Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 21 januari 2022, 8:09

Amai Hillie, idd wat een gedoe!
Spannend allemaal! Nog eventjes en jullie kunnen je kleintje ik jullie armen houden! 😍
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 21 januari 2022, 8:58

Pffff hier ook weer gedoe 😭

Deze ochtend vroeg mijn man of het voor vandaag ging zijn, indien niet ging hij werken.
Ik zei dat ik eerst wou opstaan en kijken hoe ik me voelde. Ik voel nu echt wel druk op mijn bekken, dus ze is wel ingedaald, maar zo kan je nog enkele weken rondlopen.
Ik heb toch maar gezegd dat hij beter thuis blijft omdat ik het niet zie zitten om 3 kleine kindjes klaar te maken en naar school te brengen.

Terwijl mijn man hen naar school brengt kijk ik mijn mails na en heb ik er 1 ontvangen van de school om 8u06 dat de kleuterschool vanaf deze morgen gesloten is wegens teveel covid besmettingen van kindjes en personeel.

Een geluk dat mijn man verlof heeft gevraagd, maar dat betekent wel dat ik alleen zal moeten bevallen aangezien wij geen opvang hebben voor de kinderen.

Mijn man zei dat het de eerste keer is dat ik zoveel last heb en hij wil dat ik bel om me maandag te laten inleiden. Ik wil liever geen inleiding en al zeker niet als ik het allemaal alleen moet doen.

Sorry voor het geklaag, maar het moest er even uit.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 21 januari 2022, 9:35

@Glow: hopelijk houden ze er nu dan wel wat rekening mee op je werk, zodat het wat draaglijker wordt. En indien niet kan je idd altijd naar je huisdokter gaan en je laten ziek schrijven!

@Emelie: kan me voorstellen dat het een hele opgave geworden was om op 38 weken zwanger nog voor de klas te staan. Ik ben geen leerkracht maar ik moet in mijn job ook vaak hele dagen voor groepen staan, en dat is zelf zonder zwanger zwanger te zijn al super vermoeiend! Hopelijk kan je wat genieten van je extra weekje!

@Hillie: niet leuk al die last minute wijzigingen. Ik duim mee voor nog een spontane bevalling! En goed om te weten dat het op gasthuisberg dan blijkbaar zo druk is.

@mich: oh wat een slechte timing is dat seg! Ik zou er in jou plaats ook echt niet goed van zijn. En er is echt geen alternatief naar opvang toe? Want zo helemaal allemaal moeten bevallen lijkt me zo erg πŸ˜”!!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 21 januari 2022, 9:46

Oh Mitch wat erg zeg. tegenwoordig wordt verwacht van de ouders dat ze precies niet meer werken of ze tijd iemand klaarhebben die kan babysitten. zo erg gewoon. Gelukkig kon je man thuisblijven!

Ik begrijp je echt dat je niet alleen wilt bevallen, ik heb het niet gekund zonder de steun van mijn man. Na 17u weeΓ«n en zonder slaap was ik fysiek en mentaal kapot.

Waarom zie je zo tegen op om ingeleid te worden? Als je al ontsluiting hebt is het toch meer een optimalisatie dan als het helemaal van nul moet beginnen. Mag je oxytocine krijgen via infuus? ik heb de vorige keer ook alleen die gehad, geen opzetpillen of balloon.
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Johanna1991 » 21 januari 2022, 10:17

Ik ben ook in Leuven bevallen, maar wel in het Heilig Hart, en het was er inderdaad erg druk, er waren 9 bevallingen op die dag (er zijn 11 kamers), op Kerstmis bijvoorbeeld waren het er maar 3. Ik denk dat ik achteraf gezien echt nog geluk heb gehad: toen de weeΓ«n echt zwaar werden kreeg ik toch zo'n grote kamer met bad en liaan en alles, en ik werd ook goed ondersteund door gynaecoloog en vroedvrouwen, en de gynae heeft nadien heel goed haar tijd genomen om alles te hechten enzo. Je hoorde de vroedvrouwen wel tegen elkaar zeggen af en toe hoe druk het was.
De verpleegster van Kind en Gezin zei ook dat ze in januari en februari in het Leuvense heel veel geboortes verwachten, nog meer dan in december. Dus... het klopt wel, maar dat maakt het er echt niet leuker op Hillie, ze geven je toch echt een heel ambetant gevoel als je zomaar "ertussen" moet worden genomen. Iedere vrouw heeft recht op gynaecologen en vroedvrouwen die de tijd nemen voor jou.

Ik heb ook enkel oxytocine bijgekregen, ik vermoed dat dat toch nog minder intens is dan echt worden ingeleid. Dus hopelijk verloopt het voor jullie ook nog zo spontaan mogelijk :)
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 21 januari 2022, 10:38

De oudste kan enkele dagen naar een klasgenootje eens het zo ver is.

Mijn schoonzus heeft aangeboden om op de kidste letten, maar zij heeft geen vervoer en woont 2u rijden van ons vandaan, met het openbaar vervoer nog een stuk langer. Zij heeft co-ouderschap en kan alleen als haar zoontje niet bij haar is, maar wij hebben geen plaats om haar te laten logeren.
En de kinderen naar ginder brengen vind ik een groot risico omdat wij (of alleen mijn man) dan minstens 4u van huis is.

Mijn vorige bevallingen zijn spontaan begonnen en vrij vlug gegaan, de 1e keer van de eerste wee tot bevalling 7u45 omdat de gyn mijn vliezen niet wou breken, anders was het 2-3u minder geweest.
2e keer 3u tussen water breken en volledige ontsluiting en dan nog 40 min tot de spoed ks was uitgevoerd. Mijn man heeft de bevalling net gemist omdat hij de dochter was gaan wegbrengen.

Een inleiding klinkt aanlokkelijk omdat je dan alles kan plannen, maar bij ons loopt het nooit zoals gepland, echt nooit.
Ik ben vooral bang dat het lang zou duren en ik het zonder mijn man moet doen, zo uren alleen, pffff.

Ik mag een kleine dosis (max de helft) oxytocine krijgen, maar enkel als de rest niet helpt en als het dan nog niet lukt dan wordt het alsnog een ks.

Dus liever spontaan en hopen dat het snel achter de rug is. Hopelijk zijn we allebei ook prima in orde en kunnen we vroeger naar huis, want de bezoekregeling is ook niet echt top. Mijn man mag altijd komen, maar de kids max 1x/dag gedurende 1u.
Maar als we geen opvang/school hebben dan kan mijn man ook maar 1u op bezoek komen uiteraard.

Het is wat het is, we kunnen er niets aan veranderen.

Ik was zo aan het hopen dat het niet 's nachts begon of in het weekend omdat ik er dan ook alleen voorsta, maar nu valt die stress weg.
Maakt niet uit wanneer het begint, ik weet nu dat ik het alleen ga moeten doen.
Ik begin terug zen te worden, zeker als ik het hier wat van me kan afschrijven.

Misschien gebeurt er nog een mirakel, het schooltje is tijdelijk gesloten, maar ze weten nog niet voor hoelang. Dus misschien blijft ons meisje nog wat zitten en is tegen dan de school terug open.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik iets heb van laat het maar beginnen, dan zijn we er vanaf.

Ze is sinds 2 dagen nog veel beweeglijker dan er voor, precies of ze eruit wil maar de uitgang niet vindt 🀣🀣🀣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 21 januari 2022, 13:50

@Hillie: klinkt wel als een veel beter plan om maandag toch te mogen gaan! Hopelijk vind je nu een beetje rust in het weekend.

@Mich: wat een gedoe inderdaad! Ik hoop op die kans dat je niet alleen moet bevallen of dat het dan niet te lang alleen moet doen. Ik veronderstel dat vrienden of buren dan ook geen optie zijn voor die last minute opvang? Inleidingen lijken me ook trouwens niet zo ideaal. De vroedvrouw van de infosessie zei me dat ze het toch steeds meer proberen te vermijden, net omwille van die grotere kans op lange bevallingen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 21 januari 2022, 19:27

Oh Mich, doet echt pijn om je verhaal te lezen, djeezes, zo een sterke vrouw ben jij!!
Hier ook suuuper veel beweging sinds 2 dagen, maar altijd heel de tijd aan de bovenkant, alsof de baby er langs de andere kant probeert uit te komen πŸ˜‚πŸ˜‚
Vroedvrouw is nog eens komen strippen in late namiddag, 2 cm ontsluiting en weke hals, hopelijk doet het iets. Slijmprop is er nadien ook uitgekomen (yak πŸ™‚), mr dat doet er blijkbaar niet toe.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 21 januari 2022, 20:16

Hier is ze precies nu wat rustiger, maar ik ook πŸ˜‰, ik heb ongeveer de hele dag in de zetel gelegen.

Zelf moet ik echt niets meer doen of ik ben buiten adem en/of harde buiken.

Je kan je slijmprop enkele weken op voorhand al verliezen, dus wil inderdaad niets zeggen.

Nu heb ik het idee dat het nog wel enkele dagen kan duren, maar hierdoor begint het misschien straks al :lol:

Mijn gevoel zei 25/1 of 2/2, dat laatste gaat het niet worden, het eerste misschien.

Ondertussen een mail dat donderdag de school terug open gaat en dat er opvang mogelijk is indien echt geen oplossing, dus dat kan nog goed komen.

Als ik het toch alleen moet doen dan komt dat ook wel goed.
De eerste keer heeft het dik 3u geduurd eer we naar de verloskamer mochten, dus wel blij dat ik gezelschap had. Tijdens de bevalling had ik niets aan mijn man, het was zo'n moeilijke bevalling dat hij gewoon werd ingeschakeld om mee te helpen. Hij mocht geen foto's nemen of mijn handje vasthouden. Ook was mijn epidurale veel te straf bleek achteraf, waardoor ik maar half besefte wat er gebeurde.

De 2e keer ging het allemaal zo snel dat ik amper wist wat me overkwam en was mijn man er net na de bevalling, ook geen ramp. Hij vond het alleszins niet erg dat hij de ks gemist had en hij was net op tijd om de kindjes nog even vast te houden voor ze naar neo gingen.

Ik heb ongeveer mijn hele leven mijn plan moeten trekken met vallen en opstaan en dat heb ik ook oveleefd.

Trouwens we leven nu in een tijd dat je ook nog kan videobellen en ik heb jullie als supporters, komt goed dames.

Het lijkt een race tussen Hillie en mij en straks is er toch nog iemand anders eerst :lol:
Ik ben benieuwd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 21 januari 2022, 20:38

Denk dat het supporteren hier wel goed zit ja! Ik ben niet van plan om één van jullie voor te zijn. Ik houd me wel mooi in het staartje van de groep. πŸ˜‰
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 21 januari 2022, 21:12

Ik ben ook wel benieuwd wie de volgende wordt :D
Alvast succes voor iedereen!
De bevalling is toch wel iets waar ik enorm tegenop kijk en eigenlijk wel wat schrik voor heb. Helaas geen ontkomen aan he :)

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 22 januari 2022, 8:17

Haha ik kom toch ook benieuwd lezen om te zien of er al iets van verandering is πŸ˜€
Veel succes allensinds! Het komt wel echt dichtbij nu! πŸ˜€
Jaa ik hoop toch ook dat ik een van de laatste aan het staartje ben!

Ik heb gisteren de vraag gekregen (ik volg muziekschool) of ik het zie zitten om op te treden op het moment dat ik precies 38 weken ben. Nu, ik sta eecht nie graag op een podium, maar vind het wel een 'eer' dat ik zou mogen optreden. Anderzijds zou het ook leuk zijn om mijn podiumangst wat te overwinnen, maar nu komt dat toch wel heel dicht bij de uitgerekende datum en weet dus niet of ik mij dat zou riskeren.. Ik weet natuurlijk ook niet hoe ik mij op dat moment zal voelen.
Hebben jullie raad?
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 22 januari 2022, 9:25

Hey Zitav, iedereen voelt zich anders natuurlijk tijdens de zwangerschap. Ikzelf had geen last van kwaaltjes, en zou gerust op een podium zijn gekropen op 38w (ik voelde me zelfs nog beter dan op 36 a 37w wanneer ik meer stress had omdat er nog zoveel geregeld moest worden). Als de rest van je zwangerschap goed is gegaan, zou ik er voor gaan! (Wel ja, hangt er van af, zou je er zelf voor gaan als je niet zwanger zou zijn? Want als je écht niet graag op een podium staat, hoef je die extra stress er mss echt niet bij te nemen... Mr is langs andere kant wel een leuke uitdaging en iets goeds om je af te leiden van het wachten 😁)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 22 januari 2022, 10:47

@Mich: amai, dat vind ik zo knap en moedig van jou, Jij blijft altijd zo positief! Hoe doe jij dat toch. Ik weet niet of ik dat in jouw plaats op die manier zou kunnen. Wij supporteren idd alvast mee langs de zijlijn! 🀞🏻

@Zitav: als je tot nu toe nog niet echt last hebt van kwaaltjes kan je het proberen. Al zou ik wel enkel toezeggen onder voorbehoud. Je weet namelijk niet wat de komende weken zal brengen. Even goed ben je al bevallen πŸ˜‰

Hier ondertussen weer een verschrikkelijke nacht gehad. Twee keer in tranen uitgebarsten. Niet in slaap kunnen geraken en de vermoeidheid die daarmee gepaard gaan steken de huilbui aan, maar dan komt er steeds veel verdriet mee naar boven over iets anders waar ik het privΓ© moeilijk mee heb.. Tijdens nachten en ochtenden als deze vraag ik me echt af hoe ik dit nog 4 weken ga volhouden.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 22 januari 2022, 11:14

@hillie: ja ik heb op zich wel een goede zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes en het zuur dat ik had is overdag toch opgelost geraakt met omeprazole.
Kan inderdaad een goede afleiding zijn en een stimulans om te blijven spelen. En buiten de zwangerschap zou ik ook twijfelen. Ik leer eigenlijk gitaar spelen, maar ik zing er ook bij (zonder dat ik vind dat ik het echt goed kan). Mijn leerkracht gitaar vindt dat blijkbaar wel goed want hij wil mij ook zo het podium op πŸ™ˆ. Maar naast de twijfel zou ik er mss wel sneller voor gaan omdat ze in de academie wel verwachten dat je dat doet.. (is een doelstelling op het rapport)

@goedgelukje:
Oh dat slecht slapen is verschrikkelijk he! Hier ook meermaals wakker op een nacht.. Ondertussen heb ik, wss door de vermoeidheid, een verkoudheid te pakken. Getest geweest, geen corona maar ben er toch angstig voor.
Hopelijk kan je de komende nachten wat beter slapen en kan je jouw verdriet een plaatsje geven!

Ja sowieso is het onder voorbehoud, want idd voor hetzelfde geld ben ik dan al bevallen, al hoop ik zelf van niet.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten