nieuw hier en Laatste IUI poging

IUI Forum
KB1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 juli 2014, 21:20

Re: nieuw hier en Laatste IUI poging

Bericht door KB1985 » 10 augustus 2014, 17:44

Hoi

Vierde poging mislukt, gisteren werd ik ongesteld :( Op 22 augustus hebben we sowieso gesprek met de gynaecoloog over verdere stappen... Moet er nog eens goed over nadenken of ik wel IVF wil. Ik ga eens op zoek hier naar het forum naar beginnende IVF'ers en kijken wat hun ervaringen zijn. Misschien word ik overtuigd...

Veel groetjes

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: nieuw hier en Laatste IUI poging

Bericht door cin78 » 10 augustus 2014, 18:46

Hoi kb1985,

Jammer om dit te lezen :(

En begrip je maar al te goed. De stap naar ivf nemen is een moeilijke beslissing. Wij hadden ook eerst eens pauze genomen om efkes te bekomen van de iui's. Daarna toch gestart met ivf, maar die is niet kunnen doorgaan. Je kan mijn verhaal lezen onder de rubriek ivf. (1e ivf en mislukt en dan nog in een andere rubriek) . Door mijn nieuwe job kan ik nu ook nt verder doen en voel me er enorm schuldig door :oops:

Maar wat ik nu ook ondertussen heb ondervonden is dat elk lichaam en elk verhaal anders is. Je kan hier 8) wel heel veel tips vinden en heel veel leren van de ervaringen van andere vrouwen, maar zoals ik al zei elke situatie is anders.
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: nieuw hier en Laatste IUI poging

Bericht door Valaki » 11 augustus 2014, 9:27

Ik heb in ieder geval op zich wel positieve ervaringen met ivf. Niet dat het al gelukt is, voor zover ik weet, maar ik vind het allemaal veel draaglijker dan ik ooit had gedacht. :) En dat wil wat zeggen voor iemand die voordien een heel erge naaldenfobie had. :wink:
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: nieuw hier en Laatste IUI poging

Bericht door Sylver Moon » 14 augustus 2014, 11:52

Hoi!

Ik wilde hier even mijn verhaal doen om de dames die naar IVF moeten overstappen een hart onder de riem steken.

Ik heb zelf ook 6 mislukte IUI pogingen achter de rug. Voor de start van de IUI dacht ik ook dat het wel van de eerste keer zou lukken, want bij ons was er geen aanwijsbare oorzaak waarom het niet lukt op de natuurlijke manier.

Poging na mislukte poging zakte de moed mij ook dieper in de schoenen, en na de laatste poging werd ik ook doorverwezen naar IVF. Eerst zag ik het niet zitten vanwege heel het emotionele en medische gedoe er rond. Ik ben toen even door een heel diep dal gegaan, maar heb de moed verzameld om ermee door te gaan...uiteindelijk ga je vanzelf je grenzen verleggen om je kinderwens te kunnen vervullen.

De eerste IVF poging heeft heel lang aangesleept bij mij omdat ik niet goed genoeg reageerde op de medicatie en hormonen en telkens een hogere dosis moest nemen tot mijn lichaam eindelijk deed wat er van werd gevraagd :? Dus ik heb heel lang moeten puffen en spuitjes zetten (is niet zo erg hoor, lijkt gewoon heel even eng in het begin maar doet echt geen pijn).

Na de pick-up had ik 10 eitjes, daarvan waren er 9 rijp, en van die 9 waren er 6 bevrucht.
Op de dag van de terugplaatsing kreeg ik wel te horen dat er geen enkel embryo in aanmerking kwam om in te vriezen. Toen kreeg ik weer een dip, want ik zou weer direct een hele cyclus moeten snuiven en spuiten als het de eerste poging mislukt.

2 dagen na de TP kreeg ik hoofdpijn die evolueerde in migraine. Toen was ik al bijna zeker dat ik terug ongesteld zou worden want ik krijg altijd hoofdpijn/migraine rond mijn regels. Maar voor alle zekerheid heb ik een test gedaan om zeker te zijn dat ik niet zwanger zou zijn vooraleer ik mijn zware medicatie zou nemen tegen migraine, en wat bleek: een heel licht streepje!

Ondertussen ben ik nu 18 weken zwanger.
Het einde van IUI betekend niet het einde van je kinderwens. IVF lijkt eng en vervelend, maar uiteindelijk is het nooit zo erg als je wel denkt. Je hoort misschien wel veel "horrorverhalen", maar het zijn net de negatieve ervaringen die het meest en hardst worden doorverteld. Er zijn ook zoveel positieve ervaringen!

Geef de moed niet op! En hier op het forum kan je altijd de steun vinden van lotgenoten, daar heb ik ook veel aan gehad...

Veel succes!

Groetjes,

Sofie
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

cin78
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 maart 2014, 19:35

Re: nieuw hier en Laatste IUI poging

Bericht door cin78 » 14 augustus 2014, 17:26

hoi Silver Moon :)

super om dit te lezen. Geeft me terug wat nieuwe moed !!! Je hebt ook een lange en moeilijke weg afgelegd, maar het is uiteindelijk beloond met een wondertje.

Ga binnenkort ook beginnen aan IVF 1 , alé, wel al 1 maal een poging gedaan voor IVF maar is niet kunnen doorgaan wegens te weinig eicellen door slechte reactie op medicatie. Dus de volgende poging moet ik Envelon gebruiken. Is een sterkere medicatie. Maar ja, zoals je msch al kunnen lezen hebt zit ik juist met een nieuwe job en weet niet hoe ik het aan boord moet leggen.
Start kinderwens april 2012
Na een jaar zeven x iui (mislukt)
Oktober 2014 1e icsi - negatief
2e icsi december 2014 ~ negatief
Wachtmaand - zwanger !!!!

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: nieuw hier en Laatste IUI poging

Bericht door Sylver Moon » 19 augustus 2014, 12:02

Hey Cin78,

Succes met de nieuwe IVF poging! Hopelijk reageert je lichaam nu wel zoals het hoort en zie ik je binnenkort op het zwanger-forum!
Hoe het moet met je werk weet ik niet, die situatie is voor iedereen zo verschillend. Maar ik ben er zeker van dat het allemaal wel goed zal lopen.

Veel moed en dikke knuffel!
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten