Vanishing twin

Plaats reactie
Mel91
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 januari 2018, 8:50

Vanishing twin

Bericht door Mel91 » 17 mei 2018, 16:12

Hallo iedereen,

Na ICSI 1 en een terugplaatsing van 1 embryo kreeg ik bij de echo (6w+3) te horen dat ik mogelijks zwanger was van een eeneiige tweeling.
Natuurlijk bleef ik nog even voorzichtig. Afgelopen dinsdag (op 8w+2) had ik plots wat bruinverlies. Ik mocht de dag erna al bij de dokter gaan om te controleren of alles nog goed zat. Daaruit bleek dat 1 kindje het goed deed (goede afmeting en hartkwaliteit) maar bij het andere was het duidelijk dat het niet voldoende gegroeid was (7mm) en ook helemaal geen hartactiviteit.

Nu oorspronkelijk dacht ik dat er geen gevolg mocht zijn voor het 'goede' kindje maar van de dokter moet ik nu toch platte rust houden om te vermijden dat het ene kindje dat overleden is het andere kindje toch nog zou meesleuren.

Ik ben dus wat angstig. Ik ga van de mogelijkheid van twee kindjes naar plots misschien beide kwijt...

Zijn er mensen die hier nog ervaring mee hebben? Ik vind er eigenlijk heel weinig van terug.

Alvast bedankt!

Groetjes

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Vanishing twin

Bericht door Billy78 » 18 november 2019, 10:01

Hoi Mel,

hoe is dit uiteindelijk verlopen bij jou ?
Ik heb vrijdag nl. ook 2 kloppende hartjes gezien (weliswaar van 2 embryo's), maar eentje was perfect in orde (7w) en het andere was al 1w achter tov het andere.
Dus ze zeiden nu ook dat "meestal" het ene verdwijnt zonder kwaad te doen aan het andere, maar meestal ben ik zo'n type dat voor de uitzonderingen gaat.

kan het nu nooit eens gewoon gaan ????

xxx
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten