Uitgerekend april-mei-juni 2022

Plaats reactie
Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 27 januari 2022, 17:47

Bedankt voor alle tips dames!
We moeten nog veel regelen, dus zal misschien nog wel eens wat vragen :D
Mijn tweede suikertest is goed gegaan. Wel wat een raar, ijl gevoel na het drinken van dat suikerdrankje op je nuchtere maag. Ze hebben mij nog niet opgebeld en op Cozo zijn mijn waarden onder hetgeen het mag zijn, dus ik ga ervanuit dat het oke is.

@ViTa: veel succes! Inderdaad vervelend, maar zoals je zegt.. voor het kleintje doe je alles.
@Thankful007: bij mijn controles zeiden ze nooit een gewicht, misschien zorgt dat dan voor wat minder zorgen. Het belangrijkste is dat alles in orde is, maar ik begrijp dat zoiets door je hoofd blijft spoken..
@OpUitkijk: goed dat alles in orde was, dat geeft toch telkens wat rust he!
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 28 januari 2022, 9:45

Vandaag al 28 weken en gisteren opnieuw echo gehad.
Zijn niertje was deze keer iets kleiner, dus dat ziet er goed uit. Ik heb er vertrouwen in dat dat helemaal goed komt.
Op alle metingen blijft hij wel een stukje boven het gemiddelde zitten. Onze kleine beer weegt nu al 1,4 kg! De gynae maakt zich voorlopig nog geen zorgen, maar tegen het einde van de zwangerschap gaan we wel nog eens bekijken rond hoeveel hij geschat zou worden. Moest dat dan richting 4kg - 4.5kg zijn moet er worden bekeken of een natuurlike bevalling mogelijk is of niet.
Ik hoop dat alles toch gewoon natuurlijk zal kunnen gebeuren. Grote zus was ook geen fijntje en daar is alles ook vlot verlopen (een heel snelle bevalling zelfs), dus hopelijk kan deze keer alles ook gewoon vanzelf starten.

@Toepie: Als de waarden binnen de grenzen liggen, zal het idd wel ok zijn. Toch altijd een opluchting he als het ok blijkt te zijn.

@Thankful: Ik zou me ook nog niet te veel zorgen maken. Moest er iets zijn zouden ze het echt wel zeggen. Die gewichtjes zijn ook altijd schattingen en een mm meer of minder aanduiden op de echo maakt volgens mij toch ook al wat verschil. Bovendien zijn de geboortegewichten van baby's ook erg uiteenlopend zonder dat er daarom sprake is van groeiachterstand.
Maar zoals ViTa zegt: als je je echt veel zorgen maakt, gewoon bellen. Beter dat ze je in het ziekenhuis kunnen geruststellen, dan dat je zelf met schrik/bezorgdheid blijft zitten.

@ViTa: Veel succes vandaag in het diabetescentrum. Hopelijk valt het allemaal wat mee. Maar iidd zoals je zegt, alles voor de baby. En beter dat ze nu zien dat er zaken moeten worden aangepast dan dat er later complicaties zouden zijn.

@OpUitkijk: Proficiat met de goede 20 weken echo. Die voorbereidingen zijn idd leuk he. Het maakt het allemaal zoveel echter. Hopelijk kan je hierdoor toch ook wat meer genieten van dat kleine leventje in je buik. Over halfweg al!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 28 januari 2022, 13:53

Net terug van het diabetescentrum en er is dus wel degelijk zwangerschapsdiabetes vastgesteld. :-/
Ik moet dus blijven prikken, gelukkig nu wel maar 4x per dag. Ik heb ook al een gesprek gehad met de diëtiste. Ik moet nu proberen mijn suikerwaarden onder controle te krijgen door aangepaste voeding. Heel veel info meegekregen. Op zich wel interessant, maar ook wel lastig om me eraan te houden. Maar goed, het is dat of insuline gaan spuiten en dat doe ik echt liever niet.
Maandag 7/02 opnieuw op gesprek en dan gaan ze mijn waarden opnieuw evalueren. 🙏
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 28 januari 2022, 14:07

ViTa schreef:
28 januari 2022, 13:53
Net terug van het diabetescentrum en er is dus wel degelijk zwangerschapsdiabetes vastgesteld. :-/
Ik moet dus blijven prikken, gelukkig nu wel maar 4x per dag. Ik heb ook al een gesprek gehad met de diëtiste. Ik moet nu proberen mijn suikerwaarden onder controle te krijgen door aangepaste voeding. Heel veel info meegekregen. Op zich wel interessant, maar ook wel lastig om me eraan te houden. Maar goed, het is dat of insuline gaan spuiten en dat doe ik echt liever niet.
Maandag 7/02 opnieuw op gesprek en dan gaan ze mijn waarden opnieuw evalueren. 🙏
Oh, das idd wel minder dat ze toch zwangerschapsdiabetes hebben vastgesteld. :(
Moet je erg veel veranderen aan je dieet?
Hopelijk krijg je het daar idd mee onder controle en is insuline niet nodig.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 28 januari 2022, 14:19

Ik dacht dat ik gezond at, en op zich doe ik dat zeker niet zo slecht, maar qua hoeveelheid, en verdeeldheid moet ik wel aanpassen. En bv. ook meer light producten. Wat fruit betreft, eet ik elke dag voldoende (2 a 3 per dag) maar altijd alles in 1 keer, terwijl ik dat best spreid en ook maar max 2 porties fruit per dag. Ook is het opletten welk fruit ik eet. Een banaan wordt bv. gezien als 2 porties fruit. Druiven ook heel veel suikers. Best die dingen vermijden of minder van eten. Soit, ik kan nog wel een hele tijd verder gaan, maar daar gaan jullie niet veel aan hebben. :-)
Gelukkig is het nog maar 12 weken. En hopelijk is het na de bevalling weer ok. Daar wilde ze hun nog niet over uitspreken, dus moet ik zeker nog laten testen.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 28 januari 2022, 17:29

@Hope88, goed dat de niertjes nu oke waren. Hopelijk kan je natuurlijk bevallen, wel een geruststelling dat ze zich nog geen zorgen maakt en het zullen opvolgen.

@ViTa, dat is minder goed nieuws. Ze gaan nu eerst proberen om kleine aanpassingen te doen aan jouw voeding en dan evalueren? Hopelijk dan al wat verbetering zodat insuline niet nodig is. En zoals je zegt het is 'maar' 12 weken meer...
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Thankful007
Berichten: 33
Lid geworden op: 3 februari 2021, 21:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Thankful007 » 31 januari 2022, 21:13

@vita hartelijk dank meid. Je hebt mij zeker gerust gesteld. Een pak van mijn hart. Hoe gaat het met jou? Lukt het een beetje om je aangepast dieet aan te houden? Het is idd niet lang meer dus nog even volhouden en daarna kan je terug ‘je ding’ doen.

@hope88 dat begint er precies heel goed uit te zien he! En ook niet lang meer want het begint nu serieus te korten. Ook een heel mooi gewicht al! Maak je daarover geen zorgen want ik heb een tijdje geleden iets zien passeren van een vrouw waarbij het gewicht geschat was op 3kg 800 en die is natuurlijk bevallen van een zoon ( hou je vast) van 4kg 800!! Heel slanke vrouw en de baby is ook normaal geboren. Dus rond de 4 kg zit je zeker goed hoor.

@toepi staan je resultaten intussen op cozo? Indien ze niet gebeld hebben, zal het wel ok zijn.

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 1 februari 2022, 10:59

@Hope88, wat goed dat zijn niertjes ok waren. En wat een mooi gewichtje heeft hij al. Iets boven het gemiddelde is nog niet erg. Hopelijk blijft hij nu gewoon deze lijn aanhouden.

En hoe gaat het met de rest?

Hier zijn mijn suikerwaarden ok als ik goed oplet op wat ik eet, maar als ik eens iets eet dat niet mag, dan is mijn waarde direct weer te hoog. Dus tja, ik weet wat me te doen staat. Wat ik vooral lastig vind, is als mijn omgeving bv. eens iets zoet eet, zoals een koffiekoek, of een stukje chocoladetaart. Dat mag ik dus echt niet eten. Niet dat ik dat anders zoveel at, mja, als je iemand dat ziet eten, is dat wel heeeeeeel lastig.

Donderdag moet ik terug naar de gyn voor een echo. Ben nu ook wel heel benieuwd naar de lengte en gewicht. Ik voel dagelijks heel wat beweging, en sinds een week ook veel schopjes van boven. Mss is ons bébétje al gedraaid. Wie weet.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 1 februari 2022, 12:21

Wel goed dat je je waarden onder controle kan houden door op je voeding te letten, maar ik kan me voorstellen dat het met momenten best lastig is.
Oh, altijd leuk om uit te kijken naar de volgende echo. Als je hem nu bovenaan voelt, zou het heel goed kunnen dat hij goed ligt. Weer een stapje dichter bij de bevalling. Spannend he. :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Toepi » 3 februari 2022, 11:51

@ViTa: constant opletten is idd wel lastig en zeker als je omgeving wel eens iets zoet eet. Hoe meer je denkt dat je het niet mag, hoe liever je dat wel eens zou eten..

Vandaag ben ik bij een vroedvrouw van het ziekenhuis geweest om wat uitleg te krijgen over de materniteit. Interessant want voor mij is het allemaal nieuw natuurlijk.
Nu uitkijken naar volgende week vrijdag de volgende echo! En ondertussen de babyborrel proberen te regelen :o :D
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 4 februari 2022, 11:13

@Toepi, ja zo'n uitleg is altijd wel fijn bij de eerste. Dan ben je toch een beetje voorbereid.

Wij hebben gisteren weer een echo gehad, en deze was weer goed. Al +-1,5kg en +-33cm. 🥰
Ook mooi gedraaid met het hoofdje vanonder. Nog vroeg, maar gyn zei dat de kans klein is dat hij/zij opnieuw zou gaan draaien. Bij ons eerste kindje is dat maar pas op het einde gebeurd. Dus ben wel blij met dit nieuws. 🥰
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door OpUitkijk » 8 februari 2022, 11:55

Vorige week hebben we de 24 weken echo gehad en alles was helemaal goed met ons kleintje. Perfect gemiddeld met een gewicht van 750g en ongeveer 30cm. Vorige week vrijdag had ik ook mijn suikertest en deze is inorde. Ter voorbereiding van een eventueel "negatief" verdict, ben ik een interessante website tegengekomen: https://www.birthmatters.be/wetenschap/ ... nose-niet/

Ik had vooral schrik dat éénmaal zwangerschapsdiabetes zou vastgesteld worden, het ineens een medische zwangerschap wordt en er misschien sneller wordt ingegrepen terwijl het niet nodig zou zijn. Voor de suikertest heb ik het er met mijn vroedvrouw over gehad en we zaten gelukkig op dezelfde golflengte. Misschien kan dit artikel ook wel interessant zijn voor jou, @Vita? Het gaf mij alleszins waardevolle inzichten.

@Hope88, fijn om te lezen dat je een goeie 28 weken echo hebt gehad en dat de niertjes wat kleiner zijn. Ben wel nieuwsgierig of ze je gaan suggereren om niet natuurlijk te bevallen op basis van gewicht. Vaak hoor je toch dat die metingen niet zo accuraat meer zijn op het einde?
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door Hope88 » 8 februari 2022, 13:18

@ViTa: Oh, wat goed dat de baby al gedraaid is. Geeft toch altijd wat geruststelling als ze dat mooi op tijd doen he.

@OpUitkijk: Suikertest: check. Weer een stapje verder. :wink:

Ik hoop zelf ook op een zo natuurlijk mogelijke bevalling. Mijn vorige keer was een heel mooie ervaring en ik heb al verschillende verhalen gehoord van vrouwen die in een echte weeënstorm komen bij een inleiding. Hopelijk kunnen we dat dus vermijden. Jammer genoeg is er niet echt iets dat ik zelf kan doen. Het is nu niet dat ik extreem veel eet en ben ook nog maar 6kg bijgekomen tijdens de zwangerschap. We zullen dus moeten wachten hoeveel voedingstoffen onze kleine man beslist om weg te nemen van mij. 8)
Ik vermoed dat ze pas gaan spreken over eventueel vroeger inleiden moest hij op het einde echt extreem zwaar geschat worden (richting de 4,5 kg). Bij mijn dochter zaten ze er maar 200g naast bij de schatting, dus het geeft toch wel een indicatie. Maar ik probeer er nog niet te veel mee bezig te zijn. We kunnen er toch niets aan veranderen, dus wat komt dat komt. Het belangrijkste is dat onze kleine man gezond is.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 8 februari 2022, 13:20

@OpUitKijk, wat goed dat je echo helemaal ok was. Weer een geruststelling! En ook fijn dat je suikertest in orde is.
Een zorg minder. ;-)

Ook bedankt voor het artikel. Interessant! Ik mis alleen wel een beetje de focus op de behandeling éénmaal zwangerschapsdiabetes wordt vastgesteld. Wat ze bij mij nu proberen, is door aangepaste voeding mijn suikerwaarden onder controle te krijgen. Indien onder controle, dan is het risico op een zware baby ook een heel pak minder / vergelijkbaar bij iemand die geen diabetes heeft.
Lukt het niet met aangepaste voeding, dan kan nog altijd insuline gespoten worden. Met hetzelfde effect.
Het is maar als je zwangerschapsdiabetes hebt, en je er niets aan doet, dat de kans veel groter is dat de baby zwaarder is.
Zo heb ik het toch allemaal begrepen.
Een niet-natuurlijke bevalling door mijn diabetes is momenteel nog niet aan de orde. Ons baby'tje is qua lengte/gewicht een beetje zwaarder, maar zeker niet in die mate dat ze denken dat hij/zij bij de bevalling meer dan 4 kg weegt.
Bovendien is onze eerste dochter ook altijd iets boven de curve geweest.
Gisteren trouwens op gesprek gemoeten bij het diabetescentrum en mijn waarden zien er na de aangepaste voeding helemaal ok uit. Ook hebben ze in mijn bloed gezien dat ik ervoor nog geen diabetes had. Dus volgens hen ga ik na de zwangerschap er weer vanaf zijn.
Ik word nog wel tot het einde opgevolgd, maar voorlopig, mits aangepaste voeding (en ook wel beetje tanden bijten omdat ik bepaalde dingen niet meer mag eten), ziet het er voorlopig goed uit.

En ik moet ook wel zeggen, met zo super gezond te eten, voel ik me precies wel beter. Ik kan me veel beter focussen, ook misselijkheid lijkt minder te zijn. Dus voor mij op dit moment alleen maar positieve signalen.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: Uitgerekend april-mei-juni 2022

Bericht door ViTa » 8 februari 2022, 13:30

@Hope88, mij hebben ze ingeleid bij mijn eerste bevalling omdat mijn water (deels) gebroken was maar weeën kwamen niet op gang. Probleem was echter dat ze me gedurende de dag een hoge dosis weeën opwekkers gegeven hebben, maar dat dat helemaal niets deed. Nadat de gyn in late namiddag had vastgesteld dat mijn water nog niet genoeg gebroken was, en ze dus zelf de vliezen helemaal gebroken had, was het van niets naar alles, een weeënstorm dus. De hel!
Ik had dan ook nog eens gekozen voor een onderwaterbevalling, maar met dat onze dochter vast zat, moest ik na een uur persen uit het bad en in bed verder doen. Dat allemaal zonder epidurale, want dat kan niet bij een onderwaterbevalling.
Maar om even duidelijk te zijn. Dat had niets te maken met dat ik was ingeleid. Een inleiding doen ze ook met stappen om zo'n weeënstorm te vermijden.
Maar zoals je zegt, we kunnen er beter niet te veel mee bezig zijn. Want elke bevalling is anders. En we kunnen er toch niets aan veranderen. Ze volgen het gelukkig wel goed op hé.
Wel goed seg, dat je nog maar 6kg bent bijgekomen. Ik al 11kg.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten