Uitgerekend okt-nov-dec 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 23 januari 2022, 9:55

Alle vijf positief hier :o . De oudste heeft helemaal geen symptomen en de rest gewoon een lichte verkoudheid gelukkig. Hopelijk blijft dit zo... gelukkig wel allemaal wel tegelijk positief dan loopt onze quarantaine toch gelijk...
Nu nog mijn ziekteverlof proberen te verlengen - wat een schitterende start van mijn werk alweer pff heel vervelend..

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 23 januari 2022, 10:04

momofpgd schreef:
23 januari 2022, 9:55
Alle vijf positief hier :o . De oudste heeft helemaal geen symptomen en de rest gewoon een lichte verkoudheid gelukkig. Hopelijk blijft dit zo... gelukkig wel allemaal wel tegelijk positief dan loopt onze quarantaine toch gelijk...
Nu nog mijn ziekteverlof proberen te verlengen - wat een schitterende start van mijn werk alweer pff heel vervelend..
Ohhh nee wat vervelend!!! Inderdaad het enige lichtpuntje is dat jullie het dan allemaal gehad hebben en dezelfde quarantine moeten houden. Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie er weinig last van hebben 🤞 Op je werk zullen ze hopelijk begripvol zijn, daar heb je ook niet voor gekozen he.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 23 januari 2022, 10:38

Oei Momo wat erg alle 5 zeg!! Heel veel beterschap voor allemaal! Hopelijk niet teveel last. En idd gelukkig allemaal in dezelfde periode ff quarantaine en daarna weer allemaal gelijk er vanaf. Goede moed 💪🍀
Minosh hoe heeft je kleine meid 't vannacht met slapen gedaan?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 januari 2022, 12:02

Pff mono, allemaal seg! Gelukkig dat jullie quarantaine samen kan lopen, maar inderdaad wat een start! Veel goeie moed!

Pindanootje: hier voor de 1ste x goed geslapen, ze heeft van 21:00 tot 3:30 geslapen, geeten en geslapen tot 7:30😅. Deze morgen al een dutje van 2u gedaan in haar bedje! de rest loopt nog met heel veel geween, maar loopt wel vele beter 😀🙏🏻
Jij nog geprobeerd?

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 23 januari 2022, 12:35

Minosh schreef:
23 januari 2022, 12:02
Pff mono, allemaal seg! Gelukkig dat jullie quarantaine samen kan lopen, maar inderdaad wat een start! Veel goeie moed!

Pindanootje: hier voor de 1ste x goed geslapen, ze heeft van 21:00 tot 3:30 geslapen, geeten en geslapen tot 7:30😅. Deze morgen al een dutje van 2u gedaan in haar bedje! de rest loopt nog met heel veel geween, maar loopt wel vele beter 😀🙏🏻
Jij nog geprobeerd?
Wauw das kei goed toch!! 🤩 Heel fijn meid!!
Hier cava, zijn rond 23u gaan slapen, om 5u gegeten en toen om 9u weer. Overdag matig int wiegje. Beste is als ie onderweg in auto of wandelwagen indommelt dan blijft ie daarin liggen thuis, makkelijk een uur ofzo. Ma zo vanaf de arm is na 5min wakker en huilen.. 🤷‍♀️ Overigens op de crèche zeiden ze dat kei veel baby's van die leeftijd nog geen ritme hebben en niet zomaar zelf slapen, dat alle mama's zich daarover zorgen maken maar 't niet nodig is, ze pakken die kleintjes zoveel mog en begrijpen hoeveel geborgenheid ze nodig hebben, natuurlijk ist niet elke x mogelijk als 't druk is maar ze houden echt wel rekening met slechte slapers. En als hij hier bijv in zo'n schommel apparaatje in slaap zou vallen laten ze m lekker daar liggen ipv volgens de regels naar de slaapruimte brengen en riskeren dat ie wakker word.

Elvira, nog een Netflix tip (voor iedereen overigens maar denk zeker vr jou), Afterlife. Ik zie t heel graag, zal een zeer herkenbaar thema voor je zijn maar de ontroerende momenten wisselen zich af met humor en is echt gwn erg mooi. Mss heb je er iets aan.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 23 januari 2022, 18:59

Dat is, zelfstandig slapen, kunnen ze pas echt leren vanaf 4 maand, maar ik wil haar al een basis geven, want zij valt niet in slaap in de maxicosi noch in de wandelwagen…
0
Plus voor mij was het wat onhoudbaar geworden en ze sliep ook niet meer goed op mij😅, ze werd soms ambetant 😅.
Geniet maar van de geborgenheid, ze worden ook zo snel groter…

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 23 januari 2022, 19:24

Ja dat is waar inderdaad. Vind het heel knap hoe je zo hebt doorgezet met oplossingen vinden voor haar slapen en hoeveel vooruitgang je geboekt hebt ook! Mag je trots op zijn hoor.
Vanmiddag nog kraambezoek gehad hier, de laatste, een vriendin van me. Ze zei dat 't kleintje zo verliefd naar me keek en altijd lacht als ie mama ziet, is zo zalig te horen he 😍
Maak me trouwens toch beetje corona - zorgen ivm de crèche. Was vrijdag nog daar voor dat gesprek dus. Maar de baby groep is intussen al gesloten door zoveel besmette baby's en personeel 🙄 ook in de andere groepen (peuters etc) kei veel ziek. Ben wel beetje bang dat als ie daar in februari moet starten, hij in no time ook een besmetting gaat opdoen en meebrengen ☹️ ik weet dat ze sowieso vaak ziek gaan zijn door naar de crèche te gaan ma dit geeft me toch wat bezorgdheid momenteel..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 24 januari 2022, 8:36

Minosh wat goed!! Ik ben heel blij dat het slapen beter gaat, dat heeft en mens toch nodig he 😅 Ik merkte ook dat het slapen op mij tegen 3 mnd niet goed meer ging, ze werd er onrustig door ipv kalm... dan ben ik ook begonnen met haar zelfstandig in slaap te laten vallen.

Pindanootje, fijn dat de creche je zo geruststelt en dat ze echt meer aandacht aan de kleintjes geven, ik zie dat bij ons ook. Kindjes die niet alleen in slaap kunnen vallen, wandelen ze hier ook rond tot ze slapen. Dus ze houden daar zeker rekening mee ☺️ Verder probeer ik me al in te stellen op een moeilijke periode met griep of corona... denk dat we daar inderdaad moeilijk onderuit komen, ook al hoop ik natuurlijk dat we de dans ontspringen.

En inderdaad, ik heb de eerste twee seizoenen van After Life al gekeken, voordat mijn vrouw ziek was, denk dat ik het derde seizoen nu met andere ogen ga bekijken (en met heel veel tissues). Is zeker een mooie serie, lief dat je er aan dacht!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 24 januari 2022, 10:11

Dankjewel dames, ik ben ook blij voor haar en mij. Ik geef haar nu ook vaak massage als we op de verzorgingstafel ligt en daar geniet ze zo van❤️!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 januari 2022, 10:30

Ze hebben net m'n elvie kolf gebracht😄 dit zijn dus de zaken waar ik tegenwoordig blij van kan worden haha, benieuwd hoe 't zal marcheren.
Hoevaak per dag kolven jullie, en op welke momenten?

Wat lief Minosh die massages 😄 ik heb dat ook al eens geprobeerd soms maar tot nu toe leek hij dat geen succes te vinden. Ga donderdag wel naar baby yoga met hem
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 24 januari 2022, 12:25

Ohh hoe tof massages en baby yoga! Ik doe ook wel eens massage inderdaad, kan ik zeker wel vaker doen want nu geniet ze daar ook van inmiddels ☺️
Zalig dat je Elvie er is, ik hoop dat je er even blij mee bent als ik! Ik kolf op de tijden dat ik normaal voed, omdat ze nu naar de creche is he. Dus volg datzelfde schema ongeveer zodat mijn productie hopelijk op pijl blijft. Ik zal laten weten hoe het gaat! Vandaag weer aan het werk, soms voelt het heel normaal en oke, en soms krijg ik toch even een klap. Zoals nu, als ik lunch aan het maken ben voor mij alleen. Pff
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 24 januari 2022, 13:46

ze begint er nu ook van te genieten en doe kort voor ze haar dutje in gaat en ze wordt er rustiger door. Pindanootje hiervoor vond ze dit ook nog niet leuk hoor, pas nu.

Elvira: Kan me voorstellen hoe moeilijk het voor je moet zijn en hoe verschillende emoties elkaar afwisselen. Dikke knuffel ❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 januari 2022, 15:17

Loop nu m'n eerste elvie kolf sessie te doen, spannend😅🙈 voelt precies ook heel anders dan die grote kolfbak die ik huurde. Ondertussen ligt de kleine braaf in z'n wiegje te slapen wat als een extra overwinning voelt :p
Elvira, 100% geluidsloos is ie toch niet he!? Of bij jou wel? Want dan heb ik mss iets verkeerd aangesloten. Hoor 't kolven toch beetje en ook de beetjes melk in 't bakje vallen 😅 maar tis oke, ga 't met werk toch niet aandoen, maar voor hier thuis de handen vrij te hebben is het een zalig ding denk ik.
Alleen m'n gsm wou ik erop aansluiten maar vind t apparaat niet mja komt wel goed.

Boh ja dat zijn echt heavy momenten he, lunchpauze, thuis zijn, en dan alleen zitten. Heb echt met je te doen meid. Denk dat 't werk namiddag hervatten dan een stuk zwaarder valt dan wanneer je er smorgens aan begint he? Mijn ervaring is dat 't vooral de situaties zijn die heel hard lijken op die van vroeger, maar dan met 1 groot verschil de persoon die eruit weg is, dat die 't zwaarste zijn. Nieuwe situaties of gewoontes waar die persoon geen deel van uitmaakte zijn draaglijker. Stel je woont ergens in de buurt van een leuke koffietent ofzo, ist mss wel fijner voor je om daar smiddags iets te eten? Dan zit je Mss ook aan een tafeltje alleen, maar er is volk en levendigheid om je heen, pak je laptop mee of een boek ofzo, tis toch een ander gevoel dan thuis🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 24 januari 2022, 17:24

@Elvira : heel veel sterkte. Die kleine momentjes lijken me inderdaad moeilijk en kunnen je waarschijnlijk ook plots overvallen lijkt mij..

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 24 januari 2022, 20:07

Minosh, ik heb ook weer eens een baby massage gedaan voor ze naar bed ging en ze vond het super leuk ☺️ Echt een fijn momentje nadat ik haar van de creche had opgehaald!

Momo, hoe is het met de corona patienten? Ik hoop dat jullie je niet al te slecht voelen...

Pindanootje, wat vind je van de Elvie?? Is inderdaad niet zonder geluid, ik hoor zo het pompje en ook de melk die in het bakje valt 😅 Maar ik was laatst aan het kolven in de baby winkel en daar hadden ze niks door tot ik moest wisselen van borst. Dus als er wat gepraat wordt of andere achtergrond geluiden zijn, valt het niet op.

Ja dat is een goed idee, ik was vroeger vaak op reis voor mijn werk en vond het dan best leuk om alleen uit eten te gaan, dus dat kan ik hier ook eens doen voor de lunch. Want inderdaad, sinds corona lunchten we altijd samen dus das dan ff weer een moeilijk momentje.

Ik wens jullie een goede nachtrust toe, hier weer weinig geslapen vannacht, ze wil 's nachts blijven oefenen op dat omrollen 🙈 Wel minder geslapen op de creche vandaag dus misschien helpt dat ook??
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten