4 eenzame jaren, met 4 mislukte iui pogingen.

IUI Forum
Plaats reactie
romaissa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 januari 2014, 13:28

4 eenzame jaren, met 4 mislukte iui pogingen.

Bericht door romaissa » 14 januari 2014, 14:35

Hallo,

Ik ben inmiddels 4 jaar samen met mijn lieve echtgenoot (ik ben getrouwd op mijn 18de en ben inmiddels 22jaar).
Vanaf het begin van ons huwelijk hadden we al een hele grote kinderwens, en dus ben ik meteen gestopt met de anticonceptiepil.

wij hebben ons beiden laten onderzoeken in de UZ van Jette, mijn man via een zaadstaaltje en ik via een operatie.
Er is beiden niets mis met ons en zijn kerngezond.

inmiddels heb ik al 4 IUI pogingen achter de rug en telkens is het negatief.

Ik begrijp niet goed waarom het niet lukt, we zijn beiden jong, erg gezond maar een kindje.. neen dat lukt ons niet.

ik zou er alles aan doen om een kindje te hebben. Wij zijn na onze 3de mislukte poging naar onze 'hoofddokter gegaan' genaamd herman tournaye.. hij vertelde ons dat we verplicht zijn om eerst 6 pogingen IUI te doen voordat we kunnen starten met bijvoorbeel IVF.

ook heb ik de eerste 3 pogingen Clomid gebruikt en bij mijn 4de poging mocht ik menopur gebruiken (spuiten)..

Ik zit echt even in een emotionele diepe put, ik kan huilen, roepen en boos zijn tergelijk, maar aan de andere kant ben ik een optimistische persoon.

het is niet eerlijk. Ik twijfel zelfs aan de dokters,of zij hun best wel doen..
Waarom kan ik gewoon niet een IVF poging proberen?

Aanstaande donderdag moet ik terug naar het ziekenhuis omdat mijn cyclus terug begint.

ik voel me leeg van binnen.. heeft iemand tips?

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Bericht door Sylver Moon » 14 januari 2014, 21:51

Dag Romaissa,

Ik begrijp je volledig.
Na 3 jaar proberen waren wij ook nog steeds kinderloos. Ze hebben ons beiden binnenste-buiten gekeerd, maar geen enkele medisch aanwijsbare oorzaak te vinden.

Ondertussen heb ik al 5 IUI pogingen achter de rug. Nu donderdag mijn 6e en laatste.

Na elke mislukte poging ben ik ook door een diep dal moeten gaan. Soms zakte ik op de vloer in elkaar om dan te huilen vanuit het diepst van mijn ziel.
Het is ook helemaal niet eerlijk, en het is zo frustrerend dat je er helemaal niks aan kan doen.

En de dokters doen echt wel hun best hoor. Maar zij moeten nu ook eenmaal de regels volgen, en tenzij het niet anders kan vanwege medische redenen moet je eerst 6 pogingen IUI ondergaan vooraleer je in aanmerking komt voor IVF.
Maar wees blij dat je de kans hebt om IUI te proberen, want IVF lijkt mij ineens zoveel ingrijpender.

Je hebt nog steeds 2 kansen met IUI en desnoods nog eens 6 met IVF. Blijf positief, jullie komen er wel!

Heel veel succes gewenst!

romaissa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 januari 2014, 13:28

Bericht door romaissa » 16 januari 2014, 11:26

Hallo Sylver Moon,

bedankt voor uw antwoordt. Dat geeft mij allesinds meer steun.
Ik wens jou vandaag heel veel succes met uw 6de poging. Ik duim alvast mee voor jullie.

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn cyclus weer begint, dus ik begin vandaag ook weer met het inspuiten van de menopur.

Ik begin dus ook aan mijn 5de IUI.
Ik hoop dat deze keer het wel lukt, want ik ben zo uitgeput en ik ben zo moe.


Veel succes meid!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten