Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 5 augustus 2022, 9:03

@glow: we beginnen ook echt aan het ritueeltje om te gaan slapen als ze echt moe is. Soms voelt ze al hoe laat het is en dan begint ze al te wenen.
Het verschilt heel erg, soms lukt het bijna direct en soms zijn we uren bezig..
We probeerden haar zelfstandig (met onze aanwezigheid en wel troosten enz) in slaap te laten vallen, maar merken dat ze daar meer van overstuur geraakt dus nu laten we ze maar in onze armen in slaap vallen om erna in haar bedje te leggen.

Overdag doet ze ook meestal 3 dutjes en is 1,5 tot 2u wakker. Overdag in slaap vallen (thuis) lukt goed.

@hillie: het is al vanalles geweest. Soms lijkt het of ze klaarwakker is, maar is dat dan eigenlijk niet, je ziet dat dan aan haar ogen. Soms weent ze, soms niet..
Ja, hebben gewoon een klein nachtlampje om haar te kunnen voeden, maar daarmee moet ik ook al goed kijken soms dus denk niet dat het heel erg klaar is.

Gisteren heeft ze veeel gedronken (flesje gekregen) en is dan wel in slaap gevallen in men vriendin haar armen. Maar ik heb gelijktijdig gekolfd en kolfde eigenlijk ook zoveel dus denk niet dat ze te weinig melk krijgt ofzo. Het is ook niet dat ze langer door sliep maar ook geen problemen gehad om haar terug te laten slapen..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 5 augustus 2022, 9:23

Ik denk niet dat er een gouden formule is om ze te laten slapen. Ik bedoel, de ene avond val je zelf soms gemakkelijker in slaap dan de andere. Wij laten L ook vaak in slaap vallen in onze armen. In het begin maakte ik me zorgen daarover, maar nu niet meer. Eenmaal in haar bedje kan ze daarna gewoon 's nachts prima vanzelf in slaap vallen wanneer ze wakker wordt (zoals deze nacht toen ze om half 5 besloot een halfuurtje te feesten πŸ₯²). Dus het is deel van ons ritueel geworden om rond te lopen met haar en een slaapliedje te zingen. Soms valt ze na een minuut in slaap, soms duurt het wat langer of begint ze te wenen wanneer ik haar neerleg. Trial and error. Ik maakte me ook zorgen over hoe anderen haar in slaap zouden krijgen overdag, omdat ze soms moeilijk deed. Maar blijkbaar ervaart niemand die tot nu toe kwam oppassen problemen. Dus die zorgen waren nergens voor nodig.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 5 augustus 2022, 10:04

Er is zeker niks mis met je kindje in je armen in slaap te laten vallen. Als je kindje zelfstandig niet tot rust kan komen wil dat waarschijnlijk zeggen dat je kindje daar nog niet klaar voor is en de zorg en liefde van mama of papa nodig heeft om die rust te vinden. Vroeger zeiden ze wel eens dat je kindje dan afhankelijk zou worden van jou. Maar niks is minder waar. Zo geef je je kindje enkel een veilige basis om van daaruit zichzelf te kunnen gaan ontwikkelen.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 5 augustus 2022, 12:51

Zijn er hier nog onder jullie wiens kleintje door sprong 5 aan het gaan is?

Ik herken m'n meisje momenteel bijna niet.. Normaal is ze altijd zo vrolijk, met alles tevreden. En nu is niks goed, alles is ze snel beu, ze zeurt en weent veel, soms ontroostbaar.. Vorige zondag is het begonnen. Ik vind het tot nu toe de moeilijkste sprong, al de voorgaande waren echt minder heftig en duurde ook telkens maar 2 dagen. Zeker wanneer ze begint door te wenen en ik haar niet getroost krijg, dan heb ik het gevoel dat ik iets niet goed doe..

Gisteren moest ze dan een dag naar mijn beste vriendin (gezien de crèche pas volgende week open gaat). En gek genoeg, had ze daar een hele goede dag. Goed geslapen, vrolijk geweest. Vandaag is ze terug thuis bij mij, en het is terug veel huilen, hangerig zijn.. Mss even een betere dag vanwege de vele nieuwe prikkels die ze ginder kreeg?

Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Emelie » 5 augustus 2022, 14:33

Goedgelukje schreef: ↑
5 augustus 2022, 12:51
Zijn er hier nog onder jullie wiens kleintje door sprong 5 aan het gaan is?

Ik herken m'n meisje momenteel bijna niet.. Normaal is ze altijd zo vrolijk, met alles tevreden. En nu is niks goed, alles is ze snel beu, ze zeurt en weent veel, soms ontroostbaar.. Vorige zondag is het begonnen. Ik vind het tot nu toe de moeilijkste sprong, al de voorgaande waren echt minder heftig en duurde ook telkens maar 2 dagen. Zeker wanneer ze begint door te wenen en ik haar niet getroost krijg, dan heb ik het gevoel dat ik iets niet goed doe..

Gisteren moest ze dan een dag naar mijn beste vriendin (gezien de crèche pas volgende week open gaat). En gek genoeg, had ze daar een hele goede dag. Goed geslapen, vrolijk geweest. Vandaag is ze terug thuis bij mij, en het is terug veel huilen, hangerig zijn.. Mss even een betere dag vanwege de vele nieuwe prikkels die ze ginder kreeg?

Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt!
Ons meisje is net 6 maand en had zo nu en dan eens moeilijke dag. Voor nu doet ze 2 dutjes overdag, slaapt ze van 19u30 tot 7u zonder voeding en eet ze 150 gram groente en fruitpap elk. Dinsdag was ze al 69 cm en 7425 gram! Een lange smalle zeggen ze altijd πŸ˜…

Denk dat de moeilijke dagen idd eventjes doorbijten zijn, zelf moet ze ook wat zoeken denk ik. Goed dat je haar blijft omringen met veel liefde, veel meer kan je niet doen denk ik.

Iemand die weet hoe vaak je best al vlees, vis en ei introduceert per week? Is dat elke dag? Ook gemixt in papje? Hoeveel? Van mij is de laatste maand verlof ingegaan. Eind augustus gaat Lily wennen in de creche en 1 september sta ikzelf terug voor de klas. Ik kolf nog steeds fulltime af, maar ben aan het afbouwen. Ook kv geintroduceerd (1 fles per dag) zodat ze dit kan drinken id creche. Ondertussen diepvriesvoorraad nog goed aanleggen :)
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ πŸ₯° 03/02/2022 Lily ❀

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Tagomi » 6 augustus 2022, 9:06

Voor de dames die hun kindje volgende week pas naar de opvang brengen, het kan echt supergoed meevallen! Lize was al eventjes wat zeurderiger thuis, enkel wanneer er andere kindjes in haar buurt waren of we op verplaatsing waren had ze dit niet. Ik had al een tijdje het vermoeden dat ze nood kreeg aan meer uitdaging, en inderdaad, ze heeft zo genoten van haar eerste week met andere opvang! Bij oma en opa, bij de meter, in de crèche, ze vond het overal super! En maar rondkijken en lachen, echt geweldig! Ik keek er ook echt heel hard tegenop om haar weg te moeten brengen, maar als ik nu naar haar kijk vindt zijzelf het allemaal geweldig 😍

Wij geven een drietal keer per week vlees of vis, maar ik weet niet of dat echt de aanbevolen hoeveelheid is :)

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 9 augustus 2022, 10:57

Ivm het slapen, ik zal het idd wat moeten los laten en als ze idd weent ze gewoon bij ons nemen. Binnen enkele jaren zal ze dat niet meer willen doen en dan zullen we het wss spijtig vinden.

Het was gisteren haar eerste dagje crèche. Het was met een bang hartje, maar het is heel goed mee gevallen. Ze zeiden direct 'wat voor een vrolijke meid ze is en hoe snel ze lacht'. Ze heeft daar blijkbaar ook super goed gedut, maar dat lukt hier thuis ook vrij goed.
Het enige wat me zorgen maakt is het aantal wat ze gedronken heeft. Ze heeft maar 160 ml op 7u gedronken en dit in 2x.. 1x vier uur ertussen. Ik ben dat helemaal niet gewoon en met dit warme weer vind ik dat geen fijne gedachte..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 9 augustus 2022, 11:21

@tagomi: wat fijn om te horen! Super dat ze het zo leuk vindt allemaal.

@zitav: misschien moest ze een beetje wennen? Misschien was ze afgeleid tijdens het drinken? Ik zou me geen zorgen maken als het maar één dagje zo is.

Hier is L gisteren een half dagje geweest en vandaag gaat ze een volledige dag. Hier kregen we ook de opmerking dat het een goedlachse baby is. Ze is heel nieuwsgierig en vindt het leuk om naar de andere kindjes te kijken. Ze moet wel wat wennen aan het lawaai waardoor ze niet super geslapen heeft. Maar dat zal wel beteren. Voordeel was dat ze al uitgeteld was tegen 20u dus we konden haar toch een uurtje vroeger dan normaal in bed leggen (en ze was niet vroeger wakker!). Maar het is toch wennen hoor. Zeker als je foto's krijgt van je kind in een wipper die niet van jou is. Gek gevoel.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Zitav » 9 augustus 2022, 11:34

Glow: ja ga het nog wat afwachten eer ik er iets van zeg.. Uiteindelijk drinkt ze nog steeds zo'n 10 Γ  12x per dag als ze volledig bij mij is.. Als ik dan bereken met de formule van LLL, dan moet ze tussen ongeveer zo'n 60ml per keer drinken.. Ze had eerst na 3u drinken 100 gedronken en dan eens 60. Als ik dat dan in die 12x reken is het niet te weinig in totaal. We zullen zien.
We gaan er zelf ook meer zicht op krijgen omdat ik in het weekend werk en dus mijn vriendin dan flesjes zal moeten geven en die wel echt om de 2 Γ  3u zal aanbieden.

Leuk als het zo positief is he. Ben al heel erg blij dat ze het kot daar niet op stelten heeft gezet.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door mich75 » 9 augustus 2022, 12:44

Ik ga even reageren op wat er de laatste dagen is geschreven.

Ons meisje zit ook op p25, wat voor mij vrij hoog is aangezien de oudste op p5 zat en de tweeling een heel stuk onder p0. Ondertussen hebben ze dit al lang ingehaald.

Hier is er niet echt een slaapritueel, als ze moe is na haar voeding kleed ik haar om als dit nog niet gebeurd is en dan leg ik ze in haar bedje, gordijn dicht, dekentje losjes over haar, ik geef ze een kusje en dan een kleine tetradoek half over haar hoofd.
Meestal is ze al op haar buik gedraaid nog voor ik goed en wel de kamer uit ben.
Als ze nog niet moe is dan zit/ligt ze nog wat bij ons op de zetel tot ik denk dat het tijd is.
Toen ze kleiner was viel ze meestal in slaap aan de borst en dan legde ik haar zo weg.

Bij de andere kindjes gaf ik gp in de late voormiddag of op de middag en fp in de namiddag of vooravond.
Nu ook zo begonnen, maar ze wou geen of amper fp eten, blijkbaar had ze geen honger, ook al was de gp al 6u geleden.
Ik heb het nu dus omgedraaid, ook in de hoop dat ze dan pas na 5-6u terug om eten zou vragen, maar dat is niet geval, dus 's nachts toch nog minstens 2 voedingen.
Ze eet wel liever gp dan fp en eet dus 's middags is niet altijd alles op, de keren dat ze dat wel doet eet ze minder gp.

Ik maak de gp met 100g groenten, 50g aardappelen, rijst, pasta,...en 25g vlees, vis of een half ei.
De eerste week was het enkel groenten en aardappelen, week 2 was het wat afwisselend omdat ik porties in de vriezer had van week 1 en nu eet ze in principe elke dag wel iets van vlees, vis,ei.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Hillie » 9 augustus 2022, 17:33

Emelie schreef: ↑
5 augustus 2022, 14:33
Iemand die weet hoe vaak je best al vlees, vis en ei introduceert per week? Is dat elke dag? Ook gemixt in papje? Hoeveel?
Dit staat er in de brochure van K&G: Start vanaf 6 maanden met 1 eetlepel vlees per dag (ongeveer 15 gram). Geleidelijk mag je dit verhogen tot 25 gram per dag. Op 1 jaar is deze hoeveelheid voldoende.

Terwijl ze 2 weken geleden nog alles teruggaf van GP in de creche, eet ze vorige week telkens 5 a 10 hapjes, hier thuis ook enkel dat. Gisteren heeft ze in creche wel plots 80 gr gegeten, benieuwd hoe ze dat er in hebben gekregen :-D
Ik ga denk ik nog even wachten tot ze die GP deftig eet, voor ik vlees toevoeg (al is ze al 6.5 maanden).

Na het ziekenhuis een paar dagen een gezonde leuke baby gehad, maar de volgende verkoudheid is al weer daar, aarrgghh. En vannacht weer een uur aan het hoesten geweest :-(
De gewone NAN ipv Evolia maakt dat ze pas rond 3u ipv 2u haar nachtvoeding wilt, allΓ©, toch al een uurtje gewonnen :-)
Overdag begint er wel wat meer structuur in te komen: eerder 5 dan 6 voedingen, en 's middags tegenwoordig toch bijna altijd 2u middagdut, oef, want die half uurtjes, daarop krijgt ge niets gedaan!

Wij aan ze stillekensaan eens proberen op haar eigen kamer te gaan leggen ipv in de co-sleeper.
Iemand die een goede babyfoon met camera kan aanraden? Niet te veel toeters en bellen, ik hoef geen liedjes te kunnen afspelen, maar een deftige camera/scherm lijken mij wel handig (kwestie van te zien of ze in haar slaap even aan het schreeuwen is (ja, dat doet ze tegenwoordig soms) of echt wakker is...

En ik denk dat ze hier ook aan haar 6 maanden sprongetje begonnen is, al 4 dagen dat ze zaagt en nooit content is, dat hebben we nog nooit meegemaakt...
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 11 augustus 2022, 22:48

@Hillie, wij hebben een babyfoon van Philips, maar wij zijn niet tevreden over het bereik. Reikt echt niet ver, kan hem niet over het hele huis gebruiken en ik kan ook niet op mijn terras gaan zitten, terwijl haar kamer helemaal nier ver van ons terras af is. Nochtans zou die volgens het boekje wel een stuk verder moeten kunnen. In de winkel zeiden ze dat dat zou kunnen omdat wij in nieuwbouw wonen..in elk geval niet tevreden van. Ik weet wel iemand die een bepaalde babyfoon aanraadde en welke ook heel goed mee viel van prijs. Ik was zelf aan het kijken om over te schakelen naar die. Maar ik zou het even terug moeten opzoeken welke het weer was. Zal het morgen even bekijken en je laten weten.

En dan nog even iets helemaal anders: ik ben nu een kleine twee weken volledig gestopt met borstvoeding. Is het normaal dat ik onder mijn tepels/tepelhof enkele kleine harde bolletjes voel?
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 14 augustus 2022, 16:53

@Hillie: Tibagoods Wi-Fi Babyfoon op bol.com
Zelf dus nog niet getest maar kennis van mij is er tevreden over.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Goedgelukje » 5 september 2022, 12:01

Hey iedereen!

Zo lang geleden precies dat hier nog activiteit geweest is. Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier gaat het grotendeels wel zijn gangetje. De groentepap gaat intussen heel vlot. Ze heeft alleen veel last van constipatie. Al regelmatig glycerine suppo's moeten opsteken. Nu heeft ze ook iets van de dokter voorgeschreven gekregen dat laxerend werkt, maar voorlopig nog geen effect. We zijn dit weekend ook met fruitpap beginnen, hopelijk helpt dat er ook wat aan.

En oh wat gaat het toch snel, eind deze week is ze al 7 maanden!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door Glow » 5 september 2022, 15:07

Het is hier inderdaad rustig!

Hier is onze meid net 6 maanden geworden. Ze doet het supergoed. Rolt heel graag en is nu ook begonnen met achteruit te schuiven. Ze vindt het wel grappig wanneer ze dan van de speelmat op de vloer schuift. Dit weekend zijn we ook een lang weekendje weg geweest. Toen is ze voor het eerst in het zwembad geweest en dat vond ze heerlijk! Ook de geitjes op de kinderboerderij waren leuk om te aaien. Het is echt geweldig om haar zo te zien groeien. 😍 Groentepap gaat hier ook vlot binnen. Ze lust alles en eet nu 200g. Binnenkort gaan we met fruitpap beginnen. Ik ben ook aan het kijken om de bv af te bouwen. Nu zijn het nog maar 3 melkvoedingen per dag. Met fruitpap gaat er nog eentje wegvallen en ik denk dat we deze week nog met kv gaan beginnen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten