weer een teleurstelling ....

IUI Forum
Plaats reactie
lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

weer een teleurstelling ....

Bericht door lieze81 » 19 januari 2014, 11:04

Vanmorgen negatief getest na de 6e IUI.
Ergens wist ik het, voelde me net zo als de vorige maanden, maar toch blijf je hopen. Het feit dat het nu terug negatief is, en we door moeten naar IVF maakt mij hoopvol en angstig tegelijkertijd... Ik heb geen idee (al heb ik wel al het één en ander gelezen) wat IVF juist inhoudt, hoe het in zijn werk gaat, dus het schrikt mij echt wel af.
Zit al enkele maanden aan de clomid, pregnyl, en sinds deze maand ook aan de utrogestan. Heb er redelijk wat last van, dus ik hou mn hart al vast voor de rest.
Morgen es bellen voor een afspraak om de volgende stap te bespreken (IVF), maar die kan maar in maart van start gaan , en straks es bespreken wat we in februari gaan doen: maandje rusten of toch kiezen voor een 7e IUI.

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 19 januari 2014, 15:02

Hoi Lieze81,

Ik heb bijna hetzelfde parcours gedaan als jij. 5 IUI's met clomid en pregnyl en de laatste 2 IUI's met utrogestan. Daarbij ook een laparoscopie en hysteroscopie. Alle IUI's negatief en dus veel teleurstellingen. Begin vorige zomer dan een gesprek gehad om met IVF te beginnen maar we moesten ook een 3tal maanden wachten. Weer een tegenslag dacht ik want ik had het gevoel dat het niet vooruit ging. We wouden geen IUI meer doen dus ik heb het beste ervan gemaakt tijdens de wachtmaanden en eigenlijk deed het wel deugd om niet telkens met het zwanger worden bezig te zijn. Die maanden waren voorbij en we konden opstarten, alles was geregeld om met IVF in Jette te beginnen. Ik moest gewoon mijn regels afwachten en dan kon ik met de medicatie beginnen. Wat bleek... Ik was zwanger! Terwijl ik er totaal niet op gelet heb omdat ik toch dacht dat het niet meer ging lukken en we met IVF wel beter geluk gingen hebben.
Dus je ziet... Mirakels bestaan :) Ik wil je hierbij een beetje hoop geven en misschien de raad om toch een beetje rust te nemen voor je met IVF begint want het zal toch wel iets zwaarder zijn dan IUI. Ik vond IUI best wel meevallen maar de hormonen van IVF die je moet spuiten zullen misschien wel wat meer impact hebben.

Veel succes en hopelijk moet je zelfs met IVF niet beginnen!

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Bericht door lieze81 » 19 januari 2014, 19:33

Hallo Kimmie01.
Ik besef maar al te goed dat er meerdere voorbeelden zijn van mirakeltjes. Gelukkig voor jullie was IVF ook niet meer nodig. Ik zou het graag zien gebeuren, maar ben momenteel mn hoop een beetje kwijt.
Moet er wel bij vertellen dat mn wederhelft zn zaadcellen van verminderde kwaliteit zijn, en ze ook met te weinig zijn, om kans te maken op een normale zwangerschap.
Bij mij was alles in orde (ook onderzoek van de eileiders had) , behalve dat mn luteale fase nogal kort is, en ze vrezen dat er daar telkens wat fout loopt.
Heb voor nu woensdag al een afspraak voor een gesprek, hoop dat we hierna wat meer weten.

vraagje: waarom moesten jullie 3 maand wachten eer je aan de IVF mochten beginnen?

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 19 januari 2014, 21:13

Hoi Lieze,

Waarom stellen ze IUI voor als het zaad van mindere kwaliteit is?
Want normaal is IUI aan te raden als zaadcellen ok zijn en bij jou eileiders doorgankelijk zijn. Dan maak je het meeste kans. Dat ze er 3 ofzo proberen ok maar 6-7 vind ik veel. Ik had na 5 er al genoeg van. Zoals jij was mijn hoop volledig verdwenen. En dan horen dat ik nog 3 maand moest wachten...
Tijdens de zomer doen de meeste fertiliteitscentra een zomerstop van een paar welen of een maand. Ik had juist pech en moest daardoor wachten. Sowieso sla je een cyclus over om alles te regelen en goedkeuring te krijgen van de mutualiteit. Dan moest de inschrijving nog gebeuren in Jette want ik was er nooit geweest. Nog een bloedonderzoek van beide...

Nuja, in jouw geval zal IVF beter zijn. De bevruchting word gedaan voor u en misschien is dat het probleem aangezien de zaadcellen van mindere kwaliteit zijn.
Heeft je man nooit pillen gekregen om de kwaliteit proberen te verbeteren?

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Bericht door lieze81 » 20 januari 2014, 18:53

Mijn wederhelft is meer dan goed genoeg bevonden voor IUI, maar niet voor de gewone manier, zeg maar. Medicatie heeft hij i.i.g nog niet moeten nemen.
Waarom ze er toch 6 doen? tja, de gyn is nog steeds overtuigd dat het zo zal lukken, maar wanneer...?
De 7e is op eigen vraag. Liever een 7e ronde dan een rustmaandje.
Woensdag gesprekje, misschien weten we dan meer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten