Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Weethetnietmeer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 juli 2021, 15:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Weethetnietmeer » 5 augustus 2021, 7:20

irisbloem schreef:
4 augustus 2021, 21:13
Weethetnietmeer schreef:
4 augustus 2021, 16:22
Dag Dames,

Het was me het dagje wel vandaag...🙄
Deze morgen veel bloed verloren...maar echt het stroomde eruit! Wel geen klonters en geen hevige krampen. Ik dacht ''t is voorbij. Maar nadien bleek mijn labo nog perfect. hcg 37000 en op echo was het vruchtje nog te zien en er was hartactiviteit. Wel was er duidelijk een hele grote bloeding geweest. Er zat ook nog veel bloed die ik zal verliezen.
Wat een rollercoaster van emoties heb ik weer gevoeld.
Heeft nog iemand hier ervaringen mee...? Ik ben toch nog ongerust hoor... 😬
Toen ik zwanger was verloor ik op 6 weken plots bloed met klonters Ik dacht toen dat ik opnieuw een miskraam zou krijgen maar nee hoor, ik heb toen op de echo voor de eerste keer het hartje horen kloppen Er zat wel nog bloed in mijn baarmoeder, blijkbaar van de innesteling, en ik moest het rustig aan doen Het is inderdaad een rollercoaster van emoties maar uiteindelijk de moeite waard Mijn dochter is overmorgen 15 weken 😊
Fijn te lezen dat alles goed is gekomen. Ondertussen heb ik een rustige nacht gehad. Geen pijn en geen vers bloedverlies meer. Wel die bruine troep maar dat zal wss nog even duren voor alles weg is. Bedankt voor jullie reacties!

Weethetnietmeer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 juli 2021, 15:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Weethetnietmeer » 5 augustus 2021, 7:28

Hillie schreef:
4 augustus 2021, 23:49
Lore1 schreef:
4 augustus 2021, 16:09
Hillie schreef:
4 augustus 2021, 15:21
Ik heb vorige week maandag mijn nipt test gedaan, en bij mij stond het vrijdagavond al op mynexuz, ook 2 aparte documenten
(Gelukkig ook alles in orde bij ons!)
Super fijn nieuws. Weten jullie het geslacht ook al?
Yup, mr we gaan het proberen geheim te houden (oh dear, ik word altijd meteen rood en kan ook écht niet liegen...)
Mensen die zich kunnen bedwingen om dat document niet in te kijken, hebben echt veel wilskracht! Ik zou er ook niet moeten aan denken om over én een jongensnaam én een meisjesnaam te moeten beslissen, ene naam wordt al moeilijk genoeg.
Mijn vriend heeft een naam in zijn gedachten met veel emotionele betekenis (verwijzing nr zijn overleden vader), maar ik vind de naam niet echt mooi (ook niet lelijk hoor)... wat doe je dan?! :-s
De betekenis erachter is idd wel een heel mooi gebaar. Daarom zou ik hem ook als tweede naam plaatsen ofwel de naam in een nieuwer jasje proberen te steken.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 5 augustus 2021, 8:42

Toen ik mijn man leerde kennen had hij al jaren een kinderwens en zou zijn eerste kind naar zijn overleden vader vernoemd worden.

Zijn naam was Jean-Louis en mijn man wou een naam met een J en een L en zijn voorstel was Jill voor een meisje, voor een jongen weet ik niet meer, maar het was ook iets wat me niet aanstond.

We hebben dan nog wat nagedacht en uiteindelijk heb ik voorgesteld om voor Louis/Louise te gaan, zijn papa werd Louis genoemd, dus zeker gepast als eerbetoon en uiteindelijk is het ook die naam geworden.

Ik moet zeggen dat heel zijn familie ontroerd was toen ze het vernamen en verder krijgen we van iedereen te horen dat het een mooie naam is.

Ons 2e kindje is naar mijn overleden broer vernoemd.

Ik ken eigenlijk wel wat mensen die zo een naam hebben gekozen, al dan niet heel duidelijk afgeleid van de orginele naam.

Misschien dat je eens kan zien welke namen nog afgeleiden zijn en misschien vind je daar iets tussen.

Zelf had ik geen genoegen genomen met de naam als 2e naam, maar blijkbaar vinden anderen het wel goed.

Onze naam is veranderd, het is niet mijn 1e, 2e of 3e keus, die heeft mijn man allemaal afgewezen. Er was toen een voorstel wat ik wel ok vond, maar was niet helemaal overtuigd. Ondertussen heb ik een andere en het ging tussen die 2 en (voorlopig) krijg ik mijn zin, maar mijn man kennende kan het nog veranderen, al ben ik er al volledig op ingesteld.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Marthe
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 november 2020, 21:21

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Marthe » 5 augustus 2021, 17:10

Hoi,

Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar volg wat achter de schermen mee! Wat fijn dat iedereen goed nieuws heeft!!

Ik had is een vraag, ik ben nu 12+4 en heb eergisteren mijn nipt test gedaan. Kei spannend allemaal natuurlijk, tot een vriendin zo zei wat ga je doen als het blijkt dat het een handicap heeft..
Kan dit eigenlijk nog met ICSI? Want je bent in principe helemaal gescreend op.. heb het geprobeerd op te zoeken maar vind er geen resultaten van terug. Wat denken jullie?

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 5 augustus 2021, 18:28

Marthe schreef:
5 augustus 2021, 17:10
Hoi,

Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar volg wat achter de schermen mee! Wat fijn dat iedereen goed nieuws heeft!!

Ik had is een vraag, ik ben nu 12+4 en heb eergisteren mijn nipt test gedaan. Kei spannend allemaal natuurlijk, tot een vriendin zo zei wat ga je doen als het blijkt dat het een handicap heeft..
Kan dit eigenlijk nog met ICSI? Want je bent in principe helemaal gescreend op.. heb het geprobeerd op te zoeken maar vind er geen resultaten van terug. Wat denken jullie?
Hey Marthe,

Ik denk niet dat het een verschil maakt of het met ICSI gebeurd is of niet, ik denk dat ze zo'n dingen in zo'n vroeg stadium nog niet kunnen opsporen. Anders zou de niptest ook niet meer nodig zijn bij al diegene die ICSI ondergaan hebben (behalve dan om eventueel het geslacht te weten te komen).
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 5 augustus 2021, 18:30

Marthe schreef:
5 augustus 2021, 17:10
Hoi,

Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar volg wat achter de schermen mee! Wat fijn dat iedereen goed nieuws heeft!!

Ik had is een vraag, ik ben nu 12+4 en heb eergisteren mijn nipt test gedaan. Kei spannend allemaal natuurlijk, tot een vriendin zo zei wat ga je doen als het blijkt dat het een handicap heeft..
Kan dit eigenlijk nog met ICSI? Want je bent in principe helemaal gescreend op.. heb het geprobeerd op te zoeken maar vind er geen resultaten van terug. Wat denken jullie?
Iemand mag me corrigeren als ik verkeerd ben (ik heb geen icsi traject gevolgd), maar ik dacht dat er enkel een visuele screening gebeurt bij ISCI. Om chromosoomafwijkingen te detecteren, moet je een genetische test doen. In sommige gevallen (bij genetische risicofactoren bij moeder of vader) wordt er gebruik gemaakt van een genetische screening zodat men zeker is dat er geen embryo tussenzit met het genetische probleem. Echter, dat is geen standaard iets om te doen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 5 augustus 2021, 19:35

Marthe schreef:
5 augustus 2021, 17:10
Hoi,

Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar volg wat achter de schermen mee! Wat fijn dat iedereen goed nieuws heeft!!

Ik had is een vraag, ik ben nu 12+4 en heb eergisteren mijn nipt test gedaan. Kei spannend allemaal natuurlijk, tot een vriendin zo zei wat ga je doen als het blijkt dat het een handicap heeft..
Kan dit eigenlijk nog met ICSI? Want je bent in principe helemaal gescreend op.. heb het geprobeerd op te zoeken maar vind er geen resultaten van terug. Wat denken jullie?
Icsi is een labotechniek, waarbij de natuur een beetje vervangen wordt. Ze kunnen inderdaad enkel zien of het embryo goed deelt. Er is eigenlijk niet echt een screening, soms worden jij en je partner wel genetisch gescreend om zeker te zijn dat daar geen oorzaak ligt van infertiliteit.

Genetische screening omwille van erfelijke aandoeningen kan inderdaad en dit is niet standaard. Heel vaak wordt dit gebruikt bij mensen waarbij op fertiliteitsvlak niets mis is, maar waarbij de kans op het doorgeven op een erfelijke ziekte te groot is.

Wat er bij de standaard nipt nagekeken wordt is eigenlijk een speling van het lot.
Hoe ouder je bent hoe meer kans en als het in de familie zit ook.

Als de nekplooimeting en het neusbeentje in orde zijn dan is de kans groot dat alles in orde is.

Stel dat er iets is dan is het bij trisomie 21 het syndroom van down, bij 18 is het kindje bijna nooit levensvatbaar en als het toch levend geboren wordt dan overlijdt het binnen enkele uren tot dagen, bij 13 sterft het voor de geboorte.

Als er toch een afwijking gevonden wordt kan het zijn dat het zich in de placenta bevindt en niet in het kindje. In ieder geval wordt je normaal echt wel goed begeleid en wordt alle opties en mogelijkheden uitgelegd.

De kans is sowieso groter dat er geen probleem is dan dat er wel 1 is en nogmaals, een goede nekplooimeting en neusbeentje zijn echt wel een goede indicatie dat alles in orde is.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Marthe
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 november 2020, 21:21

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Marthe » 5 augustus 2021, 20:56

Aah bij ons er wel een screening gebeurd op erfelijke ziektes en daar kwam niets uit.
Ik had eigenlijk helemaal geen idee dat dit niet bij iedereen zo standaard gebeurd 😊woeps.. zo naïef van mij!

Merci voor jullie uitleg! Ben in ieder geval wel meer gerust, want de nekplooi en het neusbeen was oké 😊

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 5 augustus 2021, 21:38

Ondertussen ook de resultaten gehad, geen afwijkingen 😄 oef!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 6 augustus 2021, 10:16

Proficiat allemaal met jullie positieve nipt-testen!
Wij mogen volgende week gaan, de tijd lijkt nu zo traag te gaan :o

Vandaag mogen we eindelijk naar een crèche gaan kijken, wel een eco-biologische waar de eerste 5 maanden maar 1 dag per week die we willen vrij zal zijn. Indien 1 dag echt te weinig is kunnen we er eventueel nog een dag bij plakken, al vind ik het wel stom om ons kindje naar de opvang te brengen als oma thuis is :) Maar mocht de gewenning anders niet lukken hebben we toch deze optie nog :D Vanaf 2023 komen er dan 2 dagen per week vrij, de dagen dat we willen :D Ze werken wel met herbruikbare luiers, dus ben erg benieuwd. Zelf wilden we wel gaan voor herbruikbare vochtige doekjes, maar luiers vind ik precies toch wel een stapje te ver. Niet zozeer om het wassen, maar wel om de dikte van die luiers :)

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 8 augustus 2021, 7:08

Tagomi schreef:
6 augustus 2021, 10:16
Proficiat allemaal met jullie positieve nipt-testen!
Wij mogen volgende week gaan, de tijd lijkt nu zo traag te gaan :o

Vandaag mogen we eindelijk naar een crèche gaan kijken, wel een eco-biologische waar de eerste 5 maanden maar 1 dag per week die we willen vrij zal zijn. Indien 1 dag echt te weinig is kunnen we er eventueel nog een dag bij plakken, al vind ik het wel stom om ons kindje naar de opvang te brengen als oma thuis is :) Maar mocht de gewenning anders niet lukken hebben we toch deze optie nog :D Vanaf 2023 komen er dan 2 dagen per week vrij, de dagen dat we willen :D Ze werken wel met herbruikbare luiers, dus ben erg benieuwd. Zelf wilden we wel gaan voor herbruikbare vochtige doekjes, maar luiers vind ik precies toch wel een stapje te ver. Niet zozeer om het wassen, maar wel om de dikte van die luiers :)
Nog eventjes geduld 🤞De tijd tussen de afname en het weten van de resultaten duurde ook eeuwig...

Hoe was jullie gevoel bij de crèche?
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 8 augustus 2021, 23:14

Lore1 schreef:
8 augustus 2021, 7:08
Tagomi schreef:
6 augustus 2021, 10:16
Proficiat allemaal met jullie positieve nipt-testen!
Wij mogen volgende week gaan, de tijd lijkt nu zo traag te gaan :o

Vandaag mogen we eindelijk naar een crèche gaan kijken, wel een eco-biologische waar de eerste 5 maanden maar 1 dag per week die we willen vrij zal zijn. Indien 1 dag echt te weinig is kunnen we er eventueel nog een dag bij plakken, al vind ik het wel stom om ons kindje naar de opvang te brengen als oma thuis is :) Maar mocht de gewenning anders niet lukken hebben we toch deze optie nog :D Vanaf 2023 komen er dan 2 dagen per week vrij, de dagen dat we willen :D Ze werken wel met herbruikbare luiers, dus ben erg benieuwd. Zelf wilden we wel gaan voor herbruikbare vochtige doekjes, maar luiers vind ik precies toch wel een stapje te ver. Niet zozeer om het wassen, maar wel om de dikte van die luiers :)
Nog eventjes geduld 🤞De tijd tussen de afname en het weten van de resultaten duurde ook eeuwig...

Hoe was jullie gevoel bij de crèche?
Het wachten zal dan idd nog even duren, maar eens de termijnecho al goed is zal ik toch al een stuk geruster zijn :)

Bij de crèche hadden we ook een heel goed gevoel, we hebben dan ook onmiddellijk nadien een mailtje gestuurd om ons plekje te reserveren :) Is ook maar 3 minuten rijden van bij ons thuis, wat echt zooo makkelijk is :)

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 10 augustus 2021, 9:17

Proficiat met al jullie goede niptesten!
Hier nog twee weekjes geduld moeten hebben.
Gisteren had ik plots donkerbruin verlies. Een inlegkruisje vol. We zijn voor alle zekerheid richting spoed gereden. Ze hebben ons doorgestuurd naar een gynaecoloog die nog bezig was met consultaties.
Met het baby'tje was gelukkig alles oké. Het beweegde goed, was goed gegroeid en hebben het hartslagje kunnen horen.
Maar nu mijn vraag : de gynaecoloog zei dat de moederkoek wss lager ligt en dat een bloedvatje zal geraakt hebben. Hij zei dat het niets is om zorgen over te maken, maar dat ik het rustig aan moet doen. Zijn er nog mensen die dit al meegemaakt hebben en mij wat kunnen geruststellen?
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Sara1987 » 10 augustus 2021, 14:29

Ik heb heel mijn zwangerschap af en toe roos- of bruunverlies gehad. Bij mij kwam het telkens van mijn baarmoederhals.

Mijn dochtertje wordt zaterdag 5 maanden, dus af en tie bloedverlies kan perfect onschuldig zijn!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 10 augustus 2021, 15:43

Sara1987 schreef:
10 augustus 2021, 14:29
Ik heb heel mijn zwangerschap af en toe roos- of bruunverlies gehad. Bij mij kwam het telkens van mijn baarmoederhals.

Mijn dochtertje wordt zaterdag 5 maanden, dus af en tie bloedverlies kan perfect onschuldig zijn!
Dankjewel voor de geruststellende woorden! Vandaag bijna niets meer, dus dat stelt wel al gerust.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten