Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 2 december 2021, 15:35

Glow schreef: ↑
2 december 2021, 15:22
Oh, voel je echt hoe ze ligt? Ik vind het allemaal moeilijk onderscheiden eigenlijk. Ik heb ook de indruk dat ze echt elke positie uitzoekt want ik kan ze echt overal voelen. Haar verplaatsingen voel ik vaak ook, maar nooit een idee hoe ze echt ligt. πŸ˜…

Kwaaltjes vallen ook wel goed mee. Het is momenteel de verkoudheid die me stoort want ik slaap heel slecht met de hoest.
Als ik lig heb ik echt een hele scheve buik, je ziet en voelt rechts een dikke bol zitten en links niets :)
Had dit deze week bij de echo aan de gynaecoloog gevraagd en nu blijkt dat die dikke bol haar hoofdje is, haar poep ligt links en haar beentjes los naar onder tegen mijn blaas :D
Hopelijk draait ze snel nog eens wat want momenteel is het niet echt comfortabel zo :D

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 2 december 2021, 20:49

Voor diegene hier die al mama zijn: hebben jullie tips qua keuze van verzorgingstas? Welk een goed merk is ofzo..

En wat betreft een voetenzak, wij hebben voor de joolz kinderwagen gekozen, als je een voetenzak neemt, moet die dan ook van het merk van de kinderwagen zijn op compatibel te zijn of kan dat even een goed een andere voetenzak zijn? Ik vind die voetenzak van joolz zelf duur en daarnaast vind ik dat er mooiere zijn..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 2 december 2021, 21:57

Johanna1991 schreef: ↑
1 december 2021, 16:19

Over de co-sleeper: En wat ik ook zo bizar vind... er zit een matrasje in die co-sleeper, maar als je "hoeslaken co-sleeper" zoekt dan vind je ook bijna niets... huh? Het is toch de bedoeling dat je iets rond dat matrasje doet? Echt, al die spullen zijn soms zenuwslopend :D
Op 'co sleeper hoeslaken' vind ik wel wat hoor? Bij die die ik ben gaan halen, zaten er 2 hoeslakens van Chicco (de co sleeper is ook van Chicco).
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 2 december 2021, 22:01

Mijn eerste verzorgingstas was een schoudertas, een beetje te vergelijken met een boekentas, 2 of 3 grote vakken en vooraan een kleinere, uiteindelijk vond ik dit niet heel praktisch.
Na een aantal maanden had ik gewoon een klein tasje dat ik in het zh bij de verzorgingsproducten had gekregen. Hier stak ik dan enkele luiers, vochtige doekjes en een handdoek (als onderlegger) in.

Toen ik zwanger was van de tweeling had een vriendin een rugzakmodel, je hebt dit van verschillende merken, maar ik heb er eentje bij Ali express gekocht.

Deze vind ik wel handig, mits je de haakjes hebt om aan de koets te bevestigen.
Hij heeft heel wat opbergvakjes, aan de zijkanten voor een box tissues, vooraan is het vak geΓ―soleerd zoals een vrieszak, wel handig om flesjes of voeding mee te nemen en je kan er nog wel wat andere dingen in kwijt voor jezelf of je partner.

Ik weet niet of ik hem nu ook ga gebruiken, ik vind hem wel vrij groot, als we met alle kids op stap gaan is hij wel handig, maar als we enkel onze dochter meenemen kan het zijn dat ik toch weer een kleiner tasje meeneem.
Het hangt er ook vanaf hoe lang je weg bent.

Ik heb nooit een voetenzak gehad, toch niet speciaal voor de koets/buggy.
De eerste 6 maanden kunnen ze toch nog niet rechtzitten en liggen ze in een Maxi-Cosi of draagmand/reiswieg. In de koudere maanden deed ik de draagmand dicht, eventueel met nog een extra fleece dekentje.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel en hoelang je op stap gaat.
Wij wonen heel landelijk en kunnen niets te voet doen, buiten gewoon gaan wandelen, dus alles met de auto. Maar als je bv je kindje te voet naar de crèche of school brengt dan is het een heel ander verhaal.

Hopelijk kan een andere mama je betere info geven.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 3 december 2021, 9:40

Ik zou ook niet kunnen voelen hoe ze ligt eigenlijk! Ik voel ze ook zowat overal dus volgens mij draait en keert ze zich nog veel maar ligt ze vaak dwars. Soms voel ik ze zowel links als rechts, maar om dan te kunnen zeggen of ik voeten of handen of iets dergelijks voel weet ik niet.. Ik hoop in ieder geval dat ik niet te vaak op haar hoofd lig want daar had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan 😐. Ik slaap zowel op linker als rechter zij.

Qua verzorgingstas kan ik ook niet echt helpen aangezien het ons eerste kindje is.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 3 december 2021, 15:48

Dankje voor de tips Mich!

Heb dan zo net ook een verzorgingstas bij AliExpress besteld! Als ik er dan niet tevreden van ben, was het niet zo veel weg gesmeten geld :)!

Voor de voetenzak heb ik vandaag eens naar de kinderplaneet gebeld en daar zeiden ze me dat alle soorten/merken van voetenzakken compatibel zijn met eender welke buggy! Heb dus een andere gekozen :)!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 3 december 2021, 22:19

Een hele tijd geleden schreef dat ik een ballerina in mijn buik had, maar sinds enkele weken is het eerder een bouwvakker of doe-het-zelver, het lijkt alsof ze de hele boel aan't verbouwen is, precies alsof ze meer plaats wil.

De laatste weken was er vooral veel gestamp/geklop boven de navel, bij de echo bleek dat ze tussen dwars en stuit lag met haar voetjes voor haar gezicht had, wat natuurlijk de vele bewegingen daar verklaart. Sinds ik dat wist kon ik haar hoofdje en poep wel goed voelen zitten.

Ondertussen heb ik wel gemerkt dat ze van positie verandert, maar in hoeverre dat ze echt gedraaid is weet ik niet, maar ik voel nu wel stampjes onderaan langs binnen en vind haar hoofdje/poep niet meer.
Ofwel heeft ze haar beentjes laten zakken, ofwel is ze gedraaid en ligt ze goed en is het voorlopig geen sterrenkijker denk ik dan.

Dinsdag heb ik een afspraak bij de vroedvrouw en dan kan ik eens zien hoe het nu zit.
Ook gaat onze oudste dochter van bijna 5 mee want ze wil de baby in mama haar buik wel eens zien. Ze vind het al geweldig om de hartslag te horen met de doppler en soms komt ze ook wel eens voelen als er ineens een voetje/vuistje hard duwt.
Ik vrees alleen dat ze misschien wat teleurgesteld gaat zijn omdat een echobeeld er toch totaal anders uitziet, maar misschien dat een 3d beeld wel meevalt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 3 december 2021, 22:31

Oh, wat leuk dat grote zus meegaat, Mich. Lijkt me echt fijn dat ze dat besef van een zusje in de buik heeft.

Ik ben ook benieuwd om de echo eens te matchen met wat ik voel. Ik denk dat ze nu al een paar dagen dwars ligt. Aan de rechterkant voel ik eerder schopjes en af en toe echt een voetje precies. Aan de linkerkant is meer een rollende beweging dus ik denk haar hoofdje. Maar tis wel nog 3 weken tot de echo dus duurt wel nog even.

Ik heb wel medelijden met het kleintje. Mijn hoest is heel pittig en ik voel bij elke bui mijn buik samentrekken. Dus dat kleintje wordt wel een beetje door elkaar geschud. Ik maak me wel soms zorgen daarin, ook al weet ik dat ze goed beschermd in het vruchtwater zit. Hopelijk is het snel over...
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 3 december 2021, 22:46

Hier ook een stevige verkoudheid met verschrikkelijk felle hoestbuien, zo erg dat ik er links gekneusde ribben van heb en mijn oog voor de helft bloeddoorlopen is.
De ha had mij hoestsiroop voorgeschreven, ik mocht maar de kindhoeveelheid nemen maar ik viel er gewoon van in slaap. Dus na 2 dagen maar gestopt want het was niet haalbaar.

Hier trekt mijn buik dus ook samen met het hoesten, maar volgens mij heeft ons meisje hier totaal geen last van.
Ondertussen heb ik er een virale keelontsteking bovenop maar is het hoesten minder lang, een week geleden soms wel 2u aan een stuk en dan ineens enkele uren bijna niets, ik werd er gek van.

Die verlaagde immuniteit vind ik 1 van de ergste dingen tijdens de zwangerschap.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 4 december 2021, 17:32

Hier vandaag een dagje volledig in teken voor de baby.
Deze voormiddag een pretecho laten doen maar ze lag zowel met handen als met beentjes voor haar gezichtje. Binnen twee weken mogen we nog eens opnieuw gaan voor een andere poging.
En deze namiddag zijn we naar een infosessie gegaan over borstvoeding. Ik was eigenlijk al overtuigd, maar nu nog meer eigenlijk. We hebben direct ook een vroedvrouw gevonden want het werd door een vroedvrouw gegeven en hadden direct een goed gevoel bij haar. Dus direct afgesproken om haar te contacteren voor een eerste consult.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 4 december 2021, 17:49

Zitav schreef: ↑
4 december 2021, 17:32
Hier vandaag een dagje volledig in teken voor de baby.
Deze voormiddag een pretecho laten doen maar ze lag zowel met handen als met beentjes voor haar gezichtje. Binnen twee weken mogen we nog eens opnieuw gaan voor een andere poging.
En deze namiddag zijn we naar een infosessie gegaan over borstvoeding. Ik was eigenlijk al overtuigd, maar nu nog meer eigenlijk. We hebben direct ook een vroedvrouw gevonden want het werd door een vroedvrouw gegeven en hadden direct een goed gevoel bij haar. Dus direct afgesproken om haar te contacteren voor een eerste consult.
Jammer dat er geen goed zicht was maar fijn dat jullie opnieuw mogen gaan!🀞
Ons meisje ligt nu dwars dus ze is op goede weg om te draaien, wij hebben haar gezicht redelijk goed kunnen zien. Het was een super fijne ervaring alleszins! Heel benieuwd naar de foto's en filmpjes die ze nog gaan sturen.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❀️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❀️

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 4 december 2021, 19:52

Oh leuk dat jullie ze goed hebben kunnen zien! Hopelijk wij volgende keer ook! Ja hadden specifiek betaald voor nog eens te kunnen teruf gaan indien de beelden niet goed zouden zijn. Ja ze ligt ook dwars, maar dus dubbel geplooid. Maar ze heeft nog veel tijd om zich te draaien hier.
Morgen 27 weken. Is zot lijkt nog veel te moeten gaan, maar anderzijds zal het er snel zijn!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 11 december 2021, 10:18

Hey iedereen,

Hoe gaat het intussen met jullie en jullie kleintje ?

Hier een beetje minder leuk nieuws gekregen, zijnde dat mijn man gisteren positief getest heeft op corona, opgelopen op zijn werk. Wij gingen normaal volgende week zondag op vakantie vertrekken naar Tenerife. Die vakantie valt nu in het water.. Waarschijnlijk zijn we ook een groot deel van onze centjes kwijt. Ik keek hier zo naar uit om nog een laatste keer onder ons twee op vakantie te kunnen gaan.

Gelukkig heeft hij er voorlopig niet al te veel last van, enkel verkouden. Ik hoop dat ik gespaard blijf, vooral ook voor ons kleintje. Want had artikels gelezen die zeiden dat corona de placenta kan aantasten. Natuurlijk is de kans kleiner omdat ik gevaccineerd ben, maar ben er toch niet helemaal gerust in. Wij doen dus ons uiterste best om alles zo veel mogelijk apart te doen, hij blijft quasi de hele dag in zijn bureau, gebruikt andere wc, slapen op aparte kamer, eten apart, niet leuk allemaal, maar ja wat moet dat moet natuurlijk.

Het is gewoon even een domper op het leuke vooruitzicht dat ik had, zijnde nog drie dagen werken en dan drie weken weken verlof waarvan 10 dagen op vakantie naar Tenerife..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 11 december 2021, 11:35

Oh, wat een pech, Goedgelukje! πŸ˜” Ik snap dat je baalt. Het was echt perfect geweest dat jullie er nog even tussenuit konden. Misschien een plan B? Een weekendje weg in eigen land?

Hier gaat alles zijn gangetje. Gelukkig is de verkoudheid bijna voorbij. De baby is alleszins nog altijd heel actief. Een paar dagen geleden voelde ik ze ineens enkel in het midden van mijn buik dus ik hoopte dat ze al goed was gaan liggen. Maar ze vindt het nog altijd veel te leuk om alle kantjes van de buik te verkennen. πŸ˜… Intussen is het aftellen naar die 30 weken echo over een kleine 2 weken.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 12 december 2021, 12:09

Ja, denk dat we dat wel als alternatief gaan doen, maar toch ver van hetzelfde als 10 dagen naar de zon gaan πŸ˜”!

Fijn dat alles zo goed blijft lopen glow! En die 30 weken echo is toch weer een nieuwe mijlpaal he! Spannend. Hier normaal komende vrijdag onze 30 weken echo, tenminste als ik negatief blijf!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten