Uitgerekend november december 2018

Plaats reactie
Mel91
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 januari 2018, 8:50

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Mel91 » 9 juli 2018, 21:46

@Titiswens: Fijn te horen dat alles toch in orde is! Onzekerheid is nooit leuk hè...!
Goed dat je doet waar je je goed bij voelt :wink:.

Bij mij was de NIPT toch in orde, een hele opluchting. Ze kon ook op echo al veel zien en zei dat de ontwikkeling heel goed liep. Ons meisje is wel een jongen geworden. Dus was weer even wennen. Maar zijn natuurlijk ook super gelukkig ☺️!

X

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 10 juli 2018, 9:19

Blij dat bij iedereen alles goed gaat!

@Mel: dat moet enorm wennen zijn dat jullie meisjes plots een jongen is :-) goed dat je het nu te weten komt en niet als je al een heleboel geregeld hebt!

Hier twee daagjes terug aan het werk, en amai ik ben al weer zo verward! Gelukkig morgen een dagje telewerk zodat ik wat langer kan slapen :-)

Lichaam kan ook niet tegen veel meer, ik moet echt zorgen dat ik niet te lang rechtsta en comfortabel zit, want anders begin ik overal pijn te krijgen. Vrijdag een trouwfeest gehad en het 's nachts mogen ontzien van de rugpijn en kuitkrampen!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Mel91
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 januari 2018, 8:50

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Mel91 » 16 juli 2018, 14:03

@ Wies: ja, dat was inderdaad wel even schrikken. Maar ik had altijd gezegd dat ik mama ging zijn van twee jongens en dat lijkt nu ook zo te zijn ☺️. Dat van die krampen in benen en kuiten ken ik ook maar al te goed. Is soms niet te doen. Zeker met dat warme weer...

Ik ben nu 17 weken en voel af en toe iets in mijn buik... Ik kan echt niet zeggen of het de baby is of mijn darmen.. Voelt soms als geplof maar mijn darmen zijn ook erg onrustig.
Hoe voelde het bij jullie? En vanaf wanneer? 🙂.

Groetjes!

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 17 juli 2018, 9:20

@Mel: ik had ook altijd gedacht mama van twee jongens te zijn, maar het zal dus nu toch een jongen en een meisje zijn. Daar ben ik uiteraard ook superblij mee, maar ik vind de reacties van de mensen wel wat vervelend. Iedereen doet zo superenthousiast en koningswens hier en koningswens daar, terwijl het voor mij wel even aanpassen was in mijn hoofd, maar ik zei dat dan meestal wel, en dan kijken ze raar :lol:

Kan best zijn dat je de baby al voelt hoor. Bij ons zoontje voelde ik hem ook voor het eerst rond 17 weken, bij beebje nu was dat al vroeger. Maar het is inderdaad verwarrend want het lijkt alsof het even goed je darmen zijn, maar volgens mij liggen die nu helemaal anders in je lichaam, dus zou dat toch anders moeten voelen. Onze meid ligt volgens mij superlaag, ik voel haar hoofdzakelijk beneden bewegen en denk soms nog dat het gewoon mijn darmen zijn, maar tegen het einde van de dag kan de onderkant van mijn buik echt pijn doen en ik denk dat het is omdat ze maar steeds daar schopt, morgen eens aan vroedvrouw vragen.

Jullie niet te veel last van de warme? voorlopig valt het nog mee vind ik, maar zie er wel tegenop als het nog warmer wordt.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Mel91
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 januari 2018, 8:50

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Mel91 » 17 juli 2018, 11:27

Ja, bij mij was dat ook toen we eerst dachten dat het een meisje was van die koningswens 🙂. Maar in mijn hoofd was het een grote aanpassing, want voor mij was het een jongen 😛. Niet dat dat uitmaakt natuurlijk, want toen te zeiden dat het terug een jongen was, was ook dat terug aanpassen. Zolang het maar gezond is. We hebben er zo lang naar uitgekeken 🙂.

Het voelen is heel verwarrend. Maar zal stilletjes aan wel duidelijker worden zeker ☺️.

Ik heb veel last van de warmte.. Vooral mijn hoofd is soms niet te houden, precies migraine... Maar wil liever niets innemen. Het mag van mij gerust eens een paar dagen koeler... We vertrekken bijna naar Zuid Frankrijk en heb er eerlijk gezegd wat schrik van...

X

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 17 juli 2018, 11:31

proberen veel water te drinken hé, dat helpt wel.
Als ik het mij goed herinner had ik rond die periode ook veel last van hoofdpijn, echt dagenlang, maar leek vooral van hormonen te komen en verandering in bloedcirculatie. Goed slapen en frisse lucht hielpen toen het beste.

Wij vertrekken midden augustus naar Corsica, zie ook op tegen de warmte, hoop dat er veel verkoelende briesjes zijn! Maar kijk wel uit naar relax tijd en mooie natuur
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 24 juli 2018, 11:04

Hoe gaat het hier met iedereen? Nog steeds niet te veel last van de warmte?

Hier alles ok, alleen slecht slapen met dat warme weer. zondagavond had ik opeens ook heel veel darmkrampen en maagkrampen, maar das nu weer beter, waarschijnlijk ingewanden die hun plaats terug zochten.

suikertest was ok en nu eindelijk ook nog eens echo gehad. Was heel fijn om onze kleine meid nog eens te zien. Ze was weer goed actief met haar beentjes. Ligt voorlopig in stuit, maar ze heeft nog meer dan genoeg tijd om te draaien. Met placenta en cyste in haar hoofdje was nu ook alles in orde, dus even zonder zorgen nu :-)
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 24 juli 2018, 11:58

@wies: super dat alles goed gaat en je even zorgeloos kan genieten. Pff die warmte, ik vrees dat iedereen er veel last van heeft zelf de niet-zwangeren. Het zijn dan ook wel echt extreme temperaturen he ☀️ Hier staat vrijdag een echo op het programma. Mijn dochters gaan de eerste keer mee gaan kijken naar hun broertje, ze zijn wel heel nieuwsgierig 😁 En de suikertest staat mij ook te wachten 😱
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 27 juli 2018, 13:18

@Wies - fijn dat je nu even zorgeloos kan genieten.

Hoewel genieten met deze warmte... Ikzelf sliep al niet goed toen het nog frisser was en is er niet op gebeterd.
Ben intussen een echt chagrijn bij momenten. Mijn arme huisgenoot en collega's hebben het geweten.
Gelukkig wel allemaal lief en begripvol.
Hoewel ik deze morgen toch thuis naar mijn hoofd kreeg dat ik een zaag was.

@Nohi hoe is de echo vandaag geweest?
Hoe hebben de dochters gereageerd?

Ik heb dinsdag een volgende afspraak bij de gyn en in 1 moeite door ook suikertest op dezelfde voormiddag.
Toch wel weer spannend.
Voorbereidingen hier ook in volle gang.
Nog niet echt vooruitgang gemaakt die ik had gehoopt. Knopen doorhakken is niet mijn sterkste kant.

Bedje is bijna klaar. Baby gaat in bedje slapen waar mijn zussen en ik in geslapen hebben en daarvoor jongste broer van mijn moeder. Net geen 60 jaar oud dus, maar al bij al nog in goede conditie.
Alleen de kleur was niet echt ons ding (heel donker hout). Heb het helemaal afgeschuurd en ben samen met mijn vader bezig om het wit te schilderen. Vorig weekend al 2 lagen primer en 1 laag verf gedaan. Nog minstens 1 laagje verf te gaan.
Nog eens opmeten voor matrasje en dan heeft hij toch al minstens een slaap plekje.

Geboortelijst nog altijd niet beslist - twijfel waar ik zou leggen en wat ik er wel en niet op moet zetten.

Naam ook nog altijd niet zeker - heb vorig weekend briefjes op spiegel badkamer en aan frigo in de keuken gehangen met namen waar we over eens waren dat kandidaten waren. Hierdoor precies toch al iets meer duidelijkheid, maar 100% zeker ben ik toch nog altijd niet. Eureka moment waar ik op zit te wachten zal wel niet meer komen, maar toch kan ik niet beslissen.

In het begin van de week bij crèche langs geweest, maar nu we weten waar we waarschijnlijk gaan wonen (nieuwe woonst is op handtekening na beslist) nog eens kijken om ook nog eens ergens anders langs te gaan.

Intussen begint te dagen dat nog maar 15 weken max zijn.
Stress begint toch wel beetje toe te slaan.
Duimen dat hij niet beslist om veel te vroeg te komen.

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 27 juli 2018, 13:29

@Nohi: veel plezier en succes met de echo vandaag. altijd leuk als de kindjes meekunnen. De volgende keer nemen we ons zoontje ook terug mee. Die begint toch steeds meer door te hebben dat er een zusje in mijn buik zit en dat hij grote broer wordt :-) tot het moment daar is waarschijnlijk.

Hebben jullie al een idee hoe je de kindjes zal opvangen eens de bevalling op gang komt? Ik vind het zo moeilijk. Op zich gaan mijn ouders dan wel voor ons zoontje zorgen, maar die wonen op 45min rijden, dus als het 's nachts begint of vroeger dan gepland, weet ik niet zo goed wat we dan moeten doen.

@Titiswens: als je twijfelt voor geboortelijst is dit misschien een tips: mijnverlanglijstje.eu; daar kan je vanalles op plaatsen wat je wilt en ook linken plaatsen naar geboortelijsten bij andere winkels. Wij gaan de gewone geboortlijst opnieuw bij dreambaby leggen, maar ik heb ook heel wat spulletjes die ik gewoon echt mooi vind en je daar niet kunt krijgen, los op mijnverlangijstje.eu geplaatst. Vrienden van ons hebben het onlangs ook zo gedaan. Zo heb je het voordeel van beide: de kortingen die je vaak krijgt door je geboortelijst bij een specifieke winkel te leggen en de vrijheid om ook nog andere spulletjes op de lijst te zetten.
Wat leuk trouwens dat het kinderbedje een erfstuk is! wij hebben de vorige keer lang getwijfeld om ook de oude wieg van onze familie te gebruiken, maar ik ontzag mij er wat van om het helemeel op te schuren en opnieuw te schilderen.

Vanaf volgende week wil ik toch ook eens aan de (echte) geboortelijst beginnen en misschien al adressen op enveloppes schrijven, en alles bestellen voor de doopsuikers, en op zolder neuzen welke kleertjes we van ons zoontje kunnen hergebruiken en ... haha ik wil precies alles in 1 keer doen. Mijn hoofd staat alleen nog maar in het teken van baby, en ik word heel hard aangetrokken door alles wat roze en fleurig is :lol:
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 28 juli 2018, 4:16

@titiswens: ik ben een zwaar buikslaper en sinds deze week lukt dat niet meer dus bye slaap ook voor mij... En dan zeggen mensen voor je bevalt altijd: profiteer nog van de rust en de slaap... 🙄 Dat van knopen doorhakken herken ik ook, ik heb alles in grote lijnen in mijn hoofd maar er krijgt niks concreet vorm... Maar hey je hebt toch al een bedje, das een begin he 😁 Is het dan trouwens de bedoeling dat jullie nog verhuizen voor de baby er is?

@wies: mijn hoofd zit ook momenteel in de ik-wil-nu-alles-klaar-voor-de-baby modus. Maar in praktijk geraak ik met niks verder. De kleinste kleertjes van mijn dochters bekijken heb ik wel gedaan voor wat nog bruikbaar is en bodies heb ik in ieder geval wel genoeg (ik heb er toen doelbewust veel witte gekocht). Qua opvang is er bij ons geen probleem. Mijn ouders wonen hier schuinover de deur dus die kunnen hier binnen de minuut staan als het nodig is. Woont er niemand van familie dichterbij bij jullie? Of heb je geen goede buren? Want bij een bevalling weet je nooit natuurlijk.

De echo was helemaal in orde, helaas lag hij niet goed (met gezichtje naar mijn rug) en konden we hem dus niet mooi in profiel zien waardoor de meiden er niet zoveel van snapten met enkel het zien van een dijbeentje en hartklepjes en .... Het hartje mochten we wel beluisteren en toen waren ze wel heel erg aan het kijken vol bewondering 😁 Volgende week suikertest want nu met de meiden erbij en die warmte zag ik dat niet zitten. En het vaccin voor kinkhoest moet ik ook opnieuw laten zetten.
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 30 juli 2018, 9:27

@Nohi: gelukkig hebben we wel goede buren en zeer goede vrienden in de buurt, dus we gaan kijken of zij crisisopvang willen tot mijn ouders kunnen komen. De familie in de buurt heeft geen auto, en het is eigenlijk ook familie die ik niet zou willen zien op het moment dat ik crepeer van de weeën :-)

Ik ga volgende week ook mijn kinkhoestvaccin terug zetten. Weet niet meer van de vorige keer of ik daar slecht van was, hoop van niet, want paar dagen later vertrekken we op reis
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door TitisWens » 7 augustus 2018, 13:05

Ik weet niet wat baby allemaal uitsteekt daarbinnen, maar voel me vandaag helemaal niet lekker.
Gisterenavond ineens stekende pijn rechts in mijn zij/rug.
Ik wist mezelf geen houding meer te geven en kon ook niet meer slapen.
Uiteindelijk ondervonden dat op linkerzij met iets tegen rug vanachter zodat beetje warm wordt en een kussen tussen mijn knieën het toch draaglijker was en nog beetje geslapen.
Pijn nog altijd niet helemaal weg maar niet meer zo lastig als vannacht.
Wel precies geen eetlust en misselijk als ik iets eet.
Deze morgen terwijl ik mij aan het klaarmaken was voor werk ook verschillende keren even moet gaan zitten en zelfs liggen omdat ik me draaierig voelde.
Baby lijkt wel actiever dan ooit. Hele nacht lustig liggen draaien en keren.
Voorlopig niet al te ongerust maar straks toch even langs huisarts om zeker te zijn.
Hoop dat hij niet plant vroeger te komen, want er is nog niets in orde. :shock:

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Wies » 7 augustus 2018, 13:22

Ai titiswens, klinkt niet fijn. zou het niet door de warmte komen? ik ben ook vlugger duizelig en soms opeens helemaal kapot. baby geeft bij mij wisselmomenten van extreem actief naar opeens heel kalm, wat niet goed is voor mijn zenuwen.
Misschien dat de pijn erge bandenpijn is? of iets dat in verdrukking zit door groei baarmoeder. Op je linkerzij liggen is al zeker een goed idee, merk dat dat bij mij ook helpt als ik een bloeddrukval heb.
Hopelijk heeft de huisarts vanavond raad!
Ik ga ook even langs, kinkhoestvaccin zetten en attest voor vliegtuig. Nog 1 dagje werken! en dan eingelijk ook wat koeler weer, al zal het op reis ook wel weer 30 graden zijn...

Hoe gaat het met de andere dames?
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Nohi
Berichten: 76
Lid geworden op: 5 november 2017, 21:36

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Nohi » 8 augustus 2018, 15:03

Is het geen bekkeninstabiliteit? Ik heb er veel last van in mijn bed en kan mij geen houding aannemen. Een kussen tussen de benen brengt een beetje verlichting... Hier is ie ook superactief. Vorige keer zaten er twee in mijn buik en ik zeg nu altijd al lachend deze beweegt evenveel als een drieling. Lijkt wel alsof hij amper slaapt...

@wies: ik heb deze morgen mijn vaccin laten zetten. Veel plezier op vakantie, hoelang ga je en naar waar?
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 14 gasten