Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 21 juni 2022, 9:14

Glow schreef:
21 juni 2022, 7:20
Goedgelukje schreef:
20 juni 2022, 22:20
Sara1987 schreef:
19 juni 2022, 21:43

Bij mij heeft spruw die niet zichtbaar was zowel pijn als verminderde productie met zich mee gebracht. Direct na de spruw ook borstontsteking dus weer verminderde productie. Spruw heeft een hekel aan zuur. Ik heb dan voor ik langs mijn huisarts ging verdunde azijn op watjes gedaan en dat op de borstcompressen gelegd. Dat verminderde de klachten toch tijdelijk. Met dactarin gel zijn we er na 2 weken vanaf geraakt.

2de keer dat ik mijn en een verminderde productie had, bleek ik een melkblaasje te hebben.

Voor mij ging kolven op het werk erg vlot. Ook geen tegenstand ondervonden. Maar ik kon die periodes ook gewoon administratie doen dus ze waren me ook niet echt "kwijt".
Herken je dat aan witte vlekjes in hun mondje? Want ik zie niks bijzonders.. Het lijkt alleen maar erger te worden. Heb wat schrik dat mijn productie aan het stil vallen is :/
Misschien kan je jouw vroedvrouw of een lactatiedeskundige consulteren?
Ja daar dacht ik gisteren ook aan. Ik ga dat doen denk ik!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 24 juni 2022, 15:38

Hey!
Hoe gaat het met iedereen?
Hier alles oké! Dinsdag bij kind en gezin geweest voor haar tweede dosis spuitjes. Ze heeft er niet echt vanaf gezien buiten ze heel veel geslapen heeft!
Ze meet ondertussen 60cm en woog 5,035 kg. Weer te weinig bij gekomen, maar nog niet onrustwekkend. We moesten nog een maandje afwachten om volgende maand te zien wat het gaf. Bij de who curve komt ze nu precies wel beter bij..
Maandag had ik een kolfconsult om de elvie uit te proberen. Gelukkig kocht ik deze niet zonder te probere' want blijkbaar heb ik heel kleine tepels 😅 heb nog een stukje nodig om hem te verkleinen. Ik kolfde wel veel minder dan thuis, ook met de kolf die ik thuis heb. L deed ook moeilijker aan de borst dus heeel even paniek dat ik geen productie genoeg heb. Denk dat het vooral door de stress kwam omdat de curve dan daalt en ik niet genoeg kolfde... Ik probeer om dat nu van mij af te zetten en terug een effort te doen om veeeel water te drinken en dat helpt precies toch. Volgende week donderdag ga ik de elvie nog eens proberen en een nieuwe kolf die als concurrent van de elvie uitkomt. Ben benieuwd ! Hopelijk werkt het, want ik wil nog niet stoppen en zou graag toch kolven op het werk.

Verder doet L het echt goed. Ze is heel vrolijke meid en ik geniet er zo van om haar de wereld te zien ontdekken en haar te zien ontwikkelen. 😍
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 25 juni 2022, 9:38

Wat fijn dat het zo goed gaat met jouw kleine meid, Zitav! En interessant van die Elvie. Goed dat je zo'n consult gedaan hebt. Zou daar zelf nooit aan gedacht hebben.

Hier gaat alles ook prima met mijn kleine meid. Ook een heel vrolijke baby die deze week voor het eerst van haar buik naar haar rug rolde! Het blijft zo leuk om die ontwikkeling te zien! 😍 Ze houdt ook enorm van het oefenen van geluidjes en ze sabbelt nu op alles wat in haar handen komt (of op haar handjes zelf want vingertjes zijn heel lekker precies 😅).
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 25 juni 2022, 20:00

Hier ook alles oke, een hele vrolijke dame die de hele dag door wil "tateren" :D
Maar amai, ze groeit zooo snel, echt ongelooflijk 🙃
Nog elke dag word ik meer en meer verliefd op haar 😍

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door bigima » 26 juni 2022, 18:11

Met ons ook alles goed. T is een vrolijk ventje van nu juist 6 maandjes oud, 8kilootjes geluk 😁 hij zit heel graag (te graag) bij ons, hopelijk leert hij dat nog af 🤣
We hadden twee weken geleden ook covid. hallo zeg. dat klein kindjes niets van hebben is ook niet waar(bij ons toch) dag en half koorts van 39gr en niet naar beneden te krijgen 😔 nu nog last van snotneus en hij slaapt heel moeilijk hierdoor 😖
Hij rolt nu ook altijd op zijn buik om te slapen maar als hij wakker wordt verschiet hij telkens en kan gelijk niet terug op zijn rug draaien 🙄😶
Verder eet hij flink groentenpapje ( nu ookal begonnen met beetje vlees erin) ongeveer 180-200gr per keer 😁 en zot op fruitpap. 😁 en hij kijkt alles uit onze mond eigenlijk. 😁😁
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 27 juni 2022, 23:19

Hier gaat het ook goed met ons meisje. Vandaag naar kind en gezin geweest. Ze meet al 62 cm en weegt nu 6,400 kg. Wat groeit ze zo snel 😮.

Ze wil de laatste weken heel de tijd rechtop zitten, heel grappig om te zien als ze dan in de maxi cosi of de wipper zit 🙈! Ook kruipt ze al een tijdje wel zeker 30 cm vooruit 😜. En ze lacht zo veel, wat hou ik zo veel van haar lach ❤️

Vandaag had ik wel een klein ongelukje. Voel me er nog schuldig over. Toen ik naar kind en gezin vertrok was ik wat gehaast. Ik zette haar in de maxi cosi, maar toen ik de riempjes vastklikte had ik niet gezien dat haar vel daar wat tussen zat. Toen begon ze natuurlijk ineens fel te wenen, en nu heeft ze daar een blauw plekje en is de huid wat geschaafd. Het is maar een klein plekje, maar ik voel mij er echt zo slecht bij. Hoe kan ik nu zo onvoorzichtig zijn met mijn dochter 😥! Haar zo zien wenen en weten dat dat mijn schuld is, deed echt pijn aan mijn hart.

Ondertussen zijn al mijn laatste 5 weken thuis aangebroken. 1 augustus begin ik terug te werken. Wat zie ik er tegen op om haar binnenkort naar de crèche te moeten brengen en haar nog zo weinig te kunnen zien. Hoe is dat bij jullie? Nog thuis of al aan het werk? En indien al aan het werk, valt dat wat mee?

@Tagomi: heel herkenbaar van nog elke dag meer een meer verliefd te worden. Het beangstigt mij soms wat, hoe graag ik haar zie. Ik voel mij zo enorm kwetsbaar daardoor.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 28 juni 2022, 4:45

Ik ben ook vaak overweldigd door de liefde voor mijn dochter, het is gewoon zo gek dat zij plots het allerbelangrijkste in mijn leven is :) Als ze lacht smelt ik helemaal vanbinnen en besef ik elke keer weer hoe gelukkig dat kleine meisje mij maakt 😍

Ik begin ook pas 1 augustus terug te werken, maar kijk er ook enorm hard tegenop om haar zoveel minder te kunnen zien. Ik troost me met de gedachte dat zij er volgens mij wel nood aan heeft om niet meer enkel bij mij thuis te zijn. 3 dagen per week zijn mijn neefje en nichtje hier ook, je ziet haar dan echt genieten van hun aandacht en ze vindt het ook heerlijk om hen gewoon te zien spelen :) Maar ik weet zeker dat er hier in augustus nog heel wat traantjes weggepinkt zullen worden.. Liefst van al zou ik haar tot haar 18 jaar in een draagzak tegen mij aan willen houden denk ik 🙃😀

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 28 juni 2022, 8:50

Zo leuk om te horen dat iedereen het goed stelt!
Inderdaad de liefde die je voelt voor je kleintje is echt zooo zot! Uren en uren zou ik naar haar kunnen kijken of haar bij mij dragen! 't is zo'n lieve baby!
Haha ik ga haar nog wat langer dragen dn die 18 jaar denk ik!!
We waren gisteren een dagje naar pairi daiza en ik kan mij niet voorstellen dat ons dochtertje ooit zo groot zal zijn om met school op uitstap te gaan 🙈 (er waren veel scholen aanwezig)
Dat ze nog maar eventjes klein blijft waarbij mama en moeke het belangrijkste in haar leventje zijn ! 😍
Hier begint L ook haar recht te trekken als ze op onze benen ligt, in de wipper soms of in de maxi cosi, natuurlijk nog niet helemaal recht 😛.
En tzal nog lang duren eer ze kan zitten. 😛
Rollen heeft ze hier nog niet gedaan, maar zal wel nog komen 😊
Vandaag is ze al 16 weken 😮.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 28 juni 2022, 9:06

Hier begin ik ook 1 augustus met werken. Ze gaat wel nog niet direct naar de opvang door vakantie van de onthaalouders enzo. Dus de eerste week zal ze nog vooral bij mijn vriend en mijn (schoon)ouders zijn. Dat verzacht de overgang wel, denk ik.

En inderdaad, dat gevoel van liefde is intens! Dat lachje maakt me instant vrolijk, hoe ik me ook voel op dat moment. Het is iets magisch. 😍

Intussen heeft L wel volop haar stem ontdekt. Precies één of ander wild dier als ze begint te roepen, soms minuten aan een stuk. 😅

@goedgelukje: ik herken het gevoel. Maar we moeten proberen onthouden dat we altijd ons best doen voor ons kleintje. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 28 juni 2022, 9:22

Wij hebben hier ook zo een wild dier zitten, goed verwoord 😀
Soms roept ze zo luid dat het lijkt alsof ze ruzie met haar speelgoed aan het maken is 😀

Onze dame kan nu net van haar rug naar haar buik rollen, maar ze is echt vooral geïnteresseerd in haar mondje. Heel veel klanken maken, onze monden imiteren en alles wat ze vindt in haar mondje stoppen zijn voor haar het belangrijkst.
Ook patatjes en fruitpap eten vindt ze heerlijk, ze eet al een tijdje met gemak 200 gram van elk per dag op 🙃

@goedgelukje: Ik hefte onze dame op vakantie even op in de auto, maar had precies niet door dat een auto een dak heeft waardoor ik haar met haar hoofdje tegen het plafond van de auto knalde.
Toen heeft ze ook even heel hard geweend en voelde ik mij ook schuldig, maar al snel was het over. Zoiets gebeurt nu eenmaal denk ik dan, hoe voorzichtig je ook bent 🙂

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 29 juni 2022, 21:09

Hier gaat het helaas echt niet goed, ik ben op op op...
Ik heb vandaag veel geweend, ik kan bijna niets meer zeggen of er zit een snik bij, ik ben zooo moe. Mijn vriend is ze nu naar mijn ouders gaan doen voor een nachtje. Ik kan niet meer...
2.5 weken geleden was ze weeral verkouden. Dacht dat het na een week gedaan was, sindsdien zijn het geen waterige oogjes meer of constant snot, maar enkel eigenlijk 's ochtends vroeg. Dan ligt ze vaak een uur in haar bedje te hoesten en klinkt ze weer als een varkentje.
Sindsdien wordt ze ook een 4-tal keer per nacht wakker. Elke 1.5 a 2 uur, en telkens wenen. Eerst rond 1u, dan tut teruggeven en sussen, dan rond half drie, dan geven we eten. Dan rond 5u weer (weer sussen, maar dat duurt steeds langer en langer) en rond 7u weer (dan maar weer voeden). En dan nog een uurtje liggen hoesten/slapen, maar dan krijg ik geen oog meer dicht. En door omstandigheden (bv nen trouw) ook paar kortere nachten gehad de laatste week, dus vannacht was de druppel en ben ik gekraakt... Ik weet niet wat ik kan doen. Tot haar 4 maanden sliep ze door tot 5u ofzo, dan voeding en dan weer slapen. En nu is het zo een ommekeer. We doen nu ongeveer nacht om nacht afwisselen (ik en mijn vriend), maar in het kamertje waar ik dan apart ga liggen, slaap ik ook niet goed (warm/licht/slecht bed/...). Ik geraak niet bijgeslapen. Hopelijk vannacht eindelijk weer, nu ze een nachtje weg is, en hopelijk lig ik niet weer gewoon wakker te liggen...

Vanaf deze week moet ik ook weer helemaal voltijds werken (vanaf midden mei werkte ik halftijds, sinds begin juni voltijds maar dan was er pinksteren en dan had ik de anderhalve week erna vakantie. Normaal moet ik 3 dagen naar kantoor, maar dat gaat gewoon niet, gelukkig is mijn baas begripvol.
Ik had het eigenlijk best gemakkelijk met haar vanaf midden mei naar de creche te doen, ik had die rust echt nodig, en ze doet het daar super flink en is daar heel gemakkelijk. Het is gelukkig meestal ook een enorm lachebekje (al heeft ze daarnet nog 20 a 30 min liggen brullen en weet ik niet waarom). Vind het zo ambetant dat ik niet weet of ze dan gewoon eens wilt huilen (wrs te moe), of dat er echt iets aan de hand is.
Sinds midden mei heeft ze ook eczeem, al lijkt die nu eindelijk wat beter (al 3 cremes moeten proberen). Heb ze vorige week op een alternatieve manier laten testen voor intoleranties etc omdat ik vreesde voor koemelk allergie, maar gelukkig lijkt dat allemaal in orde. Allen kan ze blijkbaar echt niet tegen 'hond', en heeft mijn schoonmoeder een hond die enkel binnen zit... :-(

Voila, sorry om de pret hier te bederven, moest het even kwijt, zit even heel diep. Ik weet dat dit maar een fase is, dat dit ooit ook weer over gaat, maar ik heb zo hard het gevoel dat ik dat niet vol hou... (misschien ben ik afgelopen maanden ook te verwend geweest, want was echt geen huilbaby en sliep goed en ik was zo gelukkig dat ze zo gemakkelijk was)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 29 juni 2022, 22:32

Oh Hillie, wat lastig allemaal! Ik snap het ook hoor. Hier zit ik er ook soms helemaal door. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Een baby grootbrengen is loodzwaar en dan helemaal als ze zich niet goed voelen. Wel goed dat je hulp gevraagd hebt! Hopelijk helpt dit nachtje om het kantje eraf te halen. Hier heeft L een paar slechte nachten achter de rug ('s avonds niet willen slapen en dan om half 6 al onrustig wakker worden, terwijl ze normaal mooi doorsliep) en ik heb het al lastig daarmee. Slaaptekort is echt moordend. En zeker als het ooit wel veel beter was. Ik hoop dat het bij jou maar een fase is en dat het einde in zicht is! 🫂
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 30 juni 2022, 2:38

Oh Hillie, jammer te moeten lezen dat je het zo moeilijk hebt! Maar weer dat je zeker niet de enigste bent ! Hier gaat het soms ook moeilijk, vooral het inslapen 's avonds is meestal een ramp en vaak komt ze' s nachts nog een keer of twee drinken. Het is zoals glow zegt, de vermoeidheid is moordend...
Het is kei goed van jullie om eventjes hulp in te schakelen, ik hoop echt dat het jullie eens deugd doet en dat je wat kan bijslapen!

Ivm met de exzeem, welke testen heb je laten doen? Ik heb gehoord dat testen op zo'n jonge leeftijd niet echt uithaald en dat het meestal niet klopt..de symptomen die je beschrijft lijken toch wel heel erg allergie gerelateerd
Hier ook eentje met extreem droge huid en veel exzeem. Ik volg nog steeds koemelkvrij en soja vrij dieet.. Sindsdien gaat het hier beter.. En veeel smeren..

Hopelijk voel je je snel terug beter! Veel goede moed!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 30 juni 2022, 12:39

@Hillie, ik vrees dat het een beetje een samenloop van omstandigheden is. Eens je terug gaat werken kom je toch in een ander ritme en kun je minder rusten indien nodig. Op de crèche hebben ze meestal een ander ritme dan thuis en daardoor kan haar ritme thuis ook veranderen terwijl jij gewoon wil verder doen hoe het was, dat werkte immers fantastisch.
Dan is er nog de zogenaamde 4 maanden slaapregressie, die kan wel 6 weken duren.

Sinds ik ben beginnen kolven is F haar ritme toch ook veranderd, ze eet veel minder regelmatig, soms maar 1-2u ertussen en dan weer 5-6u. Er is geen lijn in te trekken dus sommige nachten 3 (of 4) voedingen en andere 1.
Ik leg ze aan en meestal val ik dan gewoon in slaap en F na haar eten ook.

Onze zoon (3j) heeft sinds een week ook een hele zware hoest 's nachts en vooral richting de ochtend, ook nog als hij wakker wordt en dan verdwijnt die. Soms nog een licht hoestje door de dag, maar niet noemenswaardig en dan 's nachts begint het opnieuw.

Momenteel ben ik ook wel moe, maar we hebben 2 zware weekends achter de rug met daartussen een midweek Landal, heel fijn maar ook vermoeiend.
Door de drukte is het kolven amper gelukt met als gevolg dat ik zo goed als terug vanaf 0 moet beginnen 😭
Ik kon op vakantie ook niet deftig invriezen dus dat speelde ook wel mee.

Ons meisje is een echt lachebekje, toch meer dan de andere kindjes volgens mij en ik krijg daar ook steeds opmerkingen over, mensen zijn blijkbaar verbaasd dat ze naar hen lacht.
Ze heeft al langer haar handjes ontdekt, maar sinds deze week gaat ze echt actief dingen vastgrijpen en wil ze niet meer lossen.

Toen ik zwanger was werd tijdens de laatste echo's telkens gezegd dat ons meisje super veel haar had, dit leek me fijn want dit was niet het geval bij de andere. Bij de geboorte bleek dat ze helemaal niet veel haar had, het minst van de 4 en nu dus nig altijd heel weinig, (veel) minder dan de anderen op 3 maanden en F is ondertussen 5 maanden.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 30 juni 2022, 13:38

Ik ben vandaag naar een tweede borst consult gegaan om de horigen hands free kolf te testen. Een beetje gelijkaardig als de elvie qua uitzicht enzo. Minder stil, maar even gemakkelijk en wel zonder app. Hij is dan ook de helft goedkoper. In tegenstelling met de elvie kolfde ik uiteindelijk wel 60ml volgens de kolf, maar int flesje was het dan 50. Welk is dan juist he 😛.
Maar met de elvie kolfde ik weer niets, dus is blijkbaar echt geen kolf voor mij.
Hopelijk werkt de aankoop ook op mijn werk 🙈
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten