Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 30 juni 2022, 14:32

Ik heb de "Youha the ins". Die werkt wel voor mij, de motor is extern en valt dus wel wat op, maar hierdoor heeft hij wel een reservoir van 240ml.

Toen ik nog geen handsfree kolf had ging ik altijd in de zetel zitten en vond ik het toch wel wat tijdverspilling. Nu doe ik vanalles tijdens het kolven, ik heb wel gemerkt dat het gaat lekken als ik mij erg moet uitstrekken, bv om iets van de kast te halen of als is me dubbel plooi, iets van de grond oprapen zonder door mijn knieΓ«n te gaan.
En soms begin ik met kolven en heeft F honger, dan zet ik me wel in de zetel uiteraard.
Ik heb een dubbele kolf maar gebruik telkens maar 1, met 2 tegelijk vond ik het wat moeilijk. Ik ben dan ook geen kolfkampioen zoals sommige anderen, ik ga eerder voor bv-kampioen πŸ˜‰
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 30 juni 2022, 15:41

Bedankt allemaal voor de lieve woorden!
Heerlijke 8uur aan een stuk geslapen vannacht, zalig zo :-)

Bij mijn ouders is ze (enkel!) om 2u en 5.30u wakker geworden en heeft ze dan eten gekregen. Ik weiger 's nachts meestal eten te geven als het minder dan 4u geleden is, wat doen jullie daarmee? Want ik kan nog altijd niet zien of L honger heeft of er iets anders is, ook overdag kijk ik gewoon altijd naar de klok om te zien of ik melk moet aanbieden.
L is 5 maanden btw.

@Mich: weet je dan aan wat die hoest ligt? Of is dat ook gewoon 'ziek' zijn?
L had wel veel haar bij de geboorte, maar sinds we ze niet meer inbakeren, zwaait haar hoofd heel de tijd van links naar rechts bij het proberen slapen, en is het er allemaal afgevallen ofzo. Met als resultaat dat ze nu enkel nog maar een wat (lang) haar vanboven heeft, dus ons dochter loopt nu constant met ne Mohawk rond... stoer he... :-) Wanneer groeit dat haar normaal terug? :roll:

@zitav: vandaar dat ik het in het alternatieve circuit zoek, maar dat heeft voor mij ook heel goed geholpen (ik liet vroeger hele avonden heel de tijd protten, elke avond opnieuw...). Het heet bioresonantie, maar er zijn er niet veel die dat doen. Ik rijd daarvoor ook 45 min, naar Laakdal. Maar ik vind het het wel waard. (Bij mij is het probleem altijd dat mijn darmflora helemaal fucked up is. En ik had ook veel intoleranties, maar die zijn door de zwangerschap verdwenen! :-) ). Bij ons maakte de kv met verknipte eiwitten geen verschil in haar huiduitslag, vandaar dat ik dacht dat het wrs iets anders ging zijn.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 30 juni 2022, 16:19

Hillie schreef: ↑
30 juni 2022, 15:41
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!
Heerlijke 8uur aan een stuk geslapen vannacht, zalig zo :-)

Bij mijn ouders is ze (enkel!) om 2u en 5.30u wakker geworden en heeft ze dan eten gekregen. Ik weiger 's nachts meestal eten te geven als het minder dan 4u geleden is, wat doen jullie daarmee? Want ik kan nog altijd niet zien of L honger heeft of er iets anders is, ook overdag kijk ik gewoon altijd naar de klok om te zien of ik melk moet aanbieden.
L is 5 maanden btw.
Oh, wat fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen! Hier geef ik haar een voeding om 23u en dan is de volgende pas rond 8u 's ochtends. Maar ze wordt eigenlijk meestal niet wakker 's nachts. Ik weet ook niet of het op die leeftijd nog nodig is om ze 's nachts te voeden. Het kan ook zijn dat het dan een gewoonte wordt om te kunnen slapen (al is elke baby anders natuurlijk!). Overdag kijk ik ook eerder op de klok. Ze wordt wel wat onrustiger als ze honger heeft, maar dat is ook wanneer ze moe is. Ik geef haar om de 3 Γ  4u eten dus dat zijn meestal 6 voedingen per dag. Onze L wordt morgen 4 maanden trouwens.

@kolven: ik ben wel tevreden van de mijne maar hij is wel niet handsfree dus dat is wel een minpuntje inderdaad. Ik denk dat ik eens ga kijken voor een beha daarvoor. Ik heb geen zin om te investeren in een nieuwe kolf aangezien ik niet zolang ga kolven op het werk, denk ik. Ik heb een enkelvoudige kolf trouwens. Ik geef ook maar 1 borst per voeding.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 30 juni 2022, 16:20

@Hillie, onze zoon had heerst last van groen snot dit is dan verdwenen en dan is die hoest gekomen. Ik ga er vanuit dat het een of ander virusje is en zolang er geen andere problemen zijn zoals koorts, keelpijn, oorpijn, vermindering van energie of eetlust, ga ik voorlopig niet naar de dr.
Onze oudste is ongeveer al haar haar verloren vrij in het begin, ik denk nog voor ze 6w was en op 3 maanden was het toch al goed te zien op de foto's dat het een pak meer was dan F nu. F is haar haar ook wel verloren precies, maar eerder geleidelijk aan waardoor ze nooit echt kaal is geweest en het feit dat het blond is helpt natuurlijk niet om het goed te zien.

Ik kijk overdag ook naar de klok en als het minder dan 3u is dan verschoon ik haar luier en als ze dan harder begint te wenen dan ben ik zeker dat ze honger heeft.
's Nachts ga ik er vanuit dat het telkens honger is, ze hapt ook direct aan en wordt zelfs boos als het niet vlug genoeg gaat. Ik moet wel zeggen dat ze vaker vraagt als het warm is.
Met de oudste zijn we Enkele dagen naar Wenen geweest toen die bijna 5 maanden was. Onderweg geen enkel probleem, maar ginds een hittegolf en overdag moest ik haar om de 1-2u aanleggen.
'Dorstig weer' zeggen ze bij ons πŸ˜‰
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 30 juni 2022, 17:24

@mich: ik was toevallig iemand tegen gekomen die deze had en mij leek het dat ze de kolf echt nog moest ondersteunen, maar als jij nog vanalles doet zal dat misschien niet zo zijn? In ieder geval nam zij deze nog vast πŸ™ˆ.

Ik heb ook een dubbele elektrische van Medela, maar zoals je ook zegt, ik kon dat ook niet goed dus gebruikte die ook enkel. Ze was gelukkig wat afgeprijst toen ik die aankocht! Ik zie het niet zo goed zitten om die te gebruiken op mijn werk. Ik hoop met mijn nieuwe gewoon nog te kunnen werken. Ik hoop dat ik kan kolven wanneer we koffie uitdelen aan onze bewoners. Hopelijk werkt dat en anders neem ik effectief pauze om te kolven.

@hillie: Fijn dat jullie eens goed hebben kunnen slapen!
Gho hier kijk ik een beetje naar hoe Lwakker wordt. Als haar ogen open gaan dan leg ik ze aan en als ik merk dat ze probeert verder te slapen (haar hoofd opzij leggen, haar ogen die toe blijven) dan probeer ik het tutje uit. Is ook wat afhankelijk van hoeveel tijd er tussen zit.

Aah ik heb blijkbaar erover gekeken dat je verknipte kv had geprobeerd. Let wel, sommigen zijn nog niet genoeg verknipt waardoor ze nog reageren.
Ik hoop voor jullie dat de alternatieve behandelingen werken! Ik heb er precies nog nooit van gehoord. Ga dat eens opzoeken 😊.

@glow: hier drinkt ze vaak ook maar een borst, maar op het werk ga ik wss beide borsten kolven zodat ik genoeg melk heb. Tenzij ik merk dat ik enorm veel kolf, maar dat zou mij verbazen. πŸ˜› Thuis lukt het om 100 ml te kolven op 10 min maar denk dat het op verplaatsing mss toch niet zo makkelijk zal gaan.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 30 juni 2022, 18:40

@Hillie: jammer om te lezen dat jullie een moeilijke periode hebben. Slaapgebrek kan er echt hard op inhakken he! Dat vond ik het zwaarste aan die eerste weken. Ik hoop dat ze snel weer in haar 'oude' ritme valt en jullie nachten er wat beter mogen uitzien. Goed idd dat je beroep doet op familie!

Hier ondertussen 2 tegenvallers. De eerste is dat na 2 jaar en half dan toch ook corona gekregen heb. Ik ben er best goed ziek van, veel hoesten, hoofdpijn, snotteren en koorts. En dan alleen voor een baby'tje zorgen als je zelf ziek bent is best wel vermoeiend. Ik was eerlijk gezegd liever ziek geworden als ik terug aan het werk wasπŸ™ˆ, nu ben ik een week van mijn ouderschapsverlof daaraan kwijt!

De tweede tegenvallers vind ik veel erger. Er is bij mij al lange tijd het HPV virus aanwezig. Tijdens mijn zwangerschap hadden ze dan gezien dat er afwijkende cellen aanwezig waren. Dan moest er een biopsie volgen om te kijken of die afwijking laag of hoog gradig is. Wanneer laag gradig, doen ze niks, gewoon verder opvolgen. Wanneer hooggradig moet het weggesneden worden (is voorloper van baarmoederhalskanker). Alleen doen ze zo'n biopsie liever niet tijdens een zwangerschap. Dus in April hebben ze dat uiteindelijk gedaan. Daar uit bleek hooggradig. Ik kreeg dus een afspraak (voor volgende week) om dat te laten wegsnijden. Ik vroeg toen nog of dit een invloed zou hebben op een mogelijke zwangerschap, want dat wij niet lang zouden wachten om te beginnen voor een tweede kindje. 'Nenee, geen invloed op mogelijke zwangerschap, het moet enkel 2 tot 3 weken genezen' zeiden ze toen tegen mij. Vandaag had ik dan mijn afspraak op fertiliteit om terug te gaan opstarten. Ik kon er zelf niet bij zijn vanwege corona, maar mijn man is dus geweest. Nu blijkt dat wij 6 maanden moeten wachten, omdat ze pas 6 maanden na die ingreep kijken of alle slechte cellen ook weg gebleven zijn. Indien niet, moet dat opnieuw weggesneden worden en dan moeten we OPNIEUW 6 maanden wachten πŸ˜”. In het slechtste geval moeten we dus nog een volledig jaar wachten, terwijl we eigenlijk nu in augustus wouden opstarten! Dit is echt een grote domper, ben zo teleurgesteld !
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 1 juli 2022, 18:38

Goedgelukje schreef: ↑
30 juni 2022, 18:40
@Hillie: jammer om te lezen dat jullie een moeilijke periode hebben. Slaapgebrek kan er echt hard op inhakken he! Dat vond ik het zwaarste aan die eerste weken. Ik hoop dat ze snel weer in haar 'oude' ritme valt en jullie nachten er wat beter mogen uitzien. Goed idd dat je beroep doet op familie!

Hier ondertussen 2 tegenvallers. De eerste is dat na 2 jaar en half dan toch ook corona gekregen heb. Ik ben er best goed ziek van, veel hoesten, hoofdpijn, snotteren en koorts. En dan alleen voor een baby'tje zorgen als je zelf ziek bent is best wel vermoeiend. Ik was eerlijk gezegd liever ziek geworden als ik terug aan het werk wasπŸ™ˆ, nu ben ik een week van mijn ouderschapsverlof daaraan kwijt!

De tweede tegenvallers vind ik veel erger. Er is bij mij al lange tijd het HPV virus aanwezig. Tijdens mijn zwangerschap hadden ze dan gezien dat er afwijkende cellen aanwezig waren. Dan moest er een biopsie volgen om te kijken of die afwijking laag of hoog gradig is. Wanneer laag gradig, doen ze niks, gewoon verder opvolgen. Wanneer hooggradig moet het weggesneden worden (is voorloper van baarmoederhalskanker). Alleen doen ze zo'n biopsie liever niet tijdens een zwangerschap. Dus in April hebben ze dat uiteindelijk gedaan. Daar uit bleek hooggradig. Ik kreeg dus een afspraak (voor volgende week) om dat te laten wegsnijden. Ik vroeg toen nog of dit een invloed zou hebben op een mogelijke zwangerschap, want dat wij niet lang zouden wachten om te beginnen voor een tweede kindje. 'Nenee, geen invloed op mogelijke zwangerschap, het moet enkel 2 tot 3 weken genezen' zeiden ze toen tegen mij. Vandaag had ik dan mijn afspraak op fertiliteit om terug te gaan opstarten. Ik kon er zelf niet bij zijn vanwege corona, maar mijn man is dus geweest. Nu blijkt dat wij 6 maanden moeten wachten, omdat ze pas 6 maanden na die ingreep kijken of alle slechte cellen ook weg gebleven zijn. Indien niet, moet dat opnieuw weggesneden worden en dan moeten we OPNIEUW 6 maanden wachten πŸ˜”. In het slechtste geval moeten we dus nog een volledig jaar wachten, terwijl we eigenlijk nu in augustus wouden opstarten! Dit is echt een grote domper, ben zo teleurgesteld !
Ohnee Goedgelukje!
Hopelijk ben je snel hersteld van corona!

Het nieuws ivm het virus moet wel schrikken zijn! Hopelijk krijgen jullie goed nieuws na die 6 maanden en moeten jullie erna niet nog eens wachten!
Ik begrijp dat het lange wachten echt frusterend moet zijn, maar anderzijds is het goed dat ze die cellen gaan weg nemen aangezien het de voorloper voor baarmoederhalskanker is, zou ik proberen denken..
Veel goede moed!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 1 juli 2022, 22:48

@Zitav: idd, de pediater zei ook dat Evolia met verknipte eiwitten nog niet voldoende is als dat de issue zou zijn, dat het beetje is als een halve Dafalgan nemen... Het kan geen kwaad maar gaat ook niet veel helpen.
Tegen hond kan ze Lotte helaas niet behandelen. Voor mijn darmen moest ik specifieke probiotica nemen, maar kindjes kan je geen supplementen geven.

@goedgelukje: aarrgghh, kak πŸ˜• Wel vreemd, goede vriendin van mij heeft ook wat moeten laten wegsnijden om zelfde reden, maar zij mocht daarna wel meteen (op natuurlijke manier) zwanger worden, zij moest niet wachten?
Ik zit/zat ook al meer dan 6 jaar met HPV (gelukkig enkel laaggradig gehad). Uitstrijkje tijdens mijn zwangerschap gaf eindelijk verlossend nieuws dat ik er inwendig vanaf zou zijn. Maar paar maanden later kreeg ik beneden uitwendig wat dingetjes, soort wratjes veroorzaakt door andere hpv blijkbaar? Aarrgghh... Volgende week ook een biopsie en volgend uitstrijkje, ben benieuwd...
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 2 juli 2022, 9:01

@Goedgelukje: Dat is wel echt geen leuk nieuws. Hopelijk valt het mee en moeten jullie niet al te lang wachten. In zo'n geval is elke maand er eentje te veel, maar je eigen gezondheid is natuurlijk ook wel heel belangrijk.

@Hillie: Lize krijgt voor haar darmpjes Protectis Drops wat ook een soort probiotica is, helpt heel goed bij haar :) En allergieΓ«n voor bv. huisdieren kan men tegenwoordig toch al testen bij baby'tjes dacht ik? Kunnen ze daar dan ook niets voor geven? Ik ben zelf allergisch aan huisdieren en dat kan idd zo vervelend zijn, zeker voor een baby'tje dan nog.

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 2 juli 2022, 10:31

@goedgelukje: oh nee, dat is inderdaad een tegenvaller. Zeker als je zelf zo gerekend had om in augustus te beginnen. Hopelijk kan je het een beetje plaatsen en krijg je over 6 maanden wel groen licht!

Hier heb ik na mijn 2x vroeger menstruatie (5 en 8 weken pp) geen menstruatie meer gehad dus de pcos heeft weer de overhand gekregen. Dus ik vrees dat het plan om natuurlijk zwanger te worden niet zal lukken. Dus het zullen weer inseminaties worden. Ik zie er wel tegenop. Het is toch allemaal net iets moeilijker te organiseren met een kindje erbij en mijn verlofdagen zijn bijna op voor dit jaar (normaal neem ik altijd verlof de dag van de inseminatie). Dus we gaan eens moeten denken wanneer we dit willen doen.

Intussen denk ik dat Lieze in een sprongetje zit. Gisteren een heel lastige dag gehad waarbij ze amper sliep, heel de tijd entertainment nodig had van mama of papa en de voeding was helemaal een ramp. Ze is zo gemakkelijk afgeleid tegenwoordig dat ze continu loslaat om naar mij te kijken. En aan de andere kant is ze snel gefrustreerd door de flow (te snel in het begin en daarna te traag) dus dat is spartelen en trekken aan mijn tepel. Ik hoop dat dit een fase is want als het zo blijft ga ik echt vroeger moeten stoppen met bv. Zo'n strijd bij de voeding is echt heel vermoeiend...

Bovendien is haar reflux heel erg tegenwoordig. Ik houd die continu recht en toch blijft ze overgeven, de hele dag door. Volgende week ga ik naar k&g. Hopelijk is ze genoeg bijgekomen want ik vrees er tegenwoordig voor.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Ada » 2 juli 2022, 14:35

Glow schreef: ↑
2 juli 2022, 10:31

Intussen denk ik dat Lieze in een sprongetje zit. Gisteren een heel lastige dag gehad waarbij ze amper sliep, heel de tijd entertainment nodig had van mama of papa en de voeding was helemaal een ramp. Ze is zo gemakkelijk afgeleid tegenwoordig dat ze continu loslaat om naar mij te kijken. En aan de andere kant is ze snel gefrustreerd door de flow (te snel in het begin en daarna te traag) dus dat is spartelen en trekken aan mijn tepel. Ik hoop dat dit een fase is want als het zo blijft ga ik echt vroeger moeten stoppen met bv. Zo'n strijd bij de voeding is echt heel vermoeiend...
Ik las dit toevallig en het is echt een fase! ik geef ondertussen 14 maanden borstvoeding en weet niet hoe oud jouw kindje is, maar wij hadden hier ook fases dat er veel te veel afleiding was. Dan ging ik meestal in een donkere/schemerige kamer zitten (niet zo vaak moeten doen hoor). Ook een hele periode op de grond zittend borstvoeding gegeven, omdat er dan precies ook al minder om hem heen te zien was. Ook fases waarbij "op locatie" bv geven heel moeilijk was, dat gaat de laatste tijd weer iets beter. Het wordt ook eigenlijk gewoon steeds makkelijker vind ik. Nu drinkt mijn kindje overdag nog maar 1 keer (voor zijn enige dutje) en soms nog wel eens tussendoor een paar slokjes of als ik een tussendoortje vergeten mee te nemen ben ofzo πŸ™ˆ. Maar oh, de eerste 6 maanden vond ik heel pittig. Het is hard werken, maar tegelijk ook zo gemakkelijk πŸ™‚. (altijd bij, altijd op temperatuur, altijd "op voorraad" (je moet niet naar de apotheek), 's nachts suuuuupergemakkelijk itt flesjes gaan maken..)
Maar je moet het natuurlijk kunnen volhouden hΓ©, je bent altijd met 2 als het over borstvoeding gaat en het welzijn van mama is minstens even belangrijk!

(Edit: hij drinkt ook voor we opstaan en voor hij 's avonds gaat slapen en een onbekend aantal keer 's nachts, maar daar heb ik weinig last van πŸ˜†)
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - πŸ’™
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 2 juli 2022, 16:48

Dankjewel voor jullie reacties allemaal!

@Hillie, dan ga ik me volgende week toch nog een keer extra informeren, want ik wil niet 6 maanden moeten wachten als dat niet echt nodig is. Hopelijk komt er bij jou uit de biopsie niks ernstig 🀞🏻

@glow, heel herkenbaar ! Hier is dat al een hele tijd zo. Mijn productie die dan twee weken geleden serieus zakte hielp daar dan ook niet bij. Hier was/is het wel geen fase die overging. Het kan idd heel vermoeiend zijn zo en telkens aanvoelen als een strijd. Ik snap helemaal als je daardoor vroeger zou willen stoppen. De motivatie zakt echt weg zo he! Voor mij is het niet mogelijk om op mijn werk te kolven, gezien ik telkens op andere locaties ben en daar 1) niet de mogelijkheid heb om ergens met wat privacy te gaan kolven en 2) ik mijn melk daar niet kan koud zetten 3) ik daar gaan tijd voor heb (ik sta vaak hele dagen voor groepen met enkel een middag pauze van 30min). Ik moet dus sowieso stoppen als ik ga werken, dan is Aude net geen 6 maanden. Maar goed, ik denk dat we toch al blij mogen zijn dat het ons toch al tot hier toe gelukt is!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 2 juli 2022, 22:36

@zitav, ik steek de kolf gewoon in mijn bh en ik moet hem echt niet vasthouden.

@goedgelukje, die corona is misschien wel een tegenvaller, maar nog redelijk vlug voorbij, maar die hpv, ik zou al ongerust zijn geweest tijdens de zwangerschap als ik het nieuws zou krijgen.
Ik begrijp wel dat ze willen dat je helemaal gezond bent voor je terug opstart, maar uiteindelijk heb je nu ook een zwangerschap gehad terwijl de cellen er zaten. Je gezondheid gaat natuurlijk voor, maar als je na de operatie snel zwanger bent dan moet je ook bijna bevallen bij de volgende controle.

@Glow, sinds een aantal weken is L in de fase dat ze serieus durft bijten, gelukkig nog zonder tandjes en soms ook hard aan de tepel trekken, soms even pijnlijk, maar dat hoort erbij.
Ik heb bv eigenlijk altijd heel makkelijk gevonden, misschien heb ik gewoon makkelijke kindjes op dat gebied, dus ik kan niet echt tips geven. Enkel doen waar je je goed bij voelt, als dit vroeger stoppen is dan gepland dan is dit zo.
Bij de tweeling dacht ik tot 18m bv te geven, maar ik ben op 16m gestopt omdat ik het beu was, ze dronken ondertussen ook al gewone melk.
Het is ook niet de bedoeling dat je er een trauma aan overhoudt en de volgende keer misschien geen bv meer wil geven daardoor.
F heeft ook enkele weken last gehad van reflux/overgeven en moeilijker eten, maar dit kwam door een verkoudheid. Het waren telkens slijmslierten met witte vlokjes die eruit kwamen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 3 juli 2022, 6:47

@glow: zo herkenbaar! Hier is ze normaal altijd super vrolijk. Haar dutjes overdag gingen vrij goed. Nu al een dag of 2/3 niet zo happy, hangerig, veel wenen. Haar dutjes gaan niet goed, dan is ze doodop waardoor ze het nog lastiger heeft.. Wij probeerden om haar rond 19u in bedje te leggen, da's een complete ramp waar we de hele avond mee bezig waren. Super vermoeiend. We hebben het opgegeven. Gisteren gewoon op ons in slaap laten vallen en zo bedje in als wij gingen slapen. Hebben eens iets deftig op TV kunnen zien. Hoe pakken jullie dat aan? πŸ™ˆ Vorige nacht voor het eerst doorgeslapen en deze nacht maar 1x komen vragen achter een voeding. Hopelijk zet ze dit zo door!

Hier gaat her drinken okΓ©, overgeven doet ze hier ook nog veel. En ze zat bij kind en gezin weer nog onder haar curve, ben ook benieuwd binnen twee weken wat dat gaat geven bij K&G.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 3 juli 2022, 11:04

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen!

@Ada: bv is inderdaad zooo gemakkelijk op dat vlak en dat is een reden waarom ik nog niet gestopt ben. Maar het is continu zoeken wat werkt en zaken die vorige week werkten, werken soms nu niet meer. Wel fijn om te lezen dat je het nog altijd doet! L is 4 maanden nu.

@goedgelukje: wel echt jammer dat je omwille van je werk moet stoppen. Maar inderdaad, wat we al hebben kunnen geven is mooi en het moet gewoon ook praktisch blijven.

@mich: hier is bv nooit echt gemakkelijk geweest. Dat is door een combinatie van verschillende factoren, denk ik. In het begin had ik die overproductie en kon ze niet volgen (verslikken, moeite met aanhappen). Ze houdt ook van bijna geen enkele bv houding (misschien doe ik iets fout op dat vlak) behalve de cradle houding. Maar die is niet altijd praktisch en ook niet de beste bij reflux. En ik heb grote borsten en daar sukkel ik toch ook wat mee. Bv zal wel voor de ene mama iets natuurlijker gaan dan voor de andere, al heb ik al veel geleerd de afgelopen maanden.

@zitav: jup, heel herkenbaar van dat slapen. Gisteren ook weer heel de avond hangerig. Komt er ook nog bij dat ze sinds kort last heeft van rode billetjes. Tot 2 weken geleden nooit problemen mee gehad maar nu is het soms echt hard huilen tot we de luier uitdoen. Het is alweer een tijd geleden dat we nog eens een tv avondje hebben kunnen doen. Als we iets willen kijken duurt het dubbel zo lang omdat we continu moeten pauzeren. πŸ˜…
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten