Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 20 januari 2022, 13:21

Hier nog geen verandering, maar ik denk eigenlijk dat ze toch nog niet volledig is ingedaald, mijn buik zit precies nog altijd vrij hoog.

Ik moest dinsdag dus al beslissen wat en wanneer net omwille van de planning. Ik zou 31/1 ingeleid worden, maar blijkbaar is het de avond ervoor al binnenkomen en alles opstarten.

Vaginale tabletten mogen niet bij mij, maar het zou met een ballonkatheter starten.

Enkel het strippen is iets wat bewezen is dat het werkt. Andere niet bewezen trucjes om het in gang te zetten zijn, seks, trappen lopen, pikant eten,....

Ik heb onlangs ook gelezen dat rust de bevalling in gang zet, daarom dat het vaak 's nachts begint.

Bij mij is het toch 2x onverwacht begonnen, 's nachts wakker geworden, de 1e keer van de pijn en de 2e keer net voor mijn water brak.


Benieuwd wie de volgende gaat zijn, misschien wel samen 🙈
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 januari 2022, 13:58

@Hillie: pfoe. Toch een gek gevoel dat dat dan zo gepland is dat je ertussen genomen zou moeten worden. Zou het zo druk zijn op de materniteit? Hopelijk komt het spontaan op gang!

Ik heb deze ochtend een controle gehad bij de gyn. Baby doet het goed. Nog altijd gemiddeld, ook al zeiden ze er wel bij dat metingen nu wel echt moeilijk zijn en dat ze er wel een halve kilo naast kunnen zitten. Ze weegt naar schatting 2180g.

Ze zeiden dat ik meer rust zou moeten nemen owv die harde buiken die ik echt wel frequent heb. Ik heb de situatie van mijn werk uitgelegd (veel stress, maar geen acties als ik dat aangeef) en gevraagd wat ik best doe. Maar ze wil dat ik het zelf oplos door mijn moederschapsrust te vervroegen. En dat zie ik niet zitten aangezien dat ook wel heel wat tijd wegneemt erna.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 20 januari 2022, 14:22

@Glow, bij mij heeft de VDAB mij onder druk gezet om in zwangerschapsverlof te gaan. Ze moesten een nieuw traject opstarten omdat mijn vorige afgerond was, maar wilden dit niet doen omdat hun administratie altijd zo lang duurt dat ik niet meer zou kunnen opstarten, of net wel maar dat het moest stopgezet worden omwille van de bevalling.

Er is zo veel misgelopen 🥺

Ik zat 9w voor mijn uitgerekende datum, dus zwangerschap was geen geldige reden, iets gerelateerd aan de zwangerschap kon wel.
Dit stond in een mail die in mijn spamfolder was terechtgekomen en ik pas een maand later ontdekte.
Dus naar de ha, die bekkeninstabiliteit had opgegeven en dan vanaf 6w voor de bevallingsdatum zwangerschap.

Dan bleek het eerste wel erkend te worden, maar het 2e niet omdat zwangerschap geen ziekte is.

Dan maar gebeld om uitleg te vragen, ze hebben het moeten navragen, maar ik heb antwoord gekregen.
Zwangerschap mocht, maar dan werd het in mindering gebracht na de bevalling, andere optie was verlenging van arbeidsongeschiktheid, dus weer naar de ha omdat ik toch graag mijn 14w wil houden en die heeft dan een nieuw papier gemaakt en viel compleet uit de lucht van de regeling. Ze vond het ook schandalig dat zij als arts niet op de hoogte is van deze regeling.

Ondertussen is het allemaal erkend, maar voorlopig nog geen centen gekregen, waarschijnlijk omdat ik ook andere papieren opnieuw heb moeten invullen en doorsturen.

Als je ha je ziek kan schrijven door iets zwangerschapsgerelateerd dan is het in principe in orde, zeker als je nog meer dan 6w voor je uitgerekende datum zit.
Een andere aandoening kan natuurlijk ook, misschien eens bespreken met je ha.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 20 januari 2022, 14:33

Glow schreef:
20 januari 2022, 13:58
@Hillie: pfoe. Toch een gek gevoel dat dat dan zo gepland is dat je ertussen genomen zou moeten worden. Zou het zo druk zijn op de materniteit? Hopelijk komt het spontaan op gang!

Ik heb deze ochtend een controle gehad bij de gyn. Baby doet het goed. Nog altijd gemiddeld, ook al zeiden ze er wel bij dat metingen nu wel echt moeilijk zijn en dat ze er wel een halve kilo naast kunnen zitten. Ze weegt naar schatting 2180g.

Ze zeiden dat ik meer rust zou moeten nemen owv die harde buiken die ik echt wel frequent heb. Ik heb de situatie van mijn werk uitgelegd (veel stress, maar geen acties als ik dat aangeef) en gevraagd wat ik best doe. Maar ze wil dat ik het zelf oplos door mijn moederschapsrust te vervroegen. En dat zie ik niet zitten aangezien dat ook wel heel wat tijd wegneemt erna.
Glow, je verliest niets van je 15 weken moederschapsrust indien je vroeger stopt met werken. Dit is een paar jaartjes geleden veranderd. je moet alleen een week voor de bevalling 1 week opnemen en de rest (14weken) heb je volledig na je bevalling. Als je nu stopt is gewoon ziekte. Als je dan bevalt passen ze de laatste week van je ziekte aan naar je eerste week moederschapsrust. bvb ik was op ziekteverlof sinds november, ( niet mogelijk te werken dor zwangerschap complicaties stond er op - had harde buiken en rugpijn ) 18 december bevallen dus mijn 15weken moederschapsrust begint op 11/12.
Dus je kan met een gerust hart stoppen met werken ❤️
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 20 januari 2022, 14:37

Lien123 schreef:
19 januari 2022, 15:32
@glow; heel veel sterkte!

@mich; veel succes voor als het eenmaal zover is!

Hier vandaag een controle gehad op 35w; nog steeds een stuit-liggertje.
Volgende week op 36w heb ik een kering, maar ik vrees er een beetje voor aangezien mijn placenta helemaal vooraan ligt. Nu, we zullen wel zien wat het geeft.

Ik had ook nog eens gevraagd naar het gewicht van de baby (update was geleden van de 30w echo), maar blijkbaar doen ze na de 30w echo geen metingen meer omdat de inschattingen zelden correct zijn. Wel jammer, want is wel leuk om een richting te hebben ☺️

Ohja, deze nacht iets vreemds aan de hand gehad. Zoals altijd word ik 2 a 3 keer per nacht wakker om naar de wc te gaan. Opeens zag ik dat mijn bloesje nat was, en het bed ook een beetje door effectief een plasje melk uit mijn linkerborst 😳 effectief ‘melkverlies’ had ik nog niet meegemaakt, en heb er nu ook geen last meer van. Vreemd dat het deze nacht zo ‘veel’ was en ook maar eenmalig aan 1 borst.
We hebben elke keer gewichtje meegekregen zo bizar dat niet iedereen dit doet van de dokters... beide kindjes waren hier altijd geschat op gewicht en onze gyne zat altijd boenk erop 🤗🤗
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 20 januari 2022, 14:41

Je kan alleen stoppen met werken dan als je arts je ziekteverlof voorschrijft he. Indien niet, moet je idd aan je moederschapsrust beginnen, en dat gaat dan wél af van de weken erna hoor?
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 20 januari 2022, 14:41

Hillie schreef:
19 januari 2022, 23:40
Yup, morgenvroeg laatste afspraak bij gynae denk ik...
Nog geen progressie hier, buiten nu plots al 2 dagen hoofdpijn (heb ik bij mijn regels ook altijd, ik heb dan nooit buikpijn ofzo, dus zal ook wel iets met hormonen te maken hebben?) en lage rugpijn.
Zijn zo benieuwd wat ze gaat zeggen/besluiten... Benieuwd of het dan ook over strippen gaat gaan, lijkt me wel interessant (inleiden lijkt me echt niet leuk, lijkt me beter als je lichaam er zelf klaar voor is...).

Ik heb maanden geen gewicht of lengte meer gekregen, maar op 37 weken wel plots een schatting v gewicht op basis van een aantal afstandsmetingen (lengte kunnen ze niet schatten zei ze). Iets onder het gemiddelde, exact wat ik wel graag wilde 😁
Bij onze vorige kindje werd ik ingeleid op 39 weken. ik vond het heel gemakkelijk, 8u smorgens binnen, infuusje, water breken na twee uurtjes en in 8 uren tijd was alles achter de rug 😛 Ik ben natuurlijk ook een planner dus vond het echt geweldig dat ik alles op voorhand wist. 🤗

Veel succes alleszins hopelijk heb je je baby heeeel snel in je armen ❤️
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 20 januari 2022, 14:46

Hillie schreef:
20 januari 2022, 14:41
Je kan alleen stoppen met werken dan als je arts je ziekteverlof voorschrijft he. Indien niet, moet je idd aan je moederschapsrust beginnen, en dat gaat dan wél af van de weken erna hoor?
Ja dat klopt maar je huisarts of gyne kan je perfect briefje schrijven als je niet meer in staat bent om te werken. Dat heeft mijn ha alleszins gedaan.
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 januari 2022, 17:36

Ja, ik denk dat ik het inderdaad met de huisarts ga bekijken! Nu, ik ben wel nóg eens gaan praten op het werk. Deze keer aangehaald dat ik echt wel potentieel vroeger zou moeten stoppen en daar werd precies van geschrokken. Dus ik heb aangekaart welke zaken voor stress (en dus die extra harde buiken) zorgen. Dus ik hoop dat het beter gaat en ga even een tijdje nemen om het allemaal te evalueren. Ik vind het oke om te werken, maar ik ga niet spelen met mijn gezondheid en die van de baby.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 20 januari 2022, 19:04

Normaal start mijn verlof volgende week vrijdag, maar deze avond ging ik naar dokter omdat het niet meer ging. Voor de klas staan, constant rugpijn, amper slaap… het was wat teveel. Morgen 38 weken, dus extra weekje om batterijen op te laden en ons voor te bereiden op de komst van ons wonder…
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 20 januari 2022, 20:14

And my story continues...
Daarnet telefoon van de gynae. Dat er écht geen plaats meer is om mij in te leiden begin volgende week (er is een nieuw beleid in Gasthuisberg Leuven, waarbij je blijkbaar pas een week op voorhand een inleiding mag plannen). En dat ze me eigenlijk echt niet méér over tijd wilt laten gaan. Dus moest plots snel kiezen tussen 2 opties: ofwel pas volgende week vrijdag ingeleid worden (eerste vrije plaats), maar dat houdt dus risico's in (veroudering placenta en mijn leeftijd). Ofwel vanavond binnen voor inleiding morgenvroeg... wtf?
Gekozen voor volgende week, en nu super hard hopen dat het spontaan op gang gaat komen. Morgenavond komt de vroedvrouw nog eens strippen.
Wat een gedoe... blijkbaar is er echt een babyboom op deze moment...
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 20 januari 2022, 20:39

Oh Hillie, wat een gedoe, die paar dagen gaan het echt niet maken en zeker niet als je een goede zwangerschap hebt gehad.

Ik zou dezelfde keuze gemaakt hebben en hopelijk doet het strippen zijn werk, als het helpt dan is dit meestal binnen de 72u.

Hier vanavond heel veel last, pijn laag in de buik en als ons meisje beweegt en ik niet neerlig dan is het de hele buik die pijn doet.

Ik denk dat ze aan het indalen is, vandaar de pijn onderaan en ik heb de indruk dat mijn buik minder hoog zit.

Als ik maandag nog niet bevallen ben ga ik vragen om nog eens te strippen, uiteindelijk heeft de gyn nog niet heel veel kunnen doen omdat ik nog maar 1cm ontsluiting had.
Ik vind het ook helemaal niet fijn om die pijntjes te hebben, dit had ik de vorige keren niet, of ik herinner mij het niet. Ze zijn ook pas begonnen na het strippen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 20 januari 2022, 21:22

Hillie schreef:
20 januari 2022, 20:14
And my story continues...
Daarnet telefoon van de gynae. Dat er écht geen plaats meer is om mij in te leiden begin volgende week (er is een nieuw beleid in Gasthuisberg Leuven, waarbij je blijkbaar pas een week op voorhand een inleiding mag plannen). En dat ze me eigenlijk echt niet méér over tijd wilt laten gaan. Dus moest plots snel kiezen tussen 2 opties: ofwel pas volgende week vrijdag ingeleid worden (eerste vrije plaats), maar dat houdt dus risico's in (veroudering placenta en mijn leeftijd). Ofwel vanavond binnen voor inleiding morgenvroeg... wtf?
Gekozen voor volgende week, en nu super hard hopen dat het spontaan op gang gaat komen. Morgenavond komt de vroedvrouw nog eens strippen.
Wat een gedoe... blijkbaar is er echt een babyboom op deze moment...
Pff. Wat een gedoe en stress zeg! Ik duim dat het spontaan op gang komt dan idd!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 21 januari 2022, 0:01

Och, het is alweer veranderd... Wat een soap, sorry vr de vele updates, mr doet goed om het te delen, is toch allemaal wat eng bij een 1e zwangerschap...
Om half tien vanavond terug telefoon vd gynae. Dat ze toch is blijven zagen bij de prof, en dat ze iemand gevonden hebben die er ok mee was om van maandag naar morgen te verhuizen, dus toch plaatsje op maandag voor mij! Ze klonk echt dolgelukkig.... Al hoop ik nog steeds op een spontane bevalling natuurlijk 😁 Man man, wat een rollercoaster...

@Mich: hier gelukkig geen speciale pijntjes, wel héél veel harde buiken. Benieuwd wie eerst gaat zijn idd 😂
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Lore1 » 21 januari 2022, 6:52

Hillie schreef:
21 januari 2022, 0:01
Och, het is alweer veranderd... Wat een soap, sorry vr de vele updates, mr doet goed om het te delen, is toch allemaal wat eng bij een 1e zwangerschap...
Om half tien vanavond terug telefoon vd gynae. Dat ze toch is blijven zagen bij de prof, en dat ze iemand gevonden hebben die er ok mee was om van maandag naar morgen te verhuizen, dus toch plaatsje op maandag voor mij! Ze klonk echt dolgelukkig.... Al hoop ik nog steeds op een spontane bevalling natuurlijk 😁 Man man, wat een rollercoaster...

@Mich: hier gelukkig geen speciale pijntjes, wel héél veel harde buiken. Benieuwd wie eerst gaat zijn idd 😂
Ooh wat een gedoe! Hopelijk blijft het nu zoals het is maar een spontane bevalling kan ook nog natuurlijk 🤞
Spannend, nog een paar dagen en jullie kleintje ligt in jullie armen!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten