Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 december 2021, 9:24

Minosh schreef:
3 december 2021, 9:19
Pindanootje schreef:
3 december 2021, 8:42
Wauw seg wat lees k nu, hoeveel slaapt die al apart plots😃 kei goed!!!! Hoe heb je dat ineens zover gekregen? 👍👍
Ik moet mezelf ook eens gaan pushen om de kleine vaker weg te leggen.. Samen slaapjes doen vindk t meest zalige wat er is maar zo gaat m natuurlijk nooit eens die cosleeper zien🙈 staat zelfs al niet meer langs m'n bed omdat m toch niet gebruik.. Echt erg😂
Overdag ligt m wel soms even in parkje of zn stoeltje (hebben zo'n stokke newborn eetstoel die is echt iedereen aan te raden) en als ik dan op YouTube witte ruis aanzet voor m dommelt m zo in..
Pas sinds deze week, ze was de maandag na lange wakkertijd in de autostoel in slaap gevallen voor de allereerste x en sindsdien kan ik haar af en toe wegleggen zonder dat ze onmiddellijk wakker wordt!
Ik merkte dat ze ook niet meer zo comfortabel op mij slaapt, ze wordt ook groter, draagt al kleding maat 62, en ik las dat ze stilletjes aan minder huidhonger hebben, wat maakt dat het gemakkelijker gaat! Zo kan ik tenminste al eens iets doen in mijn huishouden!
Hiervoor diende de cosleeper ook enkel om pampers enzo in te stockeren 😅! Nu wordt hij eindelijk gebruikt 😁
Witte ruis werkt hier soms, vnl stofzuiger geluid.
Geniet maar van het samen slapen, je zal voor jezelf wel aanvoelen wanneer je hel weg wilt leggen, je ventje kan als hij wil alleen slapen, en zal later nog heel lang alleen slapen!
Minosh dat heb ik ook! Ze wordt echt groot en zwaar dus ik kan amper meer slapen met haar op mij. Fijn om te lezen dat die huidhonger minder wordt, dan voel ik me er minder slecht over 😉 Nu ze bij ons twee ochtend dutjes in haar bedje doet, geniet ik meer van de dutjes die ze soms nog wel bij mij doet. Maar inderdaad, dan heb ik nu weer wat tijd voor het huishouden en andere zaken... Hier is witte ruis van de zee een succes.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 december 2021, 9:53

Elvira schreef:
3 december 2021, 9:21
Pindanootje schreef:
3 december 2021, 8:37
Hey meid, goh ongelofelijk allemaal gwn. Loop veel met jou in m'n gedachten... Heel begrijpelijk dat ze de realiteit nog wat negeert, denk dat zo'n nieuws als een bom moet inslaan en het maar geleidelijk aan laten binnen komen mss de enige manier is om jezelf staande te kunnen houden. En hoe ben jij er zelf onder? Door t kleintje moet jij natuurlijk ook recht blijven staan, wat enerzijds mss niet te doen lijkt en anderzijds je Mss juist gaat redden door dit drama heen.. Hoelang zijn jij en je vrouw al samen? Als je er juist liever ff niet over babbelt hier moet je dat vooral aangeven he😘 blij dat je ouders en zus bij je zijn!
Ja ik denk ook dat we het stap per stap moeten nemen nu. We krijgen begeleiding van een psychologe dus dat is ook fijn, en de artsen zijn ook altijd bereid om met ons te praten over vanalles. Ik moet me inderdaad wel rechthouden voor onze dochter, dat is echt wel fijn, zo heb ik afleiding en structuur in de dag. We zijn al 14 jaar samen en 4 jaar getrouwd, samen de halve wereld over gereisd sinds onze studie, dus ik ken mijn volwassen leven amper zonder haar 🥺 Kan het soms niet bevatten dat we niet samen oud gaan worden, dat is echt door kleine dingen dat ik soms in tranen uitbarst. Zowel praktische zaken (zij doet bijvoorbeeld altijd de technische zaken in huis), maar ook emotioneel (zag een foto van mijn vrouw met onze nichtjes, zo goed is ze altijd met kinderen, en onze dochter gaat dat niet meemaken). Dus ja, veel emoties nu en proberen hoop te houden tegelijkertijd. Merci voor een luisterend oor te zijn, echt heel lief 💛
Kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn voor je. Laat die tranen maar gaan. Ik hoop dat jullie de komende periode nog mooie herinneringen samen mogen maken, en deze nog kunnen vastleggen op foto of video zodat je dochtertje die later kan bekijken! Mijn gedachten
zijn bij jullie❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 december 2021, 9:59

Minosh dat is super fijn voor je, en wist niet dat ze vanzelf minder huidhonger krijgen maar is wel goed om te weten! Dan ga ik m tot die tijd ook nog maar lekker tegen me blijven pakken zonder zorgen maken😅 Alleen in huis soms heb ik geen hand vrij. Wil m in de draagzak doen maar ik suggel altijd beetje met m erin te krijgen en dan huilt m en ist hele plan al om zeep 🤦‍♀️ moet er meer mee oefenen eig maar als ie dan niet huilt wil ik dat niet verpesten door die zak te nemen 🙄

Oh Elvira al 14j samen, wauw dat is enorm lang, voor onze leeftijd al heel uitzonderlijk vind ik. Dan is je partner gewoon een stuk van jezelf he. Ben je bijna het verlengde van elkaar. Wat een klap is het, als je eerst denkt zo goed als genezen te zijn vd borst kanker naar ineens nog maar enkele maanden te hebben, kan t me niet voorstellen 😪 Laat haar veel briefjes schrijven zou ik zeggen, voor later op allerlei momenten, aan jou en je kleine meisje, als ze op die momenten er niet bij is maar je hebt een briefje die je kan openen en haar woorden lezen is dat mss een soort troost. Had zoiets aan papa willen vragen maar was bij hem al te laat en mis zoiets nu best wel.
Kanker in de hersenvliezen hoor je niet vaak geloof ik he? Ken er niet veel van, is het iets wat haar direct veel ongemakken oplevert al?
Weet dat we aan je denken ❤️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 3 december 2021, 17:53

@minosh : wat een vooruitgang! Heel fijn dat het beter begint te gaan met slapen!

@Elvira : 14 jaar is inderdaad heel lang - ik zou ook niet weten wat ik zonder mijn man zou moeten doen...
Gelukkig heb je wel veel leuke herinneringen en hopelijk kan je er toch nog met zijn drietjes maken...het moet ook heel zwaar zijn voor jou - je zal je wel sterk proberen te houden voor je vrouw en baby maar verzorg je zelf ook goed! Fijn dat je wel wat hulp krijgt.
Heel veel sterkte want ik kan mij niet voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn...

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 4 december 2021, 2:15

Dankjewel lieve dames 😘 ik had inderdaad gevraagd of ze een brief of video voor onze dochter wilde maken, en maak nu veel foto’s. Ze heeft echt helse pijnen moeten doorstaan door teveel druk op de hersenen. Nu laten ze dagelijks vocht af en gaat dat beter samen met morfine.

Pindanootje die draagzak ik echt even oefenen hè! Ik had dat ook in het begin maar een beetje oefenen als je vriend er wel is helpt misschien?
Hier hebben we nu meestal maar één nachtvoeding dus dat is echt helemaal oké. En de ochtend dutjes doet ze allebei in bed dus ik kan zelf weer wat meer doen in het huishouden. Zal binnenkort de crèche eens bellen om me daar op voor te bereiden 🥺 dat komt ook dichter bij!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 december 2021, 7:10

Hi dames, ons kleintje is vandaag al 1 maand oud, kan niet geloven hoe snel t gaat, voelt alsof ie nog maar net uit de buik komt. En toch als ik foto's bekijk van int ZH is z'n gezichtje al helemaal anders. Ben zo trots op m❤️ zou zo graag eens een foto tonen hier en er een zien van jullie wondertjes 😍
Ook heeft hij vannacht voor t eerst doorgeslapen😱 ze zeiden dat ik hem niet meer moest wakker maken voor eten maar zelf laten vragen snachts. En dan ging t deze week al naar 4, 5 en 6u ertussen. Afgelopen nacht om 22u gevoed en nu vroeg ie pas om 6 weer ! Ongelofelijk 😀 hij eet overdag dan wel vaker en ook langer maar das normaal zei vroedvrouw. Gisteravond bijvoorbeeld heeft ie links zolang gedronken tot er nx meer uit kwam en dan rechts nog tijdje, dus beetje geclusterd voor de nacht wss. Zalig ! Heel fier op hem:)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 december 2021, 8:39

Inderdaad het gaat snel he, soms wat te snel 😅!
Amaai dat is keigoed pindanootje, 6 uur doorslapen is super goed! Zo heb jij ook terug ietsje meer rust😀!

Goed Elvira dat je gevraagd hebt aan je vriendin, ik hoop dat het jullie lukt om dit te maken!
Wanneer zou ze naar de opvang moeten? Het is weer een mijlpaal he? Gaat ze eerst wendagen hebben? Wij hebben dat al afgesproken, maar ze gaat pas in februari, want ik start gelukkig pas eind februari met werken😁.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 4 december 2021, 9:03

Wow Pindanootje, een maand alweer en dan al doorslapen! 🙏 Wat een geluk, geniet van de nachtrust! Inderdaad, ze veranderen toch snel he. Ik maak elke dag meerdere foto's en maakte onlangs ook een fotoboek voor de grootouders. Zo veel veranderd al op korte tijd.
Hier zou de opvang in januari beginnen, ik denk tegen het einde van de maand. Ze doen geloof ik ook wendagen, en ik wil ook al eens weten hoe het ritme daar is en wat ik allemaal moet aanschaffen. Kan me voorstellen dat ik meerdere slaapzakjes moet hebben, genoeg kleertjes, enz... Wordt ook weer spannend! Heb al moeten oefenen met ze af te geven maar tot nu toe enkel familie natuurlijk.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 4 december 2021, 9:22

Kan ik geloven dat je moet oefenen met ze af te geven😅, bij familie gaat het hier nog, maar de opvang is nog iets helemaal anders. Onze meid gaat altijd naar de opa als ik naar de kine moet, zo kan ik me concentreren op de oefeningen en leer ik ze ergens afzetten😅!
Als aan mijn vriend lag, sliep ze daar al, maar daar ben ik en zij nog niet klaar voor!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 december 2021, 11:34

Ja vannacht was wel uitzonderlijk knap maar is mss maar een 1malig toeval hoor, durf nog niet te hopen dat dit nu de nieuwe gewoonte is 😅
Omg crèche, ja ik zie daar dus enorm tegenop 🙈 ik moet 1 februari alweer gaan werken en de kleine moet dan 2 dagen per week naar daar en 1 dag naar m'n mama. De crèche vond ik int begin vd zwangerschap een keigoed plan, gezellig met de andere kindjes, goed voor de ontwikkeling en de weerstand etc, en nu denk ik omg help ik ga m'n kindje toch niet in zo'n onbekende omgeving achterlaten bij wildvreemden die geen tijd genoeg hebben om tegoei op m te letten 😭 ik ga die wendagen eind januari ook doen maar vind t nu al doodeng..
Mama let ook 1 dag op maar heb hem tot nu toe nog geen seconde bij iemand alleen gelaten, behalve m'n vriend of de kraamzorg heel ff. Mama heeft zoiets van jaja we oefenen dat in januari wel een beetje. En m'n schoon familie is meer digitaal betrokken dan live zeg maar dus das helemaal geen optie 😅🙈
De andere 2 weekdagen zouden m'n vriend en ik elk 1 dag vrij pakken (4/5e werken) maar hij heeft daar dus nog altijd geen goedkeuring van gekregen 🤦‍♀️ dus ik mss alsnog een 2e dag vrij en op zaterdag bij werken ofzo...

Ik ben serieus ah overwegen om gewoon een maandje op de erfenis te teren in februari en pas in maart te gaan werken, al verschuift het probleem dan gewoon en lost t ook niet echt op natuurlijk 🤔
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 4 december 2021, 23:14

Kan het zijn dat je melk productie ineens te weinig is :(? Had t idee dat kleintje kei vaak eten bleef vragen vandaag en precies elke keer zo rap terug honger had. Nu in bed merkte ik dat m'n borst ook zo wat leeg en te zacht voelde ipv normaal gevuld zoals meestal. Kwam amper tot niks uit. Hebben eens de doos poeder erbij gehaald en zo melk gemaakt om te testen of ie nog honger had, ja dus, dronk mega veel. Voelde me ineens enorm gefaald. Plots kan ik geen melk meer genoeg maken en had kleintje enorm honger die enkel met de fles opgelost raakte 🤦‍♀️😪 hoe krijg ik dit weer op punt...?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 5 december 2021, 8:41

Je baby'tje afgeven, dat blijft toch moeilijk he. Ik doe het ook stap voor stap - eerst bij mijn familie, in januari eens bij de opvang wennen. Neem het stap voor stap!
Kan het zijn dat je zoontje een spurtje heeft, nu hij een maand oud is? Dan heeft ie tijdelijk wat meer honger. Normaal past je productie zich wel aan, als je lichaam merkt dat er meer vraag is. Of anders kan je eens proberen om tussen de voedingen te kolven om zo de productie wat op te krikken? Ik heb die angst namelijk ook een keer gehad en kolven hielp toen wel (een keer per dag of zo). En vaak aanleggen als je merkt dat hij honger heeft. Anders eens de vroedvrouw bellen hoor! Als je borstvoeding wilt blijven geven kan je niet vroeg genoeg om hulp vragen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 5 december 2021, 8:56

Oh en nog een vraagje... onze dochter slaapt dus overdag kei goed op haar buikje, duimpje in, zelf in slaap vallen 🤩 Ik dacht, dit is fantastisch! Ja, behalve dat ze nu 's nachts ook niet anders wilt dan op haar buik 😳 Door al het advies van K&G ben ik super bang om dat te doen, overdag houd ik de babyfoon namelijk als een havik in de gaten. Ik heb wel zo een Aerosleep matras en hoeslaken, maar weet niet goed wat te doen. Afgelopen nacht heb ik sinds 2 uur niet meer geslapen, en zij zelf ook niet goed natuurlijk.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 5 december 2021, 9:29

Elvira,

Ik heb ook buikslapertjes gehad, ons zoontje is nu 2,5j en is nu een buikslaper, maar niet als hij baby was denk ik

Nu mag het niet meer van K&G en heel wat jaren geleden was het net goed om ze zo te laten slapen.

Wij hebben geen speciale matras of sensormatje en toch is het gelukt.

Telkens als ik wakker werd legde ik mijn hand even op de baby om zeker te zijn dat die nog ademde, maar uiteindelijk stop je daarmee.

Waar je vooral moet opletten is dat het gezichtje opzij ligt en ze dus goed kan ademen.

Ze raden ook aan je kindje tot minimum 6 maanden bij jou op de kamer te laten slapen, dit is ook omdat het de kans op wiegendood verlaagt en dat doe je.

Als je K&G in alles moet volgen dan kan je beter geen kinderen hebben want het is zo goed als onhaalbaar.
Wij spreken hier trouwens over Kind & Onzin 🤣
Je moest eens weten wat voor nonsens die telkens uitkraamden als ik op consult ging.
Ik moet over 2 weken voor de laatste keer gaan met de tweeling, ik ben eens benieuwd waar ze nu weer commentaar op hebben 🤔
Laatst gewijzigd door mich75 op 5 december 2021, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 december 2021, 9:58

Je hebt van luvion ook nog detectie matjes die je onder hun kan leggen Elvira, om dat ademen in de gaten te houden als ze op buikje liggen. Snap dat je inderdaad geen oog dicht doet anders 🤦‍♀️ Is het wel beetje vol te houden voor jou nu, zo weinig slaap en zoveel zorgen ivm je vrouw :(? Blijf ook goed voor jezelf zorgen, al heb je mss de neiging jezelf nu te vergeten voor je dochtertje en vrouw maar tis belangrijk dat jij ook staande blijft he🍀

Ja dat kolven tussendoor ga ik sffs mee beginnen idd. En kan best een sprongetje zijn ja.. Voel me echt wat tekort schieten als ie aan de gewone fles moet ineens, kei raar gevoel 🙈 maar zal wel weer goed komen zeker. Ene moment ist teveel en raakt de boel verstopt en moment lager ist te weinig..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten