Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 18 september 2020, 13:32

SilentHeyoka schreef:
18 september 2020, 10:00
Hey iedereen,
In paniek heb ik al eens een vraag gesteld hier, ivm lage progesteron, én gerustgesteld geweest :)

Ik ben uitgerekend voor 5 mei. Na een actieve kinderwens van zeven jaar hadden we in augustus voor de eerste keer een positieve urinetest in onze handen.
Ik had al wat rondgeneusd op andere apps, maar miste de ervaring van een fertiliteitstraject. Het maakt onze ervaring toch wel helemaal anders hé. Al dat verdriet en de pijn, confrontaties, behandelingen. Ze komen in golven terug met de intense hoop dat het allemaal voorbij is.

Gynaecoloog deed het vrijblijvend voorstel om iedere week een echo te doen tot 12 weken, om die angst op verlies wat in te perken. Een hele geruststelling!
Met de nachtmerries die je hebt, Mitte, om de hoeveel tijd mag je op controle gaan? Het moet verschrikkelijk zijn om zo'n levensechte nachtmerries te hebben.

Nu, ik kijk er zeker naar uit om met jullie de volgende maanden te doorleven, met als eerste stap: de 12 weken :)
Welkom in ons clubje! Samen tellen we af nr april/mei en de bijhorende tussentijdse mijlpalen.
Wel fijn dat je gehoor vindt bij je gynae en je een wekelijkse echo krijgt. Ik moet nog een dikke week wachten tot de 28ste voor mn volgende echo (9weken dan).
Fijn weekend!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 18 september 2020, 19:28

Mitte schreef:
18 september 2020, 11:49
@SilentHeyoka: wow jij hebt al veel meegemaakt zeg. 10 icsipogingen?
Jij bent pas echt het bewijs dat het de aanhouder wint! (mijn gyn zei dat vorige week, dat het heel vaak kwestie is van lang genoeg volhouden en hoop blijven houden wat niet altijd zo makkelijk is hé)
en wat fijn dat je die wekelijkse echo's krijgt.
Ik ben tot nu toe ook al elke week geweest, nu zit er weer een week tussen en daarna 12d (omdat ik dan de overstap maak naar de gewone gyn), daar zie ik al wat tegenop :?
Vannacht heb ik weer gedroomd dat ik bevallen was, er was overal bloed en nergens een baby :(
Maar toen werd ik wakker en besefte ik dat ik vandaag 8w zwanger ben, wat toch wel als een mijlpaal voelt!
Uiteindelijk is het niet gelukt met eigen eicellen maar zijn we naar eiceldonatie gegaan, wat ze al 4 jaar geleden hebben voorgesteld. De aanhouder heeft niet echt gewonnen, wel hebben we ons moeten neerleggen bij de situatie en zijn we dankbaar toch te zijn waar we zijn. En dat heeft zn tijd nodig gehad.
We hebben inderdaad heel wat pickups gehad, meer cyclussen gestart zonder pick-up en maar twee terugplaatsingen van een eigen embryo. Maar eender welke situatie, we hebben allemaal verdriet gekend ;)

Moest ik de wekelijkse echo's niet gekregen hebben, zou ik toch wel naar een vroedvrouw gebeld hebben voor wekelijkse controle. Ik zag het al passeren als advies, lijkt me zeker een aanrader!
Of volgende week al eens bij je gewone gyn gaan, heb ik ook zo gedaan. Ik kon echt geen twee weken meet wachten zoals ze voorgesteld hebben in jette ;)
8 weken klinkt inderdaad mooi. Is twee maand! :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 18 september 2020, 20:00

Het lijkt heel vroeg maar ik ben al volop bezig met creches te zoeken. Aangezien ik alleenstaande ben en fulltime werk, heb ik volgens Kind&Gezin voorrang in de creches. Er zijn er in de buurt 3 die werken volgens inkomenstarief. 2 van de 3 hebben al laten weten geen plaats te hebben doordat er veel broertjes/zusjes gaan geboren worden.
Die krijgen dus ook voorrang. Ergens snap ik het wel, maar zo geraak je nooit binnen in een creche. Hopelijk geeft de laatste positief antwoord want anders wordt het een andere oplossing zoeken (lees: veel verder van thuis).

Dus dames: denk niet, ik doe dat binnen een paar maand, want het is echt wel rondhollen voor een plaatsje te bemachtigen. Ik lachte er altijd mee als ik vrienden hoorden zeggen “je moet al ingeschreven zijn voordat je zwanger bent” maar nu ik in de situatie zit, geloof ik het 😏

Hopelijk snel goed nieuws en een zorg minder.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 18 september 2020, 22:11

Babske, heel herkenbaar. Ik begin hier beginnen zoeken aan 6 weken en 2 dagen keihard stress gehad omdat 95% volzet zat. Dan uiteindelijk sommigen opnieuw opgebeld om eventueel daar later te kunnen starten (en te overbruggen met mijn ma of ouderschapsverlof).
Uiteindelijk vast gelegd opt einde van mijn straat waar aanvankelijk plaats was 1 nov en nu uiteindelijk toch vanaf 1 sept plaats is. Maar echt geen toffe zoektocht he... Ik zou zeggen door doen tot je iets hebt vast gelegd zodat je toch een paar adresjes kan vergelijken.

Mitte, ik volg Babske wel. Toch best om er eens over te praten met iemand... ? Zijn wel heftige nachtmerries. Probeer er vooral ook maar in te geloven. Elke dag is een stap verder, voor iedereen van ons. Sinds ik maandag (voor de 2e keer) naar die psychologe ging voorlopig weer alles kunnen loslaten dus heeft wel deugd gedaan.

Silent... welkom hier. Idd ook al een gans traject afgelegd. Moet niet makkelijk geweest zijn om je neer te leggen bij eiceldonatie. Wel super dat het eindelijk gelukt is.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal? Ikzelf word 32 eind deze maand en zwanger van het 1e kindje.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 18 september 2020, 23:03

Dank voor de tips. Dit weekend zal ik mails rondsturen naar creches.

Ik ben 34, zwanger van 1ste :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Melissa00 » 19 september 2020, 9:41

Goed dat jullie dat aanhalen om opvang te zoeken. Ik was het eigenlijk een beetje uit het oog verloren eerlijk gezegd 🙈.
Ik ben 32. Dit is ons 2de kindje.
Heb een dochtertje uit een vorige relatie, ze is nu 7. Toen wel spontaan zwanger geraakt, maar enkele miskramen aan vooraf gegaan.

Vandaag gaan we een pretecho laten doen. We hebben haar nog niet ingelicht over de mini die op komst is en willen haar op die manier zoveel mogelijk betrekken. Benieuwd hoe ze zal reageren 🥰!

Warm welkom aan silentheyoka!
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 19 september 2020, 10:14

Ik ben 35 jaar en zwanger van 1ste kindje.

Waauw Melissa, dat zal een speciaal moment zijn voor jullie! Geniet ervan 😍
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 19 september 2020, 18:41

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 19 september 2020, 18:44

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Mitte » 19 september 2020, 18:55

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 19 september 2020, 20:12

Sorry dat ik wat stiller ben dames, het is zooooo ontzettend druk op mijn werk. Ik ben nog steeds volledig uitgeput, dus na het werk is het alle aandacht op kind 1 en nadien kan ik eigenlijk niks meer :)
Ik hoop dat deze allesverlammende vermoeidheid snel voorbij is...

Ik ben 34 en zwanger van de 2de dus

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 20 september 2020, 10:09

Mitte, vraag zeker maar of je nog eens extra mag gaan. Een nee heb je...
Kan je je gedachten niet verzetten door leuke dingen te doen? Afspreken met vrienden, sporten...?
Mevrouwtje ongeduld ik vroeg me al af waar je naar toe was ;-). Ik slaap ook veel... al eens 11u op een nacht geslapen :roll:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 20 september 2020, 13:31

Mitte schreef:
19 september 2020, 18:55
Babske84 schreef:
18 september 2020, 13:30
Amaai Mitte, wel heftig allemaal...je hebt precies vaak nachtmerries 😔 mss toch ns bespreken met je (huis)arts of die je hulp kan bieden ofzo want het lijkt me diep te zitten nadat je zo een zwaar traject hebt meegemaakt. Het is allemaal heel ingrijpend geweest voor jou heb ik al gelezen, zowel fysiek als mentaal, en het zou erg zijn dat dit later allemaal terugkomt eens de baby er is. Vandaar dat je er mss met iemand moet over praten? Ik weet dat ze in het life center in leuven een fertiliteitscouncelor hebben...je moet mn raad absoluut niet opvolgen maar ik ken je niet persoonlijk en toch zit in met je in 🥺
Take care meid!!
Hoop88 schreef:
18 september 2020, 22:11
Mitte, ik volg Babske wel. Toch best om er eens over te praten met iemand... ? Zijn wel heftige nachtmerries. Probeer er vooral ook maar in te geloven. Elke dag is een stap verder, voor iedereen van ons. Sinds ik maandag (voor de 2e keer) naar die psychologe ging voorlopig weer alles kunnen loslaten dus heeft wel deugd gedaan.

Silent... welkom hier. Idd ook al een gans traject afgelegd. Moet niet makkelijk geweest zijn om je neer te leggen bij eiceldonatie. Wel super dat het eindelijk gelukt is.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal? Ikzelf word 32 eind deze maand en zwanger van het 1e kindje.
Dankje voor jullie bezorgdheid. Ik ga naar een psychologe (verbonden aan fertiliteit) maar voel me er niet meer zo op mijn gemak bij dus was van plan ermee te stoppen. Heb contact opgenomen met een psychologe waar ik vroeger ging en die me heel goed kent. Ze gaat haar praktijk sluiten dus ik weet dat ik niet bij haar terecht zal kunnen maar misschien kan ze helpen om iemand te vinden. Woensdag heeft ze tijd voor mij.
Tot gisteren was ik ok maar vandaag (dag 3 na de echo) is er eigenlijk alweer blinde paniek. Ik ben minder misselijk "dus de baby is dood". Heb ook heel nare gedachten die ik niet eens durf uitspreken. Ik voel me dan ook schuldig tegenover dat mini-dingetje in mijn buik want straks voelt het al mijn stress al en heeft het een negatieve invloed. Vandaag is gewoon een slechte dag, mijn buren zijn ook aan het verbouwen en ik ben enorm gevoelig aan geluid dus al de ganse dag zwaar overprikkeld. (bovendien werkt hij niet dus waarom moet dat in het weekend??? :evil: ) Ik moet dus (pas) woensdag terug naar de gynaecoloog en na die afspraak 12d wachten op de volgende (bij de nieuwe gyn). Ik zou willen vragen of ik die week ertussen toch nog een keer mag komen maar weet niet of ik dat durf vragen. Het is immers "de laatste keer" en dan wil ik persé nog een keer? Vroeger naar de nieuwe gaan gaat niet denk ik, want toen ik 2w geleden belde voor die afspraak was het al van "ze heeft toevallig nog 1 plekje op 5 oktober".

Oh ik ben trouwens ook 35j en het is ook mijn eerste kindje.
Mitte ik begrijp jou volledig, als ik mij eens wat minder moe voel of minder steekjes voel edm ben vraag ik mij ook af of het nog wel goed gaat, zeker na 2 vroege miskramen. Maar nu heb ik toch al 2 keer het hartje horen kloppen, vorige keren niet en daar hou ik mij aan vast. Sinds ik sedert woensdagavond weet dat het er 2 zijn ben ik wel angstiger maar ik probeer te vertrouwen op de dokters, mijn lichaam en op mijn sprotjes dat het goed zal mogen blijven gaan. Niettemin zal ik dinsdag heel erg nerveus zijn bij mijn volgende controle maar dat is wel heel normaal. Zelfs mijn man die gedurende de hele behandeling vrij zen was loopt nu nerveus :D
Jij bent iets verder dan ik en ik heb gezien dat je van die toestellen kan kopen waarmee je vanaf 9 weken zelf de hartslag kan horen, misschien is dat iets voor jou?

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 20 september 2020, 21:28

Ook mijn man is nu heel wat nerveuzer dan tijdens de behandelingen. Iedere keer we op controle mogen voelt hij zich misselijk van de angst en zenuwen.

Ik hoorde ook van dit apparaat, de doppler? Kan dat al van 9 weken? Lijkt me geen slecht idee voor je, Mitte.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 21 september 2020, 9:54

@mitte
@silentheyoka
Sorry, het is vanaf 10 weken volgens de omschrijving zie deze link https://www.bol.com/nl/p/baby-hartslagm ... country=BE
Op de video lukt het met 9 weken, als dit waarheidsgetrouw is …

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten