eerste keer iui ... waar mag ik me aan verwachten ?

IUI Forum
anne17
Berichten: 273
Lid geworden op: 6 januari 2014, 18:24

Bericht door anne17 » 8 februari 2014, 13:12

ik denk dat ze die pregnyl zal voorschrijven als je gaat voor de opmeting.
pregnyl moet je prikken om je eitje te doen springen.
dus best eens navragen aan genyc als je gaat voor opmeting!
veel succes in ieder geval.
hopelijk heb je meer geluk dan ik.
van mij is deze ronde negatief !
op naar de volgende

TVS
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 januari 2014, 13:58

Re: eerste keer iui ... waar mag ik me aan verwachten ?

Bericht door TVS » 16 mei 2014, 9:09

Ik heb eerst zonder medicatie rond mijn ovulatie steeds een echo moeten laten weten. Als het eitje niet klaarzat moest ik de volgende dag of twee dagen later opnieuw een echo laten nemen, dan de volgende avond pregnyl spuiten en ik geloof 24h later langs de gynaecoloog voor de inseminatie. Mijn vriend moest telkens om een uur of 8 sperma afleveren en rond 10h moest ik naar het ziekenhuis. Gebeurt op een gewone behandelstoel met eendenbek en lange spuit. Deed geen pijn, beetje onaangenaam en de eerste twee keer kreeg ik na een uurtje ofzo wel krampen waardoor ik echt moest platliggen. Eerste keren ook paar dagen beetje bloedverlies gehad. Na 6 mislukte pogingen doorverwezen voor IVF. Ben dan begonnen met hormonen te spuiten, maar follikels rijpten niet voldoende voor IVF die eerste poging waardoor men in Jette nogmaals IUI toegepast heeft en toen was ik wel zwanger. Jammer genoeg vorige week een miskraam gehad... Dinsdag opnieuw afspraak in Jette en ik veronderstel dat ze opnieuw IUI gaan voorstellen maar dan met hormonen? Ik volgde die laatste poging ook acupunctuur, zou naar het schijnt ook kunnen helpen...

eveken nikita
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 februari 2015, 0:06

Re: eerste keer iui ... waar mag ik me aan verwachten ?

Bericht door eveken nikita » 8 februari 2015, 0:24

Hallo iedereen,

Heeft er soms iemand ervaring met iui bij dokter meganck in aalst?
Wij zijn nog niet gestart en op gesprek gegaan enzo... Maar we zouden graag al wat meer informatie wensen alsook hoeveel het ongeveer kost per iui behandeling... (wij zijn een getrouwd lesbisch koppel)
Wij hebben gehoord dat je het donorzaad meteen moet betalen in het ziekenhuis zelf en de bloedafnames etc komen per factuur thuis... De meeste mensen kunnen er geen prijs op plakken.
Ikzelf heb het pcos syndroom. Ik wou het kindje dragen maar aangezien ik niet elke maand een eisprong heb. Hebben we besloten dat mijn vrouw het gaat dragen. Dokter meganck zij als we op gesprek zouden gaan bij haar bv morgen dat we dan eventueel zouden kunnen starten met iui de week erna. Ik heb ook altijd gehoord dat wij eerst bij een psycholoog zouden moeten langsgaan... De gesprekken zijn in aalst. Maar de insiminatiezelf zou in het jan palfijn in gent zijn. Ik hoop dat iemand ons wat uitleg al kan geven en eventueel wat raad?
Mvg

Eve en nikita.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten