Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 24 januari 2022, 23:13

Vind 't een super fijne kolf, het kost idd wat centjes maar zie t wel als investering in mezelf en de kleine en het borstvoeden, dus dan mag 't wel eens :) Al wil ik natuurlijk vooral dat ie de tepel beter pakt en ik de borstvoeding zo beter op de rit krijg. Dat blijft focus nr 1. Maar met 't kolven wat sowieso nodig zal zijn/blijven is dit echt een uitkomst.
De laatste 4 dagen is er sowieso ook meer ritme in z'n eten gekomen, netjes 6x per dag. Maar 't vele teruggeven/overgeven is wel een ding en 't gekronkel na eten ook. En kan ook echt lang na voeding aanhouden en hem overstuur maken, erg zielig. Ipv ook meermaals per dag kaka doen, ist nu al paar dagen maar 1x maar dan wel enorm veel en een andere, véél viezere geur🤷‍♀️ wat is er toch allemaal gaande in z'n kleine buikje..

Slaapwel ladies, hopelijk allemaal een goede nacht 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 25 januari 2022, 10:48

Hier zijn we er gelukkig niet al te ziek van. Een goede verkoudheid daar kan je het mee vergelijken. De oudste heeft zelfs geen symptomen... maar binnenzitten met drie kinderen, niet evident :shock:

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 25 januari 2022, 18:26

Inderdaad moet niet evident zijn momo! Hoe lang moeten jullie in quarantaine? Veel goede moed!

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 26 januari 2022, 9:35

Nog tem zaterdag..

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 26 januari 2022, 10:14

Momo veel succes met de quarantine, zal als een lange week voelen he tot zaterdag?

Pindanootje, fijn dat er zo wat een ritme is ingekomen! Wel zielig van dat terug geven en gekronkel, wat zegt de vroedvrouw er van?

Hier al een betere nacht achter de rug, ze werd om 2 uur even wakker maar dan vielen we beiden weer in slaap tot 6.30!! Ze had langere dutjes op de creche gedaan, misschien was dat mis de laatste tijd? Klein marmotje heeft misschien gewoon meer slaap nodig dan ik dacht ☺️
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 26 januari 2022, 10:18

@momofpgd, als het een troost kan zijn, wij zitten met 6 in isolatie.

De kindjes zitten al sinds vrijdag thuis omdat het schooltje gesloten is wegens te veel besmettingen.

Dat we met z'n allen thuis moeten zitten is 1 ding, maar dat je niet buiten mag, dat is nog lastiger vind ik.

Gelukkig maakt de vroedvrouw er niets van en komt ze gewoon langs.

Ik nog t/m zaterdag in isolatie en de rest tot zondag, al denk ik dat de oudste maar tot vrijdag moet, zij had zaterdag al een positieve zelftest. Niet dat het veel uitmaakt, het is niet dat ze al alleen op stap gaat 🤣🤣🤣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 26 januari 2022, 11:30

Dr. Mich je bent bevallen zie ik nu pas!! Proficiat 💕💕 wanneer is je meisje gekomen ? En hoe is het gegaan?
Wel heel naar van de quarantaine idd, zeker 't niet buiten mogen is idd niet min, hopelijk gaan de dagen snel om, voor jou ook Momo 💪💪

Elvira, klein marmotje😂wat een schattig koosnaampje! Fijn dat vannacht beter meeviel! De crèche is mss ook zo'n nieuwe en prikkelende omgeving dat ze sneller moe is dan thuis in 't "bekende"?
De vroedvrouw zei dat ie die reflux poeder (die hij dus niet lust) toch moet gewend raken, door 't te mixen met borstvoeding. Dus moet gekolfde melk mixen met 30ml kunstvoeding en zo ophogen tot ie 't gewend is. En liefst 1x live borstvoeding en dan 1x zo'n fles afwisselen steeds. Alleen zoveel melk heb ik niet, om én voldoende bv te geven én nog eens zoveel afkolven om flessen te maken. Heb ook nog niks van voorraad ofzo ingevroren. Tis ff geleden dat m'n voorgevel zo "leeg" aanvoelde 🤦‍♀️
Wel goeie tip was om snachts tijdens slapen ook melk op te vangen. Nu steek ik compressen of een tetradoek in m'n bh om de lekken op te vangen en smorgens zijn die nat, maar is dus allemaal verspilde melk. Er bestaan "lekschalen" van medela die dit opvangen allemaal en je die smorgens in n flesje kan legen, handig. Sffs halen..
Ze had ook nog een goede tip tegen m'n kloven, "multi mam compressen" dus ik deel 't hier ook maar. Zit een soort helende zalf op, voelt direct zalig. Wel duur..

Net ff K&g geweest weer, de curve gaat eindelijk weer omhoog, 6,15kg nu en 62 cm 💪🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 26 januari 2022, 13:12

Zondag is ons meisje geboren na een veel te lange en zware bevalling, als dit mijn eerste bevalling was denk ik niet dat ik er nog een volgende zou komen. Het had allemaal niet zo erg hoeven te zijn heb ik ondertussen beseft.

Mijn man kon er niet bij zijn omdat hij bij de kindjes moest blijven en de oudste net een positieve zelftest had, ik niet. Mijn vroedvrouw mocht er niet bij omdat mijn pcr test in het zh wel positief bleek, ook al vond zij dat geen enkel probleem.

Moeten bevallen met een jonge gyn van wacht een heel brute vroedvrouw en een stagiaire vroedvrouw.
Ook na de bevalling heeft die vroedvrouw mij heel veel pijn gedaan, ik heb nog enkele keren het halve ziekenhuis bijeen gekeeld.

Door zwaar bloedverlies heb ik beslist om toch minstens 1 nacht te blijven en uiteindelijk ben ik maandagavond naar huis vertrokken.

Zo blij dat ik thuis ben, ook al zitten we opgesloten.

Ons meisje doet het heel goed, eet goed, slaapt goed en was vandaag al terug iets bijgekomen.

De andere kindjes zijn heel enthousiast en super blij met de 'nieuwe baby'. Ik vind het zo grappig dat ze spreken van de nieuwe baby en niet gewoon de baby.

Volgens de vroedvrouw aan huis dien we het beiden heel goed.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 26 januari 2022, 17:51

Mich wat erg dat je man niet bij de bevalling kon zijn, en ook dat je zoveel pijn gehad hebt! Gelukkig nu lekker thuis met de "nieuwe" baby😅 geniet heerlijk van haar! En voor jou een goed herstel 🍀

Vraagje, ik moet voor de crèche de baby z'n naam op alle spullen zetten die ik meegeeft incl kleren, knuffels, tut, Maxi-Cosi.. Wil ergens stickers bestellen die dus op alles geplakt knn worden, iemand tips? 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 26 januari 2022, 19:38

Mich, fijn om te lezen dat jullie dochtertje het goed doet 🥰🥰🥰

Pindanootje, ik heb zelf op Simply Colors besteld maar die stickers zijn echt inimini 🤣 had niet echt naar de grootte gekeken. Iemand die ik ken had besteld bij https://byhappyme.com/be/nl/ en was daar tevreden van, misschien eens kijken?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 26 januari 2022, 19:58

@mich75 : als eerste een heel dikke proficiat! En ja het lastigste is dat je niet mag wandelen en dat mijn dochter elke dag vraagt of ze naar school mag want ´ze is toch niet ziek....´ hopelijk zijn we er dan nu vanaf!
Wel heel spijtig dat zowel je man als je vroedvrouw er niet bij mochten zijn. Hier was de gynaecoloog ook vrij heumm bruut maar gelukkig had ik een schitterende vroedvrouw (die ook boos was op de gynaecoloog)..

@pindanootje: de melk die je ´s nachts ´lekt´ kan je helaas niet meer gebruiken, ook als je ze opvangt. Je weet immers niet hoe oud hij dan is... dus hoe jammer dat het ook is, ik zou hier toch mee opletten..
Ik heb mijn stickers altijd besteld op goedgemerkt. Hier kan je verschillende formaten kiezen.. na 5jaar plakken ze er nog altijd op dus wel tevreden hiervan. In o.a. de roze doos ed vind je hier ook nog kortingscodes voor..

@Elvira : zalig nachtje! Hopelijk blijft het zo.. hier mogen de nachten nog wel wat vlotter gaan.. deze nacht al wakker om 1u30 , dan een uurtje op mij geslapen dan maar eten gegeven , om dan om 6u terug alles te herhalen.

Hier begint hij wel mee te ´babbelen´ als we ´s morgens samen ontbijten. Ook vind hij het geweldig om met de twee zusjes te spelen..

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 26 januari 2022, 20:53

Merci voor de stickers-tips dames 😘
Oh wat jammer dat wat ik snachts in die lekschalen wou opvangen niet bruikbaar is☹️ wel slecht advies vd vroedvrouw dan eig 🤔
Eigenlijk was ik vanavond best ff in mineur over al haar adviezen sowieso al, want de homeopathische druppels die ik van haar moest kopen tegen reflux doen absoluut niks behalve dat hij er kei moe van wordt. En het idee om bv met bv+fles af te wisselen is eig heel ontmoedigend want is gwn niet haalbaar. Zoveel melk heb ik niet. Ik doe nu tenslotte bij élke voeding bv aanvullen met fles of zelfs soms volledig enkel fles geven als ik wil kolven dusja. Dat wordt niks.

Hoelang mag je melk uit zo'n lekschaal eig wel gebruiken? Want als ik die bijv pas aandoe rond uur of 5 smorgens kan ie daar mss om 8 of 9u wel van eten terug 🤷‍♀️!? Maarja betwijfel eig hoeveel melk ik daarvan ga hebben. Tenslotte eet ie eerst om 5u nog ook..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Sara1987 » 26 januari 2022, 23:39

Pindanootje schreef:
26 januari 2022, 20:53
Merci voor de stickers-tips dames 😘
Oh wat jammer dat wat ik snachts in die lekschalen wou opvangen niet bruikbaar is☹️ wel slecht advies vd vroedvrouw dan eig 🤔
Eigenlijk was ik vanavond best ff in mineur over al haar adviezen sowieso al, want de homeopathische druppels die ik van haar moest kopen tegen reflux doen absoluut niks behalve dat hij er kei moe van wordt. En het idee om bv met bv+fles af te wisselen is eig heel ontmoedigend want is gwn niet haalbaar. Zoveel melk heb ik niet. Ik doe nu tenslotte bij élke voeding bv aanvullen met fles of zelfs soms volledig enkel fles geven als ik wil kolven dusja. Dat wordt niks.

Hoelang mag je melk uit zo'n lekschaal eig wel gebruiken? Want als ik die bijv pas aandoe rond uur of 5 smorgens kan ie daar mss om 8 of 9u wel van eten terug 🤷‍♀️!? Maarja betwijfel eig hoeveel melk ik daarvan ga hebben. Tenslotte eet ie eerst om 5u nog ook..
Verse moedermelk kan je zeker 8u bewaren op kamertemperatuur. Volgens nieuw onderzoek zelfs 24u. Ik zou eerder opletten nav het vetgehalte: lekmelk is vaak melk die eerder zoet maar minder vet is. Dus zien dat je ook afwisselt en niet bv een hele dag lekmelk geeft. Je zou het tussendoor ook in de ijskast kunnen zetten, daar is het 8 dagen houdbaar.

Pindanootje, is eventjes donormelk gebruiken totdat je genoeg afkolft een optie? Ik wist van het bestaan niet af en was niet zo gelukkig met de kv die ik bij moest geven. Ondertussen heb ik al 9 maanden overproductie en heb ik zelf al 15l gedoneerd.

Aan al wie ook in isolatie zit: sterkte! Mijn dochtertje en ik hebben het nu voor de 2de keer zitten. Vorige keer was 1 december dus hoop dat het nu even de laatste keer is. 'Gelukkig' hebben mijn ouders ons aangestoken waardoor ik niet helemaal zonder contact zit...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 27 januari 2022, 6:00

Sara1987 schreef:
26 januari 2022, 23:39
Pindanootje, is eventjes donormelk gebruiken totdat je genoeg afkolft een optie? Ik wist van het bestaan niet af en was niet zo gelukkig met de kv die ik bij moest geven. Ondertussen heb ik al 9 maanden overproductie en heb ik zelf al 15l gedoneerd.
Oh ik wist eigenlijk niet van deze mogelijkheid af Sara, wat een mooi concept, en wat knap hoeveel jij al gedoneerd hebt 😱💪❤️wauw! Heb 't even opgezocht en zie dat er idd 4 melkbanken zijn, allemaal niet naast de deur, Brussel en de walen, maar weet niet hoe t in z'n werk gaat verder. Moet zeggen dat ik mentaal er wel een drempel in ervaar, al zou dat geen factor mogen zijn aangezien 't kleintje duidelijk last heeft en dit mss kan helpen. Dat pijnlijk gekronkel en overstrekken enzo🤦‍♀️ gisteravond werd 't me echt ff teveel. M'n vriend lag al te slapen maar de kleine bleef maar overgeven tijdens z'n laatste fles voor 't slapen. Zn eigen kleren nat voor zoveelste x maar ook ik. Ondanks slabbetje en doekjes. Eerst m'n trui uit knn doen, dan 't shirt, badjas, bh en onderbroek, op 't einde hadk nx meer aan en liep de melk langs m'n been en in m'n sloffen, toen hebk online maar afspraak bij de huisarts gemaakt, kga sffs om 9u. Al vestig ik er weinig hoop op want ze zal zeggen gaviscon of omeprazole maar dat gaat gwn elders problemen geven, namelijk stoelgang 🙄
Het ding met de donormelk is ook, weet niet wat erin zit, zelf moet ik koemelk producten mijden voor hem maar eet ik bijv ook geen tarwe maar spelt, en geen fruit waar citrus zuur in zit enzo, zou ie ook allemaal gevoelig aan zijn namelijk 🤷‍♀️
Laatste paar nachten slaapt ie ook niet meer door tot 5u zoals eerst. Veel onrustiger en vaker willen drinken. Vermoeiend 😴
Mss nog eens n andere osteopaat proberen 🤔!?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 27 januari 2022, 9:11

Och Pindanootje, dat klinkt als een zware nacht, en je zal je wel zorgen maken om je kleine mannetje. Ik hoop toch dat je dokter goed advies heeft, waardoor het snel beter zal gaan. Want raar dat het ineens weer slecht gaat, het is niet echt constant he, dus hoe weet je dan waar het aan ligt. En je doet al zo veel door op je voeding te letten. Goed hoor dat je langs de dokter gaat, ik zou dat zeker ook hebben gedaan. Mijn osteopaat was totaal niet nuttig voor de baby, maar als je een goede kent is dat zeker het proberen waard, want ik ken vriendinnen waar het wel bij heeft geholpen. Heel veel succes zo en laat weten hoe het ging 💛
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten