat schommelen. Veel mensen neem utrogestan bij en dan is het probleem van de baan. Het is dus niet per definitie een slecht teken!

Ik kan het gevoel! Je kan alleen maar afwachten.

Ik duim voor jullie!

groetjes,

knuffelbolleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 december 2013, 13:10

Bericht door knuffelbolleke » 13 december 2013, 14:35

Bedankt voor je antwoord.

Niemand anders meer?

EvaS1
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 november 2013, 15:25

Bericht door EvaS1 » 15 december 2013, 11:23

Hey,

Wij hadden dit ook, zwanger na een 6e IUI, maar op 5 weken steeg het hcg maar traag en daalde de progesteron.
Moesten toen echo laten toen om te zien of het geen buitenbaarmoederlijke zws was, dit was niet zo, maar het was nog te vroeg om te zien of het een goeie zws zou zijn. De volgende 2 weken bleef hcg traag stijgen en progesteron schommelde, de ene keer steeg het dan daalde het weer.
Op de echo van 8 weken was er nog steeds geen hartslag te horen, en is de zws geëindigd in een MK.
De gynaecoloog zelf zei dat het normaal is dat progesteron schommelt

Hopelijk meer succes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten