Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 27 juli 2021, 19:52

Dank je Pindanootje, ik zit vandaag op 13+3 en dus nu gaat het snel gaan.

Wat kleertjes betreft, na 2 tot 4 weken zijn de eerste kleertjes al te klein. Mijn dochter was 48cm en 3kg bij de geboorte en maatje 50 was te groot voor haar.
Dit klopte volgens de schatting van mijn gyn, maar vaak zitten die er goed naast.

Bij de tweeling had hij gezegd 44-46cm en 2,2-2,4 kg. Ik ben dan op 35w nog rompertjes in maat 44 gaan kopen en heb nog gekeken voor gewone kleertjes maar ik vond niets leuk en allemaal vrij duur.
Ik ben dan zelf beginnen haken en had voor elk maar 2 stuks want 4 dagen later ben ik plots bevallen.

Ook nog enkele setjes gekregen toen ik in het zh lag, maar ik had eigenlijk voldoende.

Mijn dochter was een vuil pateke, ze gaf soms terug waardoor ze vlugger propere kleren nodig had.

Nog even een raad voor de mensen die veel kleertjes krijgen. Ik had van mijn stiefzus 7 vuilzakken met kleding gekregen van 3 maanden tot 4 jaar.
Dus met veel moed alles gesorteerd op maat, gewassen en in dozen ingepakt. Surprise surprise, bij kinderkleding is het even erg zo niet nog erger dan bij onze kledij, je kan niet enkel naar de maat zien.

Het is meer dan eens gebeurd dat ik een doos opendeed met de volgende maat en dat bleek dat een aantal kleertjes al te klein was.

Onlangs nog hier een short voor 18m die 10cm breder was dan eentje voor 6 jaar πŸ€”

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, leg de kleertjes op elkaar en vergelijk want een maatje alleen zegt niet alles.

En misschien nog een tip, vermijd rompertjes met lange mouwen, ook al krijgen jullie herfst/winterkindjes, het lukt echt wel met korte mouwen en het is zoveel handiger.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 28 juli 2021, 6:18

Merci Mich voor de tips. Ik had al gemerkt dat sommige maten precies even groot warenπŸ˜…!
Ik wil inderdaad niet met overload van kleren zitten, want het is nogal prijzig die kleertjes, zeker voor zo korte tijd.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 28 juli 2021, 7:02

Zeker inderdaad in het begin niet teveel kleren kopen. Mijn eerste docter was te vroeg en daarvoor zijn we maatje 45 moeten gaan kopen, mijn andere dochter was direct maat 50... een goed stel rompertjes (met knopjes vooraan!) Is wel nodig vind ik...mijn oudste dochter plaste altijd alles onder bij het verversen van haar pamper. Persoonlijk ben ik ook fan van gewoon pyjama's- makkelijk aan te doen , lekker warm, geen sokjes nodig en ooh zo schattig :wink:
Ook het weer een beetje afwachten - ze groeien er zo snel uit! Er zijn kleren van mijn eerste die mijn tweede nooit gedragen heeft (en ze zijn van Maart en Mei) dus oktober is weer een heel ander seizoen..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 28 juli 2021, 8:21

Goede tips idd, merci πŸ˜„ m'n mama zei ook al, koop pakjes met eenvoudige drukknopjes en geen moeilijke knoopjes waar je een half uur mee staat te klungelen want die kleintjes liggen niet stil en 't verliest enkel tijd. Kreeg ve vriendin (die 3m geleden ook een zoontje kreeg) al de tip om bij het verschonen direct een doekje ofzo op z'n plasser te leggen anders plast hij je gegarandeerd eens onder, of in ieder geval je aankleedtafel of spullen of zichzelf πŸ˜‚ en altijd zo'n tetradoekje op jezelf als je hem rond draagt voor het vele overgeven wat ze doenπŸ˜„ had ik al niet bij stilgestaan allemaal haha..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 28 juli 2021, 9:02

@pindanootje, het is echt afhankelijk van kindje tot kindje. Bij een jongen moet je in principe een beetje opletten bij het verschonen, maar onze zoon is ondertussen 2 jaar en nooit last van gehad, de dochters en zeker de oudste heeft geregeld alles nat geplast.

Er wordt aangeraden om een tetradoek oid op je schouder te leggen na het voeden voor als er iets meer uitkomt dan enkel een boertje. Bij de dochter wel handig, bij de tweeling eigenlijk overbodig.

Onze dochter is vanaf haar 2 maanden heel hard beginnen zeveren en met haar handje in haar mond, daar kwamen tandjes aan, niet dus, eerste tandje was op 6 maanden.
Zij moest constant een slabbetje dragen, liefst met plastieken onderkant of haar kleertjes waren nat.
Dus toen op zoek gegaan naar kleine slabbetjes en niet de gewone want die bedekten haar helemaal.

Bij de tweeling totaal niet gebruikt. Pas met slabbetjes begonnen op 6 maanden bij gp en fp en toen waren die kleintjes te klein.

Op het verschoningskussen had ik een hoes, dan een gewone badhanddoek en dan een tertradoek.
Tetradoeken heb je meestal voldoende en kun je dus vaak vervangen, en handdoeken ook wel, het is stom om bv 5 hoezen te gaan kopen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 28 juli 2021, 18:59

Ik had in het begin ook gewoon tetradoeken op de luiertafel liggen - makkelijk uit te wassen en te vervangen! En tetradoeken kan je echt voor alles gebruiken. En ieder kind is inderdaad anders - bij de eerste zeverdoekjes nodig gehad want was gewoon een waterval bi nr 2 nooit nodig gehad..
Koop dus gewoon de dingen op het moment dat je ze nodig hebt - behalve tetradoeken :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 30 juli 2021, 14:56

Is er eig ook nog een bepaalde winkel waar je die tetradoeken best haalt?

Ik heb net de vroedvrouw gezien, die hoop uitleg heeft gedaan over borstvoeding (ipv de workshops die ze normaal gedaan zouden hebben in groep als corona niet was). Was heel handig :) kei veel info opgeschreven. Amai er komt zoveel meer bij kijken dan k gedacht had😱
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 30 juli 2021, 15:18

Pindanootje schreef: ↑
30 juli 2021, 14:56
Is er eig ook nog een bepaalde winkel waar je die tetradoeken best haalt?

Ik heb net de vroedvrouw gezien, die hoop uitleg heeft gedaan over borstvoeding (ipv de workshops die ze normaal gedaan zouden hebben in groep als corona niet was). Was heel handig :) kei veel info opgeschreven. Amai er komt zoveel meer bij kijken dan k gedacht had😱
Ik heb dat dus nooit gehad, geen workshop, geen uitleg op voorhand en ik vraag me soms wel af want er allemaal verteld wordt.

Bij mij is bv nooit een probleem geweest en ging vanzelf, kolven was een andere zaak.

Heb ook geen cursussen of infosessies over bevallen gedaan, ik dacht wat komt dat komt en er is nog geen enkel kindje blijven zitten ;)
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 30 juli 2021, 16:33

Pindanootje schreef: ↑
30 juli 2021, 14:56
Is er eig ook nog een bepaalde winkel waar je die tetradoeken best haalt?

Ik heb net de vroedvrouw gezien, die hoop uitleg heeft gedaan over borstvoeding (ipv de workshops die ze normaal gedaan zouden hebben in groep als corona niet was). Was heel handig :) kei veel info opgeschreven. Amai er komt zoveel meer bij kijken dan k gedacht had😱
Ik heb die op mijn geboortelijst staan, ik denk dat de meeste hetzelfde zijn.

Het boekje van borstvoeding van kind en gezin is ook wel heel goed qua uitleg rond borstvoeding, je kan die gewoon vinden op de website.
Soms gaat het vanzelf borstvoeding, maar soms helpt wat techniek blijkbaar.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 30 juli 2021, 17:42

Ik heb een heel set tetradoeken gekregen van vrienden.. maakt op zich niet zoveel uit waar je ze koopt. Nu in de solden misschien eens naar kijken?

En borstvoeding: bij mij hebben ze in het ziekenhuis heel goed geholpen en ook de vroedvrouw aan huis is een hele hulp! Praktijk is ook heel anders dan gewoon een boekje lezen - dusna je bevalling zoveel mogelijk vragen stellen!
Ik kijk er alvast weer enorm naar uit! Met heel die ivf ben ik steeds moeten stoppen om terug voor de volgende poging te gaan dus nu bij de laatste kan ik dit tenminste zo lang doen als ik wil!

Controle bij de gynaecoloog was in orde

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Sara1987 » 30 juli 2021, 20:29

Pindanootje schreef: ↑
30 juli 2021, 14:56
Is er eig ook nog een bepaalde winkel waar je die tetradoeken best haalt?

Ik heb net de vroedvrouw gezien, die hoop uitleg heeft gedaan over borstvoeding (ipv de workshops die ze normaal gedaan zouden hebben in groep als corona niet was). Was heel handig :) kei veel info opgeschreven. Amai er komt zoveel meer bij kijken dan k gedacht had😱
Die van de Action zijn goed en goedkoop!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 30 juli 2021, 22:10

momofpgd schreef: ↑
30 juli 2021, 17:42
Ik heb een heel set tetradoeken gekregen van vrienden.. maakt op zich niet zoveel uit waar je ze koopt. Nu in de solden misschien eens naar kijken?

En borstvoeding: bij mij hebben ze in het ziekenhuis heel goed geholpen en ook de vroedvrouw aan huis is een hele hulp! Praktijk is ook heel anders dan gewoon een boekje lezen - dusna je bevalling zoveel mogelijk vragen stellen!
Ik kijk er alvast weer enorm naar uit! Met heel die ivf ben ik steeds moeten stoppen om terug voor de volgende poging te gaan dus nu bij de laatste kan ik dit tenminste zo lang doen als ik wil!

Controle bij de gynaecoloog was in orde
Ik ben ook wel vrij goed opgevolgd in het ziekenhuis, vooral de eerste keer, de 2de keer veel minder. 1 vroedvrouw vond me een natuurtalent, maar ze zei dat het kwam omdat ik zo relax was, dit in tegenstelling tot enkele andere mama's op de afdeling, zij waren zo gestresseerd dat er amper iets uitkwam. Ik deed het met mijn tweeling veel beter dan de anderen met eentje.

Ik krijg van ongeveer alles stress, behalve van mijn kindjes, heel bizar, die geven me rust en (mentale) energie.

Ik ben de eerste keer na 9 maanden moeten stoppen met bv om terug op te starten, ik vond dit wel jammer.
Bij de tweeling wou ik tot 18 maanden gaan, maar ik ben uiteindelijk na 16 maanden gestopt, vooral omdat ik het wel gehad had en ook wel om terug op te starten, maar ik had nog wel 2 maanden kunnen wachten als ik echt wou doorgaan.

Ik heb nu in mijn hoofd dat ik na een jaar ga stoppen en misschien nog een voorraadje ga aanleggen in de vriezer. We zien wel als het zo ver is.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 31 juli 2021, 21:42

Bij de tweede lukte het voor mij ook heel gemakkelijk - bij de eerste was het heel zwaar : ze was een beetje te vroeg dus viel steeds in slaap voor ze genoeg gedronken had - afkolven dus.. maar na een moeilijke start toch gelukt. Bij de beiden na 10 maanden gestopt om terug een nieuwe pick-up te doen...bij mij was bv ook echt een mama-baby momentje: even rust terwijl je toch nuttig bezig was...

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 2 augustus 2021, 10:31

Hopla, gisteren een tripje naar het ziekenhuis: heel de daglast van buikpijn dus Β΄s avonds toch maar even op controle. Op de monitor waren veel en regelmatige harde buiken te zien dus hadden ze graag wat extra testen gedaan... Geen infecties te vinden, baarmoederhals was gelukkig ook niet echt verkort en negatieve fibronectine-test... nu Utrogestan opsteken en een weekje rust (zo vlak na bij verlof - heel vervelend om dit te vertellen op mijn werk) en hopelijk betert het snel. Wel nog geen beterschap dus vreselijk ongerust.. misselijkheid is ook in alle hevigheid terug...

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 2 augustus 2021, 11:51

momofpgd schreef: ↑
2 augustus 2021, 10:31
Hopla, gisteren een tripje naar het ziekenhuis: heel de daglast van buikpijn dus Β΄s avonds toch maar even op controle. Op de monitor waren veel en regelmatige harde buiken te zien dus hadden ze graag wat extra testen gedaan... Geen infecties te vinden, baarmoederhals was gelukkig ook niet echt verkort en negatieve fibronectine-test... nu Utrogestan opsteken en een weekje rust (zo vlak na bij verlof - heel vervelend om dit te vertellen op mijn werk) en hopelijk betert het snel. Wel nog geen beterschap dus vreselijk ongerust.. misselijkheid is ook in alle hevigheid terug...
Oei, dat is wel even schrikken zeker! Goed dat de testen niks ergs aangaven, maar weten ze dan wat het veroorzaakte? Gewoon te veel gedaan/ stress? Goed rust nemen nu dan, ik snap dat het vervelend is met je werk maar doctor's orders... Heb je binnenkort weer een controle om je hopelijk wat gerust te stellen? Veel sterkte πŸ™
Ik ben dit weekend bijna flauw gevallen in een winkel... stond aan te schuiven bij de kassa en voelde me niet goed, en het werd zwart voor mijn ogen. Langzaam naar buiten gelopen en dan frisse lucht en mijn hoofd tussen mijn benen deden wel goed. De rest van het weekend op bed gelegen en nu gaat het wel beter. Heb het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat het niet erg was zolang ik geen hoofdpijn kreeg en de zwarte vlekken wegbleven. Dat is gelukkig zo, maar ik heb mijn waarschuwing ook wel gehad!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten