Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 5 december 2021, 10:47

Elvira, ik laat haar ook op haar buik slapen, ook s nachts als het me lukt om haar apart te leggen, op haar rug is ze onmiddellijk wakker. Ze slaapt in de cosleeper naast me en ik hoor wanneer ze beweegt, ik heb ook zo matje aangeschaft maar nog niet gebruikt.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 5 december 2021, 12:53

Haha Mich heerlijk, Kind & Onzin 😂 Ik wist dat ik op jou kon rekenen voor wat nuchter advies. Ze slaapt inderdaad bij ons op de kamer dus ben altijd dichtbij.
Minosh hoe gaat het nu met de slaapjes? Ik heb onze dochter vannacht dus weer bij mij gepakt maar dat begint echt zeer te doen he, ze wordt groot en zwaar!

Pindanootje ik ga denk ik zo een matje aanschaffen idd van Luvion. Had terug gelezen en zag dat Anien die ook gebruikte. Want ja, slaap heb ik nu echt wel nodig, het is allemaal vermoeiend genoeg. Ik snap dat hoor, je wilt toch je kleine genoeg melk voorzien. Maar heb vertrouwen dat het zich aanpast 💪
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 5 december 2021, 13:41

Wij zijn ook geen Kind en gezin fans maar toch voorzichtig mee zijn. Iedereen kan hier mee lezen en niet iedereen kan even goed voor zijn baby zorgen als wij. Ik blijf kind en gezin dus zeker voor iedereen aanraden! Zo'n instanties blijven hoognodig want niet iedereen is op de hoogte van wiegendood. Ze houden ook mama's in de gaten voor een eventuele postnatale enz. Het is toch belangrijk dat kleine kindjes goed opgevolgd worden. Niet iedereen heeft een goed netwerk. Haal eruit wat je zelf wilt zou ik zeggen en volg je eigen hart en instinct voor de rest :)

Die luvion matjes zijn fantastisch trouwens!
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 december 2021, 14:33

Moest ook wel erg lachen om kind&onzin idd😄 maar idd ook wel nuttige instantie soms..
Wij gaan zo weer eens een boswandeling proberen doen met t kleintje. Begin soms nu toch wat zot te worden vd 4 muren 😬
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 5 december 2021, 15:29

K&G heeft zeker zijn nut en het is op zich geweldig dat de consultatiebureaus er zijn en wat ze doen en dan nog gratis voor iedereen.

Bij ons zijn het hele lieve vrijwilligers ie wegen en meten, ook de verpleegster is top, maar de dokters, man man man, daar kan ik een boek over schrijven denk ik.

Bij elke controle vinden ze wel een nieuw 'mankement' uit, ik heb ooit eens gevraagd of ze daar een lijst van hebben of dat ze het zelf moeten verzinnen.

Wij hebben eigenlijk geen netwerk, zijn vooral op onszelf aangewezen. Het beetje familie dat we hebben woont vrij ver van ons en heeft vaak nog meer commentaar dan K&G, maar dan in de andere richting.

Maar ik volg inderdaad mijn hart en instinct en mijn gezond verstand ;)

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 5 december 2021, 15:41

@mich75 : hier hebben we bij k & g gelukkig een heel nuchtere dokter maar ik heb ook al andere verhalen gehoord. Het ligt dus inderdaad echt aan de dokter die je daar hebt natuurlijk.

Van op de buik slapen: vroeger was het inderdaad anders maar de gevallen van wiegendood zijn drastisch verminderd sinds dit advies is aangepast dus dit kunnen we alleen maar toejuichen!

Natuurlijk zijn er ook gewoon buikslapers en niet slapen hou je ook niet vol natuurlijk. Dus doe waar je je goed bij voelt maar als ze naar de crèche gaan zou ik het buikslapen precies wel afraden.

Wij hebben de sensormat van angelcare en dit is ook een geruststelling. Ooit eens een alarm gehad bij mijn oudste dochter toen ze een jaar was ongeveer en we weten nog altijd niet of dit een vals alarm was of niet...ik stond nog nooit zo snel aan haar bed!

@pindanootje: de productie past zich normaal mooi terug aan hoor - gewoon wat langer laten ´tutterenn als hij dit nodig heeft en eventueel iets meer aanleggen kan helpen. En wat een schitterende nacht van 6u!

Hier zijn we een weekje weg geweest en nu merken we wel dat onze zoon de drukte van de twee andere wat van zich af weent af en toe. Maar de nachten zijn gelukkig nog goed met een nachtvoeding..

En de crèche: het lijkt heel erg in het begin maar je leert ze snel genoeg kennen! Wij zijn er met de twee oudste 4,5 jaar geweest en missen de begeleiders nu wel! Eind januari mag Leon gaan en dat wordt weer een spannend moment - maar dan ben ik ook weer klaar om te gaan werken...

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 5 december 2021, 20:10

Amai wat leuk Momo dat jullie weekje met z'n allen weg geweest zijn! Lijkt me hele organisatie met 3 kids 😅 knap zeg!! Hopelijk heeft t ook wat deugd gedaan ook al was t dus wel druk voor de baby. Goed dat hij op 1 voeding al heel de nacht doorslaapt. In cosleeper?

Hier is t heel de dag veel voeden gebleven, ofja veel aanleggen en suggelen vind ik en dan even later weer opnieuw. Nu weer flesje er achteraan 🙄 zeker omdat ik na elke x voeden m'n tepels en zijn mond moet inzalven is zo vaak aanleggen soms wel wat gedoe 🙈 hopelijk betert t snel.. Kom aan nx anders toe hele dag precies. Het wandelen was wel ff fijn gelukkig.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 5 december 2021, 20:23

@momopfgd: wat fijn een weekje weg😀, zal wel deugd gedaan hebben😀! Hij zal inderdaad wat moeten wennen hebben aan de drukte, wel goed dat hij het er af kan wenen!

@pindanootje: ik hoop dat je productie snel weer wat oploopt.

hier lopen de dutjes semi 1 op 3 apart en s nachts al 2,5 tot 4 uur apart slapen, maar ze wordt groter dus ook zwaarder.
het buikslapen is niet ideaal, maar voorlopig lukt het op geen andere manier. Ze heefy ook last van moro reflex, waardoor ze haar eigen wakker maakt en inbakeren echt niet werkt bij haar ( hysterisch wenen)… ik hoop dat het in de creche wel lukt😔😞.
We maken hier vooruitgang en dat is het belangrijkste

Kind en gezin hier is wel oke.
het zijn adviezen en jij als ouder neemt mee wat je daar van wilt mee nemen. Hier suggereerde de dokter het buikslapen voor de dochter omdat ze nergens sliep😅 ( toch doorheen de dag)
en ik ben bij dat deze organisatie bestaan want ik werk in de sector waar sommige kinderen het niet altijd getroffen hebben met hun ouders 🥲

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 5 december 2021, 20:48

Ik heb al twee verschillende artsen gezien bij K&G, de eerste vond ik niks maar de tweede was super lief en betrokken. Ben dus ook blij dat ze bestaan maar idd, hangt af van persoon tot persoon.
Minosh grappig dat ze buik slapen aanraadden, dat hoor je niet vaak! Maar goed zo een kleintje moet slapen en als niks anders werkt 🤷‍♀️ Hier ligt ze weer op haar rug maar alle dutjes overdag waren op de buik. Benieuwd of ik vannacht wat meer slaap… en zij ook natuurlijk!
Momo chapeau zo een weekje weg met drie kids. Hopelijk zelf ook genoten 🤗
Pindanootje dat klinkt echt intens ja, misschien helpt een goede Netflix je door het cluster voeden en verhoogt het de productie? 🤞
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 5 december 2021, 20:54

Elvira schreef:
5 december 2021, 20:48
Ik heb al twee verschillende artsen gezien bij K&G, de eerste vond ik niks maar de tweede was super lief en betrokken. Ben dus ook blij dat ze bestaan maar idd, hangt af van persoon tot persoon.
Minosh grappig dat ze buik slapen aanraadden, dat hoor je niet vaak! Maar goed zo een kleintje moet slapen en als niks anders werkt 🤷‍♀️ Hier ligt ze weer op haar rug maar alle dutjes overdag waren op de buik. Benieuwd of ik vannacht wat meer slaap… en zij ook natuurlijk!
Momo chapeau zo een weekje weg met drie kids. Hopelijk zelf ook genoten 🤗
Pindanootje dat klinkt echt intens ja, misschien helpt een goede Netflix je door het cluster voeden en verhoogt het de productie? 🤞
ik vond het ook vreemd maar zolang het veilig gebeurd en enkel doorheen de dag😅, kon het!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 5 december 2021, 22:26

Pindanootje schreef:
5 december 2021, 20:10
Amai wat leuk Momo dat jullie weekje met z'n allen weg geweest zijn! Lijkt me hele organisatie met 3 kids 😅 knap zeg!! Hopelijk heeft t ook wat deugd gedaan ook al was t dus wel druk voor de baby. Goed dat hij op 1 voeding al heel de nacht doorslaapt. In cosleeper?

Hier is t heel de dag veel voeden gebleven, ofja veel aanleggen en suggelen vind ik en dan even later weer opnieuw. Nu weer flesje er achteraan 🙄 zeker omdat ik na elke x voeden m'n tepels en zijn mond moet inzalven is zo vaak aanleggen soms wel wat gedoe 🙈 hopelijk betert t snel.. Kom aan nx anders toe hele dag precies. Het wandelen was wel ff fijn gelukkig.
Hij slaapt ´s nachts altijd braaf in de co-sleeper gelukkig! En overdag meestal in zijn parkje - ´s avonds wil hij wel steeds bij ons knuffelen maar daar geniet ik zelf dan ook wel van :)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 december 2021, 9:59

Oh heerlijk Momo! 😄👍
Ja idd Elvira ben al beetje op Netflix terug gevallen dit weekend 🙈 Vannacht veel onderbrekingen... Moe opgestaan 😴.. Weten ze bij je vrouw al wat meer, mag ze naar huis komen? Heeft al dat vocht weghalen geholpen met de klachten? Sterkte lieve meid 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 december 2021, 11:46

Ben me af aant vragen of t kleintje niet erg veel eet momenteel 🤔 om 7u heeft ie aan de borst gedronken dus weet niet hoeveel precies, tussen 9 en half 10 heeft ie dan een fles gekregen rond de 70ml gedronken en nu half 12 afgekolfde melk van mij, ook zo'n 60 0f 70 ml. Hij is nu 4,5 week oud en zal tussen de 4, 5 en 5 kg wegen. Zijn dat normale hoeveelheden?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 6 december 2021, 13:28

Met borstvoeding kan je dit amper meten normaal. Hier geven we nu enkel flesvoeding en ze krijgt 120 ml (5 x per dag). Ze eet in de dag wel meer want ‘s nachts drinkt ze max 2 x. Zij weegt nu ongeveer 5 kg.
Bij flesvoeding is het aantal: kg * 150 en dat delen door aantal flesjes.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 december 2021, 15:40

Minosh schreef:
6 december 2021, 13:28
Met borstvoeding kan je dit amper meten normaal. Hier geven we nu enkel flesvoeding en ze krijgt 120 ml (5 x per dag). Ze eet in de dag wel meer want ‘s nachts drinkt ze max 2 x. Zij weegt nu ongeveer 5 kg.
Bij flesvoeding is het aantal: kg * 150 en dat delen door aantal flesjes.
Merci meid! Tis omdat hij nu borst en fles door elkaar krijgt door m'n lage productie, dat t beetje onoverzichtelijk word🤦‍♀️ ik las ook al over die kg x 150 en stond ook op die doos, maar dan stuurde vroedvrouw weer dat t max 80 of 90 ml mag zijn om z'n maag niet op te rekken :/
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten