KID -vele vragen

IUI Forum
Plaats reactie
sarasara
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2014, 14:52

KID -vele vragen

Bericht door sarasara » 19 maart 2014, 15:07

Hi,

Na vele onderzoeken is bij ons (mijn man en ik) gebleken dat het werken met een donorzaad nog de enige optie is...

de eerste frustratie, boosheid en verdriet zijn gaan liggen -> nu komen de eerste vragen

Vonden jullie de stap naar kunstmatige inseminatie zo gemakkelijk? ik wil maar zeggen: ik zie geweldig op tegen het inbrengen hiervan.. had liever IVF gehad, ligt blijkbaar in mijn hoofd iets gemakkelijker.

Vroeger waren de wachttijden voor donorzaad lang. is dit nog steeds?

Alvast bedankt voor jullie reacties
x

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 maart 2014, 15:24

Hey lieve schat...

Eerst en vooral dikke dikke knuffel!!!
ik weet perfect hoe het voelt..

Ik ga heel eerlijk zijn.. ik stelde me al die vragen ook.. het leek me 'vies', raar alsof ik mijn partner ergens bedroog..
maar op moment van de eerste inseminatie.. zat mijn man bij me.. naast me.. en zei tegen mijn buikje.. komaan visjes nu het eitje vinden en kindje maken he.. en dan ineens vond ik het ineens allemaal minder vies en raar en was ik gewoon blij dat we het via deze weg gewoon konden...

De wachttijd in Jette is 7-8 maand als je met belgisch donorsperma werkt. je kan altijd vragen van deense donorbank en dan is de wachttijd veel korter.
in andere ziekenhuizen kan het onmiddellijk.. leuven is ook een 7 maand dacht ik..

St mij gerust pb als je erover wilt praten of even je gevoelens kwijt wilt!!
ik kan je wel ondertussen zeggen dat ik 20 weken zwanger ben van mijn donorwondertje :)

sarasara
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2014, 14:52

Bericht door sarasara » 19 maart 2014, 16:19

He vraagtekens

heel erg bedankt voor je lieve en eerlijke reactie....maar vooral proficiat!

fijn om te horen dat er toch nog positief nieuws kan zijn -> is tot nu toe enkel slecht nieuws geweest;

je beschreef perfect hoe ik dat aanvoel, zit nu al met tranen in mijn ogen.. durfde het eerst al niet goed aan mijn man vertellen...is zo al zwaar genoeg voor hem.hij heeft er wel super lief op gereageerd maar jouw reactie geeft me weer dat net beetje moed om verder te gaan.

hebben volgende week eerste gesprek om de volgende stappen te bespreken. de weg naar is al zo lang geweest en nu terug...soms zakt de moed weg en zal er nog veel nodig hebben...

Laatste vraagje aan jou: heb je vele pogingen gehad en vooral ben je nu zalig en gelukkig zwanger :) of ben je soms ongerust?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 maart 2014, 16:34

goh schat

ik heb er 10 maand over gedaan met effectieve behandelingen met donorzaad.

ik heb 4 KID behandelingen gehad en 1 ICSI behandeling en 1 terugplaatsing van een bevroren embryo van de 1ste ICSI.

ik st je mijn verhaal in PB.

Hoe dan ook zeker met je ventje erover praten..

Vergeet niet dat dit ook een rouwproces is om iets wat je nooit genetisch van elkaar gaat hebben.. dat moet je echt wel verwerken hoor!
knuffie

myway
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2010, 22:28

Re: KID -vele vragen

Bericht door myway » 26 juli 2014, 14:45

Hallo,

binnenkort start ik met KID in Kortrijk, en was net nog even de papieren aan het doorlezen.
Ik stootte op de regel dat men de behandeling niet start wanneer de betaling niet gebeurd is.
Weet er iemand hoelang het duurt eer de factuur van de bestelling van de donorrietjes en dergelijke bij je thuis aankomt?
De donorrietjes zijn besteld geweest op 14/07 en dezelfde week aangekomen.

Tot schrijfs xx
KID1 neg. KID2 neg. KID3 neg. KID4 neg. KID5 neg. nu een maand niks

Mieke1977
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 juli 2014, 11:26

Re: KID -vele vragen

Bericht door Mieke1977 » 26 juli 2014, 15:23

Dag Myway,

Ik ben ook in behandeling in Kortrijk.
Vorig jaar in mei donorrietjes besteld en pas in september de factuur ervan gekregen. Wel al gestart in juli met eerste KID. Heb de indruk dat de facturen altijd met wat vertraging opgemaakt worden. Hetzelfde trouwens met mijn 2de bestelling: ook al behandeling gehad terwijl ik de factuur nog niet ontvangen had.

Heb die opmerking wel nergens terug gevonden in mijn papieren, dus misschien is dit veranderd. Als ze dit inderdaad zo strikt toepassen, dan zou ik er wel achter zitten en de factuur zo snel mogelijk vragen.

En als je twijfelt, best eens bellen naar CRG.

Groetjes en veel succes!!!
38j, (B)AM in spé. Gestart in juli 2013. 9x IUI. Juli 2014 ICSI 1: neg. Sept 2014 ICSI 1.1: zwanger! 16 juni 2015: bevallen van een lief meisje!

myway
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2010, 22:28

Re: KID -vele vragen

Bericht door myway » 28 juli 2014, 13:17

mieke1977,

bedankt voor je reactie. Ja dit stond in een grijs kaderke op 1 van mijn papieren, volgende week moet ik sowieso contact nemen met het crg, zal dus nog deze week afwachten.
KID1 neg. KID2 neg. KID3 neg. KID4 neg. KID5 neg. nu een maand niks

myway
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2010, 22:28

Re: KID -vele vragen

Bericht door myway » 6 augustus 2014, 12:18

Heb het crg gecontacteerd en ze hebben er niks van gezegd,
volgende week kunnen we starten met onze eerste KID.

fingers crossed
KID1 neg. KID2 neg. KID3 neg. KID4 neg. KID5 neg. nu een maand niks

myway
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 april 2010, 22:28

Re: KID -vele vragen

Bericht door myway » 29 december 2014, 23:08

IS het bij iedereen zo dat men eerst 12 maand KID moet doorstaan voor er wordt gestart met IVF?
KID1 neg. KID2 neg. KID3 neg. KID4 neg. KID5 neg. nu een maand niks

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: KID -vele vragen

Bericht door Michelle » 6 januari 2015, 13:04

Hey Myway,

Bij ons was het in elk geval zo, wij hebben 12 IUI gehad (van 2 donoren) en nadien IVF.
Ze rekenen 12 maanden/ pogingen voor een koppel om zwanger te worden. Als het dan niet lukt gaan ze verder zoeken en starten ze IVF of ICSI.

Groetjes
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten