Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 7 december 2021, 21:02

Merci dames❤️!
We gaan de extra sowieso plaatsen ookal is die niet goedkoop (85 euro de spuit), maar we willen achteraf niet zeggen hadden we maar…
Er wordt gewoon zo weinig over gecommuniceerd en kind en gezin kan/wil hem niet plaatsen, daarom dat ik me afvroeg..

Inderdaad pindanootje, effe een kar halen en terug kan geen kwaad hoor😀, zo doe ik dat ook.

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 7 december 2021, 21:19

Bij mijn dochter is er niet gesproken over die extra spuit, ik weet niet of het toen al gedaan werd, zij heeft enkel de 'C' gekregen.
Bij de tweeling hebben ze het bij K&G gevraagd en heb ik een voorschrift meegekregen.
Het was toen iets van een €50 per spuit en via het ziekenfonds kregen we ook nog iets terug (€10)

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door AnieN » 8 december 2021, 1:39

Kind en gezin heeft helaas de tijd niet om die extra prik te zetten. Kinderartsen raden deze wel aan. Ik heb net onze drie kindjes al een eerste keer laten vaccineren. Was rond de 225 euro. En er komt nog eens 375 euro bij voor de volgende prikken. Maar ach, alles beter dan het krijgen. 10% ervan heeft een dodelijke afloop, nog niet gesproken over de gevolgen. Ons J kreeg ze samen met de andere prik.
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 december 2021, 8:33

mich75 schreef:
7 december 2021, 21:19
Bij mijn dochter is er niet gesproken over die extra spuit, ik weet niet of het toen al gedaan werd, zij heeft enkel de 'C' gekregen.
Bij de tweeling hebben ze het bij K&G gevraagd en heb ik een voorschrift meegekregen.
Het was toen iets van een €50 per spuit en via het ziekenfonds kregen we ook nog iets terug (€10)
Vroeger was dit inderdaad nog niet - mijn oudste dochter moet ze ook nog krijgen...

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 december 2021, 9:59

Ik ga de extra spuitjes ook navragen :)
De wipper in de badkamer is een enorm succes, behalve dat de kat denkt dat t voor hem is en geïrriteerd ernaast gaat staan miauwen als de baby erin ligt 😂🙈
Merci voor t advies ivm het boodschappen doen, denk dat ik idd soms te overbeschermend ben, een kar is idd op 2 minuten gehaald natuurlijk.. Ben zelf ook veel te beschermend opgevoed en wou dat eigenlijk niet doorgeven omdat t juist angst creëert maar zo onbewust merk k dat dat toch gebeurd soms!
De nacht is goed gegaan en de voedingen ook, ben blij !
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 8 december 2021, 17:28

@pindanootje: wat fijn allemaal! Leuk om te horen dat het goed gaat :)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 december 2021, 18:00

momofpgd schreef:
8 december 2021, 17:28
@pindanootje: wat fijn allemaal! Leuk om te horen dat het goed gaat :)
Thanks meid! Met jou kleine mannetje ook?
En hoe gingen de vaccinaties Minosh?
Wij zijn vandaag weer naar de osteopaat geweest, nog wat extra druppels meegekregen, zien wat dat geeft. Het kleintje is morgen 5 weken maar reageert al wat op ons, lachen, brabbelen enz, super leuk 😍 ze zei dat dat heel goed is en vroeg van hem!
Een vriendin gaf me nog advies voor de draagzak. Ik heb m wss steeds erin gezet op momenten dat ie net heel alert was en geen zin had in de zak, maar zin om rond te kijken en iets te doen. Nu heb ik gewacht tot ie moe was namiddag en ging idd prima 😀💪
Hij heeft ook al 2x vandaag eventjes in z'n wiegje in de living geslapen. Geen uren natuurlijk maar we maken toch kleine stapjes 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 december 2021, 19:29

Fijn dat het goed loopt met jullie pindanootje😀!

Pijnlijk voor onze kleine meid, ze heeft hard geweend, ze slaapt al heel de dag en heeft nu lichte verhoging! Vanacht nog eens haar temperatuur meten,.. hopelijk zakt het terug, anders perdolan geven🥲, ze is er echt kapot van… hopelijk snel beter

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 8 december 2021, 19:55

Oh Minosh wat zielig voor je kleine meid 😥 hopelijk zakt de koorts snel en voelt ze zich beter. Ook voor jou als mama natuurlijk stress hè 😮💨

Pindanootje wat voor druppels kreeg je van de osteopaat? Die van mij was precies geen goede 😂 en fijn dat de wipper werkt in de badkamer, toch buiten de kat zijn capriolen 😀 toch fijn om ‘s ochtends even je ding te kunnen doen hè en de dag te starten. Hier gaan de voedingen weer veel beter nu ik één dutje en voeding heb weggelaten. Heb ook de crèche gebeld en dit is het ritme dat zij ook meestal aanhouden in het begin (al volgen ze de baby zeiden ze 🙏). Maar dan kunnen we hier aan wennen tegen dat ze naar daar gaat…
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 8 december 2021, 21:55

Oh wat vreselijk Minosh, je arme meisje 😪 dat voel je zelf ook he als je hun ergens pijn van ziet hebben.. Ik hoop dat het snel van haar af is. Zo zielig! Je hebt t achter de rug nu en ze is beschermd tegen nog veel erger moet je maar denken.

Elvira ik heb aantal druppels gekregen, eentje is in plaats van de protectis. Moet die nog wel ophalen in de apotheek morgen dus kan dan pas de juiste naam sturen. Maar tis soort probiotica die speciaal voor de pasgeborene is blijkbaar en die nog wat beter zou werken. Je moet dan wel weer apart vitamine D bij geven. Verder soort Bach bloesem drupjes omdat ze voelde dat we beide nog geboorte stress mee droegen 🤷‍♀️ en tot slot iets van korreltjes in een buisje, moet nog aankomen via pakket, voor de spruw.
Wat goed dat je al richting t ritme vd crèche met haar toe werkt zeg. Kom je intussen zelf ook beetje aan rust en zelfzorg toe meid? 🍀❤️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 9 december 2021, 6:21

Ohh ik hoop dat die spruw snel betert. Ik gebruik nu ook Bach bloesem, omdat ik echt wel veel verdriet en stress had sinds de tweede diagnose van mijn vrouw. Ik moet zeggen dat het me echt helpt, er zijn natuurlijk nog steeds heel veel emoties maar ik kan ze toch wat beter managen of plaatsen. Dus hoop dat het voor jullie ook wat rust brengt 🙏
Onze dochter heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen! Om 19 uur de laatste voeding, rond 20 uur sliep ze en pas iets voor 6 wakker! Ik laat haar nog liggen want ze troost zichzelf met haar duimpje, zó schattig 🥰 mijn borsten staan wel op ontploffen maar bon, dat was te verwachten 😂
Rust en regelmaat helpen me wel in deze moeilijke periode, en zelfzorg komt ook rustig op gang. Wil weer met yoga beginnen om ook wat spierkracht terug te krijgen. De kleine wordt steeds zwaarder natuurlijk!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 9 december 2021, 9:03

Hier gaat alles zijn gangetje - ik heb meer werk met de twee oudste dan met de baby :D . ´s nachts drink hij meestal rond 2u-2u30 en dan terugv´s morgens op 7u30 dus zeker niet slecht.

@Elvira :. Wat super dat doorslapen! Het zal wel helpen dat je die ´rust´ toch hebt..

Hier kijkt hij ook al heel goed rond en begint altijd te lachen als de grote zus thuiskomt van school - heerlijk om te zien!

Vandaag moet ikzelf op controle bij de gynaecoloog en gisteren ben ik voor de eerste keer naar de kinesist gegaan om mijn bekkenbodem terug tegoei te krijgen. Deze is na mijn eerste bevalling nooit terug 100% hersteld dus nu ga ik er meer werk van maken..

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 9 december 2021, 9:32

Ohh Momo dat is ook goed he, ik heb ook lang die timing gehad, 1 voeding om 2 uur 's nachts en dan pas weer in de ochtend. Dat is al een verademing na elke 2-3 uur van het begin 😅 Wat leuk als baby'tjes zo meer beginnen te kunnen, die interactie is zo fijn om te zien. Hier begint ze ook haar stembanden anders te gebruiken, kleine gilletjes en zo 🥰
Ik hoop dat je controle by de gynae goed is - die kinesist is er bij mij nog niet van gekomen en ik ben bang dat dit zo blijft... mijn gynae zei dat ik daar beter wel werk van maakte maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens last van heb. Ja soms wat sneller naar het toilet haha maar als het dat maar is, we hebben toch een kind op de wereld gezet he?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 9 december 2021, 10:02

Momopfgd dat klinkt super fijn, hier hebben wij ook normaal deze timing maar door de vaccinatie drinkt ze minder, maar komt ze vaker.
De interactie is fijn he!
Veel succes bij de gynaecoloog😀!
Ik ben gestart met de kine, best pittig en ik heb nog gesport tot week 35🙈!
Mijn bekkenbod kreeg de score 3/5 en had ook nergens last van, maar enkele oefeningen doen helpen wel om het te herstellen.
Inderdaad het klopt Elvira, we hebben een kind gekregen😅! Ik heb wel enkele voorbeelden van vriendinnen die wanneer ze lachen wat urine verlies hebben en dat wou ik niet😅

Hier heeft onze meid nog steeds een verhoging, net geen koorts, veel slapen en plakkerig zijn😅! Hopelijk snel voorbij, binnen 14 dagen terug een spuit😅!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 9 december 2021, 12:59

Wat goed dat die Bach bloesems je een beetje rust helpen vinden Elvira, en denk dat die yoga dat zeker ook zal doen! Ik heb ook nog niks van kine in de planning momenteel maar denk t wel nodig de hebben met de
bekkenbodem dus moet daar mss ook eens werk van gaan maken. Maarja heb er precies ook te weinig last van momenteel om me echt te motiveren ervoor 😂 liever meer tijd met de baby fletsen 😍
Hoe ging t bij de gyn Momo? Ik moet morgen ook gaan..
Ocharme Minosh dat ze nog altijd beetje ah herstellen is van haar prikje, is toch niet niks he. Soigneer ze maar extra 😘
Hier heeft de kleine ook netjes geslapen, 21u gegeten gister en toen pas 4u vannacht weer 💪 Net een gezellig kraam bezoekje gehad weer van paar vriendinnen, iedereen vind m zo knap en schattig, leuk he om je kleintje aan iedereen voor te stellen toch 😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten