Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 23 oktober 2021, 22:12

Ik zou me niet te druk maken, hier ook soms dagen dat haar minder voel. Ze ligt niet altijd op dezelfde manier, dus de plaats dat je iets voelt kan hierdoor ook verschillen en het ene plekje is gevoeliger dan het andere.
Hier is het soms echt trappelen dat ik voel en andere keren een paar stampen of boksen, maar daar zit dus meer tojd tussen.

Je voelt je kindje meestal meer als je in rust bent en zelf rustig bent, dus misschien is ze nu 's nachts wat actiever dan ervoor.

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 24 oktober 2021, 0:23

Ik voelde paar weken geleden rond die periode ook plots 2 dagen de baby niet meer echt. En toen plots voelde ik de stampen rechts boven mijn navel, terwijl ik die voordien altijd links onder mijn navel voelde (had het tot iets van 23 weken nog nooit boven de navel gevoeld). Was plots heel vreemd, mr idd, het kindje wordt beweeglijker en gaat ook veel meer ruimte innemen. Zolang je het nog wel af en toe voelt, zou ik me ook geen zorgen maken hoor.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 24 oktober 2021, 7:50

Ik voel ons meisje ook niet altijd even goed. Zeker toen ik nog wat minder ver was. Ik maakte me toen ook zorgen. Toch had ik al snel door dat ze wel nog bewoog, maar dat het gevoel anders was. Precies of de ene keer schopte ze meer inwendig dan aan de buitenkant. Aan de buitenkant voel je het veel beter, maar als ze vanbinnen schopt, dan schopt ze tegen je ingewanden en dat dempt het wat. Nu ze wat groter en sterker is, voel ik dit ook al beter. Vandaar, toen ik donderdag op controle mocht, wilde ik het gevoel verifieren. En het klopt, ze ligt met haar gezichtje naar binnen en schopt dus inwendig ipv uitwendig. Ze moet zich dus om haar as gedraaid hebben, want vroeger voelde ik het eerder uitwendig. Perfect normaal dus :) enige nadeel, bij de 3D echo zagen we dan enkel haar profiel. Maar was hier al op voorbereidomdat ik wel dacht dat ze zo lag, dus was niet zo een grote teleurstelling. Goed dat alles nog steeds goed gaat. Met 25 weken werd ze al 1 kg geschat 😅 hopelijk draait ze zich terug voor de volgende echo volgende maand 😁
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 24 oktober 2021, 10:31

Bedankt voor jullie reacties! Ga proberen het wat los te laten en me er niet in druk in te maken. Het zal, zoals jullie aangeven, dan waarschijnlijk wel liggen aan het moment waarop ze beweegt en aan haar ligging.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 24 oktober 2021, 16:14

Ik moet zeggen dat die van mij af en toe wat rustiger mag zijn. De laatste dagen begint ze trappelen van zodra ik even zit of lig. Ze kan niet stil zitten. 😅
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 25 oktober 2021, 12:11

Ik voelde ons meisje ook vanaf 16w. Rond 18 weken was er ook een moment dat ik ze minder voelde. Maar denk dat ze dan anders gaan liggen is. Rond 19w voelde mijn vriendin ze voor het eerst en nu kan mijn vriendin ze sinds dit weekend goed voelen. Ik voel ze nu ook terug een paar keer per dag.
Dus denk idd zeker geen zorgen maken.
Ben nu 21w+1
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Johanna1991 » 31 oktober 2021, 10:08

Ik ben ondertussen 32 weken en de bewegingen beginnen wel heel anders te voelen, echt zo een golf onder je buik soms, moeilijk om uit te leggen :p Ik hoop dat hij maar een beetje goed blijft liggen met zijn hoofdje naar beneden. Onze vroedvrouw had wel een paar tips gegeven voor als je echt het einde nadert en hij/zij ligt nog niet goed: over een zetel of zitzak naar voren leunen, op handen en knieën leunen, de Japanse zitting of gewoon over een stoelleuning naar voren leunen. Maar hoe lang je dat moet doen en wanneer... dat is me ook niet echt duidelijk :)

Ik had vorige week controle bij de gynaecoloog en ik heb toch maar vermeld dat ik vermoedde een vaginale schimmelinfectie en/of blaasonsteking te hebben. Ze gingen me bellen als er iets was. Krijg ik vrijdagavond een voorschrift via mail toegestuurd, zonder enige communicatie te hebben gehad; je kan met die barcode niet eens zien wat ze hebben voorgeschreven, tot je naar de apotheek gaat. En dan zo voor een verlengd weekend... ben wel weer een beetje geïrriteerd door de slechte communicatie en patiëntonvriendelijkheid, zoals ik bij fertiliteit ook vaak was. Gisterenochtend dus snel naar de apotheek gegaan en blijkbaar is het Zinnat... tegen blaasonsteking dus veronderstel ik? Ik heb geen pijn bij het plassen, ik moet natuurlijk wel vaker en plas soms kleine beetjes, maar dat kan ook gewoon omdat de baby tegen de blaas duwt. Ik heb een ontzettende hekel aan grote pillen doorslikken, dat triggert altijd mijn overgeefreflex. Dus nu ben ik al heel de tijd aan het afwegen of ik ermee zou starten of zou wachten tot dinsdag... maar niets zegt dat ik dan mijn gynaecoloog aan de lijn krijg.

Gisteren dan maar suikerbonen gaan kopen, om toch iets leuks te doen :) Mijn mama vond dat veel te vroeg maar ik heb zoiets van... we moeten dat wel zelf nog allemaal in doosjes doen he :P
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 31 oktober 2021, 10:37

Mijn kindjes zijn al weken op de sukkel met hoesten en snot en ik weet dat tijdens mijn zwangerschappen mijn immuniteit een duik neemt, dus ik was blij dat ik ontsnapt was. Tot vorige week vrijdag, plots stem weg en een kriebel in de keel, in het weekend dan hard beginnen hoesten en een beetje snot.
Maandag naar de ha en ik had beginnende sinusitis en bronchitis, dus ik moest aan de antibiotica omdat het anders weken zou duren en dat dit niet aan te raden is tijdens een zwangerschap.
Normaal krijg ik amoxicilline, maar de laatste keer is dit zo op mijn darmen geslagen dat ik ben moeten stoppen.
De huisarts weet dit en heeft me dan Zinnat voorgeschreven, dit zou minder bijwerkingen hebben. Inderdaad geen last van mijn darmen, maar wel weer een schimmelinfectie, zoals elke keer met antibiotica.
Om die schimmelinfectie tegen te gaan gebruik ik gyno-daktarin, maar enkel uitwendig. Het was beter, dus gestopt, maar een dag later had ik al terug last.

Vandaag laatste dag Zinnat, maar ik ben nog niet helemaal genezen, maar ergens blij dat ik kan stoppen zodat die schimmelinfectie snel verdwijnt.

Ik vind 32w niet te vroeg om al suikerbonen te kopen, zo heb je ze in huis als je eraan wil beginnen.

Ik ben 27w en wij hebben de snoepjes al enkele weken in huis, wij gaan geen suikerbonen geven. De eerste keer was er de keuze tussen suikerbonen en snoepjes en de snoepjes waren populairder.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 31 oktober 2021, 15:24

@johanna1991: toch gek dat je zo weinig info krijgt. Bij medicatie zouden ze toch wel wat duiding mogen geven. Hadden ze een urinekweek gedaan ofzo? Suikerbonen lijken me ook niet te vroeg hoor!

@mich: pfoe. Echt lastig dat je zo'n bijwerkingen hebt van de antibiotica. Veel beterschap!

Wij zijn gisteren naar een infosessie geweest voor herbruikbare luiers. We vinden het zeker een interessante opties en gaan het nog meer uitzoeken (zoveel opties!). Ook zijn we voor het eerst gaan kijken voor de geboortelijst. We gaan eens de komende weken een heleboel keuzes moeten maken. Het is soms wel een beetje overweldigend allemaal.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Johanna1991 » 1 november 2021, 9:48

@Mich: Dat is dus exact waar ik schrik voor heb, weer een schimmelinfectie krijgen door dan medicatie voor blaasonsteking te nemen! Dat is nu toch echt niet de bedoeling... Gelukkig moet ik volgende week al terug naar de vroedvrouw dus kan ik meteen nog eens urine laten testen.

@Glow: Inderdaad in een potje moeten plassen en ook een vaginale wisser afgenomen, maar dat laatste omdat ik er zelf om vroeg. De volgende keer bij de gynae moet dat sowieso ook, maar dan voor streptokokken.

En dat overaanbod in babyspulletjes... inderdaad! Mijn hoofd kon dat echt niet aan, die eerste keer bij Dreambaby :p En ik ben dan heel ordelijk en wil geen dingen kopen die ik niet nodig heb, maar ik wil ook niet dingen ontbreken als ik dan ineens in de feestperiode beval en alles online besteld moet worden met vertraging enzo. Het helpt wel om eerst bij familie/vrienden te horen wat ze eventueel kwijt willen en dan te beginnen aanvullen met de checklist van Dreambaby (of een andere winkel natuurlijk). Ik heb momenteel meer in maatje 56 dan in maatje 50, maar dat kun je gewoon echt niet weten, voor hetzelfde geld beval je te vroeg en moet je maat 44 gaan halen.

Wat ik bijvoorbeeld ook al doe, is bepaalde verzorgingsproducten uittesten. Zwitsal bodylotion omdat de kat dan kan wennen aan die geur, en tepelzalf van Lansinoh om te checken dat ik er zelf niet allergisch op reageer. Aangezien ik soms op heel simpele producten zoals Nivea allergisch reageer, wil ik dat wel op voorhand weten. Maar ook daar... misschien reageert de baby dan weer op iets en moet je toch weer alles omgooien, dus allemaal niet te voorspellen.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 1 november 2021, 12:24

Ja, antibiotica is vaak breed-spectrum dus een klein bommetje in jouw lichaam die geen onderscheid maakt tussen de bacteriën. Daarom dat er vaak problemen zijn met de darmen, maar ook die schimmelinfecties aangezien de vagina ook een habitat is voor bacteriën. Die laatste bacteriën vormen een natuurlijke barrière tegen schimmels maar als die wegvalt, dan kan je natuurlijk wel gemakkelijker een schimmelinfectie oplopen. En het duurt natuurlijk ook een tijdje tot die gemeenschap in de vagina genoeg herstelt is om ervoor te zorgen dat die schimmels niet meer groeien. 😔

Kan je niet op Cozo jouw resultaten zien? Dan heb je toch een beetje een idee waar het zit.

Qua babyspullen hebben we echt weinig mensen in de omgeving aan wie we iets kunnen vragen. Eerste baby in beide families en mensen die we kennen met een kindje willen vaak nog een kindje, dus die houden gewoon hun spulletjes. Dus ik denk dat we veel zelf gaan moeten kopen!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lien123
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 maart 2021, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lien123 » 3 november 2021, 23:38

Heel heftig dagje gehad hier vandaag.
Ik ben vandaag exact 24w zwanger.
Sinds gisteren volledig gestopt met navalit (afgebouwd van 4 pilletjes per dag naar 1, en nu dus volledig gestopt). Vandaag heb ik het echt geweten. 4 keer is mijn eten er terug uitgekomen. Ik heb bloeduitstortingen rond mijn ogen van de druk van het overgeven. Morgen meteen terug bellen naar de gyn of ik toch nog navalit mag nemen. De meningen in het ZOL zijn hier verdeeld over. De ene gyn zegt dat het geen kwaad kan, de andere raadt het dan weer niet aan omdat je lichaam er te gewoon aan kan worden.

Nog vrouwen die nog steeds enorm misselijk zijn richting het einde van trimester 2?
Alle tips zijn welkom!
12/2018: kinderwens
12/2019: corona vertraging
09-12/2020: 4 x IUI - neg
05/2021: TP1.1 - neg
06/2021: TP1.2 - pos 💕 dochtertje 02/22

12/2022: opstart brusje uitgesteld
12/2023: TP1.3 - neg (bioch. zw)
01/2024: TP1.4 - neg
02/2024: TP1.5

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 4 november 2021, 7:28

Lien123 schreef:
3 november 2021, 23:38
Heel heftig dagje gehad hier vandaag.
Ik ben vandaag exact 24w zwanger.
Sinds gisteren volledig gestopt met navalit (afgebouwd van 4 pilletjes per dag naar 1, en nu dus volledig gestopt). Vandaag heb ik het echt geweten. 4 keer is mijn eten er terug uitgekomen. Ik heb bloeduitstortingen rond mijn ogen van de druk van het overgeven. Morgen meteen terug bellen naar de gyn of ik toch nog navalit mag nemen. De meningen in het ZOL zijn hier verdeeld over. De ene gyn zegt dat het geen kwaad kan, de andere raadt het dan weer niet aan omdat je lichaam er te gewoon aan kan worden.

Nog vrouwen die nog steeds enorm misselijk zijn richting het einde van trimester 2?
Alle tips zijn welkom!
Ik weet dat er dames zijn die misselijk zijn tot aan de bevalling, niet fijn natuurlijk, maar in zo'n gevallen en zeker als het met overgeven is, lijkt het me toch aangewezen om iets te nemen.

Hoe was het tijdens het afbouwen? Was het draaglijk met minder dan 4 pilletjes? Neem er dan minder en bekijk het, maar hoe het nu is kan het toch niet.
Misschien kan je combineren met iets met gember? Antimetil is op basis van gember en wordt vaak gegeven tijdens de zwangerschap, maar als dit niet genoeg helpt dan wordt Navalit gegeven.
Dus misschien combineren zodat je minder Navalit moet nemen.

Ik weet niet of je de andere dingen al toepast, enkel lichte maaltijden en eigenlijk de ganse dag door kleine hapjes zodat je maag nooit leeg is.

Lien123
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 maart 2021, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lien123 » 5 november 2021, 7:54

mich75 schreef:
4 november 2021, 7:28
Lien123 schreef:
3 november 2021, 23:38
Heel heftig dagje gehad hier vandaag.
Ik ben vandaag exact 24w zwanger.
Sinds gisteren volledig gestopt met navalit (afgebouwd van 4 pilletjes per dag naar 1, en nu dus volledig gestopt). Vandaag heb ik het echt geweten. 4 keer is mijn eten er terug uitgekomen. Ik heb bloeduitstortingen rond mijn ogen van de druk van het overgeven. Morgen meteen terug bellen naar de gyn of ik toch nog navalit mag nemen. De meningen in het ZOL zijn hier verdeeld over. De ene gyn zegt dat het geen kwaad kan, de andere raadt het dan weer niet aan omdat je lichaam er te gewoon aan kan worden.

Nog vrouwen die nog steeds enorm misselijk zijn richting het einde van trimester 2?
Alle tips zijn welkom!
Ik weet dat er dames zijn die misselijk zijn tot aan de bevalling, niet fijn natuurlijk, maar in zo'n gevallen en zeker als het met overgeven is, lijkt het me toch aangewezen om iets te nemen.

Hoe was het tijdens het afbouwen? Was het draaglijk met minder dan 4 pilletjes? Neem er dan minder en bekijk het, maar hoe het nu is kan het toch niet.
Misschien kan je combineren met iets met gember? Antimetil is op basis van gember en wordt vaak gegeven tijdens de zwangerschap, maar als dit niet genoeg helpt dan wordt Navalit gegeven.
Dus misschien combineren zodat je minder Navalit moet nemen.

Ik weet niet of je de andere dingen al toepast, enkel lichte maaltijden en eigenlijk de ganse dag door kleine hapjes zodat je maag nooit leeg is.
@Mich, bedankt voor je reactie!
Tijdens de afbouw voelde ik wel dat het eten steeds zwaar op de maag lag maar kon ik meestal wel mijn eten wel binnen houden. Omdat mijn eten vaak zwaar op de maag ligt eet ik vaker licht en inderdaad kleinere porties en vaker doorheen de dag. Al moet ik wel zeggen dat mijn eetlust met de afbouw van de navalit weer echt veel minder is, echt terug vergelijkbaar met het eerste trimester.

Ik ben gisteren gember gaan kopen en ik ga eens proberen met verse gemberthee! Als dat nog niet helpt dan ga ik zeker terug voor de navalit, want geen eten binnen houden op 24w zwanger lijkt me idd niet ideaal!

Zo vreemd dat er zelfs vrouwen zijn die er helemaal geen last van hebben, en dat het bij mij zo lang blijft aanslepen. Het lijkt wel alsof mijn lichaam maar niet gewoon word aan die hormonen.
12/2018: kinderwens
12/2019: corona vertraging
09-12/2020: 4 x IUI - neg
05/2021: TP1.1 - neg
06/2021: TP1.2 - pos 💕 dochtertje 02/22

12/2022: opstart brusje uitgesteld
12/2023: TP1.3 - neg (bioch. zw)
01/2024: TP1.4 - neg
02/2024: TP1.5

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 5 november 2021, 9:02

Oh wat jammer, Lien. Ik heb zelf geen tips helaas. Lijkt me ook lastig omdat het idd ook nog tot de bevalling kan doen. Persoonlijk zou ik wel voor de navalit gaan als het helpt. Als je al zo vaak afbouwt en dan heel ziek bent, dan denk ik gewoon dat je best doet wat je helpt om erdoor te komen. Tis nog altijd belangrijk dat de mama in orde is, zowel fysiek als mentaal!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten