Uitgerekend juli-augustus 2017

Plaats reactie
Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 24 mei 2017, 10:12

Onze gegevens op 18/5 tijdens echo 7:

- Gewicht baby: 1,9kg
- Geschat gewicht baby bij geboorte: 3,3kg
- Gewicht mama bij start ICSI: 62kg
- Gewicht mama na 34 weken zwangerschap: 74kg

Ergo: 't is genoeg geweest, ik vind 12kg extra voldoende :P :P :P
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 24 mei 2017, 17:23

Hier begin ik stilaan te beseffen dat de bevalling dichterbij komt. Ik denk dat alles stilaan in orde is, alleen een fout in bestelling van onze verzorgingstafel, die wordt pas midden juni geleverd :roll:

Ik ben ook een 9 kg bij, blijkbaar erg normaal. Wij hebben wel een zwaardere baby die mogelijk tegen de 4 kg zal wegen als ik hem volledig uitdraag.

Voorbije dagen ging alles goed, maar ik merk dat ik de warmte niet kan verdragen.

Ondertussen ook proefdruk geboortekaartje in orde, alles is dus ok.
Ik ben vorige week voor al deze dingen in gang geschoten, aangezien iemand uit onze groep prenatale lessen bevallen is vorige week op 36 weken. Ik besefte plots dat het ons ook kon overkomen en ik misschien geen volle 5 weken tijd meer heb :wink:

Voorlopig lukt werken nog met veel moeite, elke dag de 2 verdiepingen doen en voor de klas staan. Ik hoop vol te houden tot 37 weken, misschien 38 als het echt goed gaat.
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 24 mei 2017, 19:12

Spannend allemaal! 't Gaat vooruit hé nu. :)

Wij gaan vanaf nu wekelijks op controle en kunnen dus haar groei van dichtbij volgen. En amai, na vandaag moest ik toch eventjes bekomen. Onze dochter is op 2weken tijd 600gr bijgekomen en wordt nu al 2,7kg geschat. Mijn vriend en ik zijn nochtans geen brede types. De vroedman liet mij al verstaan dat ze willen inleiden op 38-39 weken als ze zo ferm blijft evolueren. Met mijn startgewicht van 52 kg lijkt dat geen slecht plan; ik zie mij nl. geen baby van over de 4kg eruit persen. :)
Ondanks dat onze baby voor zit op schema, zit mijn buik achter qua groei en is ook de hoeveelheid vruchtwater beperkt. Ik heb dus een compacte buik en voel haar bewegingen des te intenser - soms op het pijnlijke af. Slapen is ondertussen een ramp geworden.

Als ik mij bedenk dat ze er al vanaf 17-18 juni kan zijn, moet ik toch eventjes slikken.

Succes iedereen met het doorkomen van de warme dagen! Hopelijk kunnen ijsjes en voetbaden wat verkoeling bieden. ;-)
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 24 mei 2017, 23:16

Hoi! Leuk te lezen dat het bij jullie allemaal redelijk goed gaat. Hier ook alles Ok, vorige vrijdag nog een controle gehad en suikertest. De baby wordt geschat op 880 gram en mijn gewicht is een beetje gestagneerd, waar ik wel blij om ben! Ik merk dat dat bij mij echt met grote sprongen met een keer gaat en dan weer even hetzelfde blijft. Nog geen telefoon gehad over de suikertest dus ik denk dat die Ok was!
Ik moet wel een beetje rust proberen inbouwen want ik merk dat ik met heel veel bezig ben en daardoor soms mezelf te veel stresseer. Dus ik probeer nu wat minder taken en moetjes in een dag te proppen. De drukste periode op het werk komt er nu ook aan dus het zal een goeie oefening worden om mij hier niet te veel in op te jagen en de stress van mij af te zetten!

X
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 1 juni 2017, 21:18

Ik heb besloten volgende week nog te werken en dan te stoppen. Dan ben ik 37 weken. Ergens wel teleurgesteld, want had gehoopt tot 38 weken door te gaan, maar ik voel dat dat niet verstandig is. Elke volledige dag dat ik moet werken, zit ik een hele avond met harde buiken.
Ondertussen in totaal 10 kg aangekomen, hopelijk stopt bij 11 à 12 kg.

Op materniteit spraken ze wel van mss vroeger in te leiden, op 38 ofzo, aangezien baby's hoofdomtrek nogal groot is. We zullen het woensdag weten...

Alles vraagt ondertussen een inspanning, en directie heeft gevraagd volgende week van alle 22 leerlingen voor en na de uren oudercontacten te doen. Ik hoop maar dat ik dat overleef en geen gevolgen heeft voor mijn zwangerschap, zo'n lange en vermoeiende dagen doen.
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 2 juni 2017, 9:46

Hey Katka

goeie beslissing lijkt mij!
Jij staat in het onderwijs, ik sta er elke keer van te kijken hoeveel ze vragen van leerkrachten... Dat oudercontact lijkt mij wel heel zwaar te worden voor jou. Kan je geen andere regeling treffen met je directie?

Ik werk tot mijn 33 weken want dan is er collectieve sluiting op mijn werk dus dat komt mooi uit.
Maar nu is het wel super druk... met de nodige stress natuurlijk. Harde buiken zijn voor mij nog steeds een onbekend verschijnsel. Ik voel soms wel een druk en dan staat mijn buik wel hard maar ik twijfel of dat 'harde buiken' zijn, soms is het duidelijk dat het gewoon de baby is die zich daar genesteld heeft :)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 2 juni 2017, 22:20

Ik heb geprobeerd een regeling te treffen, maar ze vindt dat alle ouders het recht hebben mij allemaal nog persoonlijk te spreken.

Ik heb sinds een 2 weken echt harde buiken. Vroeger spande het wel eens op, maar nu echt soms keihard, gelukkig niet pijnlijk. Vandaag echt afgezien met de warmte, met gênante problemen aan de 'achterkant' tot gevolg. Gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige zwangere me dit probleem, zeker met deze hitte.

Tot 33 weken lijkt me ideaal, dan heb je nog wat tijd om te rusten en voor te bereiden.
Afbeelding

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Panacea » 2 juni 2017, 23:24

Hier ook sinds deze week veel meer harde buiken. Wel nog fulltime aan het werk. Vorige week met insuline injecties moeten starten.

Vandaag op echo wat groeiachterstand (nu 2,160kg geschat) waardoor 3 kwartier aan de monitor moeten liggen. Nog steeds zelf niets bij gekomen in gewicht. Dus moeten we nu wekelijks aan de monitor +echo. Elke week erbij zal ik blij zijn. Zal toch maar valiesje klaar maken! Het komt nu echt dichterbij

Spannend hé dames! Het kort zo af. Gelukkig is het morgen toch weer wat minder warm
Afbeelding

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 6 juni 2017, 9:46

Katka, ik hoorde van een vriendin die ook in het onderwijs staat dat ze daar wel instemmen met telefonisch oudercontact. Dat zou je gewoon vanuit de zetel kunnen doen hé?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Katka » 6 juni 2017, 20:32

Neen, ik moet ze persoonlijk te woord staan. Normaal is het de voorlaatste week van het schooljaar oudercontact, maar aangezien ik besloten heb maandag 12 juni in zwangerschapsverlof te gaan, moeten die van mijn klas vervroegd worden.
Afbeelding

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 8 juni 2017, 13:09

Hallo allemaal,

Katka, hopelijk vliegen de laatste werkdagen voorbij want het lijkt mij niet evident.. Chapeau!
Panacea, lukt het wat met die injecties? En zie/voel je resultaat?

Ik had gisteren mijn 36w3d controle en werd onmiddellijk doorgestuurd van vroedman naar gynaecoloog aangezien ik op 2 weken tijd niets meer bijgekomen ben, zowel qua gewicht op de weegschaal als qua buik. Mijn gynaecoloog kon mij deels wel geruststellen; onze dochter stelt het goed en weegt al om en bij de 3,1 kg. Jammer genoeg heeft ze maar weinig vruchtwater meer, wat mijn kleine buik ook meteen verklaart. Juist aan haar voeten zit nog een 'klutsje'. Ze gaan het nu wekelijks opvolgen, maar als volgende week woensdag blijkt dat de situatie risicovol wordt, leiden ze mij 's avonds nog in. Ze hebben al subtiel laten vallen dat die kans er dik inzit. In principe zouden ze graag de 38 weken nog halen, aangezien tussen week 37-38 de zuigreflex wordt ontwikkeld, maar haar gezondheid gaat natuurlijk voor.
Nadien heb ik nog een uurtje aan de monitor gelegen, omdat ze vonden dat ik wel veel harde buiken had tijdens het onderzoek. Toen bleek dat dat apparaat aangaf dat het geen harde buiken meer zijn, maar voorweeën, moesten we toch eventjes neerzitten omdat het plots allemaal héél snel gaat. Ik heb spijt dat ik mijn vriend zijn reactie niet gefilmd heb. :D De voorweeën waren ook vrij regelmatig en met pieken tot aan 80. Op zich normaal, doch iets te vroeg voor deze zwangerschapstermijn.

Conclusie: 2 juli haal ik sowieso niet en ik mag mij al mentaal voorbereiden om volgende week te bevallen. :o
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Herisson » 8 juni 2017, 13:53

Oh waw, Elle! Dat gaat plots idd heel snel. Zal duimen dat de baby tot week 38 blijft zitten, maar zoals je zei: haar gezondheid gaat voor. Vind dit erg spannend!

Ook ik ben gisteren bij de gyn geweest en hier zowat het omgekeerde verhaal, want
- dochterlief weegt intussen 2.6kg
- ikzelf blijf ook maar verdikken (intussen al 14kg aangekomen)
- de baby is niet ingedaald
- ik heb geen opening
- ik heb geen harde buiken noch voorweeën
- de gyn wil mij pas binnen 3 weken terugzien (= 4 dagen voor ik uitgerekend ben), want 'alles ziet er goed uit'
- ik mag toch nog 2 weken werken en zal dus pas een week voor de uitgerekende datum in zwangerschapsrust gaan

Maar goed, zal dat maar allemaal als goed nieuws beschouwen zeker?

Wel jammer is dat de gyn vermoed dat de navelstreng rond haar nekje zit.
Ook daar jaagt de dokter zich echter niet in op en ze gaat dat dan ook niet nader onderzoeken.
Ik probeer mezelf te troosten met het feit dat zowel mijn broer, zus als ikzelf ook met de navelstreng rond de nek ter wereld zijn gekomen...op de natuurlijke wijze.
Pilstop: 12/2014
Clomid + Pregnyl: 10 en 11/2015
ICSI 1: START 29/09/16 - PU 09/10/16 - TP 14/10/16 - BN 26/10/16 -> zwanger

Afbeelding

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Leniemienie » 8 juni 2017, 17:30

@elle, ik ben de laatste maand ook niet meer bijgekomen. Ik was in het totaal +12kilo maar vanaf week 37 is daar niets meer bijgekomen. Volgens mijn gyn was dat normaal en hebben ze liever niet dat je de laatste weken nog veel bijkomt want dat is meestal teken van beginnende zw-diabetes of zw-vergiftiging. Belangrijkste is dat je kindje goed groeit.
Vruchtwater was ook laagnormaal bij mij vanaf maand 7 en ik ben op dat vlak ook nauw opgevolgd die laatste weken maar het vruchtwater is bij mij stabiel gebleven en het was nooit echt teweinig dus ik heb zonder problemen 40 weken gehaald. Ze volgen dit echter graag nauw op omdat dit ook een teken kan zijn dat je placenta minder begint te werken: eerste tekenen zijn weinig vruchtwater en daarna verminderde groei bij baby. Mij is verteld dat als ze het laatste zien, ze de bevalling dan zo snel mogelijk inleiden.
Ik hoop voor jou dat je de 37 weken nog haalt en je baby een goed gewichtje heeft, want bevallen en dan je baby in de couveuse op neonatologie en jij alleen op je kamer op materniteit, dat is echt hartverscheurend.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door IsabelleV » 9 juni 2017, 9:56

Amai, het worden hier spannende tijden in ons groepje!

Elle, veel succes, dat moet wel heel erg schrikken zijn :) hopelijk hou je het nog zeker een weekje vol! Herisson, dat klinkt in alle geval normaal. Behalve de navelstreng maar dat is blijkbaar iets wat jullie allemaal een beetje hebben, leuk om te weten dat jullie kindje de familietraditie volgt :) Ik zou er mij ook wel wat zorgen om maken maar als de gynaecoloog dat niet doet... dan stelt dat wel wat gerust hé.

Ik ben ondertussen 8 kg bij en ik voel een beetje de vermoeidheid terugkomen denk ik. Onze baby begint nu wel heel beweeglijk te worden, waarschijnlijk omdat er steeds minder plaats is. Mijn buik kan al rare vormen aannemen en het is niet altijd aangenaam meer die stampjes maar zeker niet pijnlijk, gewoon wat oncomfortabel :)

Ik ben al volop aan het denken aan geboortekaartjes en doopsuiker ed. Is hier nog iemand die de doopsuikers zelf maakt en mij tips kan geven voor leuke webshops?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Uitgerekend juli-augustus 2017

Bericht door Elle01 » 9 juni 2017, 10:41

@Herisson: Dat is inderdaad wat anders. Op zich denk ik dat het wel normaal is dat er nog geen ontsluiting is of voorweeën zijn. Ik zou persoonlijk gek worden van je gynaecoloog, maar langs de andere kant: als die zich geen zorgen maakt, hoef jij dat ook niet te doen. (al is dat gemakkelijker gezegd dat gedaan..) Als je je onzeker voelt, kan je dan niet even langs een vroedkundige?

@Lienemie: Bedankt voor je antwoord! Het stelt me wel een beetje gerust. Mijn gynaecoloog is nogal voorzichtig en ik kan hem moeilijk inschatten. Nu zondag bereik ik de 37 weken, dat zie ik in principe wel goed komen. Veel meer dan wat rusten, kan ik ook niet doen. En dat lukt al moeilijk, aangezien een van onze papfleskatjes sinds dinsdag vermist is en ik hier al half de buurt (met velden, weiden, ...) al wandelend uitgekamd heb. :roll:
Hebben ze tegen jou gezegd wat de oorzaak van het vruchtwatertekort kan zijn? Bij mij zei hij dat er geen onmiddellijk aanleiding was. Stel dat er een afwijking aan haar niertjes zou zijn, hadden ze dat al lang gemerkt. Ik blijf desondanks toch wat achter met het gevoel dat er iets mis is, en internet is niet meteen de beste raadgever. :)

@IsabelleV: Die vermoeidheid is bij mij ook teruggekomen naarmate de zwangerschap vorderde. Lastige hé! Vooral het slecht slapen lag (of ligt) hier aan de basis.
Ik heb de doopsuiker zelf gemaakt en heb vooral spulletjes besteld bij suikerzoentje en lollylabel. Je moet wat afwegen hoeveel het kost op de verschillende sites. Let ook op de verzendingskosten; de totaalprijs blijkt vaak gelijk als je duurder materiaal van 1 shop koopt tegenover goedkoper materiaal uit verschillende webshops. Ook bij AVA en easypeas kan je terecht! Doopsuikersnoepjes haalde ik uit de Makro. Ik lust zelf geen suikerbonen en snoepjes kan je daar in grote dozen aankopen.
Voor de geboortekaartjes, stickers en doopsuikerkaartjes heb ik een aantal offertes gevraagd bij drukkers uit de buurt.
Veel plezier, ik heb er mij mee geamuseerd. :)
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten