Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 6 december 2021, 16:29

Pindanootje schreef:
6 december 2021, 15:40
[quote=Minosh post_id=373949 time=<a href="tel:1638793738">1638793738</a> user_id=12499]
Met borstvoeding kan je dit amper meten normaal. Hier geven we nu enkel flesvoeding en ze krijgt 120 ml (5 x per dag). Ze eet in de dag wel meer want ‘s nachts drinkt ze max 2 x. Zij weegt nu ongeveer 5 kg.
Bij flesvoeding is het aantal: kg * 150 en dat delen door aantal flesjes.
Merci meid! Tis omdat hij nu borst en fles door elkaar krijgt door m'n lage productie, dat t beetje onoverzichtelijk word🤦‍♀️ ik las ook al over die kg x 150 en stond ook op die doos, maar dan stuurde vroedvrouw weer dat t max 80 of 90 ml mag zijn om z'n maag niet op te rekken :/
[/quote]

Ik gaf die periode ook nog 7 a 8 flesjes, dus dan zou je aan 90 moeten uitkomen, nee
4,6 * 150 is 690 / 8 is 86
ik gaf ook beide gecombineerd en zo berekende ik dat.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 6 december 2021, 18:02

Minosh schreef:
6 december 2021, 16:29
Ik gaf die periode ook nog 7 a 8 flesjes, dus dan zou je aan 90 moeten uitkomen, nee
4,6 * 150 is 690 / 8 is 86
ik gaf ook beide gecombineerd en zo berekende ik dat.
Ahja je hebt gelijk😄👍 ik ben weer mee.. Alsk er vanuit ga dat ie aan de borst ook ongeveer zoiets drinkt hou ik best 90 ml per fles aan max ja. Vind wel dat de voedingen aan de borst weer pak trager gaan dan eerst. Hij valt veel in slaap en alsk m dan recht zet ist wenen tot ik m weer aanleg. Ben nu ook alweer uur bezig..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 7 december 2021, 9:03

Pindanootje ik herken die onzekerheid ook over genoeg voeding en zo... Hoe gaat het inmiddels en was afgelopen nacht wat minder onderbroken? Hier drinkt onze dochter sinds een week veel minder en moeilijker, ik natuurlijk ongerust maar nu lees ik in het boek van Snuggles & Dreams dat ze op 12 weken langere dutjes doen en minder vaak drinken. Pff ik had dat eerder moeten lezen, denk dat onze dichter gewoon een beetje voorloopt want ze was gisteren 12 weken. Dus nu probeer ik van vandaag langere dutjes, maar minder, en dan ook voedingen aanpassen. Hopelijk brengt dit betering 🤞 Ze groeit nog steeds goed en heeft genoeg volle pampers, dus dat zijn altijd goede tekenen.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 december 2021, 10:34

Ja het brengt idd veel onzekerheid mee. En wil t graag goed doen voor m dus dat geeft extra druk als t dan even niet volgens verwachting loopt. Kan daar maar beter aan wennen 🙄
Gisteravond had ie al tijdje aan de borst gelegen maar half drinken en half dutten, toen gingen we naar bed en begon hij opnieuw te huilen voor eten. Fles gemaakt, heeft ie uur over gedaan maar weer iets van 80ml op in totaal. Denk dat dat teveel is geweest want erna uur lang met m rond gelopen, huilen, krampjes, overgeven en 4x kaka. Toen met een drupje mama natura in slaap gevallen van half 12 tot half 5, en netjes een kwartier aan de borst toen 🤷‍♀️ nu zelf wakker gemaakt om kwart voor 9 voor eten. Weer te weinig wss want ligt er nu alweer opnieuw aan.

Wel fijn Elvira dat jouw meisje al langere dutjes doet nu en minder vaak hoeft te eten. Geeft weer wat extra ruimte toch? 12 weken amai wat gaat t snel... 🤩

Hij weigert bovendien ook echt in die draagzak te zitten hier thuis. Buiten int bos geen probleem maar hier binnen ist krijsen, zelfs al kan ik die zak intussen heel vlot aan krijgen. Ik weet niet hoe ik zelf even de badkamer in moet 5 minuten, durf hem niet alleen laten in z'n stoeltje (ook al zit ie daar vastgebonden in) maar kan ook niet met hem op de arm me aankleden of naar toilet. Hoe doen jullie dit?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 7 december 2021, 15:56

Ik heb het idee dat vanaf je denkt het door te hebben, het allemaal weer veranderd 😂😂 dan heb ik idd het gevoel ook van het niet goed te doen, maar je blijft leren hè en aanpassen aan je kleintje.
Ja de langere dutjes in haar bedje geven wel wat vrijheid, kan zo wat huishouden doen en zelfs weer eens Netflix gekeken vanochtend 🤩 als ze nu nog eens in mijn armen slaapt geniet ik er extra van 🥰 voordat dit zo lukte; had ik haar vaak in de draagzak, ook soms als ik naar het toilet moest 😂 ze weent in het begin ook wel maar eens ze er in zit en ik wat wandel (binnen), is het oke. Nu heb ik de wipstoel in de badkamer staan, zodat ik s ochtends kan douchen en s avonds tanden poetsen enzo. Dat werkt ook meestal wel goed! Ze zit dan vast hè dus Pindanootje dat moet bij jou ook kunnen hè.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 7 december 2021, 16:13

Hier ook gewoon in het wipstoeltje of in het parkje. Je kan eventueel het wippertje meenemen naar de badkamer?

@Elvira : 12 weken alweer! En het eerste jaar veranderd er zoveel dat wanneer je er inderdaad juist mee weg bent, veranderd het helemaal!

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 december 2021, 16:24

Amaai Elvira, 12 weken al! Klinkt wel fijn die meer tijd 😁! ik ga hier ook beginnen met 1 dutje boven te oefenen en zien wat dat heeft.

@pindanootje: Ik heb ze in begin heel veel in de draagzak gedragen en ze weende in begin ook, maar dan wandelde ik veel en vertelde voortdurend verhaaltjes en ze viel in slaap. Ik ging ook met de draagzak naar toilet🙈.
Indien mijn vriend er s morgens niet is, neem ik ook de wipper mee naar de badkamer, zij erin en zo kan ik me toch ff wassen.

Morgen hebben we de 1ste vaccinaties😅🥲… ben benieuwd? Vraagje: Nemen jullie de extra betaalde vaccinatie voor meningitis! Deze is zeldzaam en wordt niet vergoed maar indien ze het oploopt wel slecht kan aflopen🥲?

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 december 2021, 17:17

Heb inderdaad een extra wippertje in de badkamer gezet nu die iemand uit de familie over had. Heel fijn. Morgen ochtend nieuwe poging dus :D en anders moet ie idd maar even wennen in de draagzak en moet ik ff het huilen verdragen..
Heb dat chaotische ritme vh eten met de kraamphulp besproken, ze zei dat ie vaak dus de borst gewoon gebruikt om in slaap te vallen + nooit in z'n wiegje slapen en dat dat echt n probleem gaat zijn in de crèche in februari want die gaan m gewoon laten huilen dan.. Dus moet er echt wat aan doen nu. En ook terug meer tijd tussen t eten laten, zelfs als ie huilt, anders gaan z'n darmen niet herstellen en blijven we weer cirkelen en is volgende week m'n borstvoeding gewoon op..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 december 2021, 17:51

Minosh schreef:
7 december 2021, 16:24
Morgen hebben we de 1ste vaccinaties😅🥲… ben benieuwd? Vraagje: Nemen jullie de extra betaalde vaccinatie voor meningitis! Deze is zeldzaam en wordt niet vergoed maar indien ze het oploopt wel slecht kan aflopen🥲?
Ooh krijgt je meisje haar spuitjes al? Omg spannend!!! Dat gaat wss met wat traantjes gepaard, voor mama mss erger dan voor t kleintje! Courage 🍀🍀

Meningitis staat hier niet in de planning op zich maar wist ook niet dat dat aangeraden werd, nog niks over gehoord. Misschien wel een goed idee ja.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 december 2021, 18:20

Pindanootje schreef:
7 december 2021, 17:51
Minosh schreef:
7 december 2021, 16:24
Morgen hebben we de 1ste vaccinaties😅🥲… ben benieuwd? Vraagje: Nemen jullie de extra betaalde vaccinatie voor meningitis! Deze is zeldzaam en wordt niet vergoed maar indien ze het oploopt wel slecht kan aflopen🥲?
Ooh krijgt je meisje haar spuitjes al? Omg spannend!!! Dat gaat wss met wat traantjes gepaard, voor mama mss erger dan voor t kleintje! Courage 🍀🍀

Meningitis staat hier niet in de planning op zich maar wist ook niet dat dat aangeraden werd, nog niks over gehoord. Misschien wel een goed idee ja.
Zat met totaal iets anders in mijn hoofd 🙈, ik bedoelde meningokokken B

Wss zullen er bij beide traantjes vloeien😅

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door malu » 7 december 2021, 19:03

Hey Pindanootje,
Ik kreeg van de vroedvrouw volgende tip: als een kleintje goed gegeten heeft aan de borst, zou hij daar 2u mee moeten toekomen. Voor mij hielp het wel dat te weten. Zo kon ik rustiger blijven als hij tussenin weende en kreeg ik hem gemakkelijker getroost met een tutje.
Wat het slapen betreft: onze jongste zoon, nu 6 maanden, slaapt thuis nog maar sinds een kleine maand in zijn bedje overdag. Ervoor heel vaak bij ons in slaap vallen of slapen in de draagzak. En je raadt het al, hij slaapt nergens zo vlot en rustig als in de crèche. Komt dus wel goed.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 7 december 2021, 19:55

Minosh succes morgen met de prikjes! Onze arts was heel lief en bereidde mij meer voor op de spuiten 😂 het is inderdaad ff lastig als mama want ik denk dat alle baby’s wel ff flink wenen van de schrik of pijn. Wij gaan ook de niet verplichtte vaccins doen idd.

Malik ik heb dat nogal gehoord, dat kindjes op de crèche ineens wel goed slapen alleen 😀
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 7 december 2021, 20:05

Merci Malu voor de geruststelling!! Ik hoop dat t zo zal zijn idd 😄 toen ze zei van "die gaan m daar gewoon laten liggen krijsen" had ik al zoiets van Oke ik ga de crèche afzeggen en ik vind wel n oplossing voor t werk maar die blijft thuis 😂🙈🙈 maarja besef nu enkele uren later wel dat dat wss niet kan....

Hebben wel samen een soort schema opgesteld qua eten want zag ff door de bomen t bos niet meer. En ik heb altijd bang dat ie met honger zou zitten en hij is een baby die eindeloos blijft door drinken, vol of niet, dusja dan ist einde zoek..

Ander vraagje nog. Ik wil / moet deze week es boodschappen doen alleen met de baby. Ik kan m daarvoor idd in de draagzak steken maar als dat zo'n gehuil zou worden zoals thuis vindk dat stressvol winkelen. Dus ik wil m liefst in z'n Maxi-Cosi laten. In de auto is ie dan wss in slaap gevallen en kan ik m met dat ding gewoon in de kar zetten dacht ik. Alleen : je kan de baby toch niet alleen in de auto laten als je de kar haalt? En ik mag m eigenlijk nog niet tillen in dat ding tot aan de karren want is te zwaar ivm keizersnede nog steeds 🤦‍♀️ ik zie de oplossing weeral niet.. Jullie?

Minosh veel sterkte morgen met haar spuiten!! Laat maar weten hoe t ging ❤️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 7 december 2021, 20:43

@pindanootje, je kan je zoontje echt wel even alleen laten, het is niet dat je hem achterlaat en alleen gaat winkelen en het is ook geen 35°.

Afhankelijk van naar welke winkel je gaat kan je ook proberen vlak bij de winkelkarren parkeren, soms is het dan wat verder van de ingang, maar dan heb je wel binnen enkele momenten je kar.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 7 december 2021, 20:53

@pindanootje: je hebt ook winkels waar parkings zijn voor gezinnen vlak bij de ingang en in de 2 min dat hij alleen in de auto zit kan er niets gebeuren hoor . Gewoon doen dus, dan ben jij er ook even uit :)

@minosh : succes met de prikjes! Heel zielig op te zien maar ze vergeten gelukkig snel! Het plakkertje er achteraf afhalen dat is ook weer brullen..

Wij krijgen via mijn man zijn werk alle prikjes terugbetaald dus ook die extra spuit. Wij kiezen er dus wel voor om deze te zetten. Als je twijfelt, kan je ook even met je huisarts overleggen - het moet niet nu .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten