Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 2 december 2021, 3:22

Elvira schreef: ↑
2 december 2021, 2:18
Hey dames, ik ben even afwezig geweest hier omdat de afgelopen week extreem zwaar was. We delen hier alles dus ik wil jullie laten weten dat de kanker bij mijn vrouw is uitgezaaid naar haar hersenvliezen. Dit is niet meer te genezen dus ons traject is volledig veranderd πŸ’” we weten niet hoe veel tijd ze nog heeft maar de dokters focussen eerst op pijn management. Dan dienen ze nu ook al chemo toe om haar nog zo lang mogelijk bij ons te houden. Het is hier dus enorm emotioneel, onwerkelijk en intens verdrietig.

Oh lieve meid... Ben er even stil van 😭 dacht al omdat we je even niet hoorden dat er ofwel heel positief ofwel heel negatief nieuws was gekomen mss.. Wat dramatisch is dit. Zo jong is je vrouw, net een dochtertje met jou en dan plots ongeneeslijk ziek.. Afschuwelijke ziekte die jullie gezinnetje is getroffen, wat oneerlijk 😒 hebben ze idee van hoeveel tijd ze nog heeft, is dat jaren of nog minder? Vind t werkelijk hartverscheurend voor je meid, wat zou ik graag iets voor je doen om te helpen.. Vreselijk gewoon en niet te bevatten. Hoe is ze er zelf onder? Hebben jullie veel steun in je omgeving? Als er eender wat is watk voor je kan betekenen, laat t weten aub❀️ Hopelijk is ze snel thuis uit t zh, bij jou en de baby en spendeer je elke minuut samen die er is.. Dit had helemaal anders moeten zijn natuurlijkπŸ˜ͺ
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 2 december 2021, 3:58

Sara1987 schreef: ↑
1 december 2021, 22:50
Pindanootje schreef: ↑
1 december 2021, 9:53
Heb wel t idee dat de antibiotica goed aanslaat iig! Er komt helaas 1,7% van in de moedermelk maar tis gelukkig maar 3 dagen.. πŸ€·β€β™€οΈ
Het kleintje slaapt snachts wat langer tussen voedingen al, al doet ie er nu wel langer over per voeding. Samen met pamper(s) zeker 1,5u wakker voor we weer verder slapen maarja. Was gisteravond half 11 klaar en toen heeft ie tot half 4 geslapen dus is wel mooi!
Hey pindanootje

Ik heb zelf 2 keer een borstontsteking gehad.

Eerste keer in combinatie met een blaasontsteking. Dat was pas feest...

Wat voor mij goed werkt:
- ibuprofen: mag samen met borstvoeding maar best kort na een voeding;
- koelen met thermocompressen tussen de voedingen door;
- verwarmen met thermocompressen tijdens de voedingen.

Ik heb een paar keer een lactatiekundige laten komen. Zij raadde dat duwen en doen erg af. Een ontstoken borst is volgens haar een borst die al gekwetst is en die we zachtaardig aan moeten pakken. De oorzaak van de meeste borstontstekingen is een verstopping en die zit volgens haar vaak niet eens in de buurt van de harde plek.

In ieder geval: veel beterschap!

Groetjes

Sara
Merci meid ! Warmte leggen probeer ik idd ook te doen al lukt t met alle drukte niet altijd πŸ™ˆ wel goed om te horen dat dat duwen ook wel afgeraden wordt.. Voelde echt niet fijn πŸ˜– Alleen, nu heb ik als reactie op de antibiotica er "spruw" bij πŸ€¦β€β™€οΈ rechter tepel gaan precies messen door af als ie drinkt.. Nu zelf daktarin smeren + in zijn mondje na elke voeding, minstens week lang. Komt wel weer goed.. Lijk wel soort slierten in de melk te zien nu πŸ€”
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 2 december 2021, 11:05

Meid toch, spruw er bovenop, ik hoop dat beiden snel weggaan en dat jullie er niet te veel last van hebben.
Verzorg jullie maar goed!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 2 december 2021, 12:01

Minosh schreef: ↑
2 december 2021, 11:05
Meid toch, spruw er bovenop, ik hoop dat beiden snel weggaan en dat jullie er niet te veel last van hebben.
Verzorg jullie maar goed!
Thx, ik probeerπŸ˜„ m'n vriend laat t beetje afweten qua hulp soms. De eerste weken ging kei goed maar stilaan verwatert alles beetje, hh blijft liggen, is z'n eigen dingen ah doen.. Tis dat de hele voormiddag de kraamhulp me geweldig heeft geholpen want hij heeft gwn tot nu, 12u smiddags, geslapen.... πŸ™„ Weet niet waar hij zo moe van is, tis al niet van snachts op te staan iig.. Irritaties beginnen wat op te bouwen soms πŸ˜’
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 2 december 2021, 13:13

Pindanootje schreef: ↑
2 december 2021, 12:01
Minosh schreef: ↑
2 december 2021, 11:05
Meid toch, spruw er bovenop, ik hoop dat beiden snel weggaan en dat jullie er niet te veel last van hebben.
Verzorg jullie maar goed!
Thx, ik probeerπŸ˜„ m'n vriend laat t beetje afweten qua hulp soms. De eerste weken ging kei goed maar stilaan verwatert alles beetje, hh blijft liggen, is z'n eigen dingen ah doen.. Tis dat de hele voormiddag de kraamhulp me geweldig heeft geholpen want hij heeft gwn tot nu, 12u smiddags, geslapen.... πŸ™„ Weet niet waar hij zo moe van is, tis al niet van snachts op te staan iig.. Irritaties beginnen wat op te bouwen soms πŸ˜’
Ik denk dat dit overal wel een beetje zo is. Hier moet hij ook nooit opstaan β€˜s nachts maar toch kapot zijn, mannen hebben denk ik, gewoon meer slaap nodig en kunnen daar minder goed tegen.
Goed dat kraamzorg er is, hier is dat ook wel een hulp!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 2 december 2021, 17:17

Elvira schreef: ↑
2 december 2021, 2:18
Hey dames, ik ben even afwezig geweest hier omdat de afgelopen week extreem zwaar was. We delen hier alles dus ik wil jullie laten weten dat de kanker bij mijn vrouw is uitgezaaid naar haar hersenvliezen. Dit is niet meer te genezen dus ons traject is volledig veranderd πŸ’” we weten niet hoe veel tijd ze nog heeft maar de dokters focussen eerst op pijn management. Dan dienen ze nu ook al chemo toe om haar nog zo lang mogelijk bij ons te houden. Het is hier dus enorm emotioneel, onwerkelijk en intens verdrietig.
Wat eeen vreselijk nieuws. Heel veel sterkte- ik heb er gewoon geen woorden voor! Hopelijk krijgen ze de pijn onder controle... dikke knuffel!!!

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 2 december 2021, 17:32

Elvira schreef: ↑
2 december 2021, 2:18
Hey dames, ik ben even afwezig geweest hier omdat de afgelopen week extreem zwaar was. We delen hier alles dus ik wil jullie laten weten dat de kanker bij mijn vrouw is uitgezaaid naar haar hersenvliezen. Dit is niet meer te genezen dus ons traject is volledig veranderd πŸ’” we weten niet hoe veel tijd ze nog heeft maar de dokters focussen eerst op pijn management. Dan dienen ze nu ook al chemo toe om haar nog zo lang mogelijk bij ons te houden. Het is hier dus enorm emotioneel, onwerkelijk en intens verdrietig.
Wat verschrikkelijk nieuws meid! Heel veel sterkte!!! Dikke knuffel, mijn gedachten zijn bij jullie!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 december 2021, 4:06

Minosh schreef: ↑
2 december 2021, 13:13
Pindanootje schreef: ↑
2 december 2021, 12:01
Minosh schreef: ↑
2 december 2021, 11:05
Meid toch, spruw er bovenop, ik hoop dat beiden snel weggaan en dat jullie er niet te veel last van hebben.
Verzorg jullie maar goed!
Thx, ik probeerπŸ˜„ m'n vriend laat t beetje afweten qua hulp soms. De eerste weken ging kei goed maar stilaan verwatert alles beetje, hh blijft liggen, is z'n eigen dingen ah doen.. Tis dat de hele voormiddag de kraamhulp me geweldig heeft geholpen want hij heeft gwn tot nu, 12u smiddags, geslapen.... πŸ™„ Weet niet waar hij zo moe van is, tis al niet van snachts op te staan iig.. Irritaties beginnen wat op te bouwen soms πŸ˜’
Ik denk dat dit overal wel een beetje zo is. Hier moet hij ook nooit opstaan β€˜s nachts maar toch kapot zijn, mannen hebben denk ik, gewoon meer slaap nodig en kunnen daar minder goed tegen.
Goed dat kraamzorg er is, hier is dat ook wel een hulp!

Ja dat is ook zo idd. Was namiddag naar de osteopaat met t kleintje, bleek toch vanalles uit te komen waarop hij reageert, zoals tarwe, haver, eieren, koemelk, sinaasappels enz. Nu op letten allemaal en zien of t betert.
Hoe ist met de kleine dame?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 december 2021, 4:46

Ik hoop dat het verbeterd voor je kleine man door die dingen te laten!
Met onze kleine meid gaat het al beter, ze slaapt sinds gisteren 1 van de slaapjes in haar cosleeper 😁! In de dag lukt het ook beter om haar weg te leggen, ze slaapt geen 3 uur, maar soms al 1u40 minuten, wat voor haar heel veel is, toch apart! Baby stapjes maar we komen er welπŸ˜€

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 december 2021, 4:53

Pindanootje schreef: ↑
2 december 2021, 3:22

Oh lieve meid... Ben er even stil van 😭 dacht al omdat we je even niet hoorden dat er ofwel heel positief ofwel heel negatief nieuws was gekomen mss.. Wat dramatisch is dit. Zo jong is je vrouw, net een dochtertje met jou en dan plots ongeneeslijk ziek.. Afschuwelijke ziekte die jullie gezinnetje is getroffen, wat oneerlijk 😒 hebben ze idee van hoeveel tijd ze nog heeft, is dat jaren of nog minder? Vind t werkelijk hartverscheurend voor je meid, wat zou ik graag iets voor je doen om te helpen.. Vreselijk gewoon en niet te bevatten. Hoe is ze er zelf onder? Hebben jullie veel steun in je omgeving? Als er eender wat is watk voor je kan betekenen, laat t weten aub❀️ Hopelijk is ze snel thuis uit t zh, bij jou en de baby en spendeer je elke minuut samen die er is.. Dit had helemaal anders moeten zijn natuurlijkπŸ˜ͺ
Dankjewel iedereen voor de lieve reacties πŸ’› mijn vrouw blijft er heel sterk onder, soms ook door de realiteit een beetje weg te steken of te negeren. Maar ze heeft dat soms nodig om positief te blijven. Zeker na al die pijn en de onzekerheid waar we nog steeds in leven. De dokters hebben nog geen uitspraak gedaan over hoe lang ze nog heeft, maar ik begrijp dat het eerder maanden zijn, en niet jaren πŸ˜ͺ we hopen inderdaad dat ze de pijn onder controle krijgen zodat ze nog naar huis mag en we met drie mooie herinneringen kunnen maken. De komende dagen zal dit moeten uitwijzen. Pff een hele andere kraamtijd… mijn ouders en zus zijn hier de afgelopen week geweest dus ik heb hulp, ook van vrienden die langskomen voor een babbeltje of om eten te brengen.

Pindanootje ik hoop dat jij je snel beter voelt, borstvoeding is toch allemaal niet evident hΓ¨. Maar je doet dat kei goed πŸ’ͺ

Minosh, fijn dat de slaapjes beter gaan! Overdag meer dan 1.5 uur is zeer goed hoor. Bij mij is ze toch echt een buikslaper, overdag doet ze minstens twee dutjes in haar bedje, op haar buik en met duim. Ze kan dan zichzelf in slaap brengen ook als ze halverwege wakker wordt. Ik houd de hele tijd de babyfoon in de gaten maar zo slaapt ze echt goed.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 december 2021, 5:00

Elvira, ik hoop dat je vrouw pijnvrij naar huis kan komen! Laat jullie maar goed omringen door jullie naasten❀️❀️!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 december 2021, 8:37

Elvira schreef: ↑
3 december 2021, 4:53
Dankjewel iedereen voor de lieve reacties πŸ’› mijn vrouw blijft er heel sterk onder, soms ook door de realiteit een beetje weg te steken of te negeren. Maar ze heeft dat soms nodig om positief te blijven. Zeker na al die pijn en de onzekerheid waar we nog steeds in leven. De dokters hebben nog geen uitspraak gedaan over hoe lang ze nog heeft, maar ik begrijp dat het eerder maanden zijn, en niet jaren πŸ˜ͺ we hopen inderdaad dat ze de pijn onder controle krijgen zodat ze nog naar huis mag en we met drie mooie herinneringen kunnen maken. De komende dagen zal dit moeten uitwijzen. Pff een hele andere kraamtijd… mijn ouders en zus zijn hier de afgelopen week geweest dus ik heb hulp, ook van vrienden die langskomen voor een babbeltje of om eten te brengen.

Pindanootje ik hoop dat jij je snel beter voelt, borstvoeding is toch allemaal niet evident hΓ¨. Maar je doet dat kei goed πŸ’ͺ

Minosh, fijn dat de slaapjes beter gaan! Overdag meer dan 1.5 uur is zeer goed hoor. Bij mij is ze toch echt een buikslaper, overdag doet ze minstens twee dutjes in haar bedje, op haar buik en met duim. Ze kan dan zichzelf in slaap brengen ook als ze halverwege wakker wordt. Ik houd de hele tijd de babyfoon in de gaten maar zo slaapt ze echt goed.

Hey meid, goh ongelofelijk allemaal gwn. Loop veel met jou in m'n gedachten... Heel begrijpelijk dat ze de realiteit nog wat negeert, denk dat zo'n nieuws als een bom moet inslaan en het maar geleidelijk aan laten binnen komen mss de enige manier is om jezelf staande te kunnen houden. En hoe ben jij er zelf onder? Door t kleintje moet jij natuurlijk ook recht blijven staan, wat enerzijds mss niet te doen lijkt en anderzijds je Mss juist gaat redden door dit drama heen.. Hoelang zijn jij en je vrouw al samen? Als je er juist liever ff niet over babbelt hier moet je dat vooral aangeven he😘 blij dat je ouders en zus bij je zijn!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 december 2021, 8:42

Minosh schreef: ↑
3 december 2021, 4:46
Ik hoop dat het verbeterd voor je kleine man door die dingen te laten!
Met onze kleine meid gaat het al beter, ze slaapt sinds gisteren 1 van de slaapjes in haar cosleeper 😁! In de dag lukt het ook beter om haar weg te leggen, ze slaapt geen 3 uur, maar soms al 1u40 minuten, wat voor haar heel veel is, toch apart! Baby stapjes maar we komen er welπŸ˜€
Wauw seg wat lees k nu, hoeveel slaapt die al apart plotsπŸ˜ƒ kei goed!!!! Hoe heb je dat ineens zover gekregen? πŸ‘πŸ‘
Ik moet mezelf ook eens gaan pushen om de kleine vaker weg te leggen.. Samen slaapjes doen vindk t meest zalige wat er is maar zo gaat m natuurlijk nooit eens die cosleeper zienπŸ™ˆ staat zelfs al niet meer langs m'n bed omdat m toch niet gebruik.. Echt ergπŸ˜‚
Overdag ligt m wel soms even in parkje of zn stoeltje (hebben zo'n stokke newborn eetstoel die is echt iedereen aan te raden) en als ik dan op YouTube witte ruis aanzet voor m dommelt m zo in..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 december 2021, 9:19

Pindanootje schreef: ↑
3 december 2021, 8:42
Minosh schreef: ↑
3 december 2021, 4:46
Ik hoop dat het verbeterd voor je kleine man door die dingen te laten!
Met onze kleine meid gaat het al beter, ze slaapt sinds gisteren 1 van de slaapjes in haar cosleeper 😁! In de dag lukt het ook beter om haar weg te leggen, ze slaapt geen 3 uur, maar soms al 1u40 minuten, wat voor haar heel veel is, toch apart! Baby stapjes maar we komen er welπŸ˜€
Wauw seg wat lees k nu, hoeveel slaapt die al apart plotsπŸ˜ƒ kei goed!!!! Hoe heb je dat ineens zover gekregen? πŸ‘πŸ‘
Ik moet mezelf ook eens gaan pushen om de kleine vaker weg te leggen.. Samen slaapjes doen vindk t meest zalige wat er is maar zo gaat m natuurlijk nooit eens die cosleeper zienπŸ™ˆ staat zelfs al niet meer langs m'n bed omdat m toch niet gebruik.. Echt ergπŸ˜‚
Overdag ligt m wel soms even in parkje of zn stoeltje (hebben zo'n stokke newborn eetstoel die is echt iedereen aan te raden) en als ik dan op YouTube witte ruis aanzet voor m dommelt m zo in..
Pas sinds deze week, ze was de maandag na lange wakkertijd in de autostoel in slaap gevallen voor de allereerste x en sindsdien kan ik haar af en toe wegleggen zonder dat ze onmiddellijk wakker wordt!
Ik merkte dat ze ook niet meer zo comfortabel op mij slaapt, ze wordt ook groter, draagt al kleding maat 62, en ik las dat ze stilletjes aan minder huidhonger hebben, wat maakt dat het gemakkelijker gaat! Zo kan ik tenminste al eens iets doen in mijn huishouden!
Hiervoor diende de cosleeper ook enkel om pampers enzo in te stockeren πŸ˜…! Nu wordt hij eindelijk gebruikt 😁
Witte ruis werkt hier soms, vnl stofzuiger geluid.
Geniet maar van het samen slapen, je zal voor jezelf wel aanvoelen wanneer je hel weg wilt leggen, je ventje kan als hij wil alleen slapen, en zal later nog heel lang alleen slapen!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 december 2021, 9:21

Pindanootje schreef: ↑
3 december 2021, 8:37
Hey meid, goh ongelofelijk allemaal gwn. Loop veel met jou in m'n gedachten... Heel begrijpelijk dat ze de realiteit nog wat negeert, denk dat zo'n nieuws als een bom moet inslaan en het maar geleidelijk aan laten binnen komen mss de enige manier is om jezelf staande te kunnen houden. En hoe ben jij er zelf onder? Door t kleintje moet jij natuurlijk ook recht blijven staan, wat enerzijds mss niet te doen lijkt en anderzijds je Mss juist gaat redden door dit drama heen.. Hoelang zijn jij en je vrouw al samen? Als je er juist liever ff niet over babbelt hier moet je dat vooral aangeven he😘 blij dat je ouders en zus bij je zijn!
Ja ik denk ook dat we het stap per stap moeten nemen nu. We krijgen begeleiding van een psychologe dus dat is ook fijn, en de artsen zijn ook altijd bereid om met ons te praten over vanalles. Ik moet me inderdaad wel rechthouden voor onze dochter, dat is echt wel fijn, zo heb ik afleiding en structuur in de dag. We zijn al 14 jaar samen en 4 jaar getrouwd, samen de halve wereld over gereisd sinds onze studie, dus ik ken mijn volwassen leven amper zonder haar πŸ₯Ί Kan het soms niet bevatten dat we niet samen oud gaan worden, dat is echt door kleine dingen dat ik soms in tranen uitbarst. Zowel praktische zaken (zij doet bijvoorbeeld altijd de technische zaken in huis), maar ook emotioneel (zag een foto van mijn vrouw met onze nichtjes, zo goed is ze altijd met kinderen, en onze dochter gaat dat niet meemaken). Dus ja, veel emoties nu en proberen hoop te houden tegelijkertijd. Merci voor een luisterend oor te zijn, echt heel lief πŸ’›
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten