Laatste IUI

IUI Forum
Plaats reactie
Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Laatste IUI

Bericht door Sylver Moon » 13 januari 2014, 14:01

Dag lieve lotgenoten,

Ik ben deze ochtend naar de eerste afspraak geweest van mijn laatste (6e) ronde IUI. Het besef dat het na deze ronde gedaan is, en ik moet overschakelen op IVF valt mij heel zwaar. Het is de laatste kans op een iet of wat 'normale' conceptie, en de gedachten aan de hormoonspuiten en eicel-puncties bij een IVF-behandeling maken mij angstig.
Ik weet niet wat ik moet verwachten...

Maar voorlopig heb ik nog één kans met IUI en probeer ik mij daarop te focussen.

De follikelmeting was al veelbelovend. Een follikel van 18mm. Maar in mijn geval wil dat nog niets zeggen omdat ik gemakkelijk ook een cyste vorm. De bloedwaarden zullen straks uitsluitsel geven.

Aan alle vrouwen die momenteel proberen zwanger te worden, veel succes en sterkte!

yoni
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 januari 2014, 19:46

Bericht door yoni » 14 januari 2014, 20:30

Hoi Sylver Moon,

Ik hoop echt van harte dat jullie deze keer goed nieuws krijgen.

Ik had jou graag een vraag gesteld, ik ben nieuw hier en heb pas mijn eerste IUI gehad.
Ik lees hier constant dat ze bloed afnemen om de eisprong op te volgen, bij mij hebben ze dit nog nooit gedaan. De arts beslist telkens aan de hand van een follikelmeting wanneer ik pregnyl mag krijgen.
Wat bedoel jij met de meting was veelbelovend,maar dat wil niets zeggen, wat houd dat in zo'n cyste.
Stel nu dat ze geen bloedafname doen, en net als bij mij pregnyl geven als jou eitje groot genoeg is,wat zou er dan gebeuren?
Sorry dat ik dit allemaal vraag, maar ik begin me echt zorgen te maken over het feit dat bij mij nog nooit eerder bloed is afgenomen om mijn eisprong op te volgen. En daar het me niet lukt om zonder hulp een eisprong te krijgen vind ik dat heel vreemd.


Heel veel sterkte gewenst de komende weken.

EvaS1
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 november 2013, 15:25

Re: Laatste IUI

Bericht door EvaS1 » 14 januari 2014, 20:48

Hey SylverMoon,

Hier hetzelfde gevoel, wij zijn nu aan de voorlaatste poging begonnen. Ongelofelijk bang voor wat er hierna komen zal. Maar ik probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn en me te focussen op IUI.
Veel succes met de laatste poging en hopelijk komt het niet tot IVF

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Bericht door Sylver Moon » 14 januari 2014, 21:22

yoni schreef:Hoi Sylver Moon,

Ik hoop echt van harte dat jullie deze keer goed nieuws krijgen.

Ik had jou graag een vraag gesteld, ik ben nieuw hier en heb pas mijn eerste IUI gehad.
Ik lees hier constant dat ze bloed afnemen om de eisprong op te volgen, bij mij hebben ze dit nog nooit gedaan. De arts beslist telkens aan de hand van een follikelmeting wanneer ik pregnyl mag krijgen.
Wat bedoel jij met de meting was veelbelovend,maar dat wil niets zeggen, wat houd dat in zo'n cyste.
Stel nu dat ze geen bloedafname doen, en net als bij mij pregnyl geven als jou eitje groot genoeg is,wat zou er dan gebeuren?
Sorry dat ik dit allemaal vraag, maar ik begin me echt zorgen te maken over het feit dat bij mij nog nooit eerder bloed is afgenomen om mijn eisprong op te volgen. En daar het me niet lukt om zonder hulp een eisprong te krijgen vind ik dat heel vreemd.


Heel veel sterkte gewenst de komende weken.
Beste Yoni,

Dat lijkt mij idd raar dat er geen bloedafname wordt gedaan. Met de echo wordt gekeken of er een follikel groot genoeg is om in aanmerking te komen. Maar soms (zoals vaak bij mij voorkomt) is dat wat ze aanzien als een follikel eigenlijk een cyste. Dit is eigenlijk de holte waaruit het vorige eitje is gesprongen dat zich met vocht heeft opgevuld, en eigenlijk nog aan het herstellen is.
Het verschil tussen de twee kan enkel aangetoond worden via de hoeveelheid aan hormoon dat in je bloed zit: een cyste maakt geen hormonen aan, dus zijn de waarden laag.

Een tweede reden om de bloedwaarden te checken is om het exacte moment van de eisprong te bepalen. De grootte van een rijpe follikel kan variëren van 17 tot 25 mm. Men kan in principe niet enkel afgaan op de grootte omdat die dus zo kan verschillen, maar men weet wel dat je hormoonspiegel een bepaalde waarde moet bereiken vooraleer de eisprong kan plaatsvinden.
Als je bloedwaarden daar bijna zijn kan de gynae beslissen om je pregnyl te laten gebruiken om je eisprong ietsje sneller te laten gebeuren en je zo een extra keertje bloedprikken te besparen.


Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je. Wat ik schrijf zijn mijn persoonlijke ervaringen en wat ik zelf heb opgezocht en gevraagd aan mijn gynae. De methode die jou arts gebruikt is misschien wel even goed in jou situatie, maar als je twijfelt vraag je best om meer info (ook bij een andere gynea).
Als ik je nog verder kan helpen met info, dan stuur je gerust nog maar een berichtje.

Trouwens, mijn bloedwaarden blijken vandaag hoog genoeg. Op de echo was dus effectief een grote follikel te zien, geen cyste. Ik heb net pregnyl moeten inspuiten en komende donderdag heb ik inseminatie. Vingers kruisen en kaarsje branden!

Veel moed en succes, hopelijk lukt het snel voor jou!

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: Laatste IUI

Bericht door Sylver Moon » 14 januari 2014, 21:29

EvaS1 schreef:Hey SylverMoon,

Hier hetzelfde gevoel, wij zijn nu aan de voorlaatste poging begonnen. Ongelofelijk bang voor wat er hierna komen zal. Maar ik probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn en me te focussen op IUI.
Veel succes met de laatste poging en hopelijk komt het niet tot IVF
Hoi EvaS1,

Jij ook veel succes gewenst! Heb je de inseminatie al gehad? Laat maar weten hoe het allemaal verloopt.
Ik heb mijn laatste IUI aanstaande donderdag. Ik denk dat de 2 weken wachten deze keer nog erger dan anders zullen aanvoelen...

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Bericht door Sylver Moon » 14 januari 2014, 21:37

Ik wil dit nog even kwijt:
Bij ons is er geen aanwijsbare oorzaak waarom wij niet op natuurlijke wijze kinderen kunnen krijgen. Ik heb geen medische problemen en mijn cyclus verloopt helemaal natuurlijk: buiten de Pregnyl moest ik nooit andere medicatie nemen.
Daarom waarschijnlijk dat ik wel veel bloed moet laten prikken om echt in het oog te houden wanneer de eisprong zal gebeuren.

EvaS1
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 november 2013, 15:25

Re: Laatste IUI

Bericht door EvaS1 » 14 januari 2014, 21:41

Nee zijn vandaag pas D3 dus eerst nog een dag of 8 menopur zetten. IUI zal pas ten vroegste voor de 24e zijn.
Ja die 2 weken zullen waarschijnlijk de langste en moeilijkste weken zijn
Veel succes donderdag.

Balmain
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2013, 7:46

Bericht door Balmain » 15 januari 2014, 7:46

Hi Sylvermoon, ik ken het gevoel maar al te goed. Ik ben nu aan mijn laatste IUI poging bezig en dan schakelen we door naar ICSI. Overmorgen weet ik wat het wordt :? Maar mijn verstand zegt al wel dat het overschakelen zal worden. De intake afspraak is ook al gemaakt door het crg voor maandag.

Enorm veel angst voor de hormonen, de impact en het geregel op het werk. Maar anderzijds dienen we het dag per dag te nemen.
Heel veel succes met deze poging!

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Bericht door Sylver Moon » 15 januari 2014, 10:26

Balmain schreef:Hi Sylvermoon, ik ken het gevoel maar al te goed. Ik ben nu aan mijn laatste IUI poging bezig en dan schakelen we door naar ICSI. Overmorgen weet ik wat het wordt :? Maar mijn verstand zegt al wel dat het overschakelen zal worden. De intake afspraak is ook al gemaakt door het crg voor maandag.

Enorm veel angst voor de hormonen, de impact en het geregel op het werk. Maar anderzijds dienen we het dag per dag te nemen.
Heel veel succes met deze poging!
Hoi Balmain,
Hopelijk heeft je verstand het mis. Ik weet ook hoe het is om altijd gelijk te hebben met je gevoel dat het weeral negatief is.
Ik duim voor je dat het toch nog positief zal zijn! Hou me op de hoogte, en heel veel succes!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Bericht door lieze81 » 19 januari 2014, 11:08

Ik denk dat we wat in hetzelfde straatje zitten, behalve dat ik al zeker weet dat poging 6 mislukt is. Vanmorgen negatief getest... :cry:
Ik moet nu morgen bellen naar de gyn, dan wil ze ons beiden eens zien om de volgende stappen te bespreken,en gaan we de IVF in gang steken.
Maar ik duim voor jou dat jullie binnen een aantal dagen wel een positieve test in handen hebben! Veel succes.

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Bericht door Sylver Moon » 19 januari 2014, 19:26

lieze81 schreef:Ik denk dat we wat in hetzelfde straatje zitten, behalve dat ik al zeker weet dat poging 6 mislukt is. Vanmorgen negatief getest... :cry:
Ik moet nu morgen bellen naar de gyn, dan wil ze ons beiden eens zien om de volgende stappen te bespreken,en gaan we de IVF in gang steken.
Maar ik duim voor jou dat jullie binnen een aantal dagen wel een positieve test in handen hebben! Veel succes.
Oh nee lieze, wat erg voor jullie! Hopelijk gaat het nu allemaal wat vlotter. Ik wens jullie spoedig een wolk van een baby toe! Heel veel moed :?

Ik moet testen op 30/01. Ik heb die dag ook ineens een afspraak met de gynae gemaakt om eventuele verdere stappen te bespreken. Die dag weet ik toch al of het positief of negatief zal zijn, want ik voel mijn MS al bijna een week op voorhand en ik ben altijd super op tijd met mijn regels.

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Bericht door lieze81 » 19 januari 2014, 19:43

Ik moest in principe morgen testen, maar voel ook al meer dan een week dat het negatief ging zijn, en mijn NOD was in principe gisteren, sta al maanden op 28d. Heb gemiddeld 3 dagen na de IUI al last van menstruatiesymptomen. Deze keer zou het niet mogen had de gyn gezegd, door het gebruik van de utrogestan, maar ik voelde me krak hetzelfde. Weet niet of dat normaal is, of dat ik immuun ben of zoiets voor die bollen. Vraag het haar woensdag wel, heb al online een afspraak geregeld.

Ik ga duimen dat we heel snel de 30e zijn, en dat het voor jou positief uit draait!

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Wachten duurt ZO lang!

Bericht door Sylver Moon » 22 januari 2014, 9:06

Ik hou het bijna niet meer. We zijn nog maar woensdag, ik moet nog eens 8 dagen wachten vooraleer ik kan testen. Het is voor iedereen hetzelfde, ik wéét het, maar ik moet gewoon stoom afblazen!

Ik probeer te doen alsof er niets aan de hand is, maar vanbinnen razen mijn gevoelens als een tornado rond. Ik probeer te luisteren naar mijn lichaam om signalen op te vangen of ik mijn maandstonden zal doorkrijgen. Maar op den duur begin ik dingen te voelen die er waarschijnlijk helemaal niet zijn...

Klopt het trouwens dat je toch het gevoel hebt dat je regels gaan doorkomen terwijl je wel zwanger bent?
Daar hoopte ik elke maand op...maar nu is het mijn laatste kans om via IUI zwanger te raken...ik zou wel kunnen GILLEN en SCHREEUWEN!!!!! :evil:

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Bericht door lieze81 » 22 januari 2014, 21:04

ik denk dat je gevoel heel normaal is hoor... Die wachtweken zijn het aller ergst , vind ik toch.
Naar het schijnt kunnen menstruatie- en zwangerschapssymptomen krak hetzelfde aanvoelen, en dan heb je ook nog eens de symptomen die de utrogestan je geven. Wat maakt dat je helemaal niet kunt weten wat je voelt voort komt uit een eventuele zwangerschap of iets anders.
Ik was in maart 2013 99% zeker dat ik zwanger was, allerhande symptomen en 2 weken in retard... maar toch negatief. En tijdens de IUI ben ik ook 2x overtuigd geweest... negatief!
Probeer toch nog wat geduld te hebben. En hopelijk test je eind volgende week positief!

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Bericht door Sylver Moon » 30 januari 2014, 9:17

Dat was het dan...

Zo meteen moet ik bloed laten afnemen voor de zwangerschapstest, maar het is slechts een formaliteit, want heb ook net mijn MS doorgekregen. Ik ben terug gekomen van mijn werk omdat ik daar in huilen ben uitgebarsten, en ik kan niet meer stoppen.

Mijn dokter gaat ons ook ineens de uitleg voor IVF geven. Ik verhuis dus naar het andere forum, has echt gehooopt dat het nooit zover zou komen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten