Uitgerekend jan-feb-maa 2022

eline90
Berichten: 67
Lid geworden op: 9 juni 2021, 9:00

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door eline90 » 12 mei 2022, 10:40

Hey allen

In Genk zeiden ze zolang je geen ks hebt gehad en alles van onder normaal is , kan je terug beginnen..

Ik wilde ook geen al te grote leeftijdsverschil tussen de kindjes en gezien mijn bv niet op gang kwam en ik met fv moest beginnen heb ik de maand na mijn bevalling op 2/03 mijn ms al gehad..

Op 2/04 hd ik mijn controle bij de gyn en zei ik dat ik een tweede al wou opstarten gezien ik niet weet hoe lang het zou duren eer het zou blijven plakken en op 19/04 heb ik mijn tp gehad..

Sneller dan ik had verwacht, is deze meteen blijven plakken..

Ik moet wel zeggen dat het enorm zwaar is op dit moment met mijn ochtendmisselijkheid vermoeidheid en last van mijn bekken en mijn zoontje van 3 maanden!

Veel succes allemaal met het nemen van een beslissing ❤️
Feb ‘21: ICSI TP 1.1: POS —> MK op 8 weken
Mei ‘21: ICSI TP 1.2: POS —> Zoontje geboren op 26/01/‘22 💙

April ‘22: ICSI TP 2.1: POS 🍀🤞

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 12 mei 2022, 10:49

Wij starten met een nieuwe stimulatie in september.
Hij gaf aan dat het ideale is om anderhalf jaar te wachten, maar dat vonden we te lang. September konden we ons beiden in vinden, eerst nog even genieten van onze kleine meid en tegen dan heb ik hopelijk ook weer een normale cyclus :)

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 12 mei 2022, 11:14

eline90 schreef:
12 mei 2022, 10:40
Hey allen

In Genk zeiden ze zolang je geen ks hebt gehad en alles van onder normaal is , kan je terug beginnen..

Ik wilde ook geen al te grote leeftijdsverschil tussen de kindjes en gezien mijn bv niet op gang kwam en ik met fv moest beginnen heb ik de maand na mijn bevalling op 2/03 mijn ms al gehad..

Op 2/04 hd ik mijn controle bij de gyn en zei ik dat ik een tweede al wou opstarten gezien ik niet weet hoe lang het zou duren eer het zou blijven plakken en op 19/04 heb ik mijn tp gehad..

Sneller dan ik had verwacht, is deze meteen blijven plakken..

Ik moet wel zeggen dat het enorm zwaar is op dit moment met mijn ochtendmisselijkheid vermoeidheid en last van mijn bekken en mijn zoontje van 3 maanden!

Veel succes allemaal met het nemen van een beslissing ❤️
Proficiat, Eline! Het lijkt me idd niet gemakkelijk en het is de reden waarom we toch nog bezig zijn met anticonceptie op dit moment. Ik zie de kans op spontaan zwanger zijn en die ochtendmisselijkheid hebben in combinatie met een jonge baby niet direct zitten. Maar wel superspeciaal natuurlijk! Want ik vermoed dat je uitgerekend bent voor januari en dus 2 kindjes binnen een jaar (misschien zelfs hetzelfde jaar) kan hebben? 😍

@Tagomi: fijn dat je een plan hebt! Kan je inderdaad deze zomer nog fijn genieten van de baby.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 12 mei 2022, 12:06

Veel succes aan iedereen die gaat opstarten met een nieuwe poging! Hier zien we dat zeker nog niet zitten 🙈
Al wil ik graag nog een tweede kindje, het zou voor ons te snel zijn.
We zitten hier wel niet met een tijdsdruk.

Proficiat Eline!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 12 mei 2022, 16:56

Wauw Eline, wat een nieuwe!!! Proficiat!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 12 mei 2022, 22:10

Wauw Proficiat Eline! Moedig, ik snap dat het wel pittig is zo, hopelijk heb je snel minder last van de misselijkheid en vermoeidheid!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 16 mei 2022, 10:01

Wij zijn gisteren gaan zwemmen met de hele bende. Wel een hele onderneming en een kleine volksverhuizing, maar het is goed meegevallen.

Met de andere kindjes zijn we telkens als ze 3 maanden waren naar een vakantiepark geweest met subtropisch zwembad.

Normaal zouden we deze week gaan, maar we hebben het een maandje vooruit geschoven.

Ik heb onlangs een draagzak gekocht waarmee je in het water kan, niet echt een noodzaak als je maar 1 kindje hebt, maar ik vond het gisteren super handig dat ik nog 2 handen vrij had voor de andere kindjes.

F is terug rustig na haar voedingen, ik denk echt dat het te maken had met slijmpjes door een beetje verkouden te zijn
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 17 mei 2022, 0:27

Mich: fijn te lezen dat ze terug wat rustiger is. En wat een leuke gezinsuitstap! Zo'n draagzak dat in het water mag lijkt me wel super handig als je nog kindjes hebt! Maar wat ik me dan afvraag, is dat water niet te koud voor zo'n baby'tje?


Hier ligt nu het seizoen van mijn man zijn werk stil dus mijn man heeft 6 weken vrij 👏🏻! Daar zijn we nu volop van aan het genieten. Vorige week naar de zee geweest en volgende week naar Spanje. We gaan wel met de auto, omdat we dan meer konden meenemen, dus het wordt wel een hele rit!

Verder gaat alles hier heel goed. Ons klein meisje doet het super goed. Wij mogen echt niet klagen. Vandaag nog naar K&G geweest voor de tweede spuitjes. Ze is bijna 14 weken nu. Ze is al 59 cm en weegt 5,8 kg. Wat groeit ze zo snel 🙈.
Ik wil nu nog 1 kleine maand voltijds borstvoeding geven en dan ga ik beginnen afbouwen. Heb ondertussen 60 voedingen in de diepvries zitten voor wanneer ik volledig gestopt ben. Dan wil ik ze graag nog per dag 1 flesje borstvoeding geven. Als ik eerlijk ben, kijk ik er wel naar uit om te kunnen stoppen met borstvoeding. Ze is super onrustig wanneer ze eet. Ze lost heel vaak, jammert dan ook en spartelt met haar hele lichaam waardoor ik zelf ook onrustig word. Daarnaast ik wil graag mijn lichaam terug. Zeker nu de zomer eraan komt. Over mijn lichaam voel ik me echt niet goed, dus wil echt kunnen beginnen met dieten en sporten. Dus het is voor mij nu toch wel een beetje aftellen.

Hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes ?
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 17 mei 2022, 8:07

Wat worden ze hier allemaal zo groot zeg!

Fijn om te horen over de vakanties, Goedgelukje. Geniet ervan! Hier heb ik ook hetzelfde bij de borstvoeding. Soms zit ze zo zwaar te friemelen dat de voeding een hele klus wordt. Sowieso is de voeding altijd wel gedoe hier aangezien de reflux nog altijd aanwezig is. Ik hoop dat het betert wanneer ze vaste voeding eet. Op dit moment zie ik het wel nog niet zitten om te stoppen met borstvoeding. Ik denk wel dat ik de 6 maanden rond ga willen maken.

Voor de rest gaat het wel goed hier. L is nu 11 weken en is een heel vrolijke meid die houdt van interactie. Ze vindt bezoek echt heel leuk. Gisteren zijn we wel geschrokken want ze heeft voor het eerst echt hard zitten huilen. Normaal kan ik haar snel sussen (of doet ze dat zelf) maar nu zat het diep precies. Ze heeft ook wel de laatste dagen ineens last van krampjes. Hopelijk betert dat weer snel.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 17 mei 2022, 13:59

Mich: leuke activiteit, zwemmen!
Goedgelukje : geniet van jullie vakantie!
Glow: ze groeien idd echt snel!
Hier toch vaak onzeker over de borstvoeding. Zal ik precies blijven hebben.
Ook al paar keer een flesje geprobeerd, ze drinkt het goed maar na het flesje (wat ze niet altijd leeg drinkt) begint ze dan te wenen. Ik denk dat ze dan de geborgenheid van de borst mist. Hier geeft ze ook heel vaak terug.. Maar zelf heeft ze er precies niet zoveel last van, buiten van uitslag in haar hals.

Met L gaat het verder wel goed. Behalve haar gevoelig velleke blijft. Haar huid is precies schuurpapier en de uitslag komt en gaat.. Vraag mij af of het wel koemelkallergie is. Al is de uitslag wel al iets beter maja..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 17 mei 2022, 15:35

@Goedgelukje, wij hebben hier nu een subtropisch zwembad, dus dan lukt het wel met een baby.

Het vorige zwembad was een gewoon en vrij koud. Met de oudste hebben we vanaf 6m daar watergewenning gedaan. Het kinderbad werd speciaal warmer gestookt en dit was echt nodig.

Een paar keer niet gebeurd en dan heb je allemaal bibberende verkleumde kindjes.

Er is een bad waar het water 1m hoog is, er is een eiland waar je rond kan met wat stroming en ook stukken die als jacuzzi moeten dienen.
In het jacuzzi gedeelte kan je makkelijk zitten en aangezien het water 1m is en ik niet van de grootste ben, gaat dit heel goed met de draagzak.
Dat bad is warmer dan het babybad 🤔

Wij zijn naar Wenen geweest met de oudste toen die 4,5m was, heel goed te doen. We hebben wel overnacht onderweg, maar ook dat ging prima.

Al 60 voedingen bijeengekolfd 🥰, hier nog maar 16 ☹️ Ik hoop nog wat verder te kunnen doen en misschien wat meer te kolven eens ze met vaste voeding begint.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 17 mei 2022, 16:26

Wij vertrekken volgende week ook op vakantie, naar waar is wel nog een verrassing :) We boeken altijd heel last minute, zolang het er maar warm is en er iets te doen valt :)

Onze kleine dame krijgt nu enkel nog de borstvoeding die in de diepvries zit, afgewisseld met kunstvoeding. Eens de porties borstvoeding op zijn is het hier gedaan, gisteren de laatste keer afgekolfd. Het werd op de duur wel heel tijdrovend, zeker omdat we niet veel thuis zijn en ik altijd goed moest plannen wanneer dan af te kolven. Onze dame drinkt toch alles even goed, en sowieso wilde ik haar ook volledige kunstvoeding al geven wanneer ik terug start met werken :) De laatste drie weken is ze echt super hard gegroeid, ik verschiet er nog elke dag van 😆

Haar ritme heeft ze ook al goed gevonden, elke avond rond 20 uur in bad en laatste flesje, om 21 uur ligt ze altijd al goed te slapen :) Dan wordt ze rond half 6 weer wakker om te eten, daarna slaapt ze door tot 8 uur - half 9. Heerlijk! Overdag doet ze nog meerdere dutjes, die bepaalt ze nog volledig zelf :)

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 17 mei 2022, 17:57

Die langere nachten zijn toch een wereld van verschil eh! Hier geef ik haar rond half 11/11u een voeding en slaapt ze tot 7u. Meestal wordt ze wel eens wakker om 6u, maar valt ze uiteindelijk weer in slaap. Het is echt zo fijn om niet meer om 3u 's nachts wakker te worden voor een voeding. Overdag laat ik haar ook in haar ritme qua eten en dutjes. Ze heeft een paar dagen geleefd op 5 voedingen maar rond het weekend begon ze ineens grote honger te krijgen dus het zijn weer 6 voedingen geworden.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 18 mei 2022, 5:17

Zo zalig dat die van jullie al doorslapen!
Hier komt L nog zo'n 10 tot 12 keer drinken. 2 x in de nacht. Zou al heel blij zijn mocht dat 1 x zijn.
Gisteren kwam ze mooi om de twee uur drinken vragen.

Vandaag krijgt ze haar eerste prikjes.. Die waren uitgesteld omdat ze vorige week haar urine hadden gecontroleerd en ze wouden geen vertekend beeld van de koorts creëren. Hopelijk valt de reactie wat mee. Zeker met dit warme weer.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 18 mei 2022, 21:36

@Zitav: Om de 2 uur drinken?? Djeezes, blij dat onze L dat nooit heeft gedaan... L heeft ook een super gevoelig velleke, eerst was het baby acné. Toen dat ongeveer gedaan was, begonnen de melkkorstjes, met soms korsten van bijna een cm. Die dikke korsten zijn nu weg, maar nu staat alle huid onder haar haar vol met kleine melkkorst pellekes. En constant uitslag op haar gezichtje, die ook komt en gaat. Ze wrijft ook super vaak in haar ogen en niest veel (en sinds paar dagen ook hoest), ik begin me toch af te vragen of het niet één of andere allergie is :( (want daar heb ik er ook een paar van)... Hoe kom je zoiets te weten?

Nadat L anderhalve week geleden 3 keer op rij mijn borst weigerde, heb ik niet meer geprobeerd (ik kon de afwijzing niet meer aan, al weet ik dat ik dat zo niet mag zien). Nu kolf ik 2 keer per dag, en geven 3 flesjes borstvoeding en 3 kunstvoeding. Die kunstvoeding doen we trouwens met gewoon water op kamertemperatuur, lekker gemakkelijk!

Morgen terug beginnen werken :( Sinds vorige week gaat ze naar de crèche, ze is er super rustig, slaapt veel en lacht naar iedereen, ze zijn er blij mee. Hier sliep ze nooit meer langer dan half uur overdag, omdat ik het inbakeren moest afbouwen. Ik hoop dat ze nu terug af en toe wat langer gaat slapen overdag. En snachts ook meestal 2 keer wakker en dan moet ik haar tut teruggeven en dat spelleke duurt soms meer dan half uur, en dan nog eens wakker voor de nachtvoeding, en dan gaat de wekker van mijn vriend, en...

Binnenkort al tijd om met groentepap te beginnen, ben benieuwd...

Daarstraks afspraak gehad ivm eventueel brusje. Zij raadde aan om toch zeker 2 maanden met bv gestopt te zijn, en sowieso is eerst mogelijke plaats voor stimulatie in september. Ons al wel op de lijst gezet, maar komende weken dus wel wat denkwerk of ik echt 100% achter een brusje sta (voor L wil ik het zeker, maar ik weet niet of wij dat gaan aankunnen)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten