Uitgerekend juli/augustus 2019

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 30 april 2019, 13:18

Ik kan altijd maar heel weinig eten en daarom moet ik zo vaak eten.

Ik moet mijn suikeriname tot een minimum beperken, maar in het zh tijdens de test kreeg ik 's morgens chocomelk, 's middags Danette chocolade en 's avonds peren op suikersiroop.
Dus allemaal dingen die niet mogen, maar ze houden er geen rekening mee.

Bandenpijn valt momenteel redelijk mee, om de aantal weken heb ik daar enkele dagen last van. Wel enorm veel harde buiken als ik niet voldoende rust, vandaag al een stuk of 20 gehad, echt teveel.

Ik moet ook wel opletten wat ik doe of het doet pijn, vooral bukken is lastig en dus aankleden, vooral sokken en schoenen zijn soms pijnlijk, maar het lukt wel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 3 mei 2019, 19:54

mich75 schreef:
30 april 2019, 13:18
Ik kan altijd maar heel weinig eten en daarom moet ik zo vaak eten.

Ik moet mijn suikeriname tot een minimum beperken, maar in het zh tijdens de test kreeg ik 's morgens chocomelk, 's middags Danette chocolade en 's avonds peren op suikersiroop.
Dus allemaal dingen die niet mogen, maar ze houden er geen rekening mee.
Ach zo!

Harde buiken heb ik nog niet echt gehad denk ik..mijn buik voelt soms wel wat harder aan, maar dat doet geen pijn of is niet vervelend. Of mss heb ik het gwn niet door! Soms vraag ik me af of het bandenpijn is dat ik voel of al af en toe een ‘oefenwee’. Ben ook bang dat ik bepaalde signalen niet herken, vb: verliezen van vruchtwater :shock:
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 6 mei 2019, 11:45

Harde buiken zijn hier sporadisch eens, voornamelijk als ik heel wat huishoudelijke taken gedaan heb.
De laatste dagen hier wel te maken met lage rugpijn, nog dames die dit hebben?

Vanochtend monitor en echo gehad.. alles prima met ons spookje :D 43 cm & 1967 gram. De gynaecoloog zei dat het een stevig brokje zal worden. Zit ongeveer een kleine twee weken voor op schema.
Nog 2 weekjes verder met utrogestan & dan stoppen, tot 34 weken gaf ie aan.

Gek om te denken dat binnen een kleine 8 weken er een mini-mensje in je armen ligt!!

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 6 mei 2019, 17:37

Kan ook nog altijd niet geloven dat ons tweede kleine wonder binnen 8 weken in onze armen ligt! Het gaat ook zo ontzettend snel, veel sneller dan van onze dochter! Toen was alles ook klaar tegen 25 weken zwangerschap! Nu ben ik er bijna 32 en moeten ze woensdag nog de kinderkamer komen leveren, moet er nog een deel van de doopsuiker in orde gebracht worden, …

Vorige week maandag controle gehad bij de gyn en onze kleine spruit doet het prima! Hij werd nu geschat op 1kg650 en geschatte geboortegewicht 3.7kg. Wel ligt hij nog steeds in stuit en dus moesten we van de gyn gaan nadenken over het plan van bevallen (dit zeker nadat ik bij mijn dochter een bevalling had van 44 uur en dit absoluut niet opnieuw wil)! Gyn zegt dat als ik spontaan in arbeid ga, een stuitbevalling zeker mogelijk is! Maar ik weet dan weer niet of ik dat wel zou willen! Indien volgend consult nog in stuit, dan gaan we kijken om een externe versie te plannen rond de 35 - 36 weken! Indien dat niet luk, denk ik dat een sectio plannen op 38 weken voor mij het meest rust zal geven!
Als ik nu al denk aan stuitbevalling krijg ik al schrik, eigenlijk ben ik al bang voor een 2de bevalling in het algemeen, op welke manier dan ook! Maar dat is angst die is achtergebleven na de bevalling van mijn dochter!

Nuja, evengoed is meneertje gedraaid binnen 3 weken (momenteel in ieder geval nog niet) en zijn het zorgen voor niks! Mijn 'bevallingsplan' is gemaakt, staat op mijn pc en ga ik binnen anderhalve week bespreken met mijn vroedvrouw!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Bericht door LB48 » 6 mei 2019, 21:07

ja het komt nu wel dichter!
Wij hebben vorige week een rondleiding gehad op de materniteit, besef komt er nu wel dat we binnen 10 weken zover zijn.
Hadden een pretecho zaterdag en ons spookje lag nog heel hoog en in stuit, helemaal opgekruld met zijn voeten tegen zijn gezicht, hij lag dus niet zo mooi voor de echo. :P Ik hoop dat hij dus draait, dat ga ik zeker voelen dan...

Ik ben wel begonnen met insuline voor de zwangerschapsdiabetes, met het dieet dat ik strikt volgde en de extra beweging kreeg ik de nuchtere waarde niet onder controle. Wel geruststelling van de endocrinoloog en diëtiste dat ik goed bezig was en mezelf echt niks moest verwijten. Dus nu spuit ik een lage dosis, zien of dat al helpt.

Ik vind dat het werken wel zwaarder begint te worden, overdag valt het mee, maar ben savonds echt moe. Hoe is dat bij jullie?
Hier is het doopsuiker ook nog niet klaar, ik weet wat ik wil, moet nu de suikerbonen bestellen en snoepjes, maar komt er niet van precies. Moet echt wel af zijn deze maand vind ik, dat ik me daar niet meer druk om moet maken.
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 6 mei 2019, 21:42

Hier gaat het de laatste dagen redelijk moeilijk, ik moet echt heel veel (platte) rust nemen. Als ik dit niet doe komt het echt niet goed. Enkele nachten geleden heb ik meer dan 3u aan een stuk om de 7min harde buiken gehad. Bij onze dochter ben ik ook 's nachts wakker geworden en toen had ik om de 7min weeën maar ik was toen de 40w al voorbij, terwijl ik nu maar op 31w zat.

Ik had gelezen dat een buik bij tweelingen nu ongeveer hetzelfde is als bij een eenling op het einde, wel ik moet zeggen, het zou kunnen kloppen. Wij hebben bij mijn dochter een buik in gips gemaakt, mijn buik was toen breder maar de dikte komt wel overeen, dus ik begin ook wel minder mobiel te worden.

Overmorgen nog eens naar de gyn en ik denk/hoop dat ons meisje gedraaid is. Een kleine week geleden 's nachts wakker geworden van de pijn, heel mijn buik deed pijn, trok langs alle kanten, ik werd precies uiteen getrokken. Ook had ik ineens een mega bult/uitsteeksel (haar hoofdje of poep?) aan de zijkant. Ik voel ook meer beweging vanboven dan vanonder waardoor ik dus ook denk dat ze gedraaid is.

Hoe het de laatste dagen gaat zie ik me geen 6,5w meer rondlopen, misschien is het over enkele dagen weer beter en denk ik er anders over.

In ieder geval ga ik toch een beetje moeten verder doen met de voorbereidingen en na mijn bezoekje aan de gyn zal ik wel weten of ik mijn valies al moet klaarmaken. Vorige keer ook maar pas op 39w of zo gedaan, maar nu denk ik dat ik toch iets sneller ga moeten zijn.

De planning is dat ik morgen een hele hoop ga doen, nu hopen dat het ook lukt :lol: want in plannen ben ik goed, maar uitvoeren...en zeker als ik me slecht voel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 8 mei 2019, 6:33

Lotusje0506 schreef:
6 mei 2019, 11:45

Nog 2 weekjes verder met utrogestan & dan stoppen, tot 34 weken gaf ie aan.
Heb jij de hele zw Utro genomen? Of ben je er op een gegeven moment terug mee moten beginnen?


Ik denk dat ik straks aan de gyn ga voorstellen om terug met Utro te starten, misschien dat hij het zelf wel voorstelt gezien ik zoveel harde buiken heb.

Niet dat ik er echt zin in heb, maar liever dat dan te vroeg bevallen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 8 mei 2019, 10:59

Dag Mich75!

Heb inderdaad de hele zwangerschap utrogestan moeten innemen, eerst 7 per dag dan 6, 4, 3 en nu nog 2. Binnen twee weekjes mag ik stoppen & de dag erna heb ik echo en monitor om te kijken of er ‘beweging’ in komt :)

Het komt stilletjes aan dichterbij.
Onze gynae sprak voorbije maandag ook dat hij me max tot 38 weken laat gaan omwille van het hele traject. Spannend allemaal!

Hoe gaat het met je harde buiken? Bij mij helpt het inderdaad om dan een utrogestan te gebruiken, dat maakt mijn baarmoeder terug kalm

Groetjes
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 8 mei 2019, 20:16

Dag Lotusje,

De harde buiken vallen mee als ik voldoende (platte) rust neem, toch al 2 goede nachten gehad.

Met de gyn besproken en ik "mag" Utro nemen, beginnen met 1 en indien nodig verhogen naar 2 en eventueel 3.

Eerst zei hij tot het einde van de maand, maar aangezien ik binnen 2 weken al terug moet gaat hij het bekijken van controle tot controle.

Het was wel grappig, hij zei vanaf nu om de 2 weken controle, oei da's eigenlijk nog maar 2x.

Voorlopig is alles nog "strak en gesloten" en haal in de volgende controle wel, die daarna op 35,5w weet hij nog niet, dat zal hij volgende keer wel proberen in te schatten.

Ik zou het liefst geen ks willen, maar de vroedvrouw bij de suikertest zei dat een tweeling normaal gezien altijd ks is. Ook al liggen de kindjes goed dan nog kan het 2de draaien als het eerste geboren is waardoor ze als nog een spoed ks moeten doen en daarom dus gewoon voor ks gaan.
Vandaag bij de gyn besproken en in principe is een gewone bevalling mogelijk (met eventueel spoed ks) maar daar kan hij nu nog geen uitspraak over doen, pas over 4 weken en dan nog.
Als het een vroeggeboorte is, is het wel ks, en dat wil zeggen deze maand, dus als ik juni haal kan het misschien zonder, toch wel een beetje spannend. Hij houdt er wel rekening mee dat het de vorige keer een moeilijke bevalling was, met inknippen en zuiger en 3 personen die op mijn buik duwden en ...Dus ja, afwachten, meer kan ik niet doen.
Inleiding zou kunnen als ik overtijd ga, maar hij vermoedt niet dat dit gaat gebeuren (zei hij bij onze dochter ook en was uiteindelijk 40+3)
Dus gewoon afwachten en hopen dat ze nog even blijven zitten en dat ik niet teveel last heb, maar zoals het nu gaat hou ik het nog wel even vol denk/hoop ik.

Ik had het goed gevoeld onze meid is ondertussen gedraaid en ze liggen dus beiden met de hoofdjes naar beneden, maar zijn nog niet ingedaald. Ze zouden nog kunnen draaien, maar de kans is vrij klein.

Oh ja, ze wegen beiden zo'n 1,5kg en meten ongeveer 38cm. Tot nu ging het gelijk op met een eenling zw, maar vanaf nu gaan ze minder bijkomen en groeien, maar het zal toch nog zwaar worden denk ik.
Ondertussen zit ik +8kg en de kilo's gaan er nu bijvliegen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 17 mei 2019, 15:44

Hey allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Nog gynaecoloog-afspraakjes gehad?

@Eve: een geboorteplan, maak je dat op vanwege de moeilijke eerste bevalling? Heb daar precies zelf nog nooit van gehoord. Gynaecoloog heeft mij enkel gevraagd of ik wel of geen epidurale wil. En/of ik borstvoeding wol geven, maar voorts ging ik ervan uit dat eens het zover is, ik vooral ging moeten vertrouwen op haar ‘instructies’.

@lotusje; waarom moest jij utrogestan nemen als ik zo nieuwsgierig mag zijn :D?

@mich: hoe gaat het intussen met jou en de twee boelekes? Hopelijk niet meer te veel harde buiken gehad.

Met mij alles ok, buikje begint goed te groeien, ben nu ongeveer 5-6 kilo bijgekomen. Ben benieuwd of er nu in die laatste maand nog veel gaat bijkomen. Sommige vrouwen spreken over +25 kilo bijgekomen 😱
Heb eigenlijk weinig kwaaltjes, waardoor ik mijn job en hobby’s nog prima kan uitvoeren. Af en toe steekt misselijkheid wel de kop op en ik heb het ook altijd te warm. Nuja, dat was ook al zo voor mijn zwangerschap, alleen hebben mensen er nu meer begrip voor precies 😂

Mijn vluchtkoffer staat ook nog niet klaar, weet eigenlijk ook niet heel goed wat ik juist moet meepakken. Binnenkort eens over nadenken!
Ik moet ook nog op zoek naar een goede borstvoedingsbeha. Kijk er wat tegenop, door mijn zware borsten vind ik sowieso al moeilijk gewone beha’s, meestal shop ik bij iets duurdere merken. Wil er ook nog niet keiveel geld aan uitgeven, want stel dat de bv me dan niet lukt...
Bijslaper is in elkaar gezet, maar doordat wij schuiven onder ons bed hebben, past die eigenlijk niet goed, dus daar moeten we nog effe een oplossing voor vinden en nog lakens enzo kopen. Het wiegje voor in de woonkamer krijgen we dit weekend. Kleertjes hebben we voornamelijk tweedehands gekocht.
Voor de rest ga ik er zowat vanuit dat de baby de eerste dagen en weken niet veel nodig heeft 🤷‍♀️

Voor de eerder bevallen dames: maandverband en borstcompressen enzo; krijg je dat in het ziekenhuis zolang je daar verblijft of moet je dat zelf voorzien?

succes nog met de laatste weekjes!

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 17 mei 2019, 17:28

Mijn harde buiken zijn zo goed als verdwenen door de utro (voorlopig 1/dag) maar enkel als ik voldoende rust. Als het een drukke dag is heb ik wel harde buiken, maar minder als ervoor, maar dan moet ik het 's nachts bekopen en heb ik veel pijn, zoals afgelopen nacht en nu al een hele dag doodop in de zetel.
De kindjes bewegen nog goed, ik daarentegen, bukken is echt een ramp, recht komen uit de zetel,...

Volgende week controle en dan zien we wel weer.

Ik draag al enkele maanden een buikband als steun en dit was echt wel nodig maar sinds een week heb ik het gevoel dat het beter gaat zonder dan met.

3 van de 4 meters zijn gevraagd, kaartjes zijn aan het vorderen en de doopsuiker zal ook nog wel eens lukken.

Ik moet dringend nazien wat ik nog van kleertjes heb en eventueel wat bijhalen, misschien ook maatje 44, hangt er vanaf wat de gyn zegt. Bij onze dochter was het meeste langs de ruime kant (maat 50). We zijn hier nog wat aan 't verhuizen, ook qua kleerkasten. De dochter krijgt een echte kleerkast en de commode/verzorgingstafel gaat naar de twins. Maar ik wil die dus eerst leegmaken en inladen.
Mijn schoonma ging gisteren komen helpen om de kleerkasten te verhuizen, maar zij vond dat andere dingen dringender waren, dus niets gebeurd van wat ik wou :cry:
Maar wel doodop, pijn en gefrustreerd.
Dus ik ga het proberen samen met mijn man te doen, want ik wil dit echt gedaan hebben.

Mijn valies inpakken, pffff, eerst de kleertjes in orde brengen. Je hebt eigenlijk een bevallingskoffer nodig en dan 1 voor je verblijf.

Kindjes hebben inderdaad niet veel nodig, vooral pampers, eten, liefde en een hoop kleertjes als je wat tegenslag hebt.

Ik heb de kleertjes altijd apart gewassen en dan duurt het wel even voor je een machine kan draaien. Maar het hangt ook af van kindje tot kindje. Ik had denk ik voor elke dag 2 sets kleertjes mee naar het zh en daar ook nog kleertjes van het bezoek gekregen, maar mijn man heeft toch extra kleertjes moeten meebrengen, terwijl wij al bij al een proper meisje hadden. Maar in begin eten ze toch 8x/dag en dan het eerste mutsje is vuil want er hangt bloed aan.

Ook nog tetradoeken en washandjes.

Borstcompressen heb ik niet gekregen in het ziekenhuis, kraamverband wel. Het lijkt meer op een pamper dan op maandverband, toch zeker als ze je er 2 aandoen :lol:
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 18 mei 2019, 17:18

Gelukkig dat het al beter gaat met de harde buiken!
Wat moet er dan in de Bevallingskoffer? Ik heb voorlopig alles in een koffer, wel met de kleertjes en mutje die hij zou moeten aandoen als hij pasgeboren is in een apart plastieken zakje. En twee maatjes (50 en de maat eronder), afhankelijk van zijn size 😊

Ik heb vannacht bijna niet geslapen, had heel veel last van maagzuur en maagpijn. Enkel rechtzitten hielp, maar zo kan ik niet slapen 😔

Twee kraamverbanden? Oh lord! 🤪
Hopelijk zijn mijn onderbroeken groot genoeg, hahaha!
Ik heb een pyjama die bestaat uit broek en top, maar mss is een pyjamakleed ook wel praktisch voor verzorging enzo? Of gebeurt dat niet? (Weet echt niks precies!)

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 18 mei 2019, 18:40

Om te bevallen had ik een slaapkleed. Bij aankomst in het zh moest ik me omkleden en dit aandoen, maar nog geen kwartier later had ik een operatiekleedje aan omdat ik een epidurale kreeg.

Na de bevalling heb je dan een aantal uren bedrust omdat je niet op je benen kan staan door de epidurale en werd ik gesondeerd. Ze hebben mij zo een sexy netje als onderbroek aangedaan.

De volgende dagen gewone ruime onderbroeken met 2 kraamverbanden achter elkaar.

Wij werden in het zh verwacht van in gewone kleren rond te lopen. Verzorging was voor mijn knip en dat was 2x/dag maar ik denk dat ik dat de 3e dag gewoon zelf moest doen, zou het thuis ook zelf moeten doen.

Ze hebben me wat "opgekuist" na de bevalling, maar ik moest diezelfde avond in de douche en mijn plan trekken.

In de "bevallingskoffer" moet eigenlijk wat je nodig hebt voor de bevalling en voor je kindje vlak na de geboorte.

Voor je kindje: dekentje, mutsje, kousjes en eventueel wantjes. Een setje kleren mag, maar bij ons hebben ze dat pas aangedaan toen we al een aantal uren op de kamer waren.

Voor jezelf: slaapkleed of big shirt, sokken (als je snel koude voeten hebt), eten en drinken (als het wat lang duurt), bus met water die vernevelt (is erg verfrissend), lippenbalsem, iets om je bezig te houden (als het ook weer lang duurt), washandje en handdoek, eventueel toiletzak, foto/videocamera of smartphone, ...

Wat je ook nog kan meenemen naar het zh: bv kussen, nachtlampje (als je dat gezelliger vindt dan de ziekenhuis verlichting, wekker (als je verplicht bent je kindje wakker te maken om te voeden en dus zelf ook eerst moet wakker worden),....

Qua kledij, iets wat praktisch zit en waarmee je bv kan geven als dat van plan bent.

Voor 's nachts heb ik slaapkleden met knoopjes, voor overdag denk ik misschien kleedjes mee te nemen, vorige keer had ik leggings met dan een tuniekje over, waarmee ik ook bv kon geven.

Oh ja, over die borstcompressen, ik had me een hele voorraad aangeschaft, maar uiteindelijk amper gebruikt, ik "lekte" niet :lol:
Dus die moet ik deze keer al niet kopen.

Wat je vorige keer schreef over bv bh's, ik had de mijne via aliexpress gekocht en de vroedvrouw vond ze geweldig, beter dan de meeste die ze ziet passeren.

Ik ben ook zwaarder van borst (toch zeker tijdens de zwangerschap) en ik koop mijn bh's meestal in het buitenland of anders bij Primark. Wat je ook kan gebruiken zijn de zogenaamde t-shirt bh's, in ieder geval eentje waar je gemakkelijk je borst kan laten "uitfloepen". Ik deze vooral na enkele maanden gedragen omdat ik er dan terug met een beugel had, mijn voedingsbh's zijn denk ik allemaal zonder beugel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Eve1987 » 19 mei 2019, 21:33

liesanne schreef:
17 mei 2019, 15:44
Hey allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Nog gynaecoloog-afspraakjes gehad?

@Eve: een geboorteplan, maak je dat op vanwege de moeilijke eerste bevalling? Heb daar precies zelf nog nooit van gehoord. Gynaecoloog heeft mij enkel gevraagd of ik wel of geen epidurale wil. En/of ik borstvoeding wol geven, maar voorts ging ik ervan uit dat eens het zover is, ik vooral ging moeten vertrouwen op haar ‘instructies’.

@lotusje; waarom moest jij utrogestan nemen als ik zo nieuwsgierig mag zijn :D?

@mich: hoe gaat het intussen met jou en de twee boelekes? Hopelijk niet meer te veel harde buiken gehad.

Met mij alles ok, buikje begint goed te groeien, ben nu ongeveer 5-6 kilo bijgekomen. Ben benieuwd of er nu in die laatste maand nog veel gaat bijkomen. Sommige vrouwen spreken over +25 kilo bijgekomen 😱
Heb eigenlijk weinig kwaaltjes, waardoor ik mijn job en hobby’s nog prima kan uitvoeren. Af en toe steekt misselijkheid wel de kop op en ik heb het ook altijd te warm. Nuja, dat was ook al zo voor mijn zwangerschap, alleen hebben mensen er nu meer begrip voor precies 😂

Mijn vluchtkoffer staat ook nog niet klaar, weet eigenlijk ook niet heel goed wat ik juist moet meepakken. Binnenkort eens over nadenken!
Ik moet ook nog op zoek naar een goede borstvoedingsbeha. Kijk er wat tegenop, door mijn zware borsten vind ik sowieso al moeilijk gewone beha’s, meestal shop ik bij iets duurdere merken. Wil er ook nog niet keiveel geld aan uitgeven, want stel dat de bv me dan niet lukt...
Bijslaper is in elkaar gezet, maar doordat wij schuiven onder ons bed hebben, past die eigenlijk niet goed, dus daar moeten we nog effe een oplossing voor vinden en nog lakens enzo kopen. Het wiegje voor in de woonkamer krijgen we dit weekend. Kleertjes hebben we voornamelijk tweedehands gekocht.
Voor de rest ga ik er zowat vanuit dat de baby de eerste dagen en weken niet veel nodig heeft 🤷‍♀️

Voor de eerder bevallen dames: maandverband en borstcompressen enzo; krijg je dat in het ziekenhuis zolang je daar verblijft of moet je dat zelf voorzien?

succes nog met de laatste weekjes!
Ja idd, dat geboorteplan maken we vooral omdat we niet opnieuw een bevalling van 44uur willen waarbij de gyn weigert van een keizersnede te doen (was gyn van wacht toen)! Het gaat vooral over 'wat als ik ingeleid wordt en de baby dus juist ligt, en ik heb bv na 12 uur nog niks van vooruitgang … dan wil ik keizersnede', 'wat als de baby in stuit blijft liggen', 'wat wil ik bij spontane arbeid en baby in hoofdligging …!
Dus het gaat niet zozeer over pijnbestrijding of wat achteraf, maar echt over hoe ik de bevalling zie. Willen we een stuitbevalling, hoe ver willen we gaan in 'uren arbeid', …
Blijkbaar is het iets dat uit nederland overkomt dat geboorteplan! Mijn gyn laat me dit ook wel doen omdat ik zeer realistisch ben in wat kan/niet kan en omdat ik ook zelf wel verpleegkundige ben op operatiekwartier en dus wel goed kan inschatten hoe en wat …
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 20 mei 2019, 15:59

Hoi dames!

Hier vanochtend controle gehad (monitor+echo): alles was zeer goed!
Wel vreemd: de gynae zei dat hij het hoofdje van de baby kon voelen toen hij naging of er al opening was of niet :D maar nog geen opening, baarmoederhals is ook nog goed en hoofdje van de baby zit al in het bekken.

De gynae moest echt lachen omdat ik van nature erg mager ben en er een ‘kloeke baby’ in me zit: 46 cm al en 2,4 kilo. Heb toch even gevraagd of hij er zeker van is dat ik de baby er wel zal kunnen uit persen :lol: maar zou geen probleem mogen vormen.

Binnen 2 weekjes opnieuw monitor & echo. Het komt echt kortbij nu!

Hier staat mijn ziekenhuis tas voor mij al klaar, voor de baby ben ik de laatste wasjes aan het doen. Doopsuiker is ook allemaal afgewerkt. Spannend!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten