Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Johanna1991
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Johanna1991 » 18 januari 2022, 9:53

De gehoortest was inderdaad snel voorbij, die elektrodes plakken duurde langer dan de test :p We waren toch maar met de auto gegaan omdat ik had gelezen dat hij gewoon in zijn Maxi-Cosi kon blijven zitten en omdat het zo mistig was.

Helaas ben ik daarna positief getest op corona, waarschijnlijk van mijn schoonmoeder die ook eerst negatieve zelftesten had en dan pas positief. Heb hard zitten huilen dat ik nu al twee jaar corona heb ontweken en dan met een pasgeboren baby het wel oploop... maar ik heb eerlijk gezegd verder geen maatregelen genomen. Gewoon de vroedvrouw en kraamzorg afgezegd voor deze week, maar ik ga echt niet wegblijven van mijn baby. Aangezien ik waarschijnlijk al een week besmet was voor ik effectief een positieve test had, is de baby volgens mij sowieso ook al besmet, en heeft het echt geen zin om met mondmaskers of afkolven te beginnen zoals sommigen aanraden. Ik heb een paar dagen een droge hoest en snotneus gehad. Ik was ook net mijn boosterprik gaan halen toen ik al positief was en het nog niet wist. Het is wel de omnikron-variant volgens het labo-resultaat. Misschien al bij al niet zo erg. Maar toch... het hakte er effe in dat dit moest gebeuren terwijl hij begot drie weken oud is vandaag.

Die aflevering van Taboe was inderdaad goed gedaan, zooo herkenbaar, en dan denk ik altijd dat we er precies nog "gemakkelijk" van afgekomen zijn met een eerste geslaagde IVF, maar gemakkelijk was het eigenlijk nooit...

Ik heb ook alvast dat attest inkomenstarief voor Kind & Gezin aangevraagd, ook al lijkt dat nog zo vroeg, ik ben graag met alle administratie in orde. Omdat het zo'n ramp was om kinderopvang te vinden in Leuven hebben wij ook onze startdatum niet kunnen kiezen, die staat vast op 28/03/22, als hij nog maar net drie maanden oud is. Hij begint samen met het kindje van een vriendin die een maand ouder is. Ik heb echt geen flauw idee wat ik tegen dan ga voelen... of ik hem helemaal niet ga willen afgeven of ergens toch ga genieten van de rust. Ik moet pas de week erna, 04/04/22, terug gaan werken, dus ik zit dan een week eigenlijk alleen thuis. Een beetje bizar maar het kon niet anders; omdat ik nog van werk ben veranderd heb ik nog geen recht op ouderschapsverlof (wat belachelijk is als je al 8 jaar in dezelfde sector werkt, maar bon, het is een "nieuwe" job).
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 18 januari 2022, 17:48

Ah goed dat je dat zegt vh inkomens tarief attest, totaal niet aan gedacht nog, moet ik ook eens in orde brengen 🙈 Das idd énorme pech Johanna om op zo'n moment corona te krijgen. En nee ik zou ook niet ineens apart vd baby gaan zijn hoor. De kans dat je baby er zwaar ziek v word is toch erg minimaal en het apart zijn van jou lijkt me dan precies erger.
Elvira waren jouw klachten snel voorbij eig?
Heb vanmiddag een grote tas vol baby kleertjes gevuld waar ie al allemaal is uitgegroeid. Draagt nu maatje 62. Deed toch raar precies, veel v die kleertjes heb je in de zwangerschap zo vaak vast zovan "oh als ie er eindelijk is dan gaat ie dit aandoen" en nu is die eerste fase gwn al voorbij en word ie al groot enz.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 19 januari 2022, 9:31

Hey dames! Vandaag hebben we weer een wen dagje bij de creche, het ging al beter bij mij vandaag maar blijft toch raar, zo een leeg huis 🥺 Ik heb maar een commode verder in elkaar gezet sinds ik haar heb afgezet, plaats voor al haar spulletjes beneden in te bewaren. Dat begint toch op te tellen hier 😀

Waar is het attest inkomenstarief voor Kind & Gezin voor nodig?
Johanna, blij dat de gehoortest achter de rug is, dat is toch een geruststelling he! Maar wat erg dat je nu corona hebt, ik hoop dat je er snel vanaf bent en niet te veel last van gaat krijgen. Ik zou ook bij mijn baby'tje blijven hoor, zoals je zegt zijn ze er dan toch al aan blootgesteld. En dan hoef je in elk geval je kleintje niet te missen.

Momo heb jij nieuwe wen momenten ingepland of door corona ineens fulltime beginnen? 😔

Pindanootje ik heb geen ervaring met die reflux spullen, heb je het al aan de vroedvrouw of kinderarts gevraagd? Een vriendin van mij haar zoontje heeft misschien ook reflux of koemelk allergie, en zij probeert dingen op advies van de kinderarts. Ze mag zelf niet echt dingen uitproberen omdat dit de diagnose in de weg kan zitten. Ik snap dat je Michaël wilt helpen maar geef het maar mee want het is allemaal nieuw he, ik zou het ook zelf proberen oplossen mocht ik dit niet gehoord hebben van mijn vriendin 💛
Ik heb trouwens geen corona gehad denk ik, al mijn testen waren negatief maar wel 10 dagen een flinke verkoudheid... bon ik ben uit quarantine en krijg straks mijn booster prik.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 19 januari 2022, 12:14

Ja heb het wel bij de vroedvrouw gecheckt inderdaad, zij had me het poeder merk aangeraden die zowel koemelkvrij is als reflux-helpend. Heb 't pakketje alleen gemist dus kan 't morgen pas gaan halen 🤦‍♀️ mocht 't niet helpen en merk dat ie last blijft hebben ga ik idd pediater raadplegen.
Kleintje heeft echt goed door nu dat ie zonder tepelhoedjes kan drinken en wil nu zelfs al niet meer drinken mét, gaat dan huilen en word boos tot ik 't afdoe. Super leuk dat ie 't zo aangeeft vind k😄 al echt n eigen willetje. Alleen door de terugkerende spruw wel erg pijnlijk soms zonder hoedje maarja we blijven maar zalfjes smeren he.

Elvira vind 't super knap hoor, hoe je die wen momentjes doorkomt al, een leeg huis is idd alles behalve evident. Hoe reageert je dochtertje als je vertrekt in de crèche? En hoe gaat 't verder met jou nu? ❤️

Minosh hoe ist daar? Heb jij ook zoveel rugpijn want jij hebt toch ook net zolang rechtop zittend geslapen he? Ben daar echt van verschoten. Plat op m'n rug liggen gaat oké, op m'n zij liggen niet te doen.. Mss eens kine bellen😕

Hoe entertainen jullie je kleintjes eig? Merk dat hij echt wil spelen en dingen doen als ie wakker is, dus wil wat nieuwe spulletjes kopen voor hem waar ie in deze fase echt wat mee is. Zo'n baby gym en speelmat enzo is wel tof maar hij kan daar nog niet aan met z'n handjes dus heeft er mss weinig aan om enkel te kunnen kijken naar dingen🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 19 januari 2022, 12:39

Pfff Elvira, toch niet niks die wenmommenten, wel knap dat je ondertussen wat bezig houdt. Hoe doet ze het, je kleine meid op de opvang?

Pindanootje, geen kennis van reflux spullen, vraag zeker raad aan professionals hierover.
Mijn rug doet nog steeds veel pijn, na mijn bekkenbodem, start ik met oefeningen hiervoor. Ze slaapt wel meer en meer in haar cosleeper 😅, ze start op mij, ik leg haar weg en ze slaapt nu 3-4 uur aan 1 stuk.
Het ochtendutje doet ze nu al 3 dagen goed: 1,5 in haar bedje. En deze middag viel ze na 2 min in slaap, alleen.. Hopelijk gaat het zo verder 😅
Wij gebruiken wel al een speelmat, begin keek ze, nu slaagt ze op alles…
We lezen boekjes en geven haar speelgoed die ze nu grijpt, ik leg ze ook op haar buik en we zingen vaak
, dat vindt ze heerlijk 😻

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 19 januari 2022, 14:58

Geen wenmomentjes hier , vanaf maandag volle dagen helaas. Gelukkig ben ik op woensdag thuis en mijn man is volgende week ook nog thuis dus gaan we proberen de dagjes niet te lang te maken.

En spelen ; hier ligt hij graag op de speelmat - hij stampt dan met zijn voetjes tegen de speelgoedjes en zwaait met zijn armpjes. Ook de mobiel vindt hij leuk om naar te kijken.

@johanna : zelf ben ik ook kortelings van job veranderd waardoor ik een jaar geen ouderschapsverlof kan nemen maar ik heb dit opgelost door zorgouder voor mijn oma aan te vragen - dit kan wel direct : misschien iets om te bekijken?

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 19 januari 2022, 16:29

Wat jammer momo, gelukkige dat je man hel iets sneller kan gaan halen😀! Ik blijf nog ff gespaard van dit avontuur, haar wen moment is pas 14 februari.
Kan ik haar nog wat leren slapen 😅

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 19 januari 2022, 18:50

Momo amai maandag al volle dagen jeetje das zowel voor hem als voor jou een serieuze aanpassing dan he, gelukkig ken je 't al van de meisjes maar toch, veel succes dan alvast 🍀 hopelijk vind hij 't daar leuk!
Minosh 14/2 gaan wennen das nog ff idd he, heerlijk 😅 nog lekker genieten en idd aant slapen wennen. Komt vast goed!
Heb intussen ook een grote speelmat besteld 😁🤩
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 20 januari 2022, 8:48

Het zal toch heel hard wennen zijn voor mij! Hij zal het wel leuk vinden - de drukte is hij van hier al gewoon! Maar er is een grote kans dat ook volgende week de crèche nog toe blijft dus kunnen we direct alweer andere oplossingen zoeken (mijn man is aan het behangen in de keuken)...

Vannacht wel een goede nachtrust gehad! Om 4u30 zijn voeding pas. Ook overdag is hij terug rustiger. De regeldagen zijn duidelijk voorbij!

@minosh : dan heb je nog eventjes maar hopelijk komt het slapen sneller in orde!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 20 januari 2022, 9:21

Momo inderdaad, je zoontje is natuurlijk al drukte gewend, ik merk wel dat mijn dochtertje daar wat moe van is na twee wen dagen 🙂 Maar verder doet ze het super goed, ze lacht veel als ze er is en kijkt haar ogen uit. 't is een nieuwsgierige ☺️ ik hoop dat je man de keuken afkrijgt, of dat de creche toch weer open mag. Dat komt er ook allemaal nog bij he, en tis al zo een aanpassing. Fijn dat je betere nachten hebt nu!

Pindanootje hier ook een speelmat, ze schopt en kijkt en pakt dingen vast. En leg haar gewoon op een berenvelletje zodat ze kan oefenen om te rollen. Dan leg ik een speeltje boven haar hoofd zodat ze begint om te draaien. Gisteren ook voor het eerst een langer boekje voorgelezen, dat ging ook goed! En zingen en dansen geniet ze ook van 🥰 Fijn dat de vroedvrouw helpt bij het reflux gebeuren, heb je de spulletjes al opgehaald en er mee begonnen?

Minosh, er is al veel vooruitgang he bij jullie slapen, dus weer daar zeker trots op. Je hebt nog tijd voor ze naar de creche gaat dus je zal zien dat het juist op tijd in orde is 😉

Morgen nog een volledige wen dag en dan kan ik wat boodschappen doen, moet nog eens naar de baby winkel om de lijst daar te sluiten en laatste spulletjes op te halen. Zal ook wel een moeilijk moment worden zonder mijn vrouw, maar heb het lang genoeg uitgesteld.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 20 januari 2022, 12:27

Ah fijn dat zijn regeldagen voorbij zijn Momo en ook dat het nachtelijke voeden al wat beter is! Dan ben je overdag zelf ook wat fitter he. Succes met de keuken opknapbeurt meid 💪🍀
Hoevaak per dag eet jouw kereltje? Want zag op die relfux spullen staan 5x per dag. Ik dacht oei. Tis nu middag en zit al aan 3x.. 😂🙈Om 6u begonnen met bv, toen 8u15 weer bv, toen half 11 fles. Hoe krijg k dat afgebouwd🤔

Elvira is het nog gelukt je kast ineen zetten ? Ja die trip naar de babywinkel is ook weer zo'n confronterend moment he. Maar kan me voorstellen dat al je dagen daarmee gevuld zijn.. Het spelen en dansen en zingen met je baby'tje is wel heel goed van je, hopelijk brengt dat niet enkel jaar maar ook jou even wat vreugde 💕 is er niemand die mee kan de baby cadeaus halen eventueel? Je vrouw zal van hierboven er ongetwijfeld ook bij zijn, geloof ik toch.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 20 januari 2022, 13:28

@Elvira : geen leuk momentje dat kan ik mij voorstellen! Chapeau dat je alles zo doet - het moet ontzettend moeilijk zijn met momenten kan ik mij voorstellen!

@pindanootje: hier eet hij 6x per dag (9u - 12u - 16u - 19u - 22u - 3 a 4u ). Mijn eerste dochter had ook last van verborgen reflux en fie vroeg soms ook meer , waardoor de reflux erger werd. We hebben toen echt onze klok gezet en er steeds 3u tussengehouden. Hopelijk helpen de reflux spulletjes. Hier staat zijn bedje ook wel schuin..

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 20 januari 2022, 13:29

Oh ja en deze morgen nog eens afgekolfde melk gegeven: dan drinkt hij ongeveer 160ml-170 ml

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 20 januari 2022, 13:42

Inderdaad ben wel blij met de vooruitgang 😅, ze laat zich nu ook al terug in slaap vallen als ik ze ga troosten. En deze nacht heeft ze volledig apart geslapen, wel 3x moeten terug helpen om in te slapen, maar wel in haar eigen bedje🙏🏻!

Elvira, dat moet niet gemakkelijk voor je zijn, ik kan me voorstellen hoe confronterend het is! Sterk van je hoe je dit allemaal aanpakt!

Momo succes met de keuken. Ik hoop dat de opvang wel open kan, zodat je niet al teveel moet regelen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 20 januari 2022, 15:00

Belde net de huisarts even om te zeggen dat die Daktarin smeren echt niet meer helpt en die spruw zo pijn doet. Maar zij zegt dat 't dan wss geen spruw is want Daktarin helpt dan altijd. En de eerste keer was dat idd ook zo, 1 of 2 dagen nadien deed 't geen pijn meer, nu wel. Ook zou de kleine dan blaasjes in z'n mond moeten hebben zei ze en dat is ook niet zo.
Ze denkt dat ie mss te gulzig zuigt en dat kleine wondjes geeft, zeker nu k die hoedjes niet meer gebruik. Mss kleine ontstekingen of kloven zei ze. Denk wel dat hij goed aanhapt thans. Maar tepels zien eruit alsof er "barstjes" in zitten zeg maar. Is dat bij jullie ook zo? Of hoort dat idd niet?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten