Uitgerekend oktober/november 2020

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door mich75 » 30 maart 2020, 14:18

Laurake, je moet je geen zorgen maken over je progesteron, die waarde kan wel wat fluctueren en moet boven de 10 zitten en je hcg is mooi gestegen.

Probeer een beetje te ontspannen dan zal je pijn ook wel wat minderen, maar de eerste weken begint alles al enorm op te rekken waardoor het allemaal wel wat pijn kan doen, komt wel goed.

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Hope88 » 30 maart 2020, 15:35

Laurake86 schreef:
30 maart 2020, 12:26
Net gebeld en mijn hcg waarde is goed gestegen (280 naar 2600) maar mijn progestron is wel gedaald (van 58 naar 43). Ik moest me niet meteen ongerust maken maar doe dat toch. Ik heb een eerste echo gepland nu op volgende week maandag 6april om half 9, vroeger kan niet. Pff een bange week afwachten.
Oh super dat hcg goed gestegen is!
En zoals Mich zegt, over progesteron zou ik me geen zorgen maken. Dat wisselt wel wat en op zich heb je daar ook een hele mooie waarde hoor. Bij mijn dochter is dit nooit boven de 20 geweest en heb inderdaad ook al gehoord dat 10 voldoende zou zijn. Je hebt dus zelfs nog reserve!

Wel lastig dat je voorbije nacht zo'n pijn hebt gehad. Heeft de gynaecologe daar nog iets van gezegd?
Nu aftellen tot de echo volgende week. Met wat geluk kan je het hartje dan horen!

Ik mag over een uur of 2 naar de huisarts voor bloed en weet morgen rond de middag de uitslag. Als dat goed is, is het wachten tot vrijdag 10 april voor de eerste echo.
Voorbije nacht ook moeilijk in slaap geraakt door pijn in linkerheup en -lies en onderrug. Had wat moeite om een goede houding te vinden. Deze ochtend is de pijn gelukkig wel voorbij.
Als ik de komende dagen nog last heb bij het slapen ga ik denk ik eens proberen om een worstkussen te gebruiken om te slapen. Dat hielp vorige keer ook in het begin van de zwangerschap.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 30 maart 2020, 17:17

Hope: ze hadden me wel meerdere waardes gegevens (die 58 naar 43 en 18 naar 13). Ik denk dat ik dus eigenlijk moet kijken naar die 13. En dat is boven de 10 dus probeer me er niet meer druk in te maken.

Ik heb de gynaecologe nooit gesproken. Sinds november maar 2 keer gezien: 1 keer voor een diagnose en voorstel van IUI en 1 keer voor de inseminatie. Voor de rest altijd assistentes en vroedvrouwen. Dit stoort me wel. Dus heb haar niet kunnen spreken van de buikpijn. Ik probeer nu mijn kauwgom al te laten, in de hoop dat de winderigheid en dus ook de pijn opzij wat verminderd. Het bruiswater kan ik niet laten want ik lust geen plat water.

Spannend voor jou. Jammer dat je een dag moet wachten op je resultaat. Hou ons op de hoogte he! Ik heb ook al gedacht aan zo een worstkussen maar ik heb dat nog niet en durf het nog niet zo goed kopen.
Durf eigenlijk nog niest kopen. Zou graag zo een invulboekje willen kopen en een volledige handboek van zwanger zijn. Maar ik durf dit precies pas als ik iets meer zeker ben dat alles goed gaat. Misschien volgende week na de echo. Ik hoop dat ik idd dan al een hartje kan horen :)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Hope88 » 30 maart 2020, 18:48

Laurake86 schreef:
30 maart 2020, 17:17
Zou graag zo een invulboekje willen kopen en een volledige handboek van zwanger zijn. Maar ik durf dit precies pas als ik iets meer zeker ben dat alles goed gaat. Misschien volgende week na de echo. Ik hoop dat ik idd dan al een hartje kan horen :)
Haha, herkenbaar. Ik heb hier wel al een invulboek liggen, maar durf er nog niet in schrijven. Ik schrijf het voorlopig op post-its en steek die ertussen. :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 31 maart 2020, 16:23

Hey Hope hoe was de bloedafname?

Hier terug bloedverlies gehad deze middag :( snel gestopt maar pffff...lastig om mee om te gaan.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door MariekeM » 31 maart 2020, 18:44

Hallo iedereen!

Nooit gedacht dat ik bij dit groepje zou mogen horen.

In september 2017 zijn wij begonnen voor onze kinderwens. In april was ik zwanger, maar helaas is dit niet mogen zijn. Tussen de 7-8 weken is het fout gelopen. Daarna heb ik het emotioneel heel moeilijk gehad. Toen ik in maart 2019 nog niet opnieuw zwanger was geraakt ben ik naar de gynaecoloog gestapt die blijkbaar ook fertiliteitsarts was. Uit de onderzoeken bleek dat mijn hormonen niet goed stonden en dat mijn man zijn zaadjes aan de trage kant waren. Dezelfde maand nog begonnen met Clomid. De derde ronde had ik een cyste, een maand afgewacht maar de maand erop toch nog een operatie moeten hebben. Daaruit bleek dat er vanbinnen nog vanalles niet in orde was. In oktober opnieuw begonnen. Wel met Menopur. De derde ronde opnieuw een cyste. Een maand pauze. Die cyste is gelukkig wel vanzelf weggegaan. Januari was onze laatste poging OI.
In februari zijn we begonnen met IUI. Er zaten ook twee follikels klaar. Tot onze grote verbazing was de bn positief.

Helaas gaat nu ook niet alles goed. Na een bloeding op week 7 bleek dat er twee vruchtzakjes zitten. Het ene was echter leeg. Een week later had ik controle bij mijn vaste gynaecoloog. Er zat nu wel iets in dat vruchtzakje.
Vandaag opnieuw controle gehad. Onze mini doet het goed. Het vruchtje in het andere vruchtzakje is gestopt met groeien en het is aan het vervagen.

Ik voel mij heel dubbel. Verdrietig dat we weer een sterretje rijker zijn maar tegelijkertijd ook dankbaar dat onze mini het goed doet.

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Hope88 » 31 maart 2020, 20:42

Bloempje08 schreef:
31 maart 2020, 16:23
Hey Hope hoe was de bloedafname?

Hier terug bloedverlies gehad deze middag :( snel gestopt maar pffff...lastig om mee om te gaan.
De stijging lijkt me goed, dus ik ben opgelucht. Als ik het uitreken zou hcg rond de 500 moeten zijn en het was 463.
Progesteron is gestegen van 11 naar 14.4. Nu is het aftellen naar de eerste echo op 10/4.

@ Bloempje: Ja, is inderdaad lastig he die bloedingen. En iedere keer weer de schrik dat het nu toch mis gaat. Al enig idee wanneer je volgende echo is?

@ MariekeM: Amai, je hebt ook al een hele weg afgelegd. Ik kan me voorstellen dat je nu wel een dubbel gevoel hebt. Maar hopelijk blijft je mini het goed doen en heb je tegen het einde van het jaar een baby in je armen. Hoe ver ben je nu?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 1 april 2020, 10:22

Goed nieuws Hope, hopelijk blijft het zo verder evalueren. Zei de huisarts ook dat het een goeie stijging was?

Welkom hier Marieke, inderdaad dubbel nieuws voor je maar wanneer deze baby verder groeit zal hopelijk de vreugde alleen maar groter worden.

Ik heb gisteren nog gebeld naar mijn gyn en mag morgen voor een echo... Na insteken utrogstan gisterenavond alweer wat bloed (paar uur later, wanneer omhulsel eruit komt). Ik heb toch echt de indruk dat het daaraan kan liggen ook. Ik belde ook even met Jette deze ochtend en de vroedvrouw denkt dat het irritatie is door de utrogstan, ze zei ook dat ik er veel te veel neem (mijn eigen gyn had mijn dosis verhoogd naar 3 x 2). Ze ging nu nog mijn dossier eens bespreken dus ja ik zal het dan wel horen. Natuurlijk zal alleen de echo me gerust stellen. Nog even afwachten... Mocht de echo nu goed zijn ben ik voorbij de termijn waar het vorige keer foutliep, dus dat zal me mentaal wel echt helpen.

Groetjes
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Hope88 » 2 april 2020, 10:31

Huisarts heeft zelf niets gezegd over de waarden.
Ik merk wel dat de geruststelling van een bloedafname maar een paar dagen blijft hangen. Ik zit nu weer al in mijn hoofd met "Ik hoop dat alles intussen nog goed gaat, want ik lijk precies minder krampjes te hebben, enz." Zal blij zijn als het volgende week vrijdag is en we hopelijk een geruststellende echo hebben. Ze zeggen toch dat de kans op een miskraam een stuk zakt wanneer je een goed kloppend hartje gehoord hebt.
Alhoewel ik waarschijnlijk tussen de echo's door ook wel ongerust zal blijven tot ik de baby kan voelen bewegen en zo weet dat alles goed gaat. :oops:

Ik hoop dat jij vandaag ook een goede echo hebt Bloempje! Mijn duimen draaien!
Mijn fertiliteitsarts heeft mijn dosis utro ook verhoogd naar 3x2 hoor, net als bij jou. Ik merk wel dat ik hierdoor last heb van aambeien. Voordien nog nooit last van gehad.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 2 april 2020, 11:11

Dag Hope

Zeer herkenbaar, die geruststelling duurt inderdaad niet zo lang. Ik hoop dat de tijd toch snel passeert voor jou en je inderdaad die geruststellende echo kan krijgen.

Ik heb gisteren helder rood bloed verloren ik de avond, ik vond het best veel en we zijn toch naar de spoed gegaan (vriend moest wel buiten blijven...) en wonder boven wonder een bewegend (zalig om te zien) baby’tje op de echo. Direct in tranen uitgebarsten. Maar... ik heb wel een hematoom wat het risico op een miskraam kan vergroten (de baarmoeder neemt dan het vruchtje mee als het bloed eruit gaat). Op zich was ik wel blij want ik dacht echt 100 % zeker miskraam dus dan is dit nog een beter scenario. Ik weet niet hoe groot het is, wel dat het nog gunstig gelegen was (vlak bij baarmoederhals dus het kan er snel uit) maar ze zag ook bloed vloeien en toen zei ze toch direct dat ik rust moest houden en ook utrogstan terug verhogen.

Op zich denk ik dat dit meestal wel goed komt dus ik probeer nu wél positief te zijn en gewoon te rusten. Een zorgeloze zwangerschap zit er toch niet in 😊 Ben nu wel 9w5d dus bijna week verder dan waar het vorige keer is misgegaan.

Terug een heel verhaal. Ik duim voor al onze kleintjes hier!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Hope88 » 2 april 2020, 11:32

Hier kan ik je misschien ff gersustellen. Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter ook 2 hematomen gehad en daardoor verschillende bloedingen. De laatste bloeding was toen ik 13 weken ver was en nadien nog een tijd bruinverlies gehad.
Soms was het bloedverlies inderdaad vrij hevig (rechtstaan van een stoel en het dan gewoon voelen lopen).
Ik heb ook lang utro moeten blijven nemen en mocht niet meer gaan werken (vanaf 4 maand worden wij sowieso thuisgezet op mijn werk), maar alles is uiteindelijk wel goed gekomen.
Maar het is enorm beangstigend he!
En wat zalig dat je de baby hebt zien bewegen! Oh, ik ben blij voor jou! Toch weer een mijlpaal he.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 2 april 2020, 15:41

Hope88 schreef:
2 april 2020, 11:32
Hier kan ik je misschien ff gersustellen. Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter ook 2 hematomen gehad en daardoor verschillende bloedingen. De laatste bloeding was toen ik 13 weken ver was en nadien nog een tijd bruinverlies gehad.
Soms was het bloedverlies inderdaad vrij hevig (rechtstaan van een stoel en het dan gewoon voelen lopen).
Ik heb ook lang utro moeten blijven nemen en mocht niet meer gaan werken (vanaf 4 maand worden wij sowieso thuisgezet op mijn werk), maar alles is uiteindelijk wel goed gekomen.
Maar het is enorm beangstigend he!
En wat zalig dat je de baby hebt zien bewegen! Oh, ik ben blij voor jou! Toch weer een mijlpaal he.
Bedankt voor het delen! Stelt inderdaad wel gerust! Goed dat alles goed verlopen is bij jouw dochtertje! Jouw dochter was ook niet te vroeg geboren? Dat kom je nog veel tegen als je begint te googelen ;)
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Laurake86 » 2 april 2020, 16:35

Bloempje: blij te horen dat alles goed gaat. Moet wel verschieten zijn als je zoveel bloed verloor. Ik lees dat je over de termijn zit waarbij het de vorige keer was misgelopen. Was het dan op 8w en enkele dagen? Ik had mezelf de 8w gesteld opdat ik toch gerust(er) ging mogen zijn. Had je ervoor al een kloppend hartje gezien? Mag ik vragen wat er toen was misgelopen?

Hope: ivm het invulboekje: ik heb nog steeds niets gekocht, wachten tot na de echo maandag, als deze goed is verlopen. Maar ik heb gewoon nu een notitieboekje waar ik mijn bevindingen schrijf en ideeen enz :) Dat ga ik blijven bijhouden. Is gedetailleerder dan zo een invulboekje. IK ben ook blij voor jou dat je waarden de goede kant uitgaan!

Marieke: welkom! Jammer dat je al zoveel hebt meegemaakt. Hopelijk groeit het vruchtje nu mooi!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door Bloempje08 » 2 april 2020, 23:12

Mijn afspraak was op 9w en vruchtje meette ook ongeveer 9 weken, dus het moet ergens vlak ervoor zijn misgegaan, gyn zei “in de loop van vorige week”. Ik had al een hartje gezien op 7 weken ongeveer. Ze zeiden wellicht embryonaal iets mis, maar zeker weet je dat natuurlijk nooit hè. Ik heb er al veel over gepiekerd maar heeft geen zin natuurlijk.

Maar je moet mijn verhaal zeker niet op jezelf betrekken. Ik denk dat het ook wel echt zo is dat de kans een stuk kleiner wordt na zien van het hartje hoor. Heb maar vertrouwen, the odds are in your favor.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Uitgerekend oktober/november 2020

Bericht door MariekeM » 3 april 2020, 12:06

Hope88 schreef:
31 maart 2020, 20:42
Bloempje08 schreef:
31 maart 2020, 16:23
Hey Hope hoe was de bloedafname?

Hier terug bloedverlies gehad deze middag :( snel gestopt maar pffff...lastig om mee om te gaan.

@ MariekeM: Amai, je hebt ook al een hele weg afgelegd. Ik kan me voorstellen dat je nu wel een dubbel gevoel hebt. Maar hopelijk blijft je mini het goed doen en heb je tegen het einde van het jaar een baby in je armen. Hoe ver ben je nu?
Dag Hope,

In vergelijking met vele andere in traject zijn we nog niet zo lang bezig. Al voelt het veel langer. Ik besef echt dat we enorm veel geluk hebben gehad dat de IUI gelukt is. Mijn schema voor IVF lag al klaar en mijn afspraak was ook al gemaakt voor de opstart.

Vandaag ben ik 10+6. Dinsdag heb ik onze mini ook voor de eerste keer zien bewegen :) . Was echt bijzonder!

Ik las dat je volgende week je eerste echo hebt, spannend! Ik duim dat die goed mag zijn! Hoe ver ben jij nu?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten