Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 2 augustus 2021, 15:41

@momofpgd: Volkomen begrijpelijk dat je ongerust bent en nog steeds wat bent. Dit moet verschieten geweest zijn. Ik ben blij om te horen dat de testen op niets uitwijzen, maar dat je er last van blijft hebben is ook niet goed. Ik hoop dat rust wat kan helpen deze week. Het is nooit fijn om dit na een je verlof in ziekteverlof te gaan, maar het is belangrijk dat jij en je babytje eerst wat rust nemen he.

@Elvira: Oei, dat moet ook verschieten geweest zijn. Goed dat je even hebt gebeld naar de vroedvrouw en dit volledige normaal is. Rust maar voldoende he!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 2 augustus 2021, 18:13

Amai dames dat is even verschieten zeg, momofpdg en Elvira, ocharme! Teveel ingespannen wellicht? Echt niet onderschatten. Merk het bij mezelf ook, ik wil in m'n hoofd vanalles doen, zoals vroeger, maar m'n lichaam laat 't gewoon niet meer toe.
Mn buikje begint ook echt zwaar te wegen en te voelen, ik wil eigenlijk eens voor zo'n ondersteuningsband gaan zien, want onderbuik en zijkanten en rug doen vaak echt wel zeer. Een grote maaltijd eten is ook niet meer te doen, dan sta ik op ontploffen en doet alles pijn, dus de restaurant uitjes die ik in september nog gehoopt had te doen kunnen ook al wel vergeten worden.
En ik merk dat ik echt te weinig kleren nog aankan. Heb 3 jurkjes die nog aan kunnen en een aantal shirts maar al de rest gaat niet meer of trekt op niks. Toch als ik spullen ga kopen wil ik 't liever aan baby spullen spenderen dan aan iets voor mezelf 😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 2 augustus 2021, 20:53

@Elvira : heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook een keertje gehad. Lang stilstaan vond ik toen vooral een probleem- ik voelde het bloed gewoon naar mijn boeren zakken... voren ophoog leggen hielp bij mij wel. Maar inderdaad, ons lichaam geeft ons soms een waarschuwing waar we moeten naar luisteren...

@pindanootje : wel veel gedaan maar ik ben altijd wel bezig... met twee kinderen die rondlopen gaat dit helaas ook niet anders. En voor kleren : ik heb gelukkig van mijn schoonzus een paar kleedjes te leen gekregen. Voor de rest kijk ik vooral naar kledij die ook geschikt is voor borstvoeding- die heb je na de bevalling ook nog nodig...

@minosh : rust heeft helaas vandaag niet veel geholpen en ik let er dan precies nog meer op. Morgen nog een aantal resultaten afwachten maar als het niet betert ga ik gewoon terug want het moet inderdaad ergens van komen.. hopelijk betert het snel, we hebben nog een lange weg te gaan.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 augustus 2021, 9:33

@Momopfgd: Wat jammer om te horen, inderdaad gewoon terug gaan als niet beter, het is inderdaad nog een lange weg... Ik duim mee dat het beter wordt.

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 3 augustus 2021, 9:41

momofpgd schreef:
2 augustus 2021, 10:31
Hopla, gisteren een tripje naar het ziekenhuis: heel de daglast van buikpijn dus ´s avonds toch maar even op controle. Op de monitor waren veel en regelmatige harde buiken te zien dus hadden ze graag wat extra testen gedaan... Geen infecties te vinden, baarmoederhals was gelukkig ook niet echt verkort en negatieve fibronectine-test... nu Utrogestan opsteken en een weekje rust (zo vlak na bij verlof - heel vervelend om dit te vertellen op mijn werk) en hopelijk betert het snel. Wel nog geen beterschap dus vreselijk ongerust.. misselijkheid is ook in alle hevigheid terug...
Oei, Momo! Dat is schrikken! Hopelijk gaat het al beter?
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Kerensa » 3 augustus 2021, 11:40

@Elvira: gelukkig dat je de juiste impuls gehad hebt en met je hoofd tussen je benen bent gaan zitten. Ik heb zo eens een dame onderuit zien gaan aan de kassa en dan kan je onzacht terechtkomen als je pech hebt.

Hier groeit de buik, we zitten in week 21 en donderdag is de echo in UZ Gent. Ik ben toch wat zenuwachtig. Als 43-jarige heb je toch wat risico's op gebied van chromosomale afwijkingen. Tot nu toe liep alles perfect en ziet onze jongen er piekfijn uit, maar de zenuwen groeien bij mij toch wel. Ik lees dan ook zo van die horrorverhalen op internet...en ik weet dat ik dat beter niet doe, maar ja. Herkenbaar voor iemand?
Ondertussen is er 10kg bij, wat me wel normaal lijkt. De eerste rompertjes zijn aangeschaft (mega-schattig!) De co-sleeper is onderweg, de buggy met maxi-cosi is gereserveerd...het komt allemaal wel goed. Vanaf maandag ga ik zwangerschapsyoga doen. Hopelijk helpt dat ook wat met de lage rugpijn en het slapende dijbeen. Iemand ervaring met prenatale kine?
Intussen ook 2 namen op het waar het moeilijk zal worden om uit te kiezen. Ik denk dat we gaan wachten tot we hem ontmoeten om te beslissen wat het wordt :D

@Pindanootje: mijn garderobe beperkt zich tot 2 kleedjes en een jumpsuit :lol: Alle andere zwangerschapskledij vind ik niet altijd even comfortabel. De jumpsuit is zalig. Een aanrader. Een rekbaar stofje en heel comfy.
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 augustus 2021, 12:31

@Kerensa: Ik snap dat je stress hebt voor de echo, het is ook een belangrijke he. Ik duim alvast mee op een zeer goede echo :-)
Ik volg prenatale kine, maar het is geen wondermiddel. Het vele thuiswerken zorgt dat de belasting op de rug gewoon te groot is en daar kan je weinig aan doen. Ik vind het wel fijn om een goede massage te hebben en dat helpt enkele dagen.
Je krijgt ook veel tips mee dus ik ben best tevreden om dit nu al op te starten.

@Pindanootje, ik heb ook een jumpsuit, dat zit inderdaad zalig. Maar daarnaast ben ik nu 2 leggings (voor weinig geld) gaan halen in de h&m en die zitten zalig. Ik draag alleen nog dat.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 3 augustus 2021, 20:35

Ik heb ook bij de action destijds (wel 4j geleden) lange t-shirts gekocht die ik veel draag. Een jumpsuit vind ik iets minder praktisch omdat ik echt elk uur naar de wc moet...

Hier helaas niet veel beterschap. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat er niets aan de hand is, maar ik voelde me vandaag- in tegenstelling tot zondag - niet echt serieus genomen. Morgen bel ik mijn huisarts toch nog even. Twee weken geleden kon ik zonder problemen 60km fietsen (met voldoende pauzes en elektrische fiets) en nu kan ik bijna de trap niet op. Ook minstens elke 10min een harde buik waar ik dus doodmoe van word. Pff ik voel me dan zo´n aansteller terwijl ik weet dat ik een hoge pijngrens heb maar nu toch wel pijn heb. Hopelijk brengt de nacht verbetering
.
@Kerensa : spannend weer een echo!
Prenatale kine is inderdaad vooral een fijne massage waardoor je je toch wat beter voelt..
Horrorverhalen opzoeken op internet herken ik ook - maar als alles er goed uitziet proberen niet teveel zorgen te maken zou ik zeggen!
Ik ben nu (29w ) 8 kilo bijgekomen. Bij mijn vorige zwangerschappen steeds 16 kilo op het einde maar na mijn bevalling uiteindelijk steeds 18 kilo terug kwijtgeraakt (lang leve borstvoeding!)
10 kilo lijkt me dus helemaal prima!

En de naam kiezen als je de baby ziet lijkt mij een goed plan! Als je de baby ziet ga je het wel weten!
Hier is de knoop ook nog niet doorgehakt maar begin er wel stress voor te krijgen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 augustus 2021, 22:53

Oei momofpdg, zo jammer, bel zeker morgen je huisarts inderdaad maar eens! Volg je gevoel hierin maar. En gun jezelf en je lichaam vooral de rust die het vraagt. Misschien is elke zwangerschap anders en kan je nu plots dingen niet meer die je vorige keren wel kon op die termijn. Maarja 29w is niet niks en ik heb juist hetzelde (op 27,5w nu) met traplopen, wandelen überhaupt, eigenlijk heel veel kleine soorten inspanningen.. Het is niet te forceren. Pak de rust die je voelt dat je moet hebben, denk dat je jezelf en je kleintje daarmee 't beste helpt.

Goede tip van die leggings en wat lange shirts, ga ik nog eens voor zien :)
Ondertussen merk ik dat ik ook steeds moeilijker naar het toilet kan overigens 😬 ik las dat zwangerschap je darmen wat lui kan maken en obstipatie veroorzaken soms. Heb dat wel merk ik.. Mss wat dingen eten die beetje laxerend werken zoals pruimen ofzo. Hebben jullie daar tips in eventueel? Wil er niet meteen in de apotheek hulp voor gaan zoeken nog..

Verder onze verbouwingen en planning nog eens herbekeken vandaag. We gaan, als alles goed loopt, echt pas 2 weken voor m'n uitgerekende datum alles af hebben hier. En iedereen vraagt me constant "en is de babykamer al af ?" nee belange niet en dat geeft me wel eens stress en snachts wakker liggen.. Maarja het is wat het is. M'n vriend heeft zoiets van, de kleine slaapt toch bij ons eerst en desnoods zetten we z'n spulletjes ook bij ons ipv z'n eigen kamertje dus 't komt sowieso wel goed. Maarja ik ben van nature al minder relaxed in zo'n dingen en nu met wat nest drang erbij mss ist helemaal erger 😂
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 4 augustus 2021, 8:06

Ik denk dat niemand zijn huis volledig afkrijgt zoals die wil; hier krijg ik nu al zenuwen van de trappenhal, trappen zijn sowieso gevaarlijk, maar dan zo een open hal... zo moet je je kind echt jaren weghouden van een trap voor ze dat helemaal zelf kunnen.

Mijn uitgerekende datum is 25/12 dus maar 10 dagen later dan Kerensa, maar bij mij is er dus niks... geen gewichtstoename, nog steeds nauwelijks een buik. Ik was 7 kilo afgevallen van het overgeven op week 12, en ben nu op week 19,5 4 kilo terug bij. Ik weeg dus nog steeds 3 kilo minder dan in het prille begin. Terwijl ik heb gelezen dat je op week 20 toch zou moeten zijn bijgekomen... je ziet maar hoe verschillend iedereen dus is. Ik maak me ook wel zorgen dat die niet genoeg groeit of zo, want je weet echt van niks... volgende echo is pas over twee weken. Ik denk dat ik hem wel voel, maar ik vind het ook nog gemakkelijk te verwarren met darmbewegingen.

Ik heb ook nog niet echt veel spulletjes gekocht, wel veel lijstjes van wat ik allemaal wil, maar we willen eerst verven voor we meubels kopen. Gisteren is wel mijn Doomoo Buddy aangekomen, lijkt me wel handig dat dat zowel voor te slapen is als voor borstvoeding!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 augustus 2021, 8:29

@momopfgd: Ik zou ook echt ten rade gaan bij je huisarts moest het vandaag niet beter zijn. Wat jammer dat ze je gisteren niet serieus genomen hebben. Het is niet dat je met plezier naar het ziekenhuis gaat.

@Pindanootje: Hier is onze kamer ook nog niet af, en ik had het er in begin ook even moeilijk mee, maar heb me dan een co sleeper aangeschaft en is voor mij de rust wel terug gekomen. Mits zij daar toch eerst zal in slapen vooraleer ze in haar kamer zal liggen.

@Johanna: In begin zijn de bewegingen van je kindje inderdaad niet altijd duidelijk, maar hoe verder hoe beter je het zal voelen. Ik hoop dat het snel 2 weken mag zijn en dat je echo hebt. Hopelijk brengt dat wat meer rust.
Het kussen is wel zalig, ik kan niet meer zonder slapen :-)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 augustus 2021, 8:50

Johanna1991 schreef:
4 augustus 2021, 8:06
Ik denk dat niemand zijn huis volledig afkrijgt zoals die wil; hier krijg ik nu al zenuwen van de trappenhal, trappen zijn sowieso gevaarlijk, maar dan zo een open hal... zo moet je je kind echt jaren weghouden van een trap voor ze dat helemaal zelf kunnen.

Mijn uitgerekende datum is 25/12 dus maar 10 dagen later dan Kerensa, maar bij mij is er dus niks... geen gewichtstoename, nog steeds nauwelijks een buik. Ik was 7 kilo afgevallen van het overgeven op week 12, en ben nu op week 19,5 4 kilo terug bij. Ik weeg dus nog steeds 3 kilo minder dan in het prille begin. Terwijl ik heb gelezen dat je op week 20 toch zou moeten zijn bijgekomen... je ziet maar hoe verschillend iedereen dus is. Ik maak me ook wel zorgen dat die niet genoeg groeit of zo, want je weet echt van niks... volgende echo is pas over twee weken. Ik denk dat ik hem wel voel, maar ik vind het ook nog gemakkelijk te verwarren met darmbewegingen.

Ik heb ook nog niet echt veel spulletjes gekocht, wel veel lijstjes van wat ik allemaal wil, maar we willen eerst verven voor we meubels kopen. Gisteren is wel mijn Doomoo Buddy aangekomen, lijkt me wel handig dat dat zowel voor te slapen is als voor borstvoeding!

Hey meid, kan me voorstellen dat je het super frustrerend vind op deze termijn nog geen buikje of gewichtstoename te hebben, maar ik kan me herinneren uit n gesprek met de echografiste hier int ziekenhuis, dat ze zei ook totaal geen buik te hebben gehad bij haar zwangerschap en dat 't pas vanaf week 24 begon, omdat de baby dan ook pas echt vet gaat erbij krijgen zeg maar, en dan gaat 't ineens hard. Nog even geduld dus zou ik zeggen.
Ik had in trimester 1 door de misselijkheid en zorgen rondom m'n papa ook geen eetlust en at amper een paar happen per maaltijd maar ik ben een flinke inhaalbeweging aan 't maken nu merk ik. Heb nog nooit in m'n leven porties gegeten als nu. Dus wss stelt jouw lichaam 't nadien ook vanzelf wel bij. Je hebt nog veel tijd, probeer je er niet te druk over te maken, al is dat soms niet simpel weet ik
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pompelmoes » 4 augustus 2021, 9:14

@momopfgd, idd zeer begrijpelijk om je huisarts te bellen. Je moet idd nog even en je moet zeker zijn dat alles goed is plus je wil je ntrlk ook eindelijk beter voelen! Laat je maar goed opvolgen!
@johanna, ik was 4kg afgevallen en ik weet nog steeds niet waarom want had geen extreme misselijkheid en nooit overgegeven. Ik maakte me ook zorgen dat de baby niet genoeg zou groeien ofzo maar de vroedvrouw stelde me gerust op 16w. Tegen 20w was ik opnieuw ongerust maar de baby had een normale grootte en gewicht :) Ik ben nu 23w en nog steeds op mn startgewicht. Vind het zelf ook vreemd maar zal wel in orde zijn zeker. Ik probeer goed en genoeg te eten maar mijn maag voelt gwn sneller vol en als ik veel eet (lees normale portie van vroeger) ligt dat uren op mijn maag en snack/snoep ik dus ook niet omdat ik echt (te) vol zit terwijl ik vroeger wel zou snoepen/snacken. Ik heb wel al een buikje en daar ben ik heel blij mee.
Ik voelde vrij laat beweging, placenta ligt van voor bij mij. Op 20w was dat ook nog onduidelijk hier. Nu op 23w is het duidelijk en kan mijn man het ook voelen :) het wordt wel echter en echter zo :)
Hier ook nog werk met kinderkamer en zoveel meer. Pindanootje, een verbouwing lijkt me echt niet evident, amai! Ik denk dat je er vrede mee moet nemen dat het niet allemaal zal zijn zoals je zou willen, om je stress te verminderen. Niet leuk en niet evident maar ja.
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 4 augustus 2021, 9:43

Toen ik zwanger was van de tweeling was ik op 20w maar 1 kg bijgekomen, maar ik was wel vermagerd, dus ik wist dat ze wel genoeg voeding kregen.

Uiteindelijk was ik iets van een 12kg bijgekomen, bevallen op 35,5 weken.

Wij zitten al jaren in de verbouwingen en dat lukt ook. Het was onze bedoeling om op te starten voor een brusje na de hele grote werken, maar ondertussen hebben we een jaar vertraging en gaat het zelfs niet gebeurd zijn voor de bevalling, maar ik kan er me niet druk in maken.

Wat trappen betreft, wij hebben onze kindjes heel snel op de trap gelaten, zo konden ze vanaf 13-14 maanden alleen naar boven. Onze dochter was plots op 22 maanden helemaal alleen naar beneden gekomen, ervoor hielpen we haar.
De tweeling kon vanaf hun 18 maanden alleen van de trap.

Ik merk wel dat andere ouders veel langer wachten met trappen, kindjes van 3-4 jaar die niet alleen op de trap mogen, maar die kindjes mogen ook niet alleen op de glijbaan en op klimtoestellen in de speeltuin.
Als die kids met ons meegaan hebben ze tijd van hun leven, in het begin even helpen en nadien zijn ze niet meer tegen te houden.

Ik merk wel dat wij hierin een uitzondering zijn, maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 4 augustus 2021, 14:51

momofpgd: ik denk inderdaad dat ik te lang heb rechtgestaan, dus ga hier zeker op letten om dit niet nog eens mee te maken. Heb jij je arts nog gebeld vandaag of gaat het met jou al wat beter? Ik was gisteren ook weer onwijs moe, heb bijna niet gewerkt en gewoon op bed gelegen. Voel me vandaag gelukkig beter.

Kerensa, spannend dat je morgen weer een echo hebt, ik duim dat alles in orde is! Wij hebben ook al veel aangeschaft nu, en twee namen op de shortlist. Ik denk dat wij het ook niet gaan weten voor ze geboren is. Hoe doen jullie dat met doopsuiker enzo? Ik wilde dat allemaal al bestellen, maar zonder naam kan ik de helft nog niet kopen 😅

Pindanootje, ik draag ook veel leggings met lange shirts, of losvallende jurkjes die ik na de zwangerschap ook nog aankan (met knoopjes, dus ook geschikt voor borstvoeding). Maar weinig variatie haha, ik ga echt geen hele nieuwe garderobe aanschaffen voor die 6 maanden.
Qua eten, misschien helpen kiwi's? En geen bananen eten 😀 Spannend met de verbouwing, maar je kleintje zal inderdaad in het begin genoeg hebben met een wiegje op jullie kamer! Dat loslaten zal alvast een oefening zijn voor als de baby er is zeker? Ik probeer me daar ook wat op voor te bereiden, niet altijd makkelijk maar goed...

Johanna, ik ben in het begin ook 3 kilo afgevallen maar onze kleine is nu zelfs voor op schema, dus dat hoeft echt niks te betekenen. Vraag het zeker eens na, maar bij ons meet de gynae de baby altijd op en zien we dat ze boven het gemiddelde is. Dat kan jou misschien ook wat gerust stellen?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten