Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 1 december 2022, 8:18

Eerst nog de NIPT afwachten. Als die goed is denk ik dat ik weer wat kan ademen! Dit worden een lange 10 kalenderdagen. Hopelijk heeft het labo de resultaten sneller!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 1 december 2022, 9:05

Sproetje schreef:
1 december 2022, 8:18
Eerst nog de NIPT afwachten. Als die goed is denk ik dat ik weer wat kan ademen! Dit worden een lange 10 kalenderdagen. Hopelijk heeft het labo de resultaten sneller!
Hier wordt dat naar ku Leuven gestuurd en zeiden ze ook 10 werkdagen, maar soms ook sneller… dus wie weet…

Ik heb zelf nog geen resultaat over mijn A- gedoe met die antistoffen die er maand geleden gevonden zijn ook dit is maandag in hun eigen labo geprikt en onderzocht en nog geen tel gehad… ik weet dat het iets is dat mss moet besproken worden maar ondertussen zijn we donderdag 😕 ik begin dus te vrezen dat het niet goed zal zijn en dat ik hiervoor ook naar de KU Leuven zal moeten gaan voor bijkomend onderzoek 😕 echt lange dagen zo wachten… en dan al thuis zitten niet altijd handig 🤭
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 1 december 2022, 10:23

Gioia86 schreef:
1 december 2022, 9:05
Sproetje schreef:
1 december 2022, 8:18
Eerst nog de NIPT afwachten. Als die goed is denk ik dat ik weer wat kan ademen! Dit worden een lange 10 kalenderdagen. Hopelijk heeft het labo de resultaten sneller!
Hier wordt dat naar ku Leuven gestuurd en zeiden ze ook 10 werkdagen, maar soms ook sneller… dus wie weet…

Ik heb zelf nog geen resultaat over mijn A- gedoe met die antistoffen die er maand geleden gevonden zijn ook dit is maandag in hun eigen labo geprikt en onderzocht en nog geen tel gehad… ik weet dat het iets is dat mss moet besproken worden maar ondertussen zijn we donderdag 😕 ik begin dus te vrezen dat het niet goed zal zijn en dat ik hiervoor ook naar de KU Leuven zal moeten gaan voor bijkomend onderzoek 😕 echt lange dagen zo wachten… en dan al thuis zitten niet altijd handig 🤭
Hier zeiden ze ook +- 10 werkdagen. Bloed laten prikken op donderdag. Uiteindelijk stond het na een weekje op mynexuzhealth en de maandag erop hadden we de brief in huis.
Laatst gewijzigd door Muzieknootje op 1 december 2022, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 1 december 2022, 16:14

Net een berichtje gekregen in mynexuzhealth dat Leuven mijn bloedstalen en aanvraag NIPT goed ontvangen hebben en ik binnen de 7 kalenderdagen het resultaat zal vinden in mynexuzhealth en het nog eens met de post zal krijgen ook.
Alle op hoop van zegen dat het vlot gaat 😆
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 2 december 2022, 22:24

Alle.. na 2 dagen dan uiteindelijk toch nog telefoon gekregen met instructies voor de utro. Ik mag gewoon stoppen.
Pff ongelooflijk hoe dit altijd verloopt. Ja de dokter of ikzelf zal je deze namiddag opbellen… en dan hoor je helemaal niemand. En dan bel je ‘s morgens terug en dan is het van Ahja je stond nochtans op de bellijst. De dokter zit nu in operatie en deze middag is ze er niet, ik zal het doorgeven aan een assistent. Ok… heel de dag wachten en dan bellen ze eindelijk om 18u30 na heel de dag stressen en denken: ze gaan weer niet bellen hè…
Maar kijk, ik weet wat ik moest weten nu… spanning proberen kwijt te geraken en verder gaan.

Ik heb ongelooflijk veel pijn in m’n buik (liezen en rond schaambeen) en mijn onderrug. Heel vervelend en het geeft me toch altijd een onrustig gevoel. Zal voor de rest van de zwangerschap zijn zeker?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 6 december 2022, 17:56

Ondertussen ben ik zwaar verkouden. Mijn neusslijmvlies is ontstoken. Pijn dus, moeilijk kunnen ademen door m’n neus en veel slijmen die in mn keel lopen met wat keelpijn door te keelschrapen. Ik voel me best wel mottig. Dafalgan doet niets. Ik spoel mijn neus met physiomer en heb zalf gekregen (vitapantol) om de ontsteking in mn neus weg te krijgen. Ik hoop dat het helpt,… nog maar dag 2 en ik word er al ambetant van. Zwanger zijn is fijn zeggen ze dan….
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 6 december 2022, 23:03

Sproetje schreef:
6 december 2022, 17:56
Ondertussen ben ik zwaar verkouden. Mijn neusslijmvlies is ontstoken. Pijn dus, moeilijk kunnen ademen door m’n neus en veel slijmen die in mn keel lopen met wat keelpijn door te keelschrapen. Ik voel me best wel mottig. Dafalgan doet niets. Ik spoel mijn neus met physiomer en heb zalf gekregen (vitapantol) om de ontsteking in mn neus weg te krijgen. Ik hoop dat het helpt,… nog maar dag 2 en ik word er al ambetant van. Zwanger zijn is fijn zeggen ze dan….
Veel beterschap sproetje!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 7 december 2022, 9:07

Hey iedereen



Sproetje seg veel beterschap ziek zijn en zwanger zijn het is absoluut geen fijne combinatie
Courage ❤️‍🩹

Hier nog steeds geen nipt resultaat afgenomen in mijn ZH ma 28/11 op de middag, dus dan vermoed ik toch na 2 dagen dat het in Leuven hoort te zijn… maar ik zie zowel op cozo als op nexus niets staan… 😫 en hoe langer het duurt hoe nerveuzer ik wordt of alles wel ok is…

Dit komt ook omdat de reactie’s hier niet zullen enthousiast zijn als we het delen, daarom hebben we besloten het via een kerstkaartje te doen…
Om zoveel mogelijk negativiteit te ontwijken.
Aan mijn “thuis” gaan we het zondag moeten zeggen want 2 weken geleden met het etentje als ons zoontje 5j werd en met dat ik niets dronk enzo gaf mijn stiefmama zo een
Opmerking “je bent toch niet zwanger hè”
En mijn papa pikte er direct op in “ seg zwanger, die zijn
Niet zot ze na alles wat ze meegemaakt hebben nog is te riskeren…”
En “het leven is zo duur geworden en zoveel verschil tussen met onze kleinzoon”

In die 5j hebben die nog nooit moeten oppassen
Wij trekken onze plan met opvang, babysit gezinsbond of is de buren als het niet anders kan…
Dus op dat vlak is er voor hen geen “last”

Ik had een bijna doodervaring door een bbz in 2015 en 5miskramen en nog een bbz waar ze tijdig hebben ingegrepen in voorjaar 2021…
Dus ik vermoed de reactie van mijn papa is uit angst… maar goed…

Mijn schoonfamilie en vrienden wonen in Italië en daar zal alleen maar vreugde zijn, mijn man leerde ik ook in het zuiden kennen en daar zijn ze heel anders dan hier… dus daar geen schrik voor.

Ik wou het ff van me afschrijven want voel de frustratie hoog opstapelen…
Ons zoontje weet het ook nog niet…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 7 december 2022, 9:57

Gioia86 schreef:
7 december 2022, 9:07
Hey iedereen



Sproetje seg veel beterschap ziek zijn en zwanger zijn het is absoluut geen fijne combinatie
Courage ❤️‍🩹

Hier nog steeds geen nipt resultaat afgenomen in mijn ZH ma 28/11 op de middag, dus dan vermoed ik toch na 2 dagen dat het in Leuven hoort te zijn… maar ik zie zowel op cozo als op nexus niets staan… 😫 en hoe langer het duurt hoe nerveuzer ik wordt of alles wel ok is…

Dit komt ook omdat de reactie’s hier niet zullen enthousiast zijn als we het delen, daarom hebben we besloten het via een kerstkaartje te doen…
Om zoveel mogelijk negativiteit te ontwijken.
Aan mijn “thuis” gaan we het zondag moeten zeggen want 2 weken geleden met het etentje als ons zoontje 5j werd en met dat ik niets dronk enzo gaf mijn stiefmama zo een
Opmerking “je bent toch niet zwanger hè”
En mijn papa pikte er direct op in “ seg zwanger, die zijn
Niet zot ze na alles wat ze meegemaakt hebben nog is te riskeren…”
En “het leven is zo duur geworden en zoveel verschil tussen met onze kleinzoon”

In die 5j hebben die nog nooit moeten oppassen
Wij trekken onze plan met opvang, babysit gezinsbond of is de buren als het niet anders kan…
Dus op dat vlak is er voor hen geen “last”

Ik had een bijna doodervaring door een bbz in 2015 en 5miskramen en nog een bbz waar ze tijdig hebben ingegrepen in voorjaar 2021…
Dus ik vermoed de reactie van mijn papa is uit angst… maar goed…

Mijn schoonfamilie en vrienden wonen in Italië en daar zal alleen maar vreugde zijn, mijn man leerde ik ook in het zuiden kennen en daar zijn ze heel anders dan hier… dus daar geen schrik voor.

Ik wou het ff van me afschrijven want voel de frustratie hoog opstapelen…
Ons zoontje weet het ook nog niet…
Goh Goia86

Dat is frustrerend! Ik had al gehoopt dat ik het vandaag eventueel ging weten. Leuven zegt 7 kalenderdagen, mijn ziekenhuis maakte er meteen 10 van. De dag na mijn bloedname had ik al bericht van Leuven dat ze mijn aanvraag voor NIPT goed hadden ontvangen. Zouden ze dan zoveel vertraging hebben? Wij wilden het ook dit weekend vertellen aan de familie… zal dus een nipte worden (haha die woordkeuze)

Ja je ouders zullen wel gewoon zo reageren uit angst denk ik. Als alles goed gaat dan zullen ook zij wel heel blij en enthousiast zijn voor je. Nog even tandenbijten op het resultaat dus. Wachten duurt lang he! 🤞🤞🤞
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 7 december 2022, 13:58

Sproetje schreef:
2 december 2022, 22:24
Alle.. na 2 dagen dan uiteindelijk toch nog telefoon gekregen met instructies voor de utro. Ik mag gewoon stoppen.
Pff ongelooflijk hoe dit altijd verloopt. Ja de dokter of ikzelf zal je deze namiddag opbellen… en dan hoor je helemaal niemand. En dan bel je ‘s morgens terug en dan is het van Ahja je stond nochtans op de bellijst. De dokter zit nu in operatie en deze middag is ze er niet, ik zal het doorgeven aan een assistent. Ok… heel de dag wachten en dan bellen ze eindelijk om 18u30 na heel de dag stressen en denken: ze gaan weer niet bellen hè…
Maar kijk, ik weet wat ik moest weten nu… spanning proberen kwijt te geraken en verder gaan.

Ik heb ongelooflijk veel pijn in m’n buik (liezen en rond schaambeen) en mijn onderrug. Heel vervelend en het geeft me toch altijd een onrustig gevoel. Zal voor de rest van de zwangerschap zijn zeker?
Op tijd naar een kine/bekkenbodemtherapeut gaan! Ik heb ook veel pijn gehad maar de oefeningen die ik moest doen hielpen echt wel!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 8 december 2022, 12:02

Beste dames

Nipt test is binnen,
Alles goed 🥳 en we krijgen terug een zoontje, Mia 💫 ons tweelingzusje zal onze enige dochter zijn… gemakkelijk qua spullen en speelgoed om te hergebruiken…
Mijn man had toch graag een meisje maar uiteraard is een jongen ook goed, bij hem zit het vooral in zijn hoofd dat het onze dochter was die stierf en een aandoening had en hij dus het liefste wel nu een gezond meisje zien geboren worden, hij het dan mss beter nog kan plaatsen…
Maar goed ik blijf dus een forever Boysmom hopelijk deze keer een iets minder vulkanisch Italiaans karakter 😂 maar goed, ik overleef het wel tussen al mijn mannen!


ZH belt bij ons dus altijd goed of slecht en zet het dan pas open online op de medische platforms omdat vele het geslacht niet willen weten… nu goed wij wel…
Het is ook niet via Leuven maar via UZ Brussel gegaan, mss doordat ik daar altijd naar fertiliteit ging, ook ons zoontje heeft daar opvolging bij Endocrinoloog en ook voor de allergieën en dan vorige zwangerschap met complicaties ook deels opgevolgd uz Brussel en dan Olv Asse…

Dus je ziet kalender dag 9 was het trouwens vandaag 😃

Hopelijk wie ook nog wacht ook snel resultaat 🙏🏼
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 8 december 2022, 20:46

Hey dames

Ook ik heb de resultaten van de NIPT gekregen gisteren. Alles was goed en ook wij krijgen een zoontje 🥰 mijn vriendin had ook liever een meisje gehad. Maar een jongen is evengoed. Als t maar gezond is! Een man in ons gezinnetje staat ook niet mis 🤣

Daarnaast nog altijd last van ‘t snot waardoor ik me wel wat mottig voel. Hoop dat het toch snel weg gaat….
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 13 december 2022, 12:33

Proficiat iedereen hier met de goede niptesten!🎉🎉🎉
En met de boys😁
Wij hadden graag een jongen gehad🙊, maar zijn ondertussen ook wel echt super blij met een meisje hoor😉
Ondertussen ook al wat fijne spullen gevonden tweedehands (waaronder ern goede buggy uit jouw regio gioa😉), en komende maandag zitten we samen voor onze geboortelijst. Familie en vrienden ondertussen ook ingelicht (hebben nog lang kunnen wachten🙈😁). Niet stoefferig of ongevoelig naar anderen bedoeld, maar hier voelt het eigenlijk heel fijn aan de zwangerschap. Nergens last van en ik voel me eigenlijk normaal zonder fysieke kwaaltjes, juist een dikkere buik en eens het geluk te hebben om al verder zwanger te zijn ipv in traject te zitten en zorgen te hebben van 'ga ik ooit mama worden of gaat de volgende pu/tp ons geluk brengen en al die stress errond.' Door de werkverwijdering ook wel een zee van tijd om fijne dingen te doen en te kunnen chillen... Juist aan het afwachten om de eerste plopjes te kunnen voelen (ben 18w bijna)🍀🖖🏻 Ik hou me vast dat dit ook nog op 20w kan (hoor vaak van vriendinnen dat ze dit vroeger voelden 🙈) het bij een eerste langer duurt en je dit bij jongens sneller kan voelen dan meisjes owv de placenta ligging?🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 13 december 2022, 14:55

Hey iedereen,

@sproetje: oh fijn ook een goeie nipt en ook jongen…
Proficiat.

@jena: hier ook in werkverwijdering… met een kleuter in huis is dat ergens wel goed, opstaan moet ik sws voor hem naar school te brengen enzo… nadien doe ik altijd wat huishoudelijke dingen en dan ook nog tijd om gewoon lui in de zetel te zitten onder een dekentje, beetje lezen of opzoek gaan naar babyspullen, wij kunnen veel gebruiken maar enkele dingen hebben we nieuw nodig, dus toch besloten om een geboortelijst te leggen… mss
Ergens int voorjaar dacht ik dan…
Wat fijn dat je al een goeie buggy tweedehands hebt gevonden, ik zoek een park maar de meesten hebben allemaal bijtsporen enzo (zoals het onze dat we daarvoor weggegooid hebben) of kosten bijna evenveel als nieuw 🤷🏼‍♀️
Fijn dat je hier in de regio iets gevonden hebt!

Hier dus 14W1D vandaag, 22/12 heb ik een controle om 13u40.

Mijn ouders weten het sinds zondag, reageerden goed beter dan verwacht. Ons zoontje weet het ook en is door het dolle heen en kan er niet over zwijgen… 🥰

De rest komt het dus te weten via de kerstkaartjes die gisteren op de post zijn gegaan… alsook de schoonfamilie in Italië.

Hoe gaat het met de rest hier?
Ik ben al 2 dagen zonder navalit maar slaap wel slechter en vaak rond 4u wakker, neem wel nog pantomed iedere ochtend deze is bijna op en dan probeer ik ook is zonder…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 13 december 2022, 21:06

@Gioia ik ben 14w 2d. We schelen dus 1 dag :D
Ik ben nog steeds misselijk. Paar dagen de Navalit van smorgens en smiddags proberen te laten, maar was geen succes. Nu enkel deze van smiddags en dat is redelijk te doen. ‘S avonds even op m’n tanden bijten, maar het gaat wel.
Ik heb ook veel last van bandenpijn. Als ik hoest of nies dan krijg ik vaak kramp in m’n buik. Ook bij te snel recht komen of draaien in bed. 30/12 heb ik mijn babydate. Ik hoop dat alles in orde is. Ik voel me toch nog steeds heel onzeker.

@jena mijn zus vertelde mij dit weekend dat zij haar zoontje (eerste kindje) voor de eerste keer voelde aan 17 weken. Geniet maar van je zorgeloze zwangerschap! Ik gun het je van harte!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten