Uitgerekend juni 2020

Plaats reactie
Billy78

Uitgerekend juni 2020

Bericht door Billy78 » 22 november 2019, 14:24

Hoi,

Misschien al wat voorbarig, maar ik heb vorige week een eerste echo gehad op 7w en toen bleek dat er 2 embryo's zijn blijven plakken ! Helaas (of misschien "oef") zal eentje het niet halen aangezien die al een week achterstand had en een heel zwakke hartslag.
Vandaag opnieuw een echo gehad en baby 1 zit perfect op 8w, baby 2 leeft nog wel maar was niet meer gegroeid.
Hopelijk brengt hij nu de andere baby niet in gevaar !

Ik hoop zo dat deze zwangerschap zich mooi verder zet en dat onze dochter van 15m dan binnenkort een brusje kan verwelkomen !

xxx
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Yvonne1983

Re: Uitgerekend juni 2020

Bericht door Yvonne1983 » 25 november 2019, 13:00

ik hoop dat ik hier morgen nog kan meetypen, dan heb ik met elf weken mijn tweede echo. Ik had op mijn vorige echo een babietje gezien met een goede hartslag, maar helaas zijn mijn vorige twee zwangerschappen niet goed gegaan en ben ik er niet gerust in.
Ik zit zo vol stress dat ik bij het ontvangen van het geautomatiseerde mailtje van mijn gynaecoloog wanneer ik verwacht werd spontaan begon te huilen en dat pas stopte na een dik kwartier (waarbij mijn man me telefonisch probeerde te rationaliseren).
De vorige keer kreeg ik met deze termijn slecht nieuws te horen vandaar de spanning, gelukkig werk ik thuis (anders had ik me naar huis laten schrijven door een EHBO'er) en ik wil zo graag deze periode zwanger zijn (dan kan sint het nieuws brengen aan mijn zus die we als meter willen vragen) en een week later komt familie uit engeland over en dan kunnen we het persoonlijk vertellen. Kortom, dit stresskonijn hoop hier morgen nog rond te mogen hupsen.
8/'14: pilstop
ivf1 11 bevr (23 eitjes) zoon (7cryo), mk 11wk (5cryo), neg (2cryo), geen TP
Ivf2 geen bevr (10 eitjes)
ICSI3 6 bevr (9 eitjes) tp 2embryo's neg (1 cryo), mk 8 wk (11 wk echo)
ICSI4 11 bevr (15 eitjes) tp 2 (6cryo) 26/11 termijnecho

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 26 november 2019, 13:15

Yvonne1983 schreef:
25 november 2019, 13:00
ik hoop dat ik hier morgen nog kan meetypen, dan heb ik met elf weken mijn tweede echo. Ik had op mijn vorige echo een babietje gezien met een goede hartslag, maar helaas zijn mijn vorige twee zwangerschappen niet goed gegaan en ben ik er niet gerust in.
Ik zit zo vol stress dat ik bij het ontvangen van het geautomatiseerde mailtje van mijn gynaecoloog wanneer ik verwacht werd spontaan begon te huilen en dat pas stopte na een dik kwartier (waarbij mijn man me telefonisch probeerde te rationaliseren).
De vorige keer kreeg ik met deze termijn slecht nieuws te horen vandaar de spanning, gelukkig werk ik thuis (anders had ik me naar huis laten schrijven door een EHBO'er) en ik wil zo graag deze periode zwanger zijn (dan kan sint het nieuws brengen aan mijn zus die we als meter willen vragen) en een week later komt familie uit engeland over en dan kunnen we het persoonlijk vertellen. Kortom, dit stresskonijn hoop hier morgen nog rond te mogen hupsen.
Echo was goed!!

Limburgertje

Bericht door Limburgertje » 26 november 2019, 20:41

Yvonne1983 schreef:
26 november 2019, 13:15
Yvonne1983 schreef:
25 november 2019, 13:00
Echo was goed!!
Super! Nu hopelijk beetje genieten van de zwangerschap
IUI 1: 14 maart neg
IUI 2 : 11 april neg
IUI 3 : 9 mei neg
IUI 4: 11 juni neg
IUI 5: 13 juli :neg
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10

Billy78

Bericht door Billy78 » 27 november 2019, 8:53

Hoi Yvonne,

ik ken de stress maar al te goed. Zelf ook al zoveel miserie meegemaakt dat ik telkens opnieuw twijfel of het wel goed komt deze keer. Maar aangezien ik toch al een super dochter op de wereld heb kunnen zetten na al die miserie, moeten we er opnieuw in geloven dat het goed komt :-) !

Gisteren een intake gesprek gehad in het ziekenhuis en nogmaals een echootje gehad en alles zag er nog steeds goed uit ! Nu afwachten wat de 12w echo gaat zeggen natuurlijk.
De dokter zei me gisteren wel dat aangezien ik zwanger ben van een vanishing twin, ze bij de NIPT-test enkel Down kunnen testen. Dus voor het geslacht zal ik echt nog moeten wachten tot de echo van 20w :-(.
Spannend zo !

xxx

mich75

Bericht door mich75 » 27 november 2019, 9:58

Ik heb net een cursus gevolgd over de NIPT en het klopt deels dat ze bij een vanishing twin het geslacht niet kunnen bepalen.
Ondertussen weten ze wel dat wanneer men 8 weken na het "verdwijnen " de test doet dat die wel betrouwbaar is.

Bij 1 op 8 meerlingzwangerschappen is er sprake van een vanishing twin, maar heel dikwijls is dit niet geweten en wordt de NIPT ook gedaan.

Nu moest het een dochter zijn dan weet je het wel zeker bij NIPT ;)

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 27 november 2019, 16:28

Billy78 schreef:
27 november 2019, 8:53
Hoi Yvonne,

ik ken de stress maar al te goed. Zelf ook al zoveel miserie meegemaakt dat ik telkens opnieuw twijfel of het wel goed komt deze keer. Maar aangezien ik toch al een super dochter op de wereld heb kunnen zetten na al die miserie, moeten we er opnieuw in geloven dat het goed komt :-) !

Gisteren een intake gesprek gehad in het ziekenhuis en nogmaals een echootje gehad en alles zag er nog steeds goed uit ! Nu afwachten wat de 12w echo gaat zeggen natuurlijk.
De dokter zei me gisteren wel dat aangezien ik zwanger ben van een vanishing twin, ze bij de NIPT-test enkel Down kunnen testen. Dus voor het geslacht zal ik echt nog moeten wachten tot de echo van 20w :-(.
Spannend zo !

xxx
Bij mij was alle misère pas na mijn zoontje dus dit kindje zou ons regenboogje zijn. Wij gaan gezien dit hopelijk onze laatste zwangerschap gaat zijn proberen om het een verrassing te laten wat het gaat worden, nadeel is wel dat we dan twee namen moeten bedenken.
Ik heb 11 december met 13 weken de echo waarbij nekplooi ook kan worden gemeten (frummeltje was 0.8mm te klein om dat te kunnen meten), dan gaan we ook gelijk nipt doen (maar dus zonder geslacht aan te vinken).

Billy78

Bericht door Billy78 » 28 november 2019, 10:11

Haha, ik ga toch nog even checken na de echo op 12w of ze idd niet het geslacht kunnen checken via de NIPT, want idd, 2 meisjes zouden toch idd hetzelfde resultaat moeten opleveren :-) !
Goh, de prof zei dat dat zelfs het weefsel van de verdwenen twin tot aan de bevalling in het bloed kan zitten...Enfin, voorlopig klopt het hartje nog, dus 8w verdwenen tegen de NIPT test zal nooit lukken.
Geduldig afwachten he :-) !!!!!

Spannend, bevallen zonder het geslacht op voorhand te kennen :-) ! Ik zou het niet kunnen :-D ! Maar eigenlijk... alles is al gekocht van bij mijn dochter (en is unisex), dus dat is maar klaar te zetten, en sommige kleertjes zijn eveneens unisex, dus ook daar geen problemen mee.
Idd, alleen 2 namen zoeken en misschien 2 geboortekaartjes voorzien.

Aftellen dus naar 11 december !

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 28 november 2019, 11:29

Billy78 schreef:
28 november 2019, 10:11
Haha, ik ga toch nog even checken na de echo op 12w of ze idd niet het geslacht kunnen checken via de NIPT, want idd, 2 meisjes zouden toch idd hetzelfde resultaat moeten opleveren :-) !
Goh, de prof zei dat dat zelfs het weefsel van de verdwenen twin tot aan de bevalling in het bloed kan zitten...Enfin, voorlopig klopt het hartje nog, dus 8w verdwenen tegen de NIPT test zal nooit lukken.
Geduldig afwachten he :-) !!!!!

Spannend, bevallen zonder het geslacht op voorhand te kennen :-) ! Ik zou het niet kunnen :-D ! Maar eigenlijk... alles is al gekocht van bij mijn dochter (en is unisex), dus dat is maar klaar te zetten, en sommige kleertjes zijn eveneens unisex, dus ook daar geen problemen mee.
Idd, alleen 2 namen zoeken en misschien 2 geboortekaartjes voorzien.

Aftellen dus naar 11 december !
Ja ik heb een zoontje, dus die kleren zijn ook wel voor een meisje bruikbaar. We maken zelf wederom het geboortekaartje en dat was ook wel unisex dus dan hoeft er enkel een andere naam in te komen, maar dat passen we toch pas op het laatste aan omdat we ook de geboortedatum en gewicht niet kennen. We hadden bij onze eerste miskraam al gewerkt aan een kaartje met een winterlandschap omdat dat een cryootje was dus wellicht gaan we dat kunnen hergebruiken of toch nog een heel nieuw ontwerp maken.
Bij de 20 weken echo kunnen ze volgens mij ook het geslacht zien (ik dacht al vanaf 15 of 16 weken), dus als het via de nipt niet lukt is dat voor je ook een optie om erachter te komen.
Ik heb volgende week vrijdag een intake bij vroedvrouw die mij vorige keer heeft bijgestaan na geboorte van mijn dysmature zoon, ze doet officieel ons dorp niet meer maar voor mij (en omdat we vlakbij de grens van haar gebied wonen) maakte ze een uitzondering. Gewoon om wat extra controles te hebben, hopelijk geeft me dat een rustiger gevoel en kan ik er sneller van genieten van het zwanger zijn.

weblijveneringeloven

Bericht door weblijveneringeloven » 30 november 2019, 14:24

Billy78 schreef:
22 november 2019, 14:24
Hoi,

Misschien al wat voorbarig, maar ik heb vorige week een eerste echo gehad op 7w en toen bleek dat er 2 embryo's zijn blijven plakken ! Helaas (of misschien "oef") zal eentje het niet halen aangezien die al een week achterstand had en een heel zwakke hartslag.
Vandaag opnieuw een echo gehad en baby 1 zit perfect op 8w, baby 2 leeft nog wel maar was niet meer gegroeid.
Hopelijk brengt hij nu de andere baby niet in gevaar !

Ik hoop zo dat deze zwangerschap zich mooi verder zet en dat onze dochter van 15m dan binnenkort een brusje kan verwelkomen !

xxx
Hoi billy, onze zwangerschappen lopen vrij synchroon 🤗. Ik ben nu 12w en heb een zoontja van 15m. Hopelijk blijft alles prima verlopen! Veel groetjes
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

mich75

Bericht door mich75 » 30 november 2019, 18:14

@Billy, ben je zeker dat het tweede embryo het niet gaat halen?

Onlangs mensen met een tweeling ontmoet en bij de geboorte was er 1kg verschil tussen beide kindjes. Ik weet niet hoe het in het begin bij hen was, maar kan het niet zijn dat ze gewoon allebei blijven groeien en dat eentje gewoon wat kleiner is?

Billy78

Bericht door Billy78 » 2 december 2019, 14:00

Helaas Mich, embryo 1 is al van bij de eerste echo op week 6 blijven zitten (en we waren toen w7), bij de echo op 8w, was het niet meer gegroeid en een zwakke hartslag en vorige week op 9w ook niet meer gegroeid en een hartslag die bijna stilgevallen was.
Ik heb altijd gehoord dat de eerste 12w elk embryo dezelfde evolutie/grootte moet hebben, pas nadien mag er verschil op komen te zitten.

@ weblijveneringeloven: veel succes met de zwangerschap !

Plaats reactie