Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2021, 16:36

momofpgd schreef:
16 oktober 2021, 16:00
Hier is zojuist onze prachtzoon Leon geboren! De beginnende weeën zijn om 2u ´s nachts begonnen. Op 4u waren we in het ziekenhuis en om 13u30 is onze zoon geboren :D ..
Het was een stevige bevalling - ik denk de moeilijkste van de drie maar gelukkig vergeet ikndat toch weer :D . Ik moest ook wachten want op 2u tijd waren hier 4 vrouwen bevallen, waarvan ik natuurlijk de laatste in de rij was :) .
Na hebige weeën hebben ze uiteindelijk mijn water gebroken, nadat vrouw nr 3 bevallen was, en twee persweeen later was hij er! Maar ik heb geroepen en gevloekt hoor :roll:
De eerste borstvoeding ging heel vlot, hopelijk gaat dit zo verder!

Oohh momo Gefeliciteerd 😍😍😍!!!! Proficiat met jullie zoontje, hele mooie naam ook❤️ Super goed gedaan!! En wat fijn dat de borstvoeding meteen al lukt! Geniet er heerlijk van daar samen meid! Enorm blij voor je!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 16 oktober 2021, 16:56

momofpgd schreef:
16 oktober 2021, 16:00
Hier is zojuist onze prachtzoon Leon geboren! De beginnende weeën zijn om 2u ´s nachts begonnen. Op 4u waren we in het ziekenhuis en om 13u30 is onze zoon geboren :D ..
Het was een stevige bevalling - ik denk de moeilijkste van de drie maar gelukkig vergeet ikndat toch weer :D . Ik moest ook wachten want op 2u tijd waren hier 4 vrouwen bevallen, waarvan ik natuurlijk de laatste in de rij was :) .
Na hebige weeën hebben ze uiteindelijk mijn water gebroken, nadat vrouw nr 3 bevallen was, en twee persweeen later was hij er! Maar ik heb geroepen en gevloekt hoor :roll:
De eerste borstvoeding ging heel vlot, hopelijk gaat dit zo verder!
Dikke proficiat!! Mooie naam😀! Geniet er met volle teugen van!
Fijn dat de 1ste borstvoeding goed verliep!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 16 oktober 2021, 22:12

momofpgd schreef:
16 oktober 2021, 16:00
Hier is zojuist onze prachtzoon Leon geboren! De beginnende weeën zijn om 2u ´s nachts begonnen. Op 4u waren we in het ziekenhuis en om 13u30 is onze zoon geboren :D ..
Het was een stevige bevalling - ik denk de moeilijkste van de drie maar gelukkig vergeet ikndat toch weer :D . Ik moest ook wachten want op 2u tijd waren hier 4 vrouwen bevallen, waarvan ik natuurlijk de laatste in de rij was :) .
Na hebige weeën hebben ze uiteindelijk mijn water gebroken, nadat vrouw nr 3 bevallen was, en twee persweeen later was hij er! Maar ik heb geroepen en gevloekt hoor :roll:
De eerste borstvoeding ging heel vlot, hopelijk gaat dit zo verder!
Ohh proficiat!!!! 💛 hoe voel jij je nu na een zware bevalling? Fijn dat de borstvoeding op gang is gekomen, hopelijk blijft dat zo. Geniet van elkaar!!!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 17 oktober 2021, 10:00

Achteraf vergeet je gelukkig het meeste :) Ik mag zeker niet klagen fen voel mij helemaal prima. De borstvoeding vlot ook heel goed en de eerste nacht hebben we weer overleefd :D

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 17 oktober 2021, 18:59

@pindanootje : hoe gaat het bij jou?

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 17 oktober 2021, 20:12

momofpgd schreef:
17 oktober 2021, 18:59
@pindanootje : hoe gaat het bij jou?
Wisselend 😬 ik besef dat ik veel te ongeduldig ben want ben in feite pas de 28ste uitgeteld en tis pas de 17e vandaag.. Maar soms ben ik 't toch wel beu🙈 zeker de avonden en nachten precies. Vannacht ook weer tijdje wakker vd pijn, krampen in onderbuik en rug. En kan amper iets doen in huis en dat frustreert me ook wel wat. Maarja komt wel goed.

Hoe gaat 't met je kleine mannetje? Ben je nog int ziekenhuis of al thuis? En hebben je andere kids hem al kunnen bewonderen 😍?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 17 oktober 2021, 20:33

Hij doet het echt supergoed! Vandaag zijn de twee zusjes geweest- heel schattig om te zien! De oudste was wel verdrietig toen ze naar huis ging want ze wou dat mama en broertje meegingen... als alles goed gaat en we morgen alletwee worden goedgekeurd mag ik morgen naar huis !
Nu een nachtje alleen met Leon in het ziekenhuis overleven - papa is thuis met de twee dochters..

En ik was het ook al weken beu voor mijn uitgetelde datum hoor! Op het einde voelde ik mij ook heel moe en futloos waardoor het leek alsof ik gewoon de dagen moest overleven. En ik ben iemand die graag bezig is dus niets doen was echt niets voor mij... Maar hou vol, het einde komt nu heel dicht bij! Veel succes nog en we wachten vol spanning mee!

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 17 oktober 2021, 23:08

Pindanootje schreef:
16 oktober 2021, 15:41
Thanks Annie! Waar is dat water precies voor? En waar haal je dat, apotheek? Goed idee reserve kleertjes idd erbij leggen 😃
Proficiat met de kindjes hier!

Dat water is om het neusje te reinigen. Heb je wel dikwijls nodig. Ik heb eigenlijk al mijn kleertjes beneden liggen voor J. Want meestal heeft ze een kruippakje aan, als we dan nog weggaan of bezoek krijgen, kan ik haar snel omkleden :)
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 18 oktober 2021, 9:26

Goedemorgen,
Hopelijk is je nachtje alleen met de kleine goed gegaan Momo!? Spannend als hij voor 't eerst thuiskomt vandaag 😍 hoe groot en zwaar was hij bij geboorte eig? En had je ook epidurale?

Anie, ja ik heb boven op zolder (waar onze slaapkamer en dressing is) een verschoontafel staan met op 2m verder de baby Kleerkast, en dan beneden op 't gelijkvloers nog een 2e verschoontafel en ga daar wat extra kleding bij leggen dan :p

Vannacht weer beetje afgezien, krampen worden steeds pijnlijker heb ik 't idee en voel 't vooral in m'n rug 🤷‍♀️😖 woensdag zie ik de vroedvrouw ook weer even. Maarja die kan buiten de harttonen beluisteren wss ook niet veel doen om in te schatten hoe 't ervoor staat? Ben 't vandaag echt wel zat. Ook omdat m'n vriend veel snurkt en k nog eens extra slecht slaap laatste dagen daardoor😤

Minosh hoe ist met jou intussen, met eten en slapen enzo? En al veel familie enzo 't kleintje komen bezoeken zeker?

Elvira hoe ist met je vrouw qua gezondheid, kan ze mee genieten vh kleintje of is het veel afzien voor haar en mist ze er veel van?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 18 oktober 2021, 10:03

Hij had het wat moeilijker deze nacht maar we hebben het goed gedaan! We mogen straks naar huis. Gelukkig want mijn oudste dochter mist mij wel :cry:.
Maar wel spannend ja terug naar huis
Gelukkig komt de vroedvrouw thuis nog langs dus kunnen we daar onze vragen kwijt!
Hij was 51cm en woog 3380g.
Voor de derde keer gelukkig geen epidurale nodig gehad! Omdat het de vorige twee keren gelukt was, wist ik dat ik het nu ook wel kon! En opnieuw: je vergeet zo snel die pijn weer! Op het moment zelf heb ik wel een moment gehad dat ik het niet zag zitten maar dit is heel normaal en achteraf was ik weer heel trots dat ik het zo heb kunnen meemaken!

En spannend, het klinkt of het bij jou ook al wat dichter komt! Je kan altijd eens aan de vroedvrouw vragen of ze jou kan onderzoeken..en slecht slapen op het einde had ik ook last van - terwijl ik degene was die door de zwangerschap zo hard snurkte dat ik er zelf wakker van werd..

@Elvira: ik ben ook benieuwd hoe het gaat.. Het zal wel ongelooflijk zwaar zijn voor jullie. Hopelijk hebben jullie toch nog wat genietmomentjes...

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 18 oktober 2021, 12:27

momofpgd schreef:
18 oktober 2021, 10:03
Hij had het wat moeilijker deze nacht maar we hebben het goed gedaan! We mogen straks naar huis. Gelukkig want mijn oudste dochter mist mij wel :cry:.
Maar wel spannend ja terug naar huis
Gelukkig komt de vroedvrouw thuis nog langs dus kunnen we daar onze vragen kwijt!
Hij was 51cm en woog 3380g.
Voor de derde keer gelukkig geen epidurale nodig gehad! Omdat het de vorige twee keren gelukt was, wist ik dat ik het nu ook wel kon! En opnieuw: je vergeet zo snel die pijn weer! Op het moment zelf heb ik wel een moment gehad dat ik het niet zag zitten maar dit is heel normaal en achteraf was ik weer heel trots dat ik het zo heb kunnen meemaken!

En spannend, het klinkt of het bij jou ook al wat dichter komt! Je kan altijd eens aan de vroedvrouw vragen of ze jou kan onderzoeken..en slecht slapen op het einde had ik ook last van - terwijl ik degene was die door de zwangerschap zo hard snurkte dat ik er zelf wakker van werd..

@Elvira: ik ben ook benieuwd hoe het gaat.. Het zal wel ongelooflijk zwaar zijn voor jullie. Hopelijk hebben jullie toch nog wat genietmomentjes...
Amai 3 bevallingen zonder epidurale😨 chapeau zeg!!! Je mag idd super trots zijn! En idd heel spannend dat naar huis gaan. Mij lijkt 't ook zo eng om 't thuis "alleen" te gaan doen terwijl je int ZH zoveel hulp en advies krijgt en er in feite nx kan gebeuren.
Ja ik hoop ook dat 't toch mag afkorten, lig er echt als een wrak bij vandaag, zie er op m'n aller slechtst uit 🥴😅
Wanneer na je bevalling moet je eig weer aan de pil starten? Op je eerste regels wachten ofzo? Vroeger nam ik Cerazette, hoorde dat die ook goed is voor borstvoeding omdat er geen extra hormonen in zitten zoals een gewone pil. Hoe lossen jullie 't op?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 18 oktober 2021, 13:28

Respect momopfgd, zonder epidurale! Blij dat alles zo goed gaat!

Vermoeidheid is aanwezig, ik kolf nu om de 2 uur hopelijk om zo mijn productie te verhogen, het uurtje slapen en terug wakker worden, is wel zwaar… Maar dat verdwijnt in het niets met wat sommige andere moeten doormaken.
Het enige voordeel is dar ik nu al 10 kilo kwijt ben, nog 4 te gaan.

Elvira, hoe gaat het met jou?

Pindanootje, de ltste 2 weken waar hier ook niet meer zo fijn. Ik snurkte ook dat ik er ook van wakker werd😅.
Ik duim mee dat je zoontje snel komt.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 18 oktober 2021, 17:53

Minosh hopelijk helpt het kolven met de productie, als dat zo is mag je dan weer borstvoeding geven? Of blijf je dan via het flesje? Onze dochter heeft meestal om de 3 uur honger, maar al bij al ben ik anderhalf a 2 uur bezig. Ze heeft de laatste week heel veel last van krampjes dus moet haar lang rechtop houden en in slaap helpen... dus het slaapgebrek is hier ook aanwezig 😜

Momofpdg, wij vonden dat ook spannend ja, eindelijk met de kleine naar huis. Maar idd, de vroedvrouw kwam bij ons ook regelmatig langs voor advies. Vandaag ook weer, ze is nu 4,6 kilo (ze was 3 kilo bij de geboorte) dus ze komt goed bij!

Pindanootje het lijkt er toch op dat het niet super lang meer gaat duren voor jou dan, ik hoop het voor je! Die laatste loodjes zijn zwaar he? Al die pijntjes en ongemak...

Hier is buiten de slapeloosheid alles nu goed, mijn vrouw voelt zich sinds afgelopen weekend weer beter, na anderhalve week met extreme vermoeidheid van de chemo. De 4 zware chemo's zijn nu achter de rug, morgen begint ze aan de 12 lichte. Hopelijk is ze daar minder slecht van! Ondanks alles geniet ze wel van ons kleintje, maar ze doet natuurlijk wel minder dan ze had gewild. Gelukkig krijgen we veel hulp van vrienden en familie, en ook de kraamhulp.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 18 oktober 2021, 19:48

Goh respect hoor dames. Dat is echt hetgeen wat mij het meeste zorgen geeft 😃🙈 dat die klok begint te lopen vanaf je aan een voeding begint en dat je moet zien dat de kleine gegeten heeft en jezelf gerust hebt, en hup voor je 't weet is de 3u om en kan je weer van voor af gaan beginnen.. Wat een uitputtingsslag moet dat zijn. En niet even eentje over te slaan of een dagje pauze van te nemen.. Hoelang blijft dat om de 3u en wanneer kan je beetje gaan afbouwen in tijd eig?

Ja ik denk ook dat 't eraan moet zitten te komen. Savonds en snachts die krampen zijn niet tof. Overdag hebk echt letterlijk alleen maar in de zetel gelegen en nog is m'n buik zo strak gespannen als 't maar kan 🤦‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 18 oktober 2021, 20:49

Pindanootje: Slapeloosheid, is wel iets dat er bij hoort, maar het went wel( of toch op sommige momenten😅). Deze eerste maand is het wel van voeding tot voeding en zoeken naar structuur, maar het loont.

Elvira: Ik leg ze sowieso nog 2 a 3 x per dag aan en ze eet wel. Alleen heeft ze in begin onvoldoende mijn productie ophang getrokken waardoor ik onvoldoende heb voor een totale voeding. Dus ik hoop dat we daar snel verandering in zien. Ik kolf nu bijna dd helft van haar voeding.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten