Uitgerekend april 2021

Plaats reactie
Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Hoop88 » 15 oktober 2020, 18:17

Irisbloem: misschien kan sport ook helpen? Ik ga momenteel gaan zwemmen en heb er deugd van.
Veel sterkte en laat de traantjes maar toe.
OPuitKijk: ik wens je heel veel moed toe. Zo heavy om hierin een beslissing te moeten maken. Niemand verdient dit. Dikke knuffel.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 15 oktober 2020, 19:41

Slikken, slikken en nog eens slikken. Ik had niet verwacht te lezen wat ik lees. Het is niet te geloven dat, na zo'n traject het toch niet simpel mooi nieuws mag zijn.

Omdat de maatregelen in de ziekenhuizen strenger zullen worden heb ik dinsdag gevraagd aan de gyn om het hartje te horen, waren toen 10w+6. Met wat tegenzin heeft ze dit twee seconden laten horen. Het deed me wel beseffen dat we nog steeds in een onzekere fase zitten...

Irisbloem, het verlies van je kindje. Daar mag je zeker om rouwen, blijft voor altijd je kind. Veel sterkte hierbij en wees vooral lief voor jezelf.

Opuitkijk, mai... hard hé... Ik bewonder jullie voor hoe je het aanpakt, de gesprekken met verschillende mensen. Je zal sowieso de goeie keuze maken.

Babske, fijn te lezen dat je het wat je van je hebt kunnen afzetten.


Ik heb een zieke periode met veel slaap, verkouden, misselijkheid. Dus ben ik wat stiller, maar mn gedachten zijn bij jullie hoor.
Volgende week woensdag nipt, op exact 12 weken...
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 15 oktober 2020, 23:00

SilentHeyoka schreef:
15 oktober 2020, 19:41
Slikken, slikken en nog eens slikken. Ik had niet verwacht te lezen wat ik lees. Het is niet te geloven dat, na zo'n traject het toch niet simpel mooi nieuws mag zijn.

Omdat de maatregelen in de ziekenhuizen strenger zullen worden heb ik dinsdag gevraagd aan de gyn om het hartje te horen, waren toen 10w+6. Met wat tegenzin heeft ze dit twee seconden laten horen. Het deed me wel beseffen dat we nog steeds in een onzekere fase zitten...

Irisbloem, het verlies van je kindje. Daar mag je zeker om rouwen, blijft voor altijd je kind. Veel sterkte hierbij en wees vooral lief voor jezelf.

Opuitkijk, mai... hard hé... Ik bewonder jullie voor hoe je het aanpakt, de gesprekken met verschillende mensen. Je zal sowieso de goeie keuze maken.

Babske, fijn te lezen dat je het wat je van je hebt kunnen afzetten.


Ik heb een zieke periode met veel slaap, verkouden, misselijkheid. Dus ben ik wat stiller, maar mn gedachten zijn bij jullie hoor.
Volgende week woensdag nipt, op exact 12 weken...
Ik ook volgende week woensdag nipt en echo 12w

Net thuis van de vroedvrouw (tis al bijna nacht 😊). Met de baby alles goed. Echo genomen om me gerust te stellen en zit perfect op de curve. De buikpijn komt wss van mn darmen en/of blaasontsteking. Er waren veel te veel eiwitten en beetje bloed in mn urine. Staal is opgestuurd nr labo en maandag weet ik meer. Nu 4 dagen 2L water per dag drinken en cranberrypillen nemen. Hopelijk helpt dat en is er geen antibiotica nodig. Zou de allereerste blaasontsteking in mn leven zijn maar voor alles is er een eerste keer he 😄
Ik kan nu gerustgesteld gaan slapen en kijk uit nr de volgende echo woensdag bij de gynae. Slaapwel dames!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 16 oktober 2020, 6:56

De nipt is hier ook binnen. Alles is goed en er komt een broertje bij!

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 16 oktober 2020, 10:04

Proficiat, een zoontje! Tof het geslacht te weten. Daar kijken wij ook zo naar uit :)

Babske, we zijn bijna dezelfde dag uitgerekend hé? Vind ik wel leuk :)
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 16 oktober 2020, 10:24

SilentHeyoka schreef:
16 oktober 2020, 10:04
Proficiat, een zoontje! Tof het geslacht te weten. Daar kijken wij ook zo naar uit :)

Babske, we zijn bijna dezelfde dag uitgerekend hé? Vind ik wel leuk :)
Ja ik ben nu gok ik officieel een boysmom :D Want een 3de komt er hier niet.
Ik had wel graag een meisje gehad, maar dat was echt puur egoïstisch want voor mijn zoon is het wel veel leuker dat het een broertje is.
Nu enkel nog een naam vinden, dat wordt een drama :)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 oktober 2020, 10:41

Hoop88 schreef:
15 oktober 2020, 18:17
Irisbloem: misschien kan sport ook helpen? Ik ga momenteel gaan zwemmen en heb er deugd van.
Veel sterkte en laat de traantjes maar toe.
OPuitKijk: ik wens je heel veel moed toe. Zo heavy om hierin een beslissing te moeten maken. Niemand verdient dit. Dikke knuffel.
Ik dans al sinds mijn 5,5 jaar, dat is mijn grote ontspanning, de laatste jaren was dat voornamelijk volksdans en stijldans maar dat heb ik dit jaar al amper kunnen doen door de covid, dansen is mijn therapie en dan vooral het samen dansen met andere mensen, daar word ik vrolijk van maar dat kan nu niet .... Helaas Zwemmen mag ik niet wegens chloorallergie ... Ik heb even tai chi gedaan maar is toch ook niet dat voor mij Ik heb wel het geluk te wonen in een echte wandelstreek maar met veel heuvels en de voorbije weken had ik weinig energie door de hormonen, ik moest ook oppassen omdat ik toen nog bloed in mijn baarmoeder had, dus veel verplicht moeten rusten

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 oktober 2020, 17:52

SilentHeyoka schreef:
15 oktober 2020, 19:41
Slikken, slikken en nog eens slikken. Ik had niet verwacht te lezen wat ik lees. Het is niet te geloven dat, na zo'n traject het toch niet simpel mooi nieuws mag zijn.

Omdat de maatregelen in de ziekenhuizen strenger zullen worden heb ik dinsdag gevraagd aan de gyn om het hartje te horen, waren toen 10w+6. Met wat tegenzin heeft ze dit twee seconden laten horen. Het deed me wel beseffen dat we nog steeds in een onzekere fase zitten...

Irisbloem, het verlies van je kindje. Daar mag je zeker om rouwen, blijft voor altijd je kind. Veel sterkte hierbij en wees vooral lief voor jezelf.

Opuitkijk, mai... hard hé... Ik bewonder jullie voor hoe je het aanpakt, de gesprekken met verschillende mensen. Je zal sowieso de goeie keuze maken.

Babske, fijn te lezen dat je het wat je van je hebt kunnen afzetten.


Ik heb een zieke periode met veel slaap, verkouden, misselijkheid. Dus ben ik wat stiller, maar mn gedachten zijn bij jullie hoor.
Volgende week woensdag nipt, op exact 12 weken...
Ik moet mezelf ook al een 4 weken door mijn dagen slepen, doodmoe, misselijk bij mij vooral s avonds en mij soms algemeen niet goed voelen Maar het is voor het goede doel he

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 oktober 2020, 17:56

mich75 schreef:
15 oktober 2020, 18:05
@irisbloem, ik denk dat het belangrijkste is wat je nu kan doen, het verdriet toelaten. Het kan echt geen kwaad dat je nu huilt, je moet je daar niet schuldig over voelen, het is ook niet nadelig voor je kindje (als het niet de hele zwangerschap duurt), het moet eruit en beter vroeger dan later. Als je als gaat opkroppen om je sterk te houden voor jezelf, je kindje, je omgeving,..gaat dit zich op termijn keren.

Eens je ziet dat het met je kindje goed gaat, dan zal de angst waarschijnlijk wel wat afnemen.

Kom hier maar veel schrijven, dat helpt ook, gewoon even ventileren en wat steun krijgen van lotgenoten.


Neem tijd voor jezelf, zonder je er schuldig over te voelen. Ik weet dat het misschien niet altijd makkelijk is met je eigen zaak, maar je kan andere dingen soms ook opzij schuiven zoals het huishouden of de strijk.
Soms kan in de zetel liggen en een boek lezen of wat binge watchen ook een afleiding zijn en ontspannend werken.
Ik weet dat ik het verdriet moet kunnen toelaten om het te verwerken voor mezelf maar moet dat zoveel mogelijk proberen doen als ik alleen ben, mijn man kan er niet zo goed mee omgaan, denk dat het hem ook teveel pijn doet om mij zo te zien

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 16 oktober 2020, 19:26

irisbloem schreef:
16 oktober 2020, 17:52
SilentHeyoka schreef:
15 oktober 2020, 19:41
Slikken, slikken en nog eens slikken. Ik had niet verwacht te lezen wat ik lees. Het is niet te geloven dat, na zo'n traject het toch niet simpel mooi nieuws mag zijn.

Omdat de maatregelen in de ziekenhuizen strenger zullen worden heb ik dinsdag gevraagd aan de gyn om het hartje te horen, waren toen 10w+6. Met wat tegenzin heeft ze dit twee seconden laten horen. Het deed me wel beseffen dat we nog steeds in een onzekere fase zitten...

Irisbloem, het verlies van je kindje. Daar mag je zeker om rouwen, blijft voor altijd je kind. Veel sterkte hierbij en wees vooral lief voor jezelf.

Opuitkijk, mai... hard hé... Ik bewonder jullie voor hoe je het aanpakt, de gesprekken met verschillende mensen. Je zal sowieso de goeie keuze maken.

Babske, fijn te lezen dat je het wat je van je hebt kunnen afzetten.


Ik heb een zieke periode met veel slaap, verkouden, misselijkheid. Dus ben ik wat stiller, maar mn gedachten zijn bij jullie hoor.
Volgende week woensdag nipt, op exact 12 weken...
Ik moet mezelf ook al een 4 weken door mijn dagen slepen, doodmoe, misselijk bij mij vooral s avonds en mij soms algemeen niet goed voelen Maar het is voor het goede doel he
Navalit is echt een wondermiddel tegen misselijkheid. Ik neem er 2 savonds en sinds deze week gaat het goed. Ik raad het iedereen aan want ik was hele dag door misselijk en zeker savonds en had ik niets zin. Dus zeker ns bespreken met je dokter.
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 16 oktober 2020, 19:38

Babske84 schreef:
16 oktober 2020, 19:26
irisbloem schreef:
16 oktober 2020, 17:52
SilentHeyoka schreef:
15 oktober 2020, 19:41
Slikken, slikken en nog eens slikken. Ik had niet verwacht te lezen wat ik lees. Het is niet te geloven dat, na zo'n traject het toch niet simpel mooi nieuws mag zijn.

Omdat de maatregelen in de ziekenhuizen strenger zullen worden heb ik dinsdag gevraagd aan de gyn om het hartje te horen, waren toen 10w+6. Met wat tegenzin heeft ze dit twee seconden laten horen. Het deed me wel beseffen dat we nog steeds in een onzekere fase zitten...

Irisbloem, het verlies van je kindje. Daar mag je zeker om rouwen, blijft voor altijd je kind. Veel sterkte hierbij en wees vooral lief voor jezelf.

Opuitkijk, mai... hard hé... Ik bewonder jullie voor hoe je het aanpakt, de gesprekken met verschillende mensen. Je zal sowieso de goeie keuze maken.

Babske, fijn te lezen dat je het wat je van je hebt kunnen afzetten.


Ik heb een zieke periode met veel slaap, verkouden, misselijkheid. Dus ben ik wat stiller, maar mn gedachten zijn bij jullie hoor.
Volgende week woensdag nipt, op exact 12 weken...
Ik moet mezelf ook al een 4 weken door mijn dagen slepen, doodmoe, misselijk bij mij vooral s avonds en mij soms algemeen niet goed voelen Maar het is voor het goede doel he
Navalit is echt een wondermiddel tegen misselijkheid. Ik neem er 2 savonds en sinds deze week gaat het goed. Ik raad het iedereen aan want ik was hele dag door misselijk en zeker savonds en had ik niets zin. Dus zeker ns bespreken met je dokter.
Het rare is dat ik wel zin heb om te eten, ik blijf gelukkig op gewicht wat nodig is want heb niet veel overschot, maar ik eet wel vroeg s avonds omdat ik anders vrees echt te moeten braken, maar als ik extra stress heb (zoals nu nu ik hoor dat we onze horecazaak weer gaan moeten sluiten), ik doodmoe ben en bij bepaalde geuren heb ik veel braakneigingen, doet de laatste tijd soms pijn aan mijn spieren Ik hoop wel dat het binnenkort over gaat De ene dag heb ik wel meer last dan de andere

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door SilentHeyoka » 16 oktober 2020, 23:20

Ook ik heb zin in eten. Het is altijd het beste moment van de dag. Het smaakt me en voel me energiek en goed. Maar ervoor en na het eten, echt niet goed. Maar overgeven doe ik niet.
Vandaarvde kilootjes die erbij vliegen

Ik hoop ook snel beter te zijn, en energie om meer te gaan wandelen en thuis wat yoga te doen. Maar is nog niet voor vandaag...

Navalit? Vraag ik zeker eens na. Is dus niet vrij te verkrijgen bij apotheek?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door Babske84 » 17 oktober 2020, 15:04

SilentHeyoka schreef:
16 oktober 2020, 23:20
Ook ik heb zin in eten. Het is altijd het beste moment van de dag. Het smaakt me en voel me energiek en goed. Maar ervoor en na het eten, echt niet goed. Maar overgeven doe ik niet.
Vandaarvde kilootjes die erbij vliegen

Ik hoop ook snel beter te zijn, en energie om meer te gaan wandelen en thuis wat yoga te doen. Maar is nog niet voor vandaag...

Navalit? Vraag ik zeker eens na. Is dus niet vrij te verkrijgen bij apotheek?
Neen Navalit is op voorschrift maar mij helpt het wel goed. Ik neem het nu iets meer dan 4weken en ga proberen vanaf volgende week af te bouwen. Ik ben nog geen gram bijgekomen mr ik let wel op met wat ik eet. Ik heb schrik om veel bij te komen want zit aan Bmi van 25 dus alles wat er nu af blijft is goed meegenomen 😊 fulltime thuiswerken (door Corona) heeft ook zn voordelen, ik koop geen snoep dus kan ik het ook niet eten 😁 vroedvrouw zei dat aankomen van week 16 goed is, dus ik zit op schema 🤞🏻
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door irisbloem » 17 oktober 2020, 16:02

Babske84 schreef:
17 oktober 2020, 15:04
SilentHeyoka schreef:
16 oktober 2020, 23:20
Ook ik heb zin in eten. Het is altijd het beste moment van de dag. Het smaakt me en voel me energiek en goed. Maar ervoor en na het eten, echt niet goed. Maar overgeven doe ik niet.
Vandaarvde kilootjes die erbij vliegen

Ik hoop ook snel beter te zijn, en energie om meer te gaan wandelen en thuis wat yoga te doen. Maar is nog niet voor vandaag...

Navalit? Vraag ik zeker eens na. Is dus niet vrij te verkrijgen bij apotheek?
Neen Navalit is op voorschrift maar mij helpt het wel goed. Ik neem het nu iets meer dan 4weken en ga proberen vanaf volgende week af te bouwen. Ik ben nog geen gram bijgekomen mr ik let wel op met wat ik eet. Ik heb schrik om veel bij te komen want zit aan Bmi van 25 dus alles wat er nu af blijft is goed meegenomen 😊 fulltime thuiswerken (door Corona) heeft ook zn voordelen, ik koop geen snoep dus kan ik het ook niet eten 😁 vroedvrouw zei dat aankomen van week 16 goed is, dus ik zit op schema 🤞🏻
Net weer toegegeven aan snoepgoesting, lievevrouwtjes en paprikachips, wat ik anders nooit eet, en eet weer chocolade na mijn eten Ik kom daar wel niet van bij maar gezond is het eigenlijk niet Ik heb echter er behoefte aan door de hormonen en door de stress door alles Snoep met mate is mijn motto :wink:

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Uitgerekend april 2021

Bericht door zonnetje75 » 19 oktober 2020, 11:33

hey iedereen,
Wilde nog even laten weten dat de resultaten van onze NIPT test ok waren. Was nog binnen gekomen net voor het weekend.Ze hadden in het ziekenhuis nog meegegeven dat het niet erg was geweest als het eerste bloedstaal toch geanalyseerd was geweest (enkele dagen "te vroeg" dan). De exacte conceptiedatum is slechts heel zelden precies geweten. (behalve in ons geval dan). Kan altijd enkele dagen speling opzitten.
Verder heel druk op het werk momenteel. Heb enkele dagen verlof gepland in het Allerheiligenverlof. Ondanks de dramatische corona-cijfers en alles wat niet mag kijk ik er toch naar uit. Even tijd om alles te verwerken en ook al eens te beginnen kijken naar wat we allemaal nodig zouden hebben (eerste kindje hier, dus we hebben absoluut geen idee :D ).

@Melissa, heb jij het resultaat al binnen?

@Irisbloem, zoals je zelf al zegt, het allerbelangrijkste is om het verdriet toe te laten en om er over te kunnen praten. Dat wreekt zich anders toch wel (ik spreek op dat vlak jammer genoeg uit ervaring). Er was een kloppend hartje. Daarvan was jij de mama. En ook al is het opnieuw gestopt, dat zal altijd zo blijven. Veel sterkte en ook veel positieve vibes voor mini 2.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 22 gasten