Uitgerekend okt-nov-dec 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 20 januari 2022, 17:54

Die ´barstjes´ lijken mij inderdaad kloven - dit hoort dus niet en het kan dat de pijn hier inderdaad van komt. Misschien eens tepelzalf proberen? Of na het geven van borstvoeding een beetje melk opdoen kan ook helpen.
Meestal hapt hij dat niet goed aan - zeker goed opletten en eventueel corrigeren tot het geen pijn meer doet?

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 20 januari 2022, 18:45

momofpgd schreef:
20 januari 2022, 17:54
Die ´barstjes´ lijken mij inderdaad kloven - dit hoort dus niet en het kan dat de pijn hier inderdaad van komt. Misschien eens tepelzalf proberen? Of na het geven van borstvoeding een beetje melk opdoen kan ook helpen.
Meestal hapt hij dat niet goed aan - zeker goed opletten en eventueel corrigeren tot het geen pijn meer doet?
Oké dan komt idd de pijn dus hiervan. Nu zonder de tepelhoedjes heeft de vroedvrouw 't nog niet gezien maar met hapte hij altijd goed aan en zei ze dat z'n mondje goed uitzag enzo dus ging er van uit dat ie 't wel onder de knie had. Mss dus toch niet :( heb nu maar ff gekolfd want dat doet minder pijn dan als hij drinkt. Dat maar ff doen tot tepels hersteld zijn. Bepanthen besteld..

Wat ook frustreert is dat hoewel ie snachts nu al 4x perfect in z'n cosleeper slaapt, dit dus niet lukt overdag in z'n wiegje beneden. Zelfs al valt ie in slaap op de arm en is echt goed weg, ik leg m neer en hup wakker. Of toch zeker enkele minuten nadien. Snap niet dat 't boven wel lukt en onder niet.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 21 januari 2022, 9:54

@ pindanootje: Dat is heel normaal bij baby’s, ze voelen de warmte niet meer en hun cyclussen zijn heel kort 35-45 min, waardoor ze snel terug in lichte slaap zijn, en indien hij nog geen cyclussen aan elkaar kan slapen, komt die wakker. Hier was/ is dit nog een beetje zo. Vanaf 4 maanden lukt hun dat beter, of je kan hen leren zelfstandig te slapen, door ze half slapend weg te leggen, iedere x de hulp af te bouwen, zo leren ze uiteindelijk zelf slapen, en hebben ze je minder nodig voor dit stukje

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 januari 2022, 11:40

Goedemorgen lieve dames
Gisteravond nog tot laat filmpjes zitten bekijken over dat aanleggen, en hoewel zn lipjes goed krullen dus 't er langs buiten goed uitziet, zie ik nu dat ie zn mondje niet groot genoeg open doet bij het aanhappen dus de tepel niet diep genoeg komt zoals 't hoort, maar echt voorin zn mondje blijft en daar te fel afziet. Dinsdag kan ik langsgaan bij de vroedvrouw om dit te gaan corrigeren. Tot die tijd kolven..
De reflux poeder vind ie trouwens afschuwelijk, drinkt ie niet ook al heeft ie honger dus terug over op nutrilon 🙄🤦‍♀️ maar de anti colic flesjes helpen wel al merk ik.
Thx voor de tips Minosh, inderdaad ik leg m maar half slapend in de cosleeper en dommelt daar vanzelf in terwijl ie hier beneden idd ineens merkt dat ik weg ben dus zal daaraan liggen. Ga dat hier ook eens proberen hem wakker wegleggen!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 21 januari 2022, 14:41

Hey dames, ik ben naar de baby winkel geweest en mijn kast staan ook ineen 😅 alweer een paar stappen alleen gezet, bedankt voor jullie lieve woorden. Vandaag laatste wendagje - een hele dag voor het eerst. Ze doet het super goed blijkbaar, kreeg nog een paar sms'jes met foto's, heel lief ☺️

Pindanootje op de leeftijd van jouw zoontje had ik ook nog 6 voedingen meestal, een beetje ander ritme dan Momo: 7, 10, 13, 16, 19 en dan om 3 of 4 uur 's nachts. Wat vervelend van die kloven, ik hoop dat je dinsdag goede tips krijgt en dan weer borstvoeding kan geven. Dat kolven is toch een gedoe als je gewoon bij je zoontje bent he. Tis allemaal niet evident!

Minosh wat een mijlpaal!! Een hele nacht in haar bedje geslapen, dat is super. Soms nog wat helpen is heel normaal, moet inderdaad afgebouwd worden zoals je zei.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 januari 2022, 15:34

Amai Elvira een ganse dag!! Hoe valt dat voor jou mee? Heerlijk om dan zo'n foto's te krijgen! Ik deze morgen ook naar de crèche geweest voor gesprekje, 7 februari gaan we samen 1 uurtje wennen, 10febr gaat hij alleen wennen van 9-12 en vanaf dan 2x per week, 21febr ganse dagen. En hij is echt de kleinste in de baby groep natuurlijk, de andere al 7 maand gemiddeld 🙈 niet te geloven dat 't al een jaar geleden is zowat dat we ons daar gingen aanmelden met nog maar net een vaag plusje op m'n zwangerschaptest. En nu moetk m er al haast droppen 😅help
Hoe vul jij de dagen dat ze weg is? Wil je al terug gaan werken?
Ja het kolven met de baby bij me is niet evident, hij ligt dan in z'n relax naar me te kijken maar ik kan niet aan m natuurlijk omdat die flessen moet vasthouden, en hij snapt er niks van en vind 't maar niks. Maar tis wel fijn es te zien hoeveel ik nu eig produceer. Kheb een "ardo carum" vind die erg fijn, nog iemand die mss?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 21 januari 2022, 19:56

Wat fijn dat de crèche bij jou zo langzaam wordt opgebouwd ook. En dat je er zelf een uurtje bij mag zijn, ik wist zelfs niet dat dit kon. Ja ons dochtertje is ook de kleinste daar, de eerstvolgende is 6 maand al. Maar dan leert ze denk ik nog sneller dingen van de andere kindjes.
Ik had vandaag veel boodschappen te doen dus heb me zo bezig gehouden. Vanaf volgende week ga ik 3 dagen in de week beginnen werken. Ik denk dat de afleiding me wel goed gaat doen, en ze zijn op m’n werk heel begripvol. De overige twee dagen kan ik dan rustig m’n huishouden doen en wat vrienden of familie bezoeken, of een lang weekend weg met de kleine.
Oh ja daar snapt hij niks van natuurlijk, dat kolven 😅 Ik ken jouw kolf apparaat niet, ik heb zelf een Elvie. Mega duur maar elke cent waard, is draadloos en maakt bijna geen lawaai. Ik heb die gekocht toen ik mega stuwing had en nogal vatbaar was voor verkoop praatjes 🤣 uiteindelijk bleek die ook super handig toen ik veel in het ziekenhuis was zonder baby, kon gewoon onderweg in de auto kolven of tijdens een overleg met de artsen.
Ja ik heb vandaag dus ook een hele dag gekolfd en das wel interessant om te zien hoeveel je produceert inderdaad! Bij mij is het tussen de 110 en 150, geen idee of dit gemiddeld is?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 21 januari 2022, 22:18

Elvira schreef:
21 januari 2022, 19:56
Wat fijn dat de crèche bij jou zo langzaam wordt opgebouwd ook. En dat je er zelf een uurtje bij mag zijn, ik wist zelfs niet dat dit kon. Ja ons dochtertje is ook de kleinste daar, de eerstvolgende is 6 maand al. Maar dan leert ze denk ik nog sneller dingen van de andere kindjes.
Ik had vandaag veel boodschappen te doen dus heb me zo bezig gehouden. Vanaf volgende week ga ik 3 dagen in de week beginnen werken. Ik denk dat de afleiding me wel goed gaat doen, en ze zijn op m’n werk heel begripvol. De overige twee dagen kan ik dan rustig m’n huishouden doen en wat vrienden of familie bezoeken, of een lang weekend weg met de kleine.
Oh ja daar snapt hij niks van natuurlijk, dat kolven 😅 Ik ken jouw kolf apparaat niet, ik heb zelf een Elvie. Mega duur maar elke cent waard, is draadloos en maakt bijna geen lawaai. Ik heb die gekocht toen ik mega stuwing had en nogal vatbaar was voor verkoop praatjes 🤣 uiteindelijk bleek die ook super handig toen ik veel in het ziekenhuis was zonder baby, kon gewoon onderweg in de auto kolven of tijdens een overleg met de artsen.
Ja ik heb vandaag dus ook een hele dag gekolfd en das wel interessant om te zien hoeveel je produceert inderdaad! Bij mij is het tussen de 110 en 150, geen idee of dit gemiddeld is?
Omg Elvira heb even jouw elvie opgezocht want kende 't niet, WAUW hoe nice is dat zeg, wist niet dat zoiets bestond. Amai ik voel me ineens prehistorisch hier met m'n grote apparaat en kabels en flessen vasthouden hahaha. Heb jij enkele of dubbele ? Als 't toch zo'n makkelijke is is enkele mss al goed en ietsje minder pijnlijk voor 't budget 😅 je ziet ik ben al aant overwegen m ook aan te schaffen 😂 op die manier hou ik kolven nog wel tijdje vol :p Denk dat je hoeveelheid 110-150 heel goed is hoor. Lukt zoveel elke x? Hier hadk gister 160, zojuist 140 maar vanmiddag bijvoorbeeld maar 60 🤷‍♀️ ik ben dan kwartier bezig en dan stop ik.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 22 januari 2022, 9:45

Pindanootje schreef:
21 januari 2022, 22:18
Omg Elvira heb even jouw elvie opgezocht want kende 't niet, WAUW hoe nice is dat zeg, wist niet dat zoiets bestond. Amai ik voel me ineens prehistorisch hier met m'n grote apparaat en kabels en flessen vasthouden hahaha. Heb jij enkele of dubbele ? Als 't toch zo'n makkelijke is is enkele mss al goed en ietsje minder pijnlijk voor 't budget 😅 je ziet ik ben al aant overwegen m ook aan te schaffen 😂 op die manier hou ik kolven nog wel tijdje vol :p Denk dat je hoeveelheid 110-150 heel goed is hoor. Lukt zoveel elke x? Hier hadk gister 160, zojuist 140 maar vanmiddag bijvoorbeeld maar 60 🤷‍♀️ ik ben dan kwartier bezig en dan stop ik.
Haha ja ik weet het, is echt een luxe product - maar ik ben er super blij mee! Ik heb er maar eentje, het kolven duurt niet zo lang, ik denk dat ik in totaal ook een kwartier bezig ben dus halverwege verplaats ik hem eventjes. Dat vind ik echt wel te doen hoor, ik zou persoonlijk geen tweede aanschaffen. Maar ik werk sowieso van thuis straks, dus dan is dat ook geen probleem. Maar gebruik hem nu dus ook tijdens het koken, opruimen of autorijden. Of shoppen 😅 Ah dat stelt mij gerust, ik had gisteren middag ook ineens 60 of zo, dat verschilt dus echt wel per keer.
Er bestaan blijkbaar nog andere merken die ook volledig draadloos zijn, maar heb er geen onderzoek naar gegaan. Was gewoon de winkel binnengestapt en daar deze geprobeerd en meteen fan.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 22 januari 2022, 11:56

Ja borstvoeding geven is niet altijd evident dus mss mogen we onszelf die luxe items soms wel eens gunnen hé :p die grote bak wat ik heb is gehuurd via CM dus dat is niet erg alsk m terug breng. Denk echt ook de elvie te gaan bestellen 😂🙈 wat een goeie tip.
Merkte wel dat nu met heel dat kolven m'n productie meteen meer is en k vannacht wakker werd vd pijnlijke gespannen borsten, hebk dus echt om 3u de kleine moeten wakker maken om ff te laten drinken want 't was weer een rotsblok aant worden 🙈 ik dacht omg wat ben ik bezig, nu slaapt die kleine braaf door en ga ik m hier liggen wakker maken voor m'n eigen issues 🤦‍♀️ma hij vond 't alleen maar tof, sliep direct erna door tot 9u smorgens dus volgens mij no harm done
Meid heel veel succes als je komende week alweer aan de slag gaat 3 dagen 💪 echt chapeau vind k dat, zeker van thuis uit. Je vrouw zou trots op je zijn 💕
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 22 januari 2022, 14:03

Oh ja slim om eerst een kolf apparaat te huren! Dan maakt het idd niet uit als je verandert nu. Maar idd, borstvoeding is ook niet evident, een vriendin van mij is net bevallen en zoekt het ook allemaal maar uit met tepelhoedjes enzo... Alle voeding die we geven kan soms toch strubbelingen brengen, de kleine pakt hier soms flesjes op de creche niet 🙈
Zo een droomvoeding is niet erg denk ik, ik heb dat ook eens gedaan bij overproductie en om te proberen haar langer te laten slapen. Bij mij was dat laatste mislukt dus na een paar nachten mee gestopt 😅
En bedankt voor je lieve woorden, ik ben heel benieuwd hoe het werken zal gaan, maar idd, mijn vrouw zou trots zijn. Dat moet ik me wat vaker bedenken 💛
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 22 januari 2022, 17:15

Elvira schreef:
22 januari 2022, 14:03
Oh ja slim om eerst een kolf apparaat te huren! Dan maakt het idd niet uit als je verandert nu. Maar idd, borstvoeding is ook niet evident, een vriendin van mij is net bevallen en zoekt het ook allemaal maar uit met tepelhoedjes enzo... Alle voeding die we geven kan soms toch strubbelingen brengen, de kleine pakt hier soms flesjes op de creche niet 🙈
Zo een droomvoeding is niet erg denk ik, ik heb dat ook eens gedaan bij overproductie en om te proberen haar langer te laten slapen. Bij mij was dat laatste mislukt dus na een paar nachten mee gestopt 😅
En bedankt voor je lieve woorden, ik ben heel benieuwd hoe het werken zal gaan, maar idd, mijn vrouw zou trots zijn. Dat moet ik me wat vaker bedenken 💛
Op bol is ie 299 en kga 't mezelf toch cadeau doen denk k. Ben helemaal enthousiast 😂🙈 klopt 't dat er maximaal 150ml in 1 fles kan? Mja zoveel krijg ik echt niet uit 1 borst gehaald überhaupt.
Ik zie dat ze ook elvie bekkenbodem trainer hebben, om dat gebied weer beetje normaal te krijgen maar dat vindk precies minder belangrijk nu😅
Wat lastig dat je meisje de flesjes op crèche soms niet wil :( hoor van nog mensen dat dat echt n probleem kan zijn.. Tis dat hij hier van int begin flesjes nodig had dat ie de combinatie gewend is en makkelijk pakt. Mja hij pakt m'n tepel dan weer verkeerd🙄😄

Ja zeker moet je je dat onthouden van je vrouw. Ik probeer dat ook vaak tegen mezelf te zeggen ivm papa. Hij zou 't sowieso k*'t voor me gevonden hebben dat ik hem moest verliezen tijdens de zwangerschap die k al zolang wou. En zou fier geweest zijn dat ik met m'n smalle lijfje een baby van 4,3kg heb gekregen, en hij zou helemaal smelten als ie 't mannetje zou zien lachen en brabbelen. Ik beeld me vaak in wat ie zou zeggen en kan dan z'n stem en bemoedigende woorden zo horen en dat helpt wel. Denk dat jij na 14j relatie ook exact weet wat zij zou gezegd hebben en hoe ze 't zei enzo. Hou je daaraan vast 💕
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 22 januari 2022, 20:25

Doe Elvie lijkt mij inderdaad zalig! Ikzelf heb al de medela swing - dubbele borstkolf. Hier ben ik ook wel tevreden van maar alleen dat geluid :? Die van de cm heb ik in het begin ook gehad en ik heb wel gemerkt dat deze harde zoog...

Hier is het corona-beestje binnengeslopen.. de jongste dochter is positief getest gisteren.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 23 januari 2022, 8:24

Momo oh nee, corona!! 😩 Hoe voelt je dochtertje zich? En moeten jullie als gezin nu allemaal binnen blijven? Ik kan niet meer volgen hoor met dat soort maatregelen...
Klopt ja, ik heb ook een tijdje een handkolf gebruikt omdat deze harder zuigt, dat was in het begin bij de stuwing. Nu werkt de Elvie top - Pindanootje er kan idd 150 in en dat is bij mij ook nog nooit uit een borst gekomen 😀 Voor een kleine voeding is 120 van twee borsten genoeg, en voor een grote voeding leeg ik het bakje tussen de twee borsten in en heb ik eerder 160 of 180 heel soms. Die bekkenbodem is voor mij ook minder belangrijk nu, had een voorschrift voor de kine ook maar met alle gebeurtenissen thuis stond dat echt onderaan mijn lijstje. En weet je, mijn lichaam heeft nu eenmaal een kind gebaard, logisch dat het niet meer de oude is - maar wel nog een prima lijf!
Heel fijn dat jij je ook kan inbeelden wat je papa zou zeggen nu 💛 dat is toch een extra steun he? Ik doe dat ook hoor, soms zeg of doe ik iets met de kleine dat echt iets voor mijn vrouw geweest was.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 januari 2022, 9:20

Sterke dames zijn jullie❤️!

ooch mono, wat minder… ik hoop dat jullie er niet te ziek van worden!! Sterkte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten